جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

سامانه ثبت نام کارت بازرگانی 【راهنمای ثبت نام کارت بازرگانی✔️】

سامانه کارت بازرگانی

برای اخذ کارت بازرگانی باید با مراجعه به سامانه ثبت نام کارت بازرگانی و ارائه مدارک مربوط به تجارت و هویت متقاضی فعالیت خود را آغاز کنید. برای اینکه ثبت نام کارت بازرگانی را بدون ایراد انجام دهید موظف هستید تا در سامانه این ارگان مدارک مربوطه را ارائه کنید. در ادامه در زمینه آدرس و نشانی سامانه اخذ کارت بازرگانی راهنمای شماییمبا ما همراه باشید.

آدرس ثبت نام کارت بازرگانی

مطابق قوانین گمرگی جمهوری اسلامی ایران کارت بازرگانی از جمله مجوزهایی می باشد که شخصیت هایی حقوقی و حقیقی می توانند در زمینه واردات و صادرات کالا فعالیت های خود را انجام دهند. اینگونه فعالیت های تجاری و بازرگانی برای کلیه عموم آزاد نمی باشد فقط اشخاصی که این مجوز را دارا می باشند می توانند تجارت خود را شروع کنند همچنین به عنوان تاجر شناخته شوند.

تاجران کشورهای خارجی در صورتی می توانند در ایران به امر تجارت بپردازند که متقابلاً تاجرین ایرانی هم بتوانند در کشور آنها تجارت خود را انجام دهند. برای انجام این کار در ابتدا باید وارد سامانه کارت بازرگانی الکترونیکی به آدرس http://cscs.chambertrust.ir/ شده و اقدامات و مراحل مربوط به ثبت نام کارت بازرگانی را به سرانجام برسانید.

در این سامانه می توانید علاوه بر اخذ کارت بازرگانی، تمدید و یا انتقال و یا المثنی کارت و یا تغییر نوع عضویت را انجام دهید. با در نظر گرفتن شرایط اخذ کارت بازرگانی و هم چنین کامل کردن مدارک ثبت، سپس ثبت خود را آغاز نمایید.

سامانه ثبت نام کارت بازرگانی

اطلاعات مربوط به خودتان را در پیشخوان وارد نمایید سپس فرم های که در پیشخوان به شما داده می شود را چاپ نمایید و به ارگان های مربوطه مراجعه کنید تا بتوانید گواهی های مورد نیاز خود را دریافت کنید. آخرین مرحله اسکن مدارک و بارگزاری آنها در سامانه و بعد از آن ثبت نهایی که در این مرحله پرونده شما به اتاق بازرگانی ارسال خواهد شد.

  • به صورت غیر حضوری پرونده متقاضی در اداره بررسی می گردد.
  • در صورت اینکه پرونده و اطلاعات ناقص باشد و یا مغایرتی داشته باشد از طریق پیامک و یا ایمیل به متقاضی اطلاع داده می شود که مجدد به سامانه مراجعه نماید و مدارک و اطلاعات را تکمیل و رفع نقص نماید.
  • اما در صورتی اینکه پرونده متقاضی کامل و بدون نقص باشد که از طری پیامک و یا ایمیل به متقاضی اطلاع رسانی می شود که با تکمیل مدارک خود به اتاق بازرگانی مراجعه نماید.

زمان ثبت نام در سامانه کارت بازرگانی، اطلاعات شما در سامانه ذخیره می گردد که اگر به هر دلیلی سامانه قطع شد اطلاعات تان در آنجا ذخیره شود و شما بتوانید به راحتی این اطلاعات را داشته باشید و هر زمانی که بخواهید مجدد کارتان را از سر بگیرید البته در بازده زمانی یک ماه (زمان نوشتن اطلاعات نیاز به این نیست که صفحه کلید را تغییر دهید.) اطلاعاتی که از شما در خواست شده و علامت ستاره (*) دارد حتما پر شود.

در زمان پر کردن اطلاعات از هر بخش که عبور کردید گزینه مرحله بعد را بزنید اطلاعات ذخیره خواهند شد.

سامانه ثبت نام کارت بازرگانی

ثبت نام اتاق بازرگانی برای اخذ کارت بازرگانی

بر اساس ماده 1 آیین نامه عضویت در اتاق بازرگانی در کشور می تواند مشمول افراد حقیقی و حقوقی در ایران شود. امور بازرگانی و نیز افرادی که به انجام امور خدماتی و صنعتی مشغول هستند می توانند عضو اتاق بازرگانی باشند.

هیج شخصی نمی تواند بیش از یک کارت عضویت در اتاق بازرگانی را به نام خود اخذ کند. مگر در زمانی که شخص علاوه بر اینکه کارت عضویت برای خود اخذ کرده به عنوان نماینده یک شخص حقوقی به عضویت اتاق بازرگانی در آید.

ثبت نام کارت بازرگانی حقیقی

کارت بازرگانی جزو مدارکی است که چه اشخاص حقوقی و چه حقیقی با داشتن آن می توانند به راحتی امکانات صادرات و وارات را فراهم سازند، همچنین می توانند با داشتن آن کالاهایی را از گمرک ترخیص کنند. پس می توان اینگونه استنباط کرد که بدون داشتن این مجوز به هیچ عنوان نمی توان نه شخص حقوقی و حقیقی کالایی را به کشور وارد و یا خارج کند زیرا بر طبق قانون مشمول جریمه خواهد شدو برای ترخیص ان با مشکل روبرو می شو زیرا قانون آن را امری مجرمانه تلقی می کند.

در صورتی که تمامی مراحل ثبت نام کارت بازرگانی را به درستی انجام داده باشید اگر شخصیت حقیقی باشید با وارد کردن کدملی و رمز عبورتان می توانید از شرح حال و جزئیات درخواستتان در سایت باخبر شوید. همچنین تنها با یک تماس می توانید اطلاعات لازم را در زمینه ثبت نام اشخاص حقیقی دریافت کنید.

ثبت نام کارت بازرگانی

راهنمای ثبت نام کارت بازرگانی

کارت بازرگانی درواقع مدرکی است که با داشتن آن کی توانید به راحتی کالاها و خدماتی را صادر و یا وارد کشور کنید. در واقع حکمی است که با تکیه بر ان می توان تجارت بین المللی داشت. در حالت کلی تمامی تجار ملزم به داشتن این کارت هستند تا بتوانند در سطح بین المللی اقدامات تجاری انجام دهند.

در بالا به مبحث مرتبط با مراحل و نحوه ثبت نام کارت بازرگانی و راه هایی که باید بپیمایید تا کارت بازرگانی خود را دریافت کنید پرداختیم تا ذهن شما را از بابت این موضوع که کارت بازرگانی را چطور یم توان دریافت کرد غنی کنیم حال یکم در زمینه کاربرد کارت بازرگانی صحبت می کنیم که می تواند در زمینه ثبت نام راهنمای شما باشد.

یکی از چند مورد استفاده ای که می توان از کارت بازرگانی کرد امکان صادرات و واردات کالاها است. البته در زمینه هایی مثل علامت تجاری یا برند با نماد یا حروف لاتین نیز داشتن کارت بازرگانی امری الزامی به شمار می اید که باید به آن توجه ویژه شود و هر چه زودتر برای ثبت قانونی در ادارت مربوطه آن را دریافت کرد و توسط ان میزان سودآوری را چند برابر کرد.

درخواست کارت بازرگانی از سامانه

از همراهیتان سپاسگزاریم. در صورت تمایل به ثبت درخواست کارت بازرگانی و انجام امور مربوط به دریافت آن تنها کافی است به سامانه اتاق بازرگانی مراجعه کنید و با پیمودن گام های اخذ آن اقدام کنید .

البته راه دیگری که با بهره مندی از آن می توانید در کم ترین زمان به اهدافتان دست پیدا کنید مراجعه به مجتمع های حقوقی است که با رزومه موفق خود در طول فعالیتشان صفرتا صد امور ثبتی و حقوقی برای اخذ کارت بازرگانی شما را تا ارائه ان به شما بدون نقص بپیمایند. برای این امر با مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا در تماس باشید.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بهروز
بهروز
2 سال قبل

ثبت بازرگان

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  بهروز
2 سال قبل

منظور ثبت شرکت هستش یا کارت بازرگانی ؟