جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در خراسان جنوبی

ثبت اختراع در خراسان جنوبی

طرحی نوین که از قبل توسط شخصی دیگر ثبت نشده را می توان تحت عنوان اختراع ثبت کرد، در ادامه به نحوه ثبت اختراع و شرایط ثبت اختراع در خراسان جنوبی پرداختیم. با ما در ادامه همراه باشید.

راهنمای ثبت اختراع در خراسان جنوبی

پروسه ثبت اختراع، دارای بار علمی حقوقی است. بار علمی اختراع در حقیقت همان ذات اختراع است که حاصل هوش، دانش و تلاش مخترع می باشد و بار حقوقی اختراع همان مراحل ثبت آن می باشد که آن نیازمند به داشتن تجارب و علم حقوقی می باشد که در انجام امور ثبتی نیاز می باشد.

مجتمع حقوق ایلیا با دارابودن تیم متخصص حقوقی خود شما را تا ثبت تخصصی اختراع خود در اداره مالکیت معنوی یاری خواهد کرد. این مجتمع یا اطلاع کامل از قوانین و حقوق ثبت اختراع در خراسان جنوبی بهترین یاری کننده شما در امر ثبت اختراع خواهد بود.

پس از پایان یافتن مراحل ثبت اختراع گواهی اختراع و بهره وری از آن برای مالک آن صادر می شود. پس از ارائه گواهی ثبت اختراع برای مالک آن حقوقی تعیین می شود که می تواند از اختراع خود در مقابل اشخاص سودجو حمایت کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که یک اختراع تنها در صورت جدید و نوآورانه بودن قابلیت ثبت را در اداره مالکیت صنعتی خواهد داشت.

شرایط ثبت اختراع در خراسان جنوبی

ثبت اختراع در واقع از تراوشات و افکار یک مخترع حاصل می شود که به صورت یک محصول یا روشی نوین ارائه می شود. یک اختراع علاوه بر نوین و جدید بودن باید در حیطه صنعتی و حرفه و تخصصی که می خواهد انجام شود کارا باشد.

البته این اختراع ارائه شده نباید از قبل در همان صنعت ارائه شده باشد. مرجع ثبت اختراع ، اداره مالکیت صنعتی می باشد. تنها در صورت تایید بازرسان و کارشناسان اداره مالکیت صنعتی می توان آن را در خراسان جنوبی به ثبت رساند.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در خراسان جنوبی

  • ارائه اظهارنامه اختراع در اداره مالکیت صنعتی
  • توصیف اختراع در قالب برگه A4
  • ارائه نقشه های مربوط به اختراع موردنظر در قالب برگه های A4
  • رونوشت از مدارک هویتی مخترع
  • ارائه برگه های مربوط به پرداخت هزینه های ثبت اختراع

ثبت اختراع در خراسان جنوبی

مراحل ثبت اختراع در خراسان جنوبی

در ابتدا برای انجام مراحل ثبت اختراع باید به سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه و اظهارنامه اختراع را در این سامانه بارگزاری کنید .

برای درج اظهارنامه اختراع باید تعهدات مندرج در سامانه اداره مالکیت صنعتی را رعایت کرده باشید و نوع اظهارنامه خود را مشخص کنید که شامل دو نوع ثبت اظهارنامه جدید یا اصلاح اظهارنامه قبلی می باشد.

تمامی مشخصات متقاضی ثبت اختراع را که می تواند شخص حقیقی یا حقوقی باشد در سایت مشخص شود.

در صورتی که مالکین یک اختراع بیش از یک فرد باشد باید تمامی مشخاص مالکین در سامانه درج گردد.

ثبت اختراع توسط وکیل باید تمامی مشخصات و پروانه وکالت وی در سایت بارگزاری شود.

گام بعد باید فرد گیرنده ابلاغیه ها را در سایت مشخص کنید که از این پس تمامی ابلاغیه ها برای وی ارسال شود.

ثبت اختراع باید تمام مشخصات مخترع را در سایت اداره مالکیت صنعتی درج کنید. در صورتی که مخترع نخواهد نام وی در ثبت اختراع درج نشود. باید به صورت کتبی این درخواست را تسلیم کند.

ارائه خلاصه ای از مشخصات و ویژگی های اختراع این ویژگی ها باید شامل مشخصات تکنیکی و فنی یک اختراع خواهد بود که باید به صورت مختصر ارائه شود.

تمامی مراحل بالا را با ارائه تصویری از اختراع در سایت اداره مالکیت بارگزاری می کنید.

با بررسی نهایی از سوی متقاضی و یا درج کننده مراحل در سایت آن را در سایت بارگزاری خواهید کرد.
پس از بازرسی، باید هزینه های مربوط ثبت در اداره مالکیت را پرداخت کنید این مورد در صورتی است که برای مالکین ایرانی این مبلغ بر طبق هزینه های ریال انجام می گیرد.

برای اشخاص غیرایرانی که تمایل به ثبت درخواست ثبت اختراع خود در ایران دارند بر اساس فرانک سوئیس خواهد بود، که آن را در حساب بانکی اداره مالکیت صنعتی انجام می شود و آن را در سایت ادراه مالکیت صنعتی ارائه می کنند.

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در خراسان جنوبی

اعتبار یک اختراع در کشورهای مختلف متفاوت می باشد اما در ایران یک اختراع دارای 20 سال اعتبار می باشد که پس از ارائه گواهی ثبت از سوی اداره مالکیت صنعتی برای شخص مالک آن اختراع اعتبار دارد.

بر طبق ماده 16 قانون ثبت اختراع و طرح های صنعتی پس از 20 سال از اعتبار خارج می شوند و دارنده آن باید اقدامات لازم را برای تمدید آن انجام دهد ، البته این موضوع بنابه تصمیم ادامه فعالیت اختراع می باشد.

در طول این 20 سال باید از سوی مالک اختراع هزینه های آن هرساله پرداخت شود در صورت پرداخت نکردن هزینه ها آن اختراع و گواهی آن از اعتبار خارج خواهد شد.

شما متقاضیان ثبت اختراع در خراسان جنوبی تنها با یک تماس می توانید اختراع خود را تخصصی توسط مجرب ترین تیم حقوقی به ثبت برسانید و هم چنین از مشاوره رایگان کارشناسان ثبتی بهره مند شوید . مجتمع ثبتی ایلیا در تمامی زمیه حقوقی و ثبتی شما را یاری خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها