لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما

مهلت تشکیل پرونده مالیاتی


با توجه به قوانین تجارت هر شرکتی بعد از تاسیس شدن باید برای تشکیل پرونده مالیاتی در واحد مالیاتی مبادرت نماید.شرکت تاسیس شده تا 2 ماه پس از تاسیس باید پرونده دارایی تشکیل دهد و هزینه حق التمبر مالیات سرمایه را پرداخت کند.

شما باید به نزدیک ترین اداره امور مالیاتی برای تشکیل پرونده دارایی و تعیین حوزه مالیاتی مراجعه کنید. شایان ذکر است که شما باید ادرس دقیق خود را از اداره پست استعلام کنید برا ی انکه جهت درخواست کد اقتصادی مشکلی پیش نیاید ،نباید بین ادرس قانونی و کدپستی مغایرتی باشد.

در ذیل به مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده مالیاتی می پردازیم

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده دارایی

1.اصل و فتوکپی کلیه مدارک شرکت ( اساسنامه ، اظهارنامه ، شرکتنامه ، تقاضانامه ، روزنامه رسمی ، مهر شرکت )
2.اصل و فتوکپی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی ( در صورت وجود تغییرات)
3.اصل و فتوکپی مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت.
4.تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت.
5. اشخاص حقوقی و صاحبان امضای مجاز باید به اداره اسناد رسمی مراجعه کنند و گواهی امضا دریافت کنند.
6.ارائه فیش واریزی دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت.
7.ارائه فیش آب و برق و تلفن و گاز دفتر شرکت.
8.ارائه وکالت نامه یا معرفی نامه کتبی از طرف شرکت ( چنانچه مدیر عامل حضور نداشته باشد).
9.ارائه اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت به نام شرکت.

تشکیل پرونده مالیاتی چقدر زمان می برد؟

به طور تقریبی تشکیل پرونده مالیاتی یک هفته زمان می برد.

نکاتی در رابطه با تشکیل پرونده مالیاتی دارای اهمیت است که به شرح ذیل می باشد:

1. اگر مکان دفتر شرکت به صورت غیر واقعی اعلام شده باشد تشکیل پرونده صورت نمی گیرد و برای تشکیل پرونده حتماَ به اجاره نامه و سند مالکیت آن هم به نام شرکت مربوطه نیاز است و در واحدهای مالیاتی جهت بررسی واقعی بودن آدرس اعلام شده که در روزنامه شرکت موجود است اقدامی صورت می گیرد.

2.اگر شرکتی در سال گذشته هیچگونه فعالیتی نداشته باشد و یا تازه تاسیس شده باشد باید به دارایی عدم فعالیت شرکت را اعلام کند . تشکیل پرونده در حوزه مالیاتی برای اعلام عدم فعالیت شرکت الزامی است.
3.اگر فاصله تاسیس شرکت تا زمان تشکیل پرونده بیشتر از یک سال باشد شرکت باید جهت عدم تشکیل پرونده توضیحاتی ارائه دهد که این امر الزامی است.

جریمه عدم تشکیل پرونده مالیاتی

زمانی که پرونده مالیاتی تشکیل می شود باید دو در هزار سرمایه شرکت به حساب دولت واریز شود مطابق قانون دو ماه فرصت برای این امر در نظر گرفته شده است که اگر در زمان تعیین شده پرداخت نشود باید 3 برابر مبلغ واریز شود نکته قابل توجهی وجود دارد و ان این است که تمامی شرکت هایی که سرمایه اولیه انها مبلغ قابل توجهی است حتما باید به جریمه عدم تشکیل پرونده توجه کنند.

مراحل تشکیل پرونده مالیاتی

در ابتدا شما باید برای مالیات عملکرد تشکیل پرونده بدهید.
واردسایت tax.gov.ir شوید و از قسمت کد اقتصادی مراحل پیش ثبت نام کد اقتصادی را انجام دهید.
پس از انجام پیش ثبت نام با ید به یکی از ادارات دارایی مراجعه کنید و آدرس خود، حوزه و شاخص خود را پیدا نمایید.
پس از انجام دادن مرحله قبل باید به سامانه evat.ir مراجعه کنید ومراحل پیش ثبت نام ارزش افزوده را انجام دهید.
زمانی که پاکت ارزش افزوده تحویل داده شد مدارک خواسته شده را کامل کنیدو سپس به آدرس :خ آذربایجان، خ پیروز جنوبی، ساختمان ارزش افزوده، واحد تشکیل پرونده، مراجعه کرده و مدارک را تحویل دهید.
از زمان تحویل مدارک به آدرس حوزه ارزش افزوده خود مطلع شوید و پس از ارجاع پرونده با مراجعه به حوزه ارزش افزوده خود شماره پرونده و کد واحد مالیاتی را دریافت نمایید.
پس از دریافت تمامی شماره پرونده ها آنها را در سامانه ثبت نام کد اقتصادی وارد نمایید و ثبت نام کد اقتصادی خود را کامل کنید.
این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه اطلاعات خود را به روز کنید تا از بروز مشکل جلوگیری نمایید.

چه افرادی مشمول مالیات هستند ؟

۱ – کلیه مالکين اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي نسبت به اموال يا املاک خود واقع در ايران

۲ – هر شخص حقيقي ايراني مقيم ايران نسبت به کلية درآمدهايي که در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي نمايد.

۳ – هر شخص حقيقي ايراني مقيم خارج از ايران نسبت به کلية درآمدهايي که در ايران تحصيل مي کند.

۴ – هر شخص حقوقي ايراني نسبت به کلية درآمدهايي که در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي نمايد.

۵ – هر شخص غير ايرانی ( اعم از حقيقي يا حقوقي) نسبت به درآمدهايي که در ايران تحصيل مي نمايد و همچنين نسبت به درآمدهايي که بابت واگذاري امتيازات يا ساير حقوق خود و يا دادن تعليمات و کمک هاي فني و يا واگذاري فيلم هاي سينمايي (که به عنوان بها يا حق نمايش يا هر عنوان ديگر عايد آنها مي گردد) از ايران تحصيل مي کند

اقدامات اولیه ثبتی در ایلیا...

مسیر طی شده ی ایلیا سرشار از نام کسانی ست جای_گاهی استـوار برای سرشار از نام کسانی ست خودشان ایجاد نماید.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

هزینه و تعرفه اخذ کد اقتصادی

با اخذ کد اقتصادی می توانید اخذ کارت بازرگانی انجام دهید . در مزایده ها شرکت کنید. فاکتور صادر کنید و با شرکت های دولتی قرارداد ببندید . ثبت شرکت ایلیا اخذ کد اقتصادی را برای شما به انجام می رساند.

جریمه عدم تشکیل پرونده مالیاتی

یکی از مهمترین اقداماتی که پس از ثبت شرکت باید به آن پرداخت، تشکیل پرونده مالیاتی می باشد. در این مقاله به بررسی عواید عدم تشکیل پرونده مالیاتی خواهیم پرداخت.

فایده دفتر ثبت تجارتی

فایده داشتن دفتر ثبت پلمپ تجارتی و مالیاتی - یکی دیگر از الزاماتی که قانون برعهده تجار گذارده است نام نویسی آنان در دفتر ثبت تجاری است. منظور از دفتر ثبت تجاری دفتری است که در محل معینی قرار دارد و تجار، اعم از حقیقی یا حقوقی باید طبق مقررات نام خود را در این دفتر ثبت نمایند.

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده- در واقع ارزش افزوده اختلاف بین ارزش کالاها و خدمات فروخته شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری شده است . به بیان ساده مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که خریدار هنگام خرید کالا و خدمات به فروشنده می پردازد و فروشنده نیز باید در دوره های زمانی مشخص آن را به دولت

کد اقتصادی

کد اقتصادی - همه ی شخصیت های حقوقی که به فعالیتهای تولید،مونتاژ ، واردات و صادرات ، کارهای خدماتی اشتغال دارند نیازمند کداقتصادی میباشند.(ثبت شرکت ایلیا)

هزینه و تعرفه تشکیل پرونده مالیاتی

هر شخصی که به شکل حقیقی یا حقوقی نوعی فعالیت اقتصادی دارد و درآمدزایی می کند باید مالیات بردرآمد خود را به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت کند و البته برای این کار باید به این سازمان مراجعه کند و خود را به عنوان مودی مالیاتی معرفی کند یعنی تشکیل پرونده مالیاتی دهد که این کار توسط ثبت ایلیا انجام ..

امور مالیاتی

- اخذ کد اقتصادی-مراحل تخصصی تشکیل پرونده دارایی و اخذ کد اقتصادی توسط مجتمع خدمات ثبتی و اداری ایلیا صورت می پذیرد.

خدمات مالی و حسابداری

از مهمترین بخش هایی که باید در نظر گرفت بخش مالی و حسابداری هر صنف می باشد . برای این منظور خدماتی لحاظ شده است که به عنوان خدمات حسابداری محسوب می شود که در آن امور مالی و حسابرسی انجام می شود .

پرسش و پاسخ اخذ دفاتر پلمپ مالیاتی شرکت

پرسش و پاسخ اخذ دفاتر پلمپ مالیاتی شرکت

پرسش و پاسخ اخذ کد اقتصادی

پرسش و پاسخ اخذ کد اقتصادی - مودیان مالیاتی اغلب پس از برخورد با واژه کد اقتصادی سوالات زیادی در ذهنشان ایجاد می شود : اینکه «اصلا" کد اقتصادی چیست ؟و برای

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟