لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما

ثبت آنلاین مالیاتی


پیش از توضیح در مورد ثبت آنلاین مالیاتی باید در مورد چگونگی تنظیم اظهارنامه مالیاتی صحبت نماییم.

چگونگی تنظیم اظهارنامه مالیاتی

تنظیم اظهارنامه مالیاتی از جمله مواردی که برای مودیان مالیاتی در نظر گرفته شده ، که به صورت الکترونیکی به ثبت اظهارنامه خود بپردازند ، بدین صورت که با این روند دیگر از مراجعه حضوری مؤدیان به اداره دارایی جلوگیری به عمل آمده در نتیجه به ثبت اظهارنامه خود در سیستم اینترنتی رجوع کرده و اظهارنامه خود را تسلیم نمایند . بهتر است که مودیانی که اقدام به ثبت اظهارنامه خود دارند آنرا به روزهای پایانی موکول نکنند .

در سیستم مالات مؤدیان به دو صورت تقسیم بندی شده است بدین صورت که کسانی که فعایت های عادی و کسبه هستند با کسانی که فعالیتهای شرکتی انجام می دهند شرایط و پرداخت مالیات جداگانه ای دارند به همین منظور کسبه و مشاغل عادی به مؤدیان حقیقی و شرکتهای تجاری به مؤدیان حقوقی دسته بندی شده است . شرح موارد در ذیل عنوان شده است :

مؤدیان حقیقی :

اشخاص و کسبه عادی که دارای مجوز فعالیت از ارگانهای مربوطه را دارند باتوجه به فعالیت خود و در صنف مورد نظر خود می توانند وارد سامانه امور مالیاتی شده و ثبت اظهارنامه مالیاتی خود را به نام شخص حقیقی تکمیل و تسلیم نمایند . در صورتی که اشخاص حقیقی دارای شریک باشند تکمیل یک اظهارنامه برای عملکرد سال جاری مقدر می باشد . در نتیجه نیازی به ارائه اظهارنامه انفرادی برای کلیه اشخاص وجود ندارد .

شایان ذکر است که در واحدهایی که مشارکتی می باشد و شریک برای آن موجود می باشد در سامانه کد اقتصادی اطلاعات آن باید وارد شود . در صورتی که این اطلاعات اولیه در سامانه موجود نباشد لذا اول باید اطلاعات را وارد کرده سپس اقدام به ثبت اظهارنامه مالیاتی کرد .

مودیان حقوقی :

شرکت های تجاری برای درج اطلاعات خود در سامانه ثبت اظهارنامه مالیاتی نیاز به اخذ کد اقتصادی دارند در صورتی که کد اقتصادی آنها قدیم است باید ثبت جدید را در سامانه انجام دهند .در نتیجه تسلیم اظهارنامه مالیاتی آنها فقط با در دست داشتن نام کاربری و کلمه عبور امکان پذیر است . در صورتی که در پرونده کداقتصادی نواقصی موجود باشد اقدام به رفع آن داشته باشید.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده مالیاتی مؤدیان حقوقی

ارائه کپی برابر اصل مدارک اصلی شرکت مانند اساسنامه
ارائه برابر اصل آگهی تاسیس
ارائه اصل و کپی از تسلیم اظهارنامه ثبت شرکت ها
ارائه اصل و کپی روزنامه رسمی
ارائه اصل و کپی از آگهی ثبت تغییرات
ارائه مدارک شناسنایی از اعضای هیئت مدیره از جمله شناسنامه و کارت ملی
یک کپی از فیش تلفن محل شرکت
مبلغ واریزی دو در هزار سرمایه شرکت را در بانک ملی انجام داده و ارائه فیش آن الزامی است
دفترچه مشخصات شناسایی شرکت ( دفترچه نام اشخاص حقوقی) را تکمیل نمایید.
اصل گواهی امضای صاحبان امضای مجاز شده در دفترخانه اسناد رسمی
ارائه یک کپی برابر اصل از سند مالکیت یا اجاره نامه به نام شرکت
اصل و کپی شرکتنامه شرکت.

مراحلی که باید در تشکیل پرونده مالیاتی و هم چنین ارزش افزوده مؤدیان مالیاتی انجام داد به ترتیب در ذیل انجام آمده است :
• مراحل تشکیل پرونده مالیاتی :

در شروع کار برای اینکه مالیات عملکرد را انجام دهید تشکیل پرونده مالیاتی انجام دهید .

به سامانه اداره مالیات به نشانی tax.gov.ir وارد شده و سپس در قسمت ثبت پیش ثبت نام کد اقتصادی وارد شوید .
سپس اطلاعات اولیه پیش ثبت نام از جمله اطلاعات هویتی متقاضی و اطلاعات کسبی را در سامانه درج نمایید و از پیش ثبت نام خود پرینت گرفته و با در دست داشتن کدرهگیری پیش ثبتنام ، به اداره دارایی مراجعه نموده و با دادن اطلاعات نشانی و اأرس محل کسبی ، تشکیل پرونده مالیاتی داده و ممیز خود را مشخص نمایید .
سپس بعد از اینکه تشکیل پرونده مالیاتی خود را انجام دادید و سپس با در دست داشتن کد واحد مالیاتی اقدام به ثبت گواهینامه ارزش افزوده کنید .
سپس بعد از تشکیل و اخذ گواهینامه ارزش افزوده نسخه آن را در واحد پرونده مالیاتی خود تحویل دهید و مدارک لازمه را به واحد مالیاتی ارائه دهید .
سپس بعد از اخذ شماره واحد مالیاتی می توانید و دریافت پاکت نامه رمز عبور از سمت اداره دارایی می توانید با ورود به سامانه ثبت نام کد اقتصادی را تکمیل نمایید .

لازم به ذکر است برای درج اطلاعات خود در سامانه دقت و اطلاعات کافی داشته باشید زیرا با انتخاب اشتباه واحد صنفی و یا واحد مالیاتی پرونده شما به اشتباه به واحد های دیگری ارسال می شود . درنتیجه در این صورت با عدم اطلاعات کافی منجر به جریمه مالیاتی می شوید.

مراحل ثبت آنلاین مالیاتی

اولین اقدام پیش ثبت نام کد اقتصادی و اخذ کدرهگیری از سامانه امور مالیاتی
تایید اطلاعات پیش ثبت نام و دریافت پاکت نامه حاوی اطلاعات کاربری
بعد از تأیید اطلاعات توسط کارشناسان واحد مالیاتی ، سپس مؤدی پاکت نامه رمز عبور را دریافت می کند .

نکته در مواردی که نقصی در پرونده پیش ثبت نام باشد پاکت نامه ارسال نمی شود و سپس مؤدی باید مجدد با ورود با سامانه رفع نقص نماید .

سپس با در دست داشتن پاکت محرمانه رمز عبور ثبت نام اقتصادی را در سامانه تکمیل نمایید .
سپس بعد از ارسال اطلاعات بررسی های کارشناسان و تأیید اطلاعات ثبت نام کد اقتصادی
سپس می توان با ورود مجدد به سامانه اظهارنامه عملکرد سال جاری را تکمیل نمایید .
سپس بعد از ارسال اظهارنامه کد رهگیری دریافت نموده و پرینت از آن گرفته شود .
دریافت و پرداخت قبوض پرداختی مالیات به صورت اینترنتی
سپس مبالغ اظهارنامه را پرداخت نمایید و فیش پرداختی و اظهارنامه ثبت شده را به واحد مالیاتی تحویل دهید .

در بالا موارد درج اظهارنامه به صورت خلاصه توضیح داده شده است زیرا آنچه در بالا ذکر شد نحوه تسلیم اظهارنامه و آشنایی به روش کار می باشد .

همان گونه که در بالا ذکر شده در دست داشتن اقدامات کد اقتصادی از ملزومات تشکیل پرونده مالیاتی و ثبت اظهارنامه می باشد در نتیجه در شروع کار روند کداقتصادی را به صورت کامل انجام دهید .

 

اقدامات اولیه ثبتی در ایلیا...

مسیر طی شده ی ایلیا سرشار از نام کسانی ست جای_گاهی استـوار برای سرشار از نام کسانی ست خودشان ایجاد نماید.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

پلمپ دفاتر مالیاتی شرکت ها در سال 1397 فوری و سریع

پلمپ دفاتر مالیاتی شرکت ها در سال 1397 فوری و سریع توسط مجتمع ثبتی ایلیا با کمترین هزینه و زمان انجام میشود.اطلاع از مراحل اخذ دفاتر مالیاتی سال 1396و 1397

کد اقتصادی فوری و سریع

از مهمترین اقدامات پس از ثبت شرکت ها وموسسات غیرتجاری اخذ کد اقتصادی می باشد.جهت کسب اطلاعات تخصصی همین حالا با مجتمع حقوقی ثبت ایلیا در ارتباط باشید.

استعلام کد اقتصادی

استعلام کد اقتصادی

هزینه و تعرفه تشکیل پرونده مالیاتی

هر شخصی که به شکل حقیقی یا حقوقی نوعی فعالیت اقتصادی دارد و درآمدزایی می کند باید مالیات بردرآمد خود را به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت کند و البته برای این کار باید به این سازمان مراجعه کند و خود را به عنوان مودی مالیاتی معرفی کند یعنی تشکیل پرونده مالیاتی دهد که این کار توسط ثبت ایلیا انجام ..

استعلام گواهی ارزش افزوده

یکی از عمده ترین مواردی که افراد با آن مشکل دارند استعلام گواهی ارزش افزوده می باشد. در این مقاله به نحوه ی استعلام ارزش افزوده خواهیم پرداخت.

توضیح در خصوص تهیه دفاتر پلمپ

توضیح در خصوص تهیه دفاتر پلمپ سال 1392 را از مرکز حقوقی و معتبر ایلیا جویا گردید.

تشکیل پرونده مالیاتی آنلاین

تشکیل پرونده مالیاتی آنلاین - کد اقتصادی -کلیه امور مالیاتی شرکتها شامل تشکیل پرونده و اخذ کد اقتصادی به صورت آنلاین در مجتمع ثبت ایلیا انجام میگردد.

فایده دفتر ثبت تجارتی

فایده داشتن دفتر ثبت پلمپ تجارتی و مالیاتی - یکی دیگر از الزاماتی که قانون برعهده تجار گذارده است نام نویسی آنان در دفتر ثبت تجاری است. منظور از دفتر ثبت تجاری دفتری است که در محل معینی قرار دارد و تجار، اعم از حقیقی یا حقوقی باید طبق مقررات نام خود را در این دفتر ثبت نمایند.

پرسش و پاسخ اخذ کد اقتصادی

پرسش و پاسخ اخذ کد اقتصادی - مودیان مالیاتی اغلب پس از برخورد با واژه کد اقتصادی سوالات زیادی در ذهنشان ایجاد می شود : اینکه «اصلا" کد اقتصادی چیست ؟و برای

تشکیل پرونده مالیاتی

تشکیل پرونده مالیاتی - طبق قوانین پس از ثبت و راه اندازی شرکت یا موسسه باید جهت تشکیل پرونده مالیاتی در واحد مالیاتی مربوط به محل فعالیت خود ، اقدام نمود.

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط

هم اکنون آنلاین نیستیم . جهت مشاوره رایگان کی با شما تماس بگیریم ؟