جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

برای ثبت شرکت های تجاری و موسسات غیر تجاری نیاز به دانستن سامانه ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری دارید زیرا تمامی امور به صورت اینترنتی انجام خواهد شد و تمامی قوانین و مصوبه های جدید در سامانه ثبت شرکت درج خواهد شد. در ادامه به موضوع سامانه اداره ثبت می پردازیم.

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیرتجاری

اشخاص متقاضی ثبت شرکت و یا اشخاص حقوقی یکی از مهمترین مواردی که باید با آن آشنایی داشته باشند سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری است. این سامانه به آدرس اینترنتی irsherkat.ssaa.ir برای کلیه خدمات ثبت شامل ثبت تغییرات شرکت، پلمپ دفاتر، اظهارنامه دفاتر تجاری شرکت، استعلام از شرکت های تجاری ثبت شده، ثبت نام کد فراگیر اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی، پیگیری درخواست های ثبت شده در این سامانه، انصراف از درخواست های ثبت شده در سامانه که در ادامه این مطلب به بررسی ثبت هر درخواست در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری خواهیم پرداخت.

مجتمع ثبتی ایلیا در تمامی مسیر ثبتی شما همگام و راهنمایی تواناست . تنها کافی است بخواهید و به آن برسید. قابل ذکر اس این مجتمع با ارائه مشاوره تخصصی در کم ترین زمان راهنمای شما خواهد بود پس بی تعلل تماس بگیرید.

تاسیس شخصیت حقوقی با سامانه ثبت شرکت ها

در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری یکی از اصلی ترین خدمات تاسیس شخصیت حقوقی است، در این قسمت با توجه به فعالیتی که می خواهید داشته باشید می توانید هر یک از موارد تعیین شده را انتخاب نمایید. بدون انتخاب نوع شخصیت حقوقی نمی توانید وارد مرحله بعد شوید. این موارد شامل:

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت تضامنی
  • شرکت نسبی
  • شرکت مختلط سهامی
  • شرکت مختلط غیر سهامی
  • شرکت سهامی عام
  • شرکت تعاونی
  • موسسه غیر تجاری
  • شعبه شرکت خارجی
  • نمایندگی شرکت خارجی
  • شرکت تعاونی سهامی عام
  • صندوق سرمایه گذاری
  • شعبه موسسه غیر تجاری خارجی
  • نمایندگی موسسه غیر تجاری خارجی
  • شرکت دولتی

در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری شما می توانید یکی از موارد فوق را انتخاب کنید و بر اساس اطلاعات تنظیم شده (اطلاعات باید بر اساس مقررات تصویب شده در قانون تجارت تکمیل شده باشد) که بررس ها توسط اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مورد بررسی قرار می گیرد.

ثبت صورت جلسه تغییرات شرکت

هر یک از شخصیت های حقوقی بعد از اینکه به ثبت می رسند ممکن است تغییراتی اعم از: آدرس، موضوع، سرمایه و غیره داشته باشند. در این صورت باید بر اساس قواعد قانون تجارت از مجامع عمومی دعوت کنند تا نسبت به موضوع مورد نظر تغییرات ایجاد کنند.

خروجی جلسه باید در صورت جلسه ای که به امضا اعضاء رسیده است برای ثبت در اداره ثبت شرکت ها باید در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در قسمت صورت جلسه تغییرات به ثبت برسد.

در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری لازم است اطلاعات تغییرات بر اساس صورت جلسه تنظیم شده و آگهی ثبت شرکت وارد شود. بنابراین بعد از تکمیل تمامی گام ها در قسمت تغییرات اشخاص حقوقی باید مدارکی که در قسمت پایانی اعلام می شود به اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسانید. تمامی تغییرات باید در این قسمت ابتدا ثبت شود.

اگر شخص حقوقی از قبل تغییراتی را به ثبت رسانده باشد اما روزنامه مربوط به تغییرات را پرداخت نکرده باشد در زمان ثبت تغییرات جدید امکان ادامه روند تغییرات تا زمان پرداخت روزنامه های مربوط به تغییرات قبل داده نمی شود.

سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

اظهارنامه پلمپ دفاتر ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری

همه اشخاص حقوقی که در دسته بندی تجاری قرار می گیرند باید هر ساله دفاتر تجاری را دریافت کنند. البته دفاتر تجاری تنها مختص به اشخاص حقوقی نیست بلکه اشخاص حقیقی که در دسته بندی تجار قرار می گیرند باید دفاتر تجاری را هر ساله دریافت کنند.

اظهارنامه دفاتر تجاری درخواستی است که متقاضی از طریق سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری می تواند ثبت کند. تا بررسی ها در اداره ثبت شرکت ها انجام شود و در صورت تایید مدارک ارسال شود و هزینه اظهارنامه دفاتر تجاری را پرداخت کند.

استعلام شرکت از سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری

هر شخص حقوقی که بر اساس دسته بندی اول به ثبت رسیده باشد. با صدور آگهی ثبت برخی از اطلاعات آن اعم از: اسم، تاریخ تاسیس، تاریخ به روزرسانی و شماره ثبت و شناسه ملی قابل استعلام است. یکی از سامانه هایی که می توانید استعلام اشخاص حقوقی را دریافت کنید سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری می باشد.

در قسمت اطلاعات عمومی شخصیت حقوقی حداقل یکی از اطلاعات که شامل: اسم، شماره ثبت، شناسه ملی می شود را باید در هر یک از قسمت ها وارد کنید و با وارد کردن رمز صفحه سایر اطلاعات شرکت نمایش داده می شود. بهتر است برای استعلام از شناسه ملی استفاده کنید، زیرا شناسه ملی تنها موردی است که در هر شخصیت حقوقی مختص به همان شخصیت حقوقی است.

اظهارنامه دفتر ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری

تمامی تجار برای دریافت کارت بازرگانی باید اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی را به اداره صنعت معدن تجارت ارائه دهند. این اظهارنامه را می توانید از طریق سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در قسمت اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی دریافت کنید. ممکن است در مواردی دیگر نیز لازم به اخذ اظهارنامه دفتر ثبت تجارتی باشد که در هر صورت باید از طریق این سامانه دریافت شود.

درخواست کد فراگیر ثبت شرکت ها و موسسه غیرتجاری

کد فراگیر یکی از کد هایی است که اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی برای انجام فعالیت در ایران مانند: ثبت شرکت، یا اخذ نمایندگی و شعبه لازم است درخواست کد فراگیر بدهند. در قسمت درخواست کد فراگیر سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری می توانید درخواست کد فراگیر بزنید.

پیگیری درخواست های ثبت شرکت ها و موسسات

بعد از ورود به مرحله ثبت، یا تغییرات، یا دفاتر تجاری یا سایر خدمات مربوط به این سامانه لازم است برای وارد شدن مجدد به صفحه درخواست باید حتماً شماره پیگیری را در قسمت پیگیری درخواست وارد کنید و وضعیت روند درخواست خود را مشاهده نمایید. برای وارد شدن به قسمت پیگیری لازم است حتماً کد پیگیری را در زمان ثبت اطلاعات در جایی یادداشت کنید.

انصراف از درخواست ثبت شرکت ها و موسسات

هر درخواستی که در سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت می شود، هر زمان از روند درخواست ها به اداره ثبت شرکت ها، تا زمانی که روند ثبت اتمام نیافته باشد می توانید از طریق شماره پذیرش نهایی در سایت و تکمیل فرم انصراف از درخواست روند درخواست را کنسل کنید.

البته لازم به ذکر است حتی اگر درخواستی انصرف نیابد در صورت ادامه ندادن روند پس از سه ماه لغو خواهد شد. اما بهترین روش برای اینکه اطمینان حاصل کنید در خواست شما انصراف خواهد یافت. اقدام به ثبت درخواست انصراف در سایت اداره ثبت شرکت ها می باشد.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سهیلی
سهیلی
1 سال قبل

اگه بخوام شرکت تعاونی رو ثبت کنم آیا باید حضوری هم برم به اداره ثبت؟ راهنمایی کنید لطفا