جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در سمنان آسان

ثبت اختراع در سمنان

جهت انجام امور حقوقی و ثبتی مربوط به ثبت اختراع در سمنان می توانید با مطالعه این متن به پاسخ سوالات خود در این زمینه برسید. همراه ما در مجتمع حقوقی ایلیا باشید تا با شرایط و قواعد مربوطه راهنمای کامل را دریافت کنید.

راهنمای ثبت اختراع در سمنان

ثبت اختراع دارای جنبه های علمی و جنبه های حقوقی می باشد. به سبب اینکه اختراع حاصل تراوشات ذهنی و ابتکار یک فرد است دارای ابعاد علمی می باشد و از طرف دیگر ثبت اختراع در سمنان دارای روندی حقوقی می باشد.

تنظیم و ارائه پرونده ثبت اختراع به شکلی که تمام خواص فنی و نوآورانه اختراع در آن گنجانده شود و آن را قابل حمایت کند و جلوی هرگونه تقلید یا نسخه برداری غیرمجاز از اختراع شما را بگیرد، یکی از اصلی ترین تخصص های کارگروه ثبت اختراع مجتمع ثبتی ایلیا می باشد.

کارگروه ثبت اختراع در سمنان در مجتمع ثبتی ایلیا همچنین در موارد ذیل به شما یاری می رساند:

  • مشاوره در زمینه ترسیم گرافیکی نقشه های فنی محصولات و شبیه سازی کامپیوتری
  • تدوین ویژگی های مکتوب فنی – حقوقی کامل پرونده اختراع شامل شرح و توصیف، ادعانامه و خلاصه اختراع
  • مرتفع کردن نقص پرونده های ثبت اختراع
  • دفاع فنی از کارکرد دستگاه و رفع اخطار تشابه در صورت اعلام آن
  • مشاوره جهت اخذ تاییدیه علمی از مراجع ذی ربط اختراع

فرآیند ثبت اختراع در سمنان

به مخترع در هنگام ثبت اثر گواهی اختراع و یا Patent داده می شود که اعطای امتیاز استفاده اختصاصی از آن اختراع است. برای کسانی که بخواهند به نوعی از فروش، عرضه، صادرات یا تولید آن اختراع بدون اجازه مالک استفاده برند، منع قانونی ایجاد می کند.

لازم به ذکر است که در صورتی که اختراع دارای کاربرد صنعتی بوده و مفید واقع شود این گواهی صادر شده و ثبت اختراع در سمنان انجام می شود.

ثبت اختراع در سمنان

شرایط ثبت اختراع در سمنان

اختراع حاصل فعالیت فکری و ابتکار ذهنی افراد است و راه حلی نوین برای مشکلات فنی که از قبل وجود داشته ارائه می کند یا محصول کاربردی یا فرآیند صنعتی جدیدی را به وجود می آورد.

اختراعی قابل ثبت است که دارای جنبه ابتکاری بوده و نوین باشد و دارای کاربرد صنعتی نیز باشد. با ارائه یک اختراع جدید باید آن برای دیگر افرادی که در همان حیطه مشغول به فعالیت می باشند دارای ماهیت جدید باشد.

پس از ثبت اختراع در سمنان گواهی نامه ثبت اختراع توسط اداره مالکیت صنعتی صادر می گردد و مخترع و محصول وی را منحصراً تحت پشتیبانی قرار می دهد.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در سمنان

  • ارائه نسخه از اظهارنامه ثبت اختراع تهیه شده از ادارات مربوطه
  • توضیح اختراع به صورت مختصر
  • ارائه نقشه های اختراع
  • ارائه ادعانامه اختراع در سه نسخه
  • رونوشت از مدارک شناسایی مخترع اختراع ارائه شده
  • ارائه قبض واریزی بانکی برای ثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع

ثبت اختراع در سمنان حقوقی رابرای مخترع ایجاد می کند که مدت زمان برجا ماندن اینحقوق در کشورهای مختلف متفاوت است. در ایران مدت زمان اعتبار گواهی ثبت اختراع دارای برابر با 20 سال می باشد.

البته حفظ حقوق حاصل از ثبت اختراع طی این 20 سال به شرط پرداخت اقساط سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع است ( در صورتی که هزینه حق الثبت به صورت اقساط پرداخت گردد ) و در حالت پرداخت نکردن هزینه سالانه اظهارنامه مربوط به گواهینامه ثبت اختراع بی اعتبار اعلام می شود.

مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا با برخورداری از دپارتمان های تخصصی در زمینه دارایی معنوی و فکری و ثبت آن و بهره جویی از همکاری متخصصین علوم مهندسی و وکلای مجرب در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی بر اساس به روزترین قوانین مربوط به ثبت اختراعات می تواند در این راستا کمک شایانی نماید.

4/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها