جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

روش ثبت درخواست استرداد اضافه پرداخت

ثبت درخواست استرداد اضافه پرداخت
در صورت تمایل به اخذ مشاوره در زمینه ثبت درخواست استرداد اضافه پرداخت می توانید با کارشناسان حقوقی ما در مجتمع ثبتی ایلیا در تماس باشید و نکات تخصصی را از وکلای حقوقی مجموعه بگیرید.

ثبت درخواست استرداد اضافه پرداخت

در قدم اول مؤدی باید پس از ورود به سایت ارزش افزوده به آدرس www.evat.ir و انتخاب گزینه «ثبت درخواست استرداد اضافه پرداخت» و وارد کردن نام کاربری و رمز ورود فرم نمایش داده شده را تکمیل و درخواست خود را ارسال نماید.

نمونه فرم درخواست استرداد در شکل زیر مشاهده میشود. همان طور که مشاهده می کنید در بخش بالای فرم مشخصات مؤدی و در ادامه نیز اطلاعات در خواست استرداد وجود دارد که مؤدی باید به دقت آن را تکمیل کند.

مهم ترین بخش مربوط به مدارک و مستندات می باشد که مؤدی باید بر اساس قواعد و قوانین مشخص شده در خصوص هر یک از موارد استرداد، مدارک مرتبط با آن را از طریق سایت ارسال و در زمان مراجعه اصل و کپی آنها را به کارشناس مالیاتی ارائه و رسید دریافت کند.

محل تحویل اسناد و مدارک حوزه مالیاتی مربوط به مؤدی می باشد.

پس از تکمیل اطلاعات درخواستی و پس از کلیک روی دکمه ثبت نهایی، درخواست استرداد در سامانه ثبت می شود.

پس از چاپ رسید و آماده کردن مدارک مورد نیاز باید حداکثر تا ۳۰ روز پس از انقضای مهلت قانونی ارسال اظهارنامه، به حوزه مالیات بر ارزش افزوده مراجعه و درخواست خود را پیگیری نمایید.

ادارات کل امور مالیاتی ذی ربط ظرف حداکثر یک ماه اداری پس از ارائه اسناد و مدارک توسط مؤدی و انجام رسیدگی، نسبت به استرداد وجوه طبق ضوابط و با اعلام عدم مشمولیت استرداد به مؤدی حسب مورد اقدام خواهند نمود.

در صورت وجود شرایط فوق، مؤدی باید فرم درخواست استرداد اضافه پرداختی را از سایت ارزش افزوده تکمیل و حداکثر ظرف سی روز از انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه به اداره امور مالیاتی مربوطه تسلیم نماید.
در صورت عدم درج درخواست استرداد در فرم اظهارنامه و عدم ارائه فرم درخواست استرداد در مهلت مقرر سی روز) درخواست استرداد كان لم یکن تلقی و اضافه پرداختی مؤدی با رعایت سایر مقررات مربوطه (از جمله اختیار سازمان به رسیدگی و حسابرسی به حساب مالیات و عوارض دوره بعدی منظور خواهد شد.
ثبت درخواست استرداد اضافه پرداخت
روش ثبت درخواست استرداد اضافه پرداخت

نکات ثبت درخواست استرداد اضافه پرداخت

  • بر اساس تبصره ۶ ماده ۱۷ قانون، در صورتی که مبالغ اضافه پرداختی ظرف سه ماه ازتاریخ درخواست مؤدی مسترد نشود مشمول خسارتی به میزان دو درصد (۲۷) در ماه نسبت به مبلغ مورد استرداد و مدت تأخیر خواهد بود که سازمان امور مالیاتی موظف به پرداخت آن خواهد بود.
  •  کلیه مؤدیان متقاضی استرداد طبق ماده (۳۴) قانون فوق مکلفند کلیه اسناد و مدارک معاملات خود را ثبت و نگهداری نموده و در صورت لزوم و درخواست به اداره امور مالیاتی مربوطه ارائه نمایند.
  •  مؤدیان متقاضی استرداد در این نظام مکلفند همراه فرم تکمیل شده در خواست استرداد ویا حداکثر ظرف سی روز از انقضای مهلت تسلیم اظهارنامه، اسناد و مدارک مثبته نظیر تصویر پروانه سبز وارداتی، تصویر قبض پرداخت مالیات و عوارض ارزش افزوده در گمرک در صورت عدم درج مالیات و عوارض در پروانه سبز گمرکی)، صورتحساب های فروش طرف خارجی (Proforma Invoice) و فهرست کالا، تصویر بارنامه و بیمه نامه، تصویر مجوز وزارت صنایع و معادن و دیگر وزارتخانه های ذی ربط حسب مورد، تصویر پروانه صادراتی، حواله خروج کالا از انبار مؤدی، برگ خروجی صادره توسط گمرک (در مورد کالا) صورتحساب های خرید کالاها جهت صادرات و یا تکمیل فهرست خلاصه معاملات، صورتحساب های خرید و صورتحساب های فروش، فهرست خلاصه معاملات مربوط به خرید و فروش را به اداره امور مالیاتی ذیربط ارائه نمایند.
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها