لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

مهلت تشکیل پرونده مالیاتی


با توجه به قوانین تجارت هر شرکتی بعد از تاسیس شدن باید برای تشکیل پرونده مالیاتی در واحد مالیاتی مبادرت نماید.شرکت تاسیس شده تا 2 ماه پس از تاسیس باید پرونده دارایی تشکیل دهد و هزینه حق التمبر مالیات سرمایه را پرداخت کند.شما باید به نزدیک ترین اداره امور مالیاتی برای تشکیل پرونده دارایی و تعیین حوزه مالیاتی مراجعه کنید. شایان ذکر است که شما باید ادرس دقیق خود را از اداره پست استعلام کنید برا ی انکه جهت درخواست کد اقتصادی مشکلی پیش نیاید ، نباید بین ادرس قانونی و کدپستی مغایرتی باشد.

به موجب قوانین تجارت ،هر شخصیت حقوقی ( شرکت ) باید پس از تاسیس و ثبت جهت تشکیل پرونده مالیاتی در واحد مالیاتی اقدام نماید. شرکتی که پرونده مالیاتی نداشته باشد نمی تواند کد اقتصادی اخذ نماید و شرکت بدون کد اقتصادی نمی تواند فعالیت داشته باشد ، همچنین شرکتی که فاقد پروانه مالیاتی باشد در پایان سال مالی نمی تواند اظهارنامه مالیاتی فعالیت شرکت را به سازمان مالیات و دارایی تحویل دهد و آخر اینکه چنانچه شرکت برای تشکیل پرونده مالیاتی در زمان مقرر، اقدام نکند به موجب قانون سازمان مالیات و دارایی مرتکب جرم شده است.
در واقع، تشکیل پرونده مالیاتی به معنای آن است که شرکت به سازمان امور مالیاتی اعلام نماید که چنین شرکتی تاسیس شده و طبق قانون دو در هزار سرمایه شرکت را پرداخت نماید. در غیر این صورت مشمول جریمه مالیاتی دو برابر مبلغ اولیه خواهد شد.به عبارت دیگر در صورت عدم تشکیل پرونده و پرداخت حق التمبر دارایی ظرف دو ماه ، به جای 2 در هزار ، معادل 6 در هزار سرمایه ثبت شده باید پرداخت نمایید.
لازم به ذکر است بر اساس طرح جامع مالیاتی، اداره کل مالیات بر درآمد ( عملکرد ) پس از تکمیل و تشکیل پرونده، جهت ارائه مفاصا حساب مالیاتی، از اداره کل مالیات بر ارزش افزوده استعلام می کند.لذا در اداره کل مالیات بر ارزش افزوده نیز می بایست برای تشکیل پرونده اقدام نمایید.
برای تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی می بایست به نزدیک ترین اداره امور مالیاتی مربوط مراجعه نمایید.توصیه می شود به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی، کد پستی دقیق خود را نیز از اداره پست استعلام کنید چرا که در صورت مغایرت آدرس قانونی با کد پستی ، برای درخواست کد اقتصادی با مشکل مواجه خواهید

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده مالیاتی

  1. اصل و فتوکپی کلیه مدارک شرکت ( اساسنامه ، اظهارنامه ، شرکتنامه ، تقاضانامه ، روزنامه رسمی ، مهر شرکت )
  2. اصل و فتوکپی آخرین تغییرات در روزنامه رسمی ( در صورت وجود تغییرات)
  3. اصل و فتوکپی مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت.
  4. تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت.
  5. اشخاص حقوقی و صاحبان امضای مجاز باید به اداره اسناد رسمی مراجعه کنند و گواهی امضا دریافت کنند.
  6. ارائه فیش واریزی دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت.
  7. ارائه فیش آب و برق و تلفن و گاز دفتر شرکت.
  8. ارائه وکالت نامه یا معرفی نامه کتبی از طرف شرکت ( چنانچه مدیر عامل حضور نداشته باشد).
  9. ارائه اجاره نامه یا سند مالکیت دفتر شرکت به نام شرکت.

چه افرادی شامل پرداخت مالیات هستند

  1. کلیه مالکين اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي نسبت به اموال يا املاک خود واقع در ايران
  2. هر شخص حقيقي ايراني مقيم ايران نسبت به کلية درآمدهايي که در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي نمايد.
  3. هر شخص حقيقي ايراني مقيم خارج از ايران نسبت به کلية درآمدهايي که در ايران تحصيل مي کند.
  4. هر شخص حقوقي ايراني نسبت به کلية درآمدهايي که در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي نمايد.
  5. هر شخص غير ايرانی ( اعم از حقيقي يا حقوقي) نسبت به درآمدهايي که در ايران تحصيل مي نمايد و همچنين نسبت به درآمدهايي که بابت واگذاري امتيازات يا ساير حقوق خود و يا دادن تعليمات و کمک هاي فني و يا واگذاري فيلم هاي سينمايي (که به عنوان بها يا حق نمايش يا هر عنوان ديگر عايد آنها مي گردد) از ايران تحصيل مي کند.

تشکیل پرونده مالیاتی چقدر زمان می برد

به طور تقریبی تشکیل پرونده مالیاتی یک هفته زمان می برد.

نکاتی در رابطه با تشکیل پرونده مالیاتی دارای اهمیت است که به شرح ذیل می باشد:

1. اگر مکان دفتر شرکت به صورت غیر واقعی اعلام شده باشد تشکیل پرونده صورت نمی گیرد و برای تشکیل پرونده حتماَ به اجاره نامه و سند مالکیت آن هم به نام شرکت مربوطه نیاز است و در واحدهای مالیاتی جهت بررسی واقعی بودن آدرس اعلام شده که در روزنامه شرکت موجود است اقدامی صورت می گیرد.

2. اگر شرکتی در سال گذشته هیچ گونه فعالیتی نداشته باشد و یا تازه تاسیس شده باشد باید به دارایی عدم فعالیت شرکت را اعلام کند . تشکیل پرونده در حوزه مالیاتی برای اعلام عدم فعالیت شرکت الزامی است.
3.اگر فاصله تاسیس شرکت تا زمان تشکیل پرونده بیشتر از یک سال باشد شرکت باید جهت عدم تشکیل پرونده توضیحاتی ارائه دهد که این امر الزامی است.

مراحل تشکیل پرونده مالیاتی

در ابتدا شما باید برای مالیات عملکرد تشکیل پرونده بدهید.
واردسایت tax.gov.ir شوید و از قسمت کد اقتصادی مراحل پیش ثبت نام کد اقتصادی را انجام دهید.
پس از انجام پیش ثبت نام با ید به یکی از ادارات دارایی مراجعه کنید و آدرس خود، حوزه و شاخص خود را پیدا نمایید.
پس از انجام دادن مرحله قبل باید به سامانه evat.ir مراجعه کنید ومراحل پیش ثبت نام ارزش افزوده را انجام دهید.
زمانی که پاکت ارزش افزوده تحویل داده شد مدارک خواسته شده را کامل کنیدو سپس به آدرس :

خ آذربایجان، خ پیروز جنوبی، ساختمان ارزش افزوده، واحد تشکیل پرونده، مراجعه کرده و مدارک را تحویل دهید.
از زمان تحویل مدارک به آدرس حوزه ارزش افزوده خود مطلع شوید و پس از ارجاع پرونده با مراجعه به حوزه ارزش افزوده خود شماره پرونده و کد واحد مالیاتی را دریافت نمایید.
پس از دریافت تمامی شماره پرونده ها آنها را در سامانه ثبت نام کد اقتصادی وارد نمایید و ثبت نام کد اقتصادی خود را کامل کنید.
این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه اطلاعات خود را به روز کنید تا از بروز مشکل جلوگیری نمایید.

مراحل ثبت نام پرونده مالیاتی

  1. مشخص شدن حوزه امور مالیاتی
  2. دریافت دفترچه ثبت نام سازمان امور مالیاتی جهت ثبت نام
  3. تحویل مدارک درخواستی و دریافت کد اقتصادی و ...
  4. پیش ثبت نام کد اقتصادی
  5. ارسال پیامکی نام کاربری و کلمه عبور
  6. ثبت نام کد اقتصادی
  7. وضعیت نهایی 45

جریمه عدم تشکیل پرونده مالیاتی

زمانی که پرونده مالیاتی تشکیل می شود باید دو در هزار سرمایه شرکت به حساب دولت واریز شود مطابق قانون دو ماه فرصت برای این امر در نظر گرفته شده است که اگر در زمان تعیین شده پرداخت نشود باید 3 برابر مبلغ واریز شود نکته قابل توجهی وجود دارد و ان این است که تمامی شرکت هایی که سرمایه اولیه انها مبلغ قابل توجهی است حتما باید به جریمه عدم تشکیل پرونده توجه کنند.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

مراحل تشکیل پرونده مالیاتی

بعداز انجام امور ثبت شرکت می بایست مراحل تشکیل پرونده مالیاتی باتوجه به آدرس شرکت ثبت شده در اداره دارایی انجام گردد.هرشرکت اعم از هرنوع شخصیت حقوقی باید بعد از مراحل ثبت شرکت در اداره دارایی تشکیل پرونده مالیاتی دهد. در واقع تشکیل پرونده مالیاتی به این معناست که شخصیت حقوقی (شرکت) به اداره مالیات

سامانه استعلام کد اقتصادی شرکتها [ویدئو]

سامانه جامع استعلام کد اقتصادی،استعلام صحت کد اقتصادی شرکتها،کداقتصادی شرکتها و جستجو کد اقتصادی بر اساس شماره ثبت به همراه آموزش تصویری

اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی - اظهارنامه مالیاتی 94 . ثبت اظهار نامه مالیاتی 93 و 94 .اموزش ثبت و مراحل اظهار نامه مالیاتی

تشکیل پرونده دارایی

تشکیل پرونده مالیاتی و دارایی - کلیه ی اشخاص حقوقی می بایست بعد از تأسیس شرکت وتعیین حوزه ی مالیاتی مربوطه نسبت به تشکیل پرونده ی مالیاتی مبادرت نماییند.

هزینه پلمپ دفاتر -هزینه پلمپ دفاتر چقدر است

دفاتر پلمپ مالیاتی دفاتری هستند که هر شرکت می بایست هرساله تهیه کند و آنها را جهت گزارش ریز درآمدها و هزینه های خود به اداره مالیات تسلیم کند . هزینه پلمپ دفاتر -هزینه پلمپ دفاتر چقدر است، وجه پستی و حق الوکاله می باشد که متغیر می باشد در این خصوص می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

تشکیل پرونده مالیاتی فوری و سریع

یکی از مهمترین اقدامات پس از ثبت شرکت ها تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی می باشد.جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص با مشاوران ایلیا در ارتباط باشید.

حداکثر و حداقل زمان لازم برای اخذ کد اقتصادی

مجتمع ثبت شرکت ایلیا با دارا بودن دپارتمان های تخصصی در زمینه اخذ کداقتصادی و تشکیل پرونده آماده ارائه خدمات مشاوره ای تخصصی رایگان به شما عزیزان می باشد.

پلمپ دفاتر و پلمپ دفاتر قانونی

در این مقاله به مطالبی درباره بررسی پلمپ دفاتر پلمپ دفاتر قانونی درخواست پلمپ دفاتر و ثبت پلمپ دفاتر پرداخته شده است مقاله را بخوانید و هر سوالی درباره پلمپ داشتید با ثبت شرکت ایلیا تماس بگیرید.

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده- در واقع ارزش افزوده اختلاف بین ارزش کالاها و خدمات فروخته شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری شده است . به بیان ساده مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که خریدار هنگام خرید کالا و خدمات به فروشنده می پردازد و فروشنده نیز باید در دوره های زمانی مشخص آن را به دولت

مهلت تشکیل پرونده مالیاتی

هر شرکت پس از تاسیس باید برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام نماید. در این مقاله به بررسی شرایط و موارد و مهلت زمان قانونی تشکیل پرونده خواهیم پرداخت.

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط
برگزاری مسابقه اینستاگرمی مسابقه اینستاگرمی
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید