جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نکات ثبت اختراع در قم

ثبت اختراع در قم

در این مقاله به تشریح نحوه ثبت اختراع در قم پرداختیم. متقاضیان ثبت اختراع با توجه به مطالب این مقاله اقدام به ثبت اختراع کنند. در ادامه به شرایط و مدارک مربوط به ثبت اختراع در قم می پردازیم. در ادامه همراه ما باشید.

ثبت اختراع در قم

مراحل و فرآیند ثبت اختراع با ابعاد و جهات گوناگون علمی- حقوقی می باشد. مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا با تشکیل کارگروه های تخصصی در زمینه مالکیت فکری و معنوی و با برخوداری از تجربه و دانش متخصصین علوم مهندسی و وکلای مجرب در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی با توجه به آخرین قوانین اداره ثبت اختراعات کشور اقدام می نماید.

تنظیم و تشکیل پرونده ثبت اختراع به نحوی که کلیه خصوصیات فنی و خلاقانه اختراع را پشتیبانی کرده و قابل حمایت نماید. جلوی هرگونه تقلید یا کپی برداری احتمالی از طرح را بگیرد .یکی از مهم ترین تخصص های دپارتمان ثبتی ایلیا ثبت اختراع می باشد.

گواهی ثبت اختراع، حق امتیاز یا (Patent) امتیاز فردی می باشد. در برابر اختراع یا ایده ثبت شده به مخترع یا نماینده قانونی وی به عنوان مالک اختراع داده می شود.

امتیاز فردی به معنای برخورداری از حقوق مخصوصی می باشد که از طرف قانونگذاران و ادارات دارای صلاحیت برای مدت زمان مشخص در مقابل یک ایده یا محصول یا فرآیند نوآورانه (اختراع) در اختیار فرد مخصوصی قرار می‌گیرد. به شرطی که آن اختراع، اختراعی تازه، سودمند یا مورد بهره برداری صنعت شناخته شود.

شرایط ثبت اختراع در قم

ثبت اختراع حاصل سرشت ذهنی افراد است که می توان گفت سبب ایجادیک راه حل جدید برای مشکلات فنی جامعه می شود. در شکل یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی تبلور یافته می شود.

اختراعی قابل ثبت می باشد که از خلاقیت ذهنی نشات گرفته متفاوت باشد. دارای کاربرد صنعتی نیز باشد. ابتکار جدید یعنی آنچه که در ذهن یا صنعت قبلی وجود نداشته و برای فردی با مهارت معمول در فن مذکور مشخص و شناخته شده نباشد. از نظر صنعتی نیز اختراعی کاربردی محسوب می شود که در رشته ای از صنعت قابل ساخت یا استفاده باشد.

گواهی نامه ثبت اختراع مدرکی است که توسط اداره مـالکیت صنعتی برای حـمایت از اختراع و صاحب آن پس از تاییدیه کارشناسان این اداره ارسال میشود و شخصی از حقوق انحصاری ثبت اختراع برخوردار خواهد بود که دارنده این مدرک باشد.

ثبت اختراع در قم

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در قم

  • اظهارنامه ثبت اختراع که سه نسخه از فرم اختراع ارائه داده شود
  • تشریح اختراع در برگه A4
  • ارائه نقشه اختراع در برگه های A4
  • ادعانامه اختراع در برگه های A4
  • رونوشت از مدارک هویتی مخترع
  • قبض رسید بانکی پرداخت حق ثبت اختراع

مراحل ثبت اختراع در قم

در ابتدا برای ثبت اختراع باید استعلامات لازم را جهت اقدامات قبل از ثبت اختراع در سامانه اداره مالکیت معنوی انجام دهید. سپس با درج مدارک برطبق شرایط مندرج در اداره مالکیت معنوی و ارائه فرم و شکل اختراع مورد نظر در سایت اداره مالکیت و نیز مشخص کردن شخصیت حقیقی و حقوقی ثبت تقاضا ثبت اختراع، سپس ارائه تمامی مشخصات متقاضی ثبت و در صورت رضایت مخترع اختراع موردنظر، ثبت مشخصات شناسایی وی در سایت به عنوان مخترع اختراع ، پرداخت هزینه های مربوط برای ثبت اختراع در حساب بانک ، بازرسی اختراع ارائه شده توسط کارشناسان اداره مالکیت معنوی، در صورت تایید مدارک ارائه شده به اداره ثبت گواهی ثبت اختراع برای متقاضی صادر می گردد.

شما متقاضی ثبت اختراع در قم تنها با شماره گیری تلفن های تماس مجتمع ثبتی ایلیا می توانید در کم ترین زمان امور مربوط به اختراع خود را انجام داده و بدین ترتیب با رعایت شروط مندرج برای ثبت اختراع که در اداره مالکیت معنوی ثبت شده ، اقدام به ثبت اختراع خود کنید.

همینطور می توانید با ارائه مدارک و طرح از اختراع خود به کارشناسان حقوقی ایلیا تا انتهای مسیر ثبت را به آن ها سپرده تا آن ها با بهره گیری از تجارب خود اقدام به ثبت اختراع شما عزیزان در قم کنند.

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع

ثبت اختراع یک حق می باشد که به دارنده ی آن جهت خلق اختراعی تازه اعطاء می گردد و عموما در کشور های مختلف مدت زمان اعتبار ورقه اختراع حدود 20 سال تنظیم می گردد.

براساس ماده 16 قانون ثبت اختراعات ، روش های صنعتی و نشان های تجاری تایید شده در سال1386، اعتبار گواهینامه ثبت اختراع بعد ازگذشت بیست سال از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت اختراع تاریخ انقضایش به پایان می رسد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیرعلی
امیرعلی
2 سال قبل

سلام بنده ، دانشجوی رشته مهندسی مکانیک هستم . بنده ، نواوری در سیستم سرمایشی کولر دارم که سرمای آن چند برابر میشود ،( این یکی از ایده و نواوری بنده هست)

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  امیرعلی
2 سال قبل

سلام ایا میخواهید برای ثبت محصول ابداعی اقدام کنین ؟

مجید درویش هاشمی
مجید درویش هاشمی
2 سال قبل

سلام چسب پودری ساختم که رنگ پلاستیگ ساخته میشود برای اولین با. ام دی خاش ایران کوچک

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  مجید درویش هاشمی
2 سال قبل

سلام میخواین فرمول چسب رو ثبت کنین ؟

ناصر
ناصر
2 سال قبل

سلام من دستگاهی ساختم که میتونه همیشه چند صد کیلو وات برق تولید کنه میخاستم بپرسم که ایا میشه ثبت اختراع کرد یا تاحالا ثبت شده ؟

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  ناصر
2 سال قبل

سلا مدر صورتی که دستگاه شما در جهان جدید باشد بله

محمد جواد عابدینی
محمد جواد عابدینی
3 سال قبل

عالی

ثبت شرکت ایلیا
ثبت شرکت ایلیا
پاسخ به  محمد جواد عابدینی
3 سال قبل

خیلی ممنون و سپاس گذاریم