جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در رشت

ثبت اختراع در رشت

تا کنون برای ثبت اختراع در رشت اقدام کردید؟ ایده و محصولی جدید را در فکر خود دارید ولی تا کنون اقدام به ثبت قانونی آن نکردید؟ بعد از مطالعه این مقاله می توانید اقدامات لازم را شروع کنید.

قوانین ثبت اختراع در رشت

برای انجام امور مربوط به اختراع باید مراحل مختلفی را انجام داد تا توسط آن ها بتوان اختراع خود را ثبت کرد. یک اختراع قبل از اینکه به ثبت برسد باید دارای نوآوری و کارایی مفید در صنعت و یا تولید قطعات شود.

این اختراعات می توانند قابل لمس بوده و قابل تولید باشد و یا به یک صنعت و حرفه در راستای تولید محصولات و خدمات یاری رساند. برای ثبت اختراع در رشت باید از افراد متخصص در انجام این امور بهره گرفت تا آن ها با در نظر داشتن نوع اختراع مطرح شده و مراحل مربوط به ثبت اختراع، امور را در حداقل زمان به سرانجام رسانند. در ادامه به تشریح اختراع می پردازیم تا درک بیشتری از نحوه ثبت اختراعات برای متقاضیان ثبت در رشت بازگو شود.

اختراع در رشت

منظور از اختراع پدیده وفعالیتی است که قبلا توسط شخصی ارائه نشده و با ایجاد نوآوری و ابداع راهی جدید باعث ایجاد محصولات شود. در این بین برای ثبت اختراع باید به نظر کارشناسان ثبت توجه کرد که آن ها با تبحر و تجربه خود در امر ثبت اختراع در رشت شما را در راه ثبت اختراع یاری کرده و نکات مهمی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان می گذارد .

ثبت اختراع در رشت

ثبت اختراع در رشت

مدرک ثبت اختراع در رشت، حق امتیاز یا (Patent) است که نوعی امتیاز انحصاری می باشد که در قبال اختراع یا رای به ثبت رسیده به اختراع کننده یا وکیل قانونی مخترع به منزله صاحب اختراع تعلق می گیرد.

پس از ثبت اختراع در رشت مخترع از حقوق مخصوصی که از سوی مقنن و سازمانهای دارای شایستگی برای زمانی معین در برابر ایده یا محصول یا فرآیند نوآورانه (اختراع) اعطا می شود ، برخوردار میگردد.

شرایط ثبت اختراع در رشت

ثبت اختراع دریچه ای را جهت برطرف کردن دشواری های فنی پیش روی افراد میگشاید و یا به شکل یک دستاورد صنعتی شکل میگیرد. اختراعی ثبت میشود که قبلا ثبت نشده باشد و مورد استفاده در صنعت هم باشد و در واقع ابداعی نو و جدید باشد.

یک اختراع در واقع به  منزله ابتکاری جدید بوده که بتوان آن را  برای مسائلی که راه حل برای انجام آن نداریم ارائه دهیم

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در رشت

  • ارائه سه نسخه اظهارنامه ثبت اختراع
  • توضیح اختراع توسط مخترع
  • نقشه های اختراع در سه نسخه در برگه های A4
  • ادعانامه اختراع در سه نسخه در برگه های A4
  • ارائه رونوشت از مدارک شناسایی مخترع یا مخترعین
  • تسلیم قبض رسید بانکی ثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در رشت

در اغلب کشورها زمان اعتبار ورقه ی اختراع 20 سال میباشد.و بر اساس ماده 16 قانون ثبت اختراعات طزح های صنعتی و نشان های تجاری که در سال 1386 به تصویب رسیده است مدت اعتبار گواهی نامه ثبت اختراع 20 سال از تاریخ تحویل اظهارنامه می باشد.

در طی این مدت 20 سال در صورتی این گواهی نامه نگهداری می شود که اقساط سالیانه آن به وسیله ی متقاضی پرداخت گردد در صورتی که هزینه ی فوق الذکر پرداخت نگردد هزینه سالانه ی اظهارنامه مربوط به گواهی نامه ثبت اختراع اعتباری نخواهد داشت.

اگر سوالاتی در زمینه ثبت اختراع دارید می توانید هم اکنون به کارشناسان و متخصصان ما در مجتمع ثبتی ایلیا تماس بگیرید و از تمام مزایای مربوطه استفاده نمایید.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سید عبدالله منظمی هستم
سید عبدالله منظمی هستم
1 ماه قبل

با سلام وخسته نباشید باکمال تشکر و قدر دانی از همه انسانهای دل سوز ومهربان که درراستای حق و عدالت کام برمیدارند و متاسفانه برخی افراد جهت سرقت اطلاعات و ایده از کلماتی استفاده میکنند که امین ما هستند ولی بعداز حرف زدن یا میگوید از قبل میدانستم یا ارزش را نداره وبه سرقت اطلاعات و ایده میپرد ازن با کمال تشکر سید عبدالله منظمی شماره تماس 09119270722

شماره تماس:
9119270722