جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نمونه قرارداد جعاله احداث و تکمیل ساختمان

قرارداد جعاله احداث و تکمیل ساختمان

نمونه قرارداد جعاله احداث و تکمیل ساختمان را می توانید با تخصص مجتمع حقوقی ایلیا تنظیم کنید و خیال خود را از بابت انجام امور حقوقی آسوده سازید. در ادامه نمونه قرارداد در این راستا ارائه می دهیم.

قرارداد جعاله احداث و تکمیل ساختمان

1. طرفین عقد

1-1. شرکت…………..به مدیریت آقای…………به شماره ثبت…………….به نمایندگی آقای…………به آدرس………………….که در این قرارداد«جاعل» نامیده می شود.

1-2. موسسه مالی و اعتباری……………………به مدیریت آقای…………..به شماره ثبت………….به نمایندگی آقای…………به آدرس…………….که در این قرارداد«عامل» نامیده می شود.

2. موضوع قرارداد

قرارداد جعاله احداث و تکمیل ساختمان(املاک فاقد سابقه ثبتی)

عبارت است از اجرای عملیات ساختمانی درشش دانگ یک قطعه زمین………….به مساحت……….مترمربع برای تکمیل ساختمان طبق مفاد این قرارداد در اختیار عامل قرارداد گذاشته شد.

2-1. چنانچه از طرف اشخاص ثالث اعم از حقیقی و حقوقی نسبت به حدود اربعه فوق و مالکیت مالک اعتراض به عمل آید مسئولیت آن از هرجهت وبابت به عهده جاعل است و از این بابت هیچ مسئولیتی متوجه عامل نخواهد بود.

2-2.در صورتی که اعتراضات موجبات اختلال در ادامه عملیات موضوع جعاله این قرارداد را فراهم می آورد وادامه کار میسر نباشد عامل حق فسخ معامله و مطالبه حق الجعل را متناسب با کارانجام شده خواهد داشت.

2-3. جاعل حق انعقاد هر گونه قراردادی را اعم از بیع و صلح حقوق و صلح منافع و وکالت و وصایت و غیره را در مورد زمین تا پایان تسویه حساب خود با عامل به هر صورت و نوع که باشد از خودسلب و ساقط کرد و هرگونه قراردادی که مخالف این ماده منعقد نماید باطل و کان لم یکن خواهد بود.

4. مدت قرارداد

قرارداد جعاله احداث و تکمیل ساختمان(املاک فاقد سابقه ثبتی)

مدت این قرارداد از تاریخ……………………الی تاریخ……………سال شمسی می باشد.

5. مبلغ قرارداد

قرارداد جعاله احداث و تکمیل ساختمان(املاک فاقد سابقه ثبتی)

جهت اجرای عملیات جعاله مبلغ…………..ریال حسب تقاضای جاعل توسط عامل تامین و پرداخت گردید.

5-1. چنانچه برای اجرای عملیات موضوع جعاله علاوه برمبلغ ذکر شده فوق احتیاج به صرف هزینه بیشتری باشد عامل حق دارد هزینه های اضافی لازم را نیز تامین و پرداخت نماید و کل هزینه های مصرف شده از جاعل را مطالبه و وصل نماید.

5-2. صرف اظهار عامل با مدارک و مستندات مورد قبول در مورد کل هزینه های به عمل آمده و هزینه های انجام شده به وسیله عامل مورد قبول جاعل بوده و جاعل حق هرگونه ایراد و اعتراض نسبت به آن را از خود سلب و ساقط نمود.

5-3. حق الجعل عامل جهت انجام عملیات موضوع جعاله که هزینه های پیش بینی شده این قرارداد را نیز شامل می گردد کلا مبلغ ………………ریال که جاعل متعهد شد مطالبات عامل را به شرح ذیل به موسسه مالی و اعتباری پرداخت نماید.

در…………….قسط مساوی ماهانه از قرار هر قسط………..ریال که تاریخ پرداخت اولین قسط ………….می باشد.

قرارداد جعاله احداث و تکمیل ساختمان
نمونه قرارداد جعاله احداث و تکمیل ساختمان

شرایط و ضوابط قرارداد جعاله ملکی

قرارداد جعاله احداث و تکمیل ساختمان(املاک فاقد سابقه ثبتی)

6-1. جاعل به موسسه مالی و اعتباری……….مجوز صادر نمود که اجرای قسمت های از عملیات موضوع جعاله را به تشخیص و صلاحدید خود به دیگری واگذار نماید.

6-2. جاعل به موجب این قرارداد پذیرفت چنانچه عامل موضوع جعاله را راساً توسط شخص یا اشخاص ثالث انجام دهد برحسن انجام کار نظارت نماید.

6-3. جاعل در صورت مشاهده هر گونه عیب و نقص در اجرای کار مراتب را کتبا به عامل اعلام نماید و در صورت عدم اعلام مراتب عیب و نقص جاعل حق هیچ گونه ایراد و اعتراضی را برعلیه عامل از هر جهت و بابت نخواهد داشت.

6-4. جاعل ملزم شد تا پایان مدت انجام عملیات جعاله برای تحویل موضوع جعاله به عامل مراجعه نماید ومورد جعاله را تحویل بگیرد.

6-5. عدم مراجعه جاعل به عامل برای تحویل موضوع جعاله نافی مسئولیت و تعهد جاعل در پرداخت مطالبات عامل نخواهد بود. جاعل متعهد و مکلف به اداء دین خود به عامل به شرح تفضیلی این قرارداد می باشد.

6-6.مسئولیت حفظ و حراست از وسایل و لوازم وابزار متعلقه ومصالح ساختمانی و ملک مربوط به موضوع جعاله در تمام مدت انجام عملیات جعاله از هر جهت به عهده جاعل بوده و عامل در این مورد هیچ گونه مسئولیتی ندارد.

6-7. در صورت عدم تسویه کامل دیون ناشی از قرارداد تا سررسید مقرر به علت تاخیر

تأدیه دین ناشی از این قرارداد تا تاریخ سررسید و تسویه کامل بدهی مبلغی برذمه جاعل تعلق خواهد گرفت از این رو جاعل با امضا این قرارداد ملزم گردید علاوه برپرداخت دیون تأدیه نشده به ازاء هر ………………ریال در روز نسبت به دین مذکور خسارت قراردادی به عامل پرداخت نماید.

6-8. در صورتی که جاعل برخلاف هریک از مواد این قرارداد عمل نماید یا از اجرای تعهدات خود امتناع کند عامل علاوه برحق فسخ معامله، اختیار استیفاء مطالبات خود را ازطریق مراجع ذی صلاح دادگستری دارد.

6-9. جاعل ضمن عقد خارج لازم حق فسخ قرارداد درهر مرحله و نسبت به هر موردی را از خود سلب و ساقط نمود.

6-10. جاعل کلیه هزینه های وصول مطالبات عامل از هر جهت وبابت دستمزد کارشناسان حق الوکاله وکیل در تمام مراجع و مراحل و هزینه های دادرسی غیره را تقبل نمود.

حل اختلاف قرارداد جعاله احداث و تکمیل ساختمان

چنانچه در تفسیر و اجرای مفاد این قرارداد بین طرفین اختلافی پدید آید، طرفین آقای …………فرزند……………..ش.ش…….صادره از………را به عنوان داور مرضی الطرفین پذیرفته و رای آن را به مورد اجرا خواهند گذاشت:

7-1. مدت داوری از ارجاع دعوی سه ماه شمسی است.

7-2. هرگونه ابلاغ و اطلاعیه به داور توسط اظهارنامه به عمل می آید.

7-3. داور با امضاء ذیل قرارداد قبول سمت داوری نمود.

7-4. اقامتگاه داور به شرح ذیل می باشد آدرس:استان………شهرستان………..محله………….خیابان……………..کوچه………پلاک…………..واحد………طبقه………..

7-5. حق الزحمه داور طبق تعرفه وزارت دادگستری (آیین نامه اجرای) پرداخت می گردد.

8. این قرارداد در………………ماده………….بند……………………تبصره……….نسخه تهیه متحدالمتن تنظیم و فی مابین طرفین مبادله و لازم الاجرا گردید و هریک از نسخ دارای اعتبار واحد می باشند.

شرکت جاعل موسسه مالی و اعتباری

به مدیریت عاملی آقای عامل به مدیریت آقای

امضا داور

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها