جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای صفرتا صد ثبت شرکت در رشت

ثبت شرکت در رشت

در این مقاله می خواهیم برای شما توضیحاتی در رابطه با ثبت شرکت در رشت ارائه دهیم لطفا با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. بهتر است بدانید با ثبت شرکت تجاری به اعتبار قانون تجارت می افزایید و همانند اشخاص دارای حقوق مادی و معنوی هستند. در ادامه درباره مراحل، شرایط و هزینه ثبت شرکت در رشت را ارائه می دهیم.

ثبت شرکت در رشت

اگر بخواهید در رشت شرکت خود را ثبت کنید بایستی یک سری قوانین مشخص شده را که قانون تجارت تدوین کرده است را در نظر داشته باشید این قوانین عبارتند از:

هر شرکتی که می خواهید ثبت کنید ابتدا باید بدانید هدفتان از ثبت شرکت در رشت چیست یعنی می خواهید بعد از ثبت شرکت تنها به کارهای خدماتی بپردازید و یک سری اقدامات مربوط به مردم عادی را انجام دهید یا در مناقصه ها و مزایده ها شرکت کنید و پروژه های متعدد دولتی داشته باشید بایستی قالب های مختلفی را انتخاب نمایید.

این قالب ها عبارتند از : مسئولیت محدود، سهامی خاص، سهامی عام، مختلط سهامی، مختلط غیر سهامی، تعاونی، تضامنی، موسسه

قانون بعدی این است که هر شرکتی باید سرمایه مشخص شده ای داشته باشد این سرمایه برای هر شرکتی متفاوت است و به صورتی حداقلی برای بعضی از شرکتها 100.000 هزار تومان و برای شرکتهای چون تعاونی و سهامی عام 500.000 هزار تومان است.

نوع تقسیم سرمایه هم براساس قالب شرکت ها است مثلا برای شرکت مسئولیت محدود به صورت سهم الشرکه و هر فرد با توجه به میزان سهمی که دارد مسئول است سرمایه نیز تنها به صورت اعلامی است.

اما در شرکتهای چون سهامی خاص سرمایه به صورت قطعات سهام است و تمام اعضا نسبت به تمام سرمایه مسئول و همچنین سرمایه به صورت واریزی است.

تفاوت بعدی در انتخاب نام است اینکه تمام شرکت ها باید برایشان نامی در نظر گرفته شود این نام باید 3 الی 4 سیلابی باشد اما در بعضی از شرکتها مانند تضامنی باید اسم شرکت مجموعه ای از اسم شرکا و یا واژه شریک و برادران در آن باشد.

جهت ثبت شرکت در رشت از کجا شروع کنیم؟

  برای داشتن شرکت در رشت علاوه بر اطلاع داشتن در رابطه با قوانین ثبت شرکت ها که در بالا به بخشی از آن اشاره شد. بایستی موضوع فعاالیت خود را بدانید و آن را طراحی کنید و براساس توانایی های که در زیر ساخت های شرکت خود می بینید.

همچنین اجازه ای که قانون تجارت به شما داده است طراحی را انجام دهید. این کار را می توانید با مشورت کارشناسان طراحی موضوع ثبت ایلیا و یا به طور کامل آن را به ثبت ایلیا بسپارید.   

  و مورد بعدی تهیه ی مدارک شرکت است این مدارک براساس قالب شرکت تدوین می شود اما به طور کلی این مدارک شامل : کارت ملی و شناسنامه اعضا    و   بازرس.  

 بعضی از موضوعات هستند که در زمان ثبت نیاز به ارائه مجوز و یا مدرک تحصیلی دارند و برخی پس از ثبت شرکت.  

 انتخاب آدرس مناسب به همراه  کدپستی معتبر نیز جز اصلی ترین موار دی است که در زمان ثبت شرکت در رشت مد نظر داشت اینکه آدرس یک مکان تجاری اداری باشد و یا مسکونی جز نکاتی است که بستگی به قوانین داخل آن شهرک که شرکت در آن ثبت می شود دارد.

ثبت شرکت در رشت

شرایط ثبت شرکت در رشت

مطابق قانون تجارت یک شراکت میان دو یا چند نفر زمانی معنا پیدا میکند که ثبت شود از همین رو است که ثبت شرکت از اهمیت بسیاری برخوردار شده است ، خیلی از اشخاص در هنگام ثبت شرکت به مواردی مانند سرمایه اولیه تعداد افراد، میزان سرمایه هر فرد، موضوع و نام شرکت توجه نمی کنند.

درست است که در ابتدا شرکت کوچک و ضعیف است ولی در آینده همین نکات به ظاهر کوچک اهمیت بسیاری پیدا می کند.

مشاورین حرفه ای و متخصص ما شما را در تمام مسیر تا پایان راه همراهی خواهند کرد پس جهت مشاوره ثبت شرکت در رشت با مجتمع ثبتی ایلیا تماس حاصل نمایید.

مراحل ثبت شرکت در رشت

قبل از هرگونه عملی در ارتباط با به ثبت رساندن شرکت بهتر است از مشاوره تخصصی کارشناسان حرفه ای ثبت شرکت ایلیا در این زمینه بهره برد. بعد از تحویل مدارک لازم جهت ثبت مراحل ثبت شرکت آغاز می شود، در ابتدا مرحله ثبت سامانه می باشد و بعد از آن ارسال مدارک به اداره از طریق پست و پیگیری وکیل ثبت شرکت در رشت.

زمان مورد نیاز جهت ثبت شرکت را نمی توان به طور دقیق بیان کرد زیرا به عوامل متفاوتی بستگی دارد این عوامل به نسبت موارد ثبت نیز متفاوت هستند به همین دلیل تخمین زمان ثبت امکانپذیر نیست.

هزینه ثبت شرکت در رشت نیز به نسبت موارد ثبت متفاوت تغییر می کند به همین دلیل هزینه ثبت را نیز در ابتدا نمی توان مشخص نمود اما پس از تعیین شرایط شرکت مورد نظر می توان هزینه را تخمین زد.

به منظور کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت شرکت و ثبت برند در رشت با یک تماس تلفنی با مجتمع ثبت ایلیا اطلاعات کافی را کسب نمود .

مراحل ثبت شرکت توسط متقاضی ثبت و توسط مجتمع ثبتی ایلیا

 ثبت شرکت توسط متقاضی : 

 اگرمی خواهید خودتان برای ثبت شرکت اقدام کنید باید وارد سایت اداره ی ثبت شرکت ها شوید و نسبت به درخواست های که شده اقدام کنید ابتدا ثبت نام سپس با اخذ اولین  کدپیگیری شروع می کنید و با در نظر داشتن جزئیاتی که از شما درخواست شده تمام و کمال آن ها را انجام می دهید گفتنی است که اگر یکی از گزینه ها را به اشتباه وارد نمایید درخ واست شما رد خواست شد و مجدد باید اقدام کنید هر بار با ارسال هر قسمت کد پیگیری به شما داده می شود ابتدا پس از ثبت نام در بخش اسم شرکت بایستی 2 الی 3 روز کاری صبر کنید و بعد از تایید مجدد ثبت نام سامانه ای را از سر بگیرید در انتها با آمدن شماره ثبت شرکت و شناسه ملی شما در مرحله ی آخر هستید و تنها بایستی در سامانه روزنامه رسمی ثبت نام کنید مدارک خود را از اداره ی ثبت شرکت ها دریاقت نمایید .

 ثبت شرکت توسط مجتمع ثبتی ایلیا :

اگر می خواهید کار ثبت شرکت را به کارشناسان ثبت ایلیا بسپارید تنها بایستی با ما در تماس باشید. کلیه مشاوره های لازم به شما صورت رایگان ارائه شود.

سپس تنها موردی که از شما خواسته می شود تحویل مدارک به ما و امضای اوراق تنظیم شده توسط ما است. بعد از 10 الی 15 روزکاری شرکت شما به ثبت خواهد رسید.

هزینه ثبت شرکت نیز بستگی به  تعرفه اعلامی اداره ی ثبت دارد. البته میزان سرمایه انتخابی شما، تعداد شرکا، اسامی شرکا، موضوع فعالیت و غیره دارد. به طور کلی تعداد کارکترهای ثبت شده چاپ شده بر روی روزنامه رسمی می باشد.

مراحل ثبت شرکت در رشت

ثبت شرکت مسئولیت محدود در رشت

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که توسط دو یا چند نفر برای بهره گیری از سود مشترک تاسیس می شود و سرمایه در آن به شکل سهام نمی باشد و سهامداران آنها به میزان سرمایه یا سهم الشرکه خود نسبت به دیون و قروض شرکت متعهد خواهند بود.

ثبت شرکت مسئولیت محدود باید برطبق قوانین اداره ثبت شرکتها انجام شود تا بتواند ماهیت قانونی به خود بگیرد. بدین جهت نکات تخصصی را می توانید از طریق کارشناسان و وکلای حقوقی ایلیا پیگیری کنید.

ثبت شرکت سهامی خاص در رشت

شرکت های سهامی خاص قوانین مربوط به ثبت را باید در نظر بگیرید. اینکه سرمایه در این شرکت ها بسیار مهم است علت آن هم این است که ماهیت شرکت های سهامی خاص شرکت در مناقصه ها است.

با سرمایه حداقلی 100.000 هزار تومان نمی توانید در این مناقصه ها شرکت کنید. پس بهترین کار این است که در همان ابتدا سرمایه ای بالا داشته باشید. ساختار این شرکت ها به این صورت است که باید از اعضا و بازرسین تشکیل شود.

ثبت شرکت تولیدی و خدماتی و پیمانکاری در رشت

شرکت تولیدی، خدماتی پیمانکاری 3 نوع شرکت با قالب های متفاوت بهترین پیشنهاد ما این است که به ترتیب برای ثبت شرکت تولیدی قالب تعاونی را انتخاب کنید.

برای خدماتی قالب مسئولیت محدود و همچنین برای شرکت پیمانکاری قالب سهامی خاص و یا عام. هم چنین برای انتخاب بهترین نوع شرکت تجاری بهتر است با کارشناسان ما در ایلیا در ارتباط باشید.

آدرس اداره ثبت شرکت های رشت

برای ثبت شرکتهای تجاری در رشت باید آدرس اداره ثبت شرکتهای رشت را بدانید و بر اساس آن اقدامات مربوط به ثبت شرکتها و اقدام بعد از ثبت را به آدرس مربوطه ارسال کنید. در ادامه آدرس را ارائه می کنیم.

آدرس اداره ثبت رشت: رشت- جنوب شهر رشت ( میدان انتظام ) جهت کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت شرکت در رشت با ما در تماس باشید.

واحدهای ثبت شرکت در گیلان

  • ثبت شرکت در رشت
  • ثبت شرکت در لاهیجان
  • ثبت شرکت در بندرانزلی
  • ثبت شرکت در آستارا
  • ثبت شرکت در رودبار
  • ثبت شرکت در لنگرود
  • ثبت شرکت در فومن
  • ثبت شرکت در آستانه اشرفیه
  • ثبت شرکت در ماسوله
  • ثبت شرکت در صومعه سرا
  • ثبت شرکت در رودسر
  • ثبت شرکت در سیاهکل
  • ثبت شرکت در منجیل
  • ثبت شرکت در ماسال
  • ثبت شرکت در رضوان شهر
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خوشکار
خوشکار
5 سال قبل

با سلام
منظور از عبارت ((کلیه صورتجلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه تهیه و ارائه گردد.))
چیست؟

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  خوشکار
5 سال قبل

سلام منظور این است که باید متن صورتجلسه رو روی سر برگ شرکتتون پرینت کنین

سپرده
سپرده
5 سال قبل

سلام
اگر محل فعالیت شما طبق آدرسی که خودتان دادید رشت میباشد
چرا تلفن شما تهران کرج ////؟؟؟؟

ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
پاسخ به  سپرده
5 سال قبل

با سلام اون آدرس اداره ثبت شرکت ها در استان شما هستش نه آدرس ما