لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

مهلت تشکیل پرونده مالیاتی


با توجه به قوانین تجارت هر شرکتی بعد از تاسیس شدن باید برای تشکیل پرونده مالیاتی در واحد مالیاتی مبادرت نماید.شرکت تاسیس شده تا 2 ماه پس از تاسیس باید پرونده دارایی تشکیل دهد و هزینه حق التمبر مالیات سرمایه را پرداخت کند.

شما باید به نزدیک ترین اداره امور مالیاتی برای تشکیل پرونده دارایی و تعیین حوزه مالیاتی مراجعه کنید. شایان ذکر است که شما باید ادرس دقیق خود را از اداره پست استعلام کنید برا ی انکه جهت درخواست کد اقتصادی مشکلی پیش نیاید ،نباید بین ادرس قانونی و کدپستی مغایرتی باشد.

در ذیل به مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده مالیاتی می پردازیم

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده دارایی

1.اصل و فتوکپی کلیه مدارک شرکت ( اساسنامه ، اظهارنامه ، شرکتنامه ، تقاضانامه ، روزنامه رسمی ، مهر شرکت )
2.اصل و فتوکپی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی ( در صورت وجود تغییرات)
3.اصل و فتوکپی مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت.
4.تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت.
5. اشخاص حقوقی و صاحبان امضای مجاز باید به اداره اسناد رسمی مراجعه کنند و گواهی امضا دریافت کنند.
6.ارائه فیش واریزی دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت.
7.ارائه فیش آب و برق و تلفن و گاز دفتر شرکت.
8.ارائه وکالت نامه یا معرفی نامه کتبی از طرف شرکت ( چنانچه مدیر عامل حضور نداشته باشد).
9.ارائه اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت به نام شرکت.

تشکیل پرونده مالیاتی چقدر زمان می برد؟

به طور تقریبی تشکیل پرونده مالیاتی یک هفته زمان می برد.

نکاتی در رابطه با تشکیل پرونده مالیاتی دارای اهمیت است که به شرح ذیل می باشد:

1. اگر مکان دفتر شرکت به صورت غیر واقعی اعلام شده باشد تشکیل پرونده صورت نمی گیرد و برای تشکیل پرونده حتماَ به اجاره نامه و سند مالکیت آن هم به نام شرکت مربوطه نیاز است و در واحدهای مالیاتی جهت بررسی واقعی بودن آدرس اعلام شده که در روزنامه شرکت موجود است اقدامی صورت می گیرد.

2.اگر شرکتی در سال گذشته هیچگونه فعالیتی نداشته باشد و یا تازه تاسیس شده باشد باید به دارایی عدم فعالیت شرکت را اعلام کند . تشکیل پرونده در حوزه مالیاتی برای اعلام عدم فعالیت شرکت الزامی است.
3.اگر فاصله تاسیس شرکت تا زمان تشکیل پرونده بیشتر از یک سال باشد شرکت باید جهت عدم تشکیل پرونده توضیحاتی ارائه دهد که این امر الزامی است.

جریمه عدم تشکیل پرونده مالیاتی

زمانی که پرونده مالیاتی تشکیل می شود باید دو در هزار سرمایه شرکت به حساب دولت واریز شود مطابق قانون دو ماه فرصت برای این امر در نظر گرفته شده است که اگر در زمان تعیین شده پرداخت نشود باید 3 برابر مبلغ واریز شود نکته قابل توجهی وجود دارد و ان این است که تمامی شرکت هایی که سرمایه اولیه انها مبلغ قابل توجهی است حتما باید به جریمه عدم تشکیل پرونده توجه کنند.

مراحل تشکیل پرونده مالیاتی

در ابتدا شما باید برای مالیات عملکرد تشکیل پرونده بدهید.
واردسایت tax.gov.ir شوید و از قسمت کد اقتصادی مراحل پیش ثبت نام کد اقتصادی را انجام دهید.
پس از انجام پیش ثبت نام با ید به یکی از ادارات دارایی مراجعه کنید و آدرس خود، حوزه و شاخص خود را پیدا نمایید.
پس از انجام دادن مرحله قبل باید به سامانه evat.ir مراجعه کنید ومراحل پیش ثبت نام ارزش افزوده را انجام دهید.
زمانی که پاکت ارزش افزوده تحویل داده شد مدارک خواسته شده را کامل کنیدو سپس به آدرس :خ آذربایجان، خ پیروز جنوبی، ساختمان ارزش افزوده، واحد تشکیل پرونده، مراجعه کرده و مدارک را تحویل دهید.
از زمان تحویل مدارک به آدرس حوزه ارزش افزوده خود مطلع شوید و پس از ارجاع پرونده با مراجعه به حوزه ارزش افزوده خود شماره پرونده و کد واحد مالیاتی را دریافت نمایید.
پس از دریافت تمامی شماره پرونده ها آنها را در سامانه ثبت نام کد اقتصادی وارد نمایید و ثبت نام کد اقتصادی خود را کامل کنید.
این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه اطلاعات خود را به روز کنید تا از بروز مشکل جلوگیری نمایید.

چه افرادی مشمول مالیات هستند ؟

۱ – کلیه مالکين اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي نسبت به اموال يا املاک خود واقع در ايران

۲ – هر شخص حقيقي ايراني مقيم ايران نسبت به کلية درآمدهايي که در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي نمايد.

۳ – هر شخص حقيقي ايراني مقيم خارج از ايران نسبت به کلية درآمدهايي که در ايران تحصيل مي کند.

۴ – هر شخص حقوقي ايراني نسبت به کلية درآمدهايي که در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي نمايد.

۵ – هر شخص غير ايرانی ( اعم از حقيقي يا حقوقي) نسبت به درآمدهايي که در ايران تحصيل مي نمايد و همچنين نسبت به درآمدهايي که بابت واگذاري امتيازات يا ساير حقوق خود و يا دادن تعليمات و کمک هاي فني و يا واگذاري فيلم هاي سينمايي (که به عنوان بها يا حق نمايش يا هر عنوان ديگر عايد آنها مي گردد) از ايران تحصيل مي کند

اقدامات اولیه ثبتی در ایلیا...

مسیر طی شده ی ایلیا سرشار از نام کسانی ست جای_گاهی استـوار برای سرشار از نام کسانی ست خودشان ایجاد نماید.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

تشکیل پرونده دارایی

تشکیل پرونده مالیاتی و دارایی - کلیه ی اشخاص حقوقی می بایست بعد از تأسیس شرکت وتعیین حوزه ی مالیاتی مربوطه نسبت به تشکیل پرونده ی مالیاتی مبادرت نماییند.

ثبت آنلاین مالیاتی

ثبت آنلاین مالیاتی

استعلام کد اقتصادی و صحت کد اقتصادی شرکتها ( ویدئو )

آموزش ( ویدئو ) استعلام کد اقتصادی طبق قانون کلیه شرکتها پس از تاسیس ملزم به اخذ کد اقتصادی می باشند. نام دیگر کد اقتصادی شماره اقتصادی می باشد که برای اشخاص حقیقی و حقوقی در مرکز استان ها و سهرستان ها توسط اداره دارایی بعد از انجام دادن مراحل مطابق قانون و مقررات صادر می گردد

تعیین حوزه مالیاتی

جهت تعیین حوزه ی مالیاتی خود همین حالا با ما در ارتباط باشید.02632525232

اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی - اظهارنامه مالیاتی 94 . ثبت اظهار نامه مالیاتی 93 و 94 .اموزش ثبت و مراحل اظهار نامه مالیاتی

مراحل تشکیل پرونده مالیاتی

بعداز انجام امور ثبت شرکت می بایست مراحل تشکیل پرونده مالیاتی باتوجه به آدرس شرکت ثبت شده در اداره دارایی انجام گردد.هرشرکت اعم از هرنوع شخصیت حقوقی باید بعد از مراحل ثبت شرکت در اداره دارایی تشکیل پرونده مالیاتی دهد. در واقع تشکیل پرونده مالیاتی به این معناست که شخصیت حقوقی (شرکت) به اداره مالیات

هزینه پلمپ دفاتر -هزینه پلمپ دفاتر چقدر است

دفاتر پلمپ مالیاتی دفاتری هستند که هر شرکت می بایست هرساله تهیه کند و آنها را جهت گزارش ریز درآمدها و هزینه های خود به اداره مالیات تسلیم کند . هزینه پلمپ دفاتر -هزینه پلمپ دفاتر چقدر است، وجه پستی و حق الوکاله می باشد که متغیر می باشد در این خصوص می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تشکیل پرونده مالیاتی

تشکیل پرونده مالیاتی - طبق قوانین پس از ثبت و راه اندازی شرکت یا موسسه باید جهت تشکیل پرونده مالیاتی در واحد مالیاتی مربوط به محل فعالیت خود ، اقدام نمود.

مهلت تشکیل پرونده مالیاتی

هر شرکت پس از تاسیس باید برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام نماید. در این مقاله به بررسی شرایط و موارد و مهلت زمان قانونی تشکیل پرونده خواهیم پرداخت.

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده- در واقع ارزش افزوده اختلاف بین ارزش کالاها و خدمات فروخته شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری شده است . به بیان ساده مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که خریدار هنگام خرید کالا و خدمات به فروشنده می پردازد و فروشنده نیز باید در دوره های زمانی مشخص آن را به دولت

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید