جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در خوزستان

ثبت اختراع در خوزستان

برای انجام امور ثبت اختراع مخترعین، پرداختن به بحث شرایط و مدارک لازم به جهت ثبت بسیار مهم می باشد. زیرا با انجام اشتباه هر کدام از مراحل ثبت اختراع باید از ابتدا شروع به انجام امور حقوقی کرد.

در این متن ما به صورت تخصصی به بحث در مورد ثبت اختراع در خوزستان پرداختیم تا مخترعین با مطالعه آن پاسخ سوالات خود را بیابند. در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای ثبت اختراع در خوزستان

طی کردن مراحل ثبت اختراع مستلزم رعایت کردن جوانب گوناگون علمی وحقوقی می باشد. مجتمع حقوقی ثبتی بین الملل ایلیا با ایجاد گروه های تخصصی در ارتباط با مالکیت فکری و معنوی و با استفاده از تجربه و دانش علوم مهندسی و وکلای مجرب کلیه امور مرتبط با اختراع و طرح صنعتی با توجه به قوانین اداره ثبت اختراعات اقدام می نماید.

تنظیم و تشکیل پرونده ثبت اختراع در مجتمع ثبتی ایلیا به شیوه ای که تمام خصوصیات فنی و مبتکرانه اختراع را پشتیبانی کرده و قابل حمایت نماید و جلوی هرگونه سوء استفاده یا کپی برداری از طرح را بگیرد. یکی از اصلی ترین تخصص های دپارتمان ثبتی ایلیا می باشد.

گواهی ثبت اختراع یا پتننت (patent) حق انحصاری است که در برابر اختراع یا ایده ثبت شده به مخترع یا نماینده قانونی او به عنوان مالک اختراع واگذار می شود. انحصار یعنی برخورداری از حقوق خاصی که از جانب مرجع قانونگذار و برای مدت زمان مشخص برای یک ایده یا محصول یا فرآیند نو آورانه (اختراع) در اختیار فرد خاصی قرار می‌گیرد.

شرایط ثبت اختراع در استان خوزستان

اختراعی می تواند ثبت شود که داری ابتکار جدید خلاقیت و نوآوری و کاربردی در صنعت باشد. ابتکار نو یعنی آنچه که در ذهن یا صنعت قبلی وجود نداشته را بتوان عملی کرد و برای فردی با مهارت معمول آشکار و شناخته شده نباشد و در صنعت کاربری محسوب و مورد استفاده قرار گیرد.

گواهی نامه ثبت اختراع به سندی گفنه می شود که توسط اداره مـالکیت صنعتی برای صاحب اختراع صادر می گردد و آن را مورد تایید قرار می دهد دارنده آن می تواند از حقوق انحصاری ثبت اختراع برخوردار شود.

ثبت اختراع در خوزستان

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در خوزستان

  • تسلیم نمونه از اختراع در ابعاد قابل حمل و قابل بازدید
  • ارائه اظهارنامه و مشخصات ظاهری و فنی اختراع
  • رونوشت مدارک شناسایی مخترع
  • رسیدهای بانکی ثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع

ثبت اختراع یک حق قانونی است که دارنده ی آن جهت بوجود اوردن اختراعی تازه واگذار می گردد. در کشور های متفاوت طول عمر اعتبار اختراع برای بازه ی زمانی محدود 20 سال تنظیم شده است.

با توجه به ماده 16 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و نشان های تجاری تصویب شده در 1386، اعتبار این گواهینامه ثبت اختراع بعد از گذشت بیست سال از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت اختراع به اتمام می رسد.

با این شرط که هر سال در طی این 20 سال اقساط سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع پرداخت در صورتی که حق الثبت به صورت نقدی پرداخت نشده باشد. البته در صورت پرداخت نکردن حق الثبت گواهینامه بی اعتبار می گردد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
09168932250
09168932250
6 سال قبل

سلام.من یه دستگاه که ابزاری در صنعت فیلمسازی و تصویربرداری هست رو ساختم.و اطلاع کامل دارم که در دنیا مشابه نداره.ولی برای ثبت و بازاریابی و تجاری کردن….سردر
گم هستم.ممنون میشم کمکم کنید.