جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نمونه قرارداد حق العمل کاری

ارائه نمونه قرارداد حق العمل کاری

تنظیم قراردادهای حق العمل کاری در دنیای صنعتی و تجاری امروزه امری مهم تلقی می شود که باید با دانش و تجربه کافی انجام شود تا دو طرف معامله دچار ضرر نشوند. از این رو داشتن نمونه قرارداد حق العمل کاری امری مهم به حساب می آید که در ادامه نمونه هایی از آن را به رایگان در اختیار شما قرار می دهیم. در صورت داشتن هر نوع سوالی به جهت تنظیم و ارائه قراردادهای کاری تنها کافی است با کارشناسان و وکلای مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا تماس بگیرید.

ارائه نمونه قرارداد حق العمل کاری

مثال برای حق العمل کاری 

ماده 1) طرفین قرارداد :

الف) شرکت …………………. به مدیریت ……………. به شماره ثبت …………….. به آدرس …………….. تلفن ……………………. به عنوان آمر .

ب) آقای ……………………… فرزند …………….. شماره شناسنامه ……………… صادره از …………… متولد ……………….. ساکن …………….. تلفن …………….. به عنوان عامل فروش .

ماده 2) موضوع قرارداد:

بازاریابی , پخش و فروش تولیدات آمر توسط عامل فروش .

ماده 3) مدت قرارداد:

مدت این قرارداد از تاریخ ……………… لغایت ……………. به مدت ……………… ماه به صورت آزمایشی منعقد می گردد و چنانچه صلاحیت عامل فروش مورد تأیید آمر قرار گیرد، قابل تمدید خواهد بود .

ماده 4) محدوده فعالیت :

حوزه عملیاتی عامل فروش استان ……………….. می باشد .

ماده 5) وظایف و تعهدات عامل فروش :

1-5- عامل فروش متعهد می گردد که بدون هماهنگی کتبی آمر هیچ گونه فعالیتی خارج از حوزه عملیاتی خود نداشته باشد.

2-5- مبنای قیمت فروش تولیدات شرکت وفق لیست قیمتی می باشد که پیوست قرارداد است .

3-5- عامل فروش می تواند با توجه به مسأله عرضه و تقاضا بر مبنای تولیدات شرکت میزان تخفیفی را که قبلاً توسط آمر تعیین گردیده در هنگام فروش اعمال نماید .

4-5- عامل فروش موظف است میزان تخفیف اعمال شده را نسبت به هریک از مشتریان به تفکیک اعلام نمایند تا پس از تأیید آمر در ذیل برگ فروش آنها قید گردد .

5-5- عامل فروش ضامن کلیه تعهداتی می باشد که انجام می دهد و آمر هیچ گونه تعهدی در قبال آنها ندارد ، مگر تعهداتی که قبلاً با هماهنگی کتبی آمر انجام گرفته باشد .

6-5- مرجوعات شرکت در صورتی قابل پذیرش است که نقص مربوط به کیفیت آن باشد در غیر این صورت کلیه هزینه های مرجوعی از قبیل ( کارتن ، بسته بندی، حمل و نقل و ……….) و خسارت های ناشی از آن به عهده عامل فروش می‌باشد .

7-5- کالاهای مرجوعی حداکثر ……………… روز پس از ارسال کارخانه می باید به اطلاع شرکت برسد .

8-5- عامل فروش باید کلیه سفارشات خریداران را از طریق نمابر، تلفن و یا کتباً به دفتر شرکت اعلام کنند و در صورتی که این سفارشات مطابق شرایط شرکت باشد، اقدامات لازم جهت ارسال انجام خواهد گرفت .

9-5- عامل فروش متعهد می گردد ظرف مدت ………… روز از تاریخ ارسال محصولات شرکت به خریداران ، نسبت به تأدیه وجه آن اقدام نموده و کلیه وجوه دریافتی اعم از وجه نقد یا چک را به شرکت تحویل دهد .

10-5- عامل فروش باید کلیه مطالبات را به طور کامل به شرکت تأدیه نماید و رسید آنها را دریافت کند در غیر این صورت متخلف محسوب و مسئول می باشد .

11-5- حداکثر مدت مطالبه ثمن معاملات منعقده ……………… روز از تاریخ ارسال محموله و خروج کالا از کارخانه می باشد .

12-5- عامل فروش متعهد است در صورت اخذ چک از خریداران به آنها رسید بدهد و از کلیه چک ها لیستی در دو نسخه تهیه نموده , یک نسخه را به شرکت تحویل و رسید دریافت کند و نسخه دیگر نزد خود باشد .

13-5- در صورت عدم تأدیه به موقع چک خریداران، وجه آن به علاوه خسارت تأخیر تأدیه از محل حساب عامل فروش برداشت می شود ( خسارت تأخیر تأدیه به میزان …………… ماهیانه مورد محاسبه قرار می گیرد ) .

14-5- عامل فروش متعهد می گردد که به عنوان امین شرکت، حافظ منافع شرکت بوده و هیچ گونه اقدامی علیه شرکت انجام ندهد در غیر این صورت مسئول می باشد .

15-5- از آنجایی که مشتریان ، عامل فروش را به نام شرکت می شناسند و اثر عملکرد اخلاقی ، تبحر و توانمندی ایشان به عنوان اثر مثبت شرکت تلقی می گردد و اثر منفی ایشان را به عنوان اثر سوء برشمرده و خدشه به اعتبار شرکت خواهد بود ، فروشنده با اهتمام کامل در جهت ارتقاء اعتبار نافذ شرکت کوشا خواهد بود و متعهد به رعایت نظم و انضباط ( حضور به موقع ، نظم و ترتیب در امور جاری ) و رعایت موازین و شئونات اسلامی ( صداقت در گفتار و عمل و ظاهر آراسته و شایسته ، دوری جستن از غیبت و زیاده گویی ، جلوگیری از اسراف ) می باشد .

16-5- از آنجایی که اطلاعات شرکت به عنوان سرمایه های نهفته شرکت محسوب می گردد رعایت دقیق حفظ اسرار و امور شرکت به عنوان اصل امانت دار واجب و لازم الاجرا است .

17-5- در طول مدت همکاری در هیچ مرکز دولتی و وابسته به بخش دولتی که در زمینه صنایع وابسته و بخش خصوصی برای اشخاص حقیقی و حقوقی و به صورت تمام وقت و یا نیمه وقت و پاره وقت و به صورت موضوعی مشغول به کار نمی گردد .

18-5- به کارگیری توانمندی های بالقوه خویش در جهت امور محوله به نحوی که امور محوله با کمال دقت , در حداقل زمان و برترین کیفیت انجام گردد .

ماده 6) تعهدات و وظایف آمر :

1-6- آمر متعهد است نسبت به ارسال سفارشات خریداران که مطابق شرایط تنظیم گردیده اقدامات لازم را با توجه به تولیدات و امکانات شرکت حتی الامکان در اسرع وقت انجام دهد .

2-6- آمر متعهد است ……………. مبلغ فروش خالص محصولات شرکت را به عنوان کمیسیون , پس از وصول کامل وجوه ، اعم از وجه نقد یا چک و کسر هزینه هایی مانند مرجوعات و تخفیف و غیره به حساب عامل فروش واریز نماید .

3-6- آمر می تواند هر زمان که لازم بداند نماینده ای جهت نظارت بر فعالیت عامل فروش به منطقه اعزام نماید.

4-6- آمر متعهد است بابت هزینه های ایاب و ذهاب فروشنده ، ماهیانه مبلغ ……… به طور ثابت پرداخت نماید .

5-6- آمر متعهد می گردد که چنانچه سفارشات مشتریان به صورت ماشین دربستی یا بالاتر باشد ، مبلغ کرایه حمل را ذیل فاکتور مشتریان کسر نماید .

6-6- آمر متعهد است ماهیانه حداقل حقوق مصوب وزارت کار را به مسئول فروش پرداخت و ایشان را طبق ضوابط سازمان تأمین اجتماعی پس از طی دوره آزمایشی بیمه نماید .

7-6- آمر متعهد می گردد در طول مدت دوره آزمایشی فعالیت عامل فروش , شخص یا اشخاص حقیقی و حقوقی را جهت موضوع قرارداد به موازات عامل فروش استخدام ننماید.

ماده 7) تضمین قرارداد :

1-7- یک فقره چک به شماره …………… عهده بانک ………………. شعبه …………….. حساب جاری ………………. به مبلغ ………………… ریال هرکدام به ………………. بابت وجه التزام قرارداد از عامل فروش توسط آمر اخذ گردید .

2-7- در صورت اثبات هرگونه تخلفی از ناحیه عامل فروش که مغایر با مفاد قرارداد باشد , آمر می تواند این قرارداد را فسخ نماید و خسارات وارده به آمر از محل اسناد قید شده تأمین نماید و عامل فروش رضایت خود را به منظور برداشت خسارات وارده از سوی آمر اعلام می نمایند .

3-7- احراز تخلف و عدم کفایت با توجه به عرف صنفی صورت می پذیرد .

4-7- چنانچه قرارداد به علت تخلف عامل فروش فسخ گردد , از تاریخ فسخ کلیه حساب های فیمابین بایستی تسویه گردد و مواردی که به طور امانی در اختیار عامل است به آمر تحویل داده شود .

5-7- در صورت عدم تأدیه و تسویه حساب کامل ظرف ……………. از تاریخ فسخ , عامل فروش می بایست روزانه ………………. از مجموع بستانکاری آمر را بابت وجه التزام به آمر بپردازد .

ماده 8) تعداد نسخ قرارداد

این قرارداد در 8 ماده و درسه نسخه متحدالمتن تنظیم که هرسه نسخه دارای حکم واحد بوده و در مورخ ………………….. در کمال صحت و سلامت و آگاهی طرفین از مفاد آن بین طرفین منعقد و از تاریخ انعقاد برای طرفین لازم الاجرا می باشد .

مهر و امضاء آمر مهر و امضاء عامل فروش

شهود : 1) آقای …………….. فرزند …………….. 2) آقای …………….. فرزند ……………..

قرارداد حق العمل کاری

تنظیم قرارداد حق العمل کاری

این قرارداد در تاریخ……….فیمابین شرکت……….به نمایندگی آقای………….به عنوان«حق العمل کار: ازیک سو و شرکت………….به آدرس…….به عنوان«امر» از سوی دیگر با قید جهات وشرایط زیر منعقد می گردد.

1. آقای…………به عنوان حق العمل کار مسئول تهیه اقلام مورد نیاز شرکت خواهد بود.

2. نوع کالاهایی که می بایستی حق العمل کار تهیه نماید، بستگی به درخواست امر داشته که شامل مواد غذایی، صوتی و تصویری، موتورسیکلت، کالاهای خانگی و…..می باشد.

3. قیمت کالاها می بایستی با تائید امر مصوب شده و فاکتورابرازی از سوی حق العمل کار باشد.

4. حق العمل کارمی بایستی به درخواست هایی ترتیب اثر دهد که دارای سربرگ، شماره، تاریخ، مهر و امضاء مدیریت شرکت آمر باشد.

5. حق العمل کار موظف است ………..ساعت پس از دریافت درخواست کتبی از سوی آمر کالاها و اقلام مورد درخواست را در محل مورد نظر آمر تحویل نماید.

6. کلیه کالاها و اجناس مورد درخواست می بایستی در محل مورد نظرآمر(………….) تحویل شوند.

7. در صورت تغییرآدرس محل تخلیه اجناس مورد درخواست کتبا از سوی مدیریت شرکت………به طور رسمی به حق العمل کار اعلام خواهد شد.

8. کلیه کالاها و اجناس می بایستی دارای کارت ضمانت و گارانتی و موتورسیکلت ها دارای سند باشد.

9. حق العمل کار با امضاء این قرارداد متعهد گردید در صورتی که کالاهای خریداری شده به هر دلیل معیوب بوده ودارای ایراد و اشکال باشند، پس گرفته و معادل آن کالای سالم (از نظر نوع و جنس بنا به درخواست آمر) برای وی ارسال نماید.

10. حق العمل کار موظف است شماره حساب جاری خود را (جهت واریز کردن حق العمل) به صورت مکتوب به امر اعلام نماید وبا توافق طرفین مقرر گردید که آمر به میزان 2% از مبلغ کل خریداری کالا مطابق با فاکتور تقدیمی به حق العمل کار پرداخت نماید.

11.سررسید هر قسط از اول تا بیست و پنجم همان ماه می باشد که به صورت یک جا یا در چند نوبت به حساب حق العمل کار واریز می گردد.

12.با توجه به تعطیلات نوروزی که آمر قادر به پرداخت نمی باشد، حق العمل کار قبول نمود در فروردین ماه هرسال پرداختی توسط خریدار صورت نگیرد.

13. آمر یک فقره چک بابت تضمین به مبلغ کل معامله بدون تاریخ سررسید به طور امانت تحویل حق العمل کار داده که پس از پرداخت اقساط می بایسی به آمر مسترد گردد.

14.حق العمل کار حق واگذاری چک تضمین را به سایر اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی ندارد.

15. کلیه هزینه های حمل وبارگیری تا محل مورد نظر آمر به عهده آمر می باشد.

16. آمر متعهد به پرداخت اقساط در زمان های تعیین شده در برگ تقسیط می باشد.

17. این قرارداد طبق قوانین جاری کشور جمهوری اسلامی ایران و مواد357 به بعد قانون تجارت تنظیم شده و تابع آن خواهد بود.

18.درصورت ایجاد شرایط فورس ماژور، این قرارداد تابع ضوابط و قوانین حوادث غیرمترقبه خواهد بود.

19. هرگونه نامه ویا پیام از سوی طرفین قرارداد به یکدیگر که به وسیله پست سفارشی به نشانی مصرحه در صدر قرارداد ارسال شود، تحویل ورویت شده تلقی می گردد.

20. این قرارداد در ……….ماده و………….نسخه تهیه و تنظیم گردیده که پس از امضاء هر کدام حکم واحد دارند.

حق العمل :کار شرکت آمر:شرکت

نمونه قرارداد حق العمل کاری صادرات

1. مشخصات طرفین قرارداد

1. 1 مشخصات کارفرما :

آقا/ خانم/ شرکت ……… به مدیریت/ نمایندگی …… به شماره ملّی/ شماره ثبتی …… به نشانی …….. شماره تلفن ثابت ……. و شماره همراه ……. می باشد.

1. 2 مشخصات پیمانکار :

آقا/ خانم/ شرکت ……… به مدیریت/ نمایندگی …… به شماره ملّی/ شماره ثبتی …… به نشانی …….. شماره تلفن ثابت ……. و شماره همراه ……. می باشد.

2. موضوع قرارداد و محل انجام آن

موضوع قرارداد عبارت است از صادرات محصول …… شرکت …… در ….. مرحله با حجم ….. تُن به مقصد ….. که بهای صادرات قابل افزایش یا کاهش به میزان …. درصد با توافق طرفین می باشد.

3. محاسبات و مشخصات فنی پروژه

3. 1 کالای صادراتی بایست در قالب کانتینرهای محبوس و مطمئن منتقل گردد.

3. 2 بسته بندی های کالا می بایست در ابعاد کوچک و در هر بسته بندی تعداد….. کالای مربوطه قرار گیرد.

3. 3 مسیر جابه جایی کالا از شهر ….. تا بندر ….. می باشد که توسط کشنده های شرکت ….. حمل می گردد.

3. 4 جابه جایی کالا از طریق دریا و با کشتی شرکت ….. از بندر …… به سمت بندر ….. شهر ….. کشور …… از نوع تجارت FOB صورت می گیرد.

4. هزینه قرارداد( به تفکیک و کلی)

4. 1 هزینه کل قرارداد صادرات محصول …. به ارزش ….. ریال و تقویم به ارز کشور ….. به ارزش ….. دلار(امریکا) تعیین می گردد.

4. 2 هزینه موضوع قرارداد جزء به جزء به شرح ذیل می باشد:

4. 2. 1 بهای هر تُن کالای صادراتی به ارزش ….. دلار(امریکا) (ارزش شناور آزاد) بصورت بسته بندی می باشد.

4. 2. 2 بهای حمل کالای موضوع قرارداد از محل دپوی کارخانه تا بندر محل انتقال کالا به مقصد به ارزش ….. ریال تعیین می گردد.

4. 2. 3 بهای افراد متخصص در جابه جایی کالا در بندرگاه مبدأ و مقصد به ارزش ….. ریال و تقویم به ارزش ….. دلار امریکا تعیین می گردد.

4. 2. 4 بخشی از بهای پرداختی( ….. درصد) توسط خریدار کالای موضوع قرارداد از طریق گشایش اعتبارات اسنادی LC پرداخت می گردد.

4. 2. 5 بهای بیمه کالای مورد موضوع قرارداد که توسط شرکت بیمه ….. انجام می شود، به ارزش ….. ریال و تقویم به …..دلار امریکا می باشد.

4. 2. 6 بهای بارنامه شرکت کشتیرانی از بندرگاه مبدأ تا بندرگاه مقصد به ارزش ….. دلار امریکا تعیین می گردد.

5. شرایط پرداخت

5. 1 مبلغ …… ریال معادل ….. درصد از کل ارزش قرارداد در هنگام عقد قرارداد پرداخت می گردد( در ازای دریافت چک تضمین به ارزش ……. ریال به شماره ….. ).

5. 2 مبلغ …… ریال معادل …… درصد از کل ارزش قرارداد پس از انجام 50% کار با تأیید سرپرست کارگاه.

5. 3 مبلغ …… ریال معادل …… درصد از کل ارزش قرارداد پس از تکمیل کامل پروژه با تأیید (نهاد منتخب نظارتی) .

5. 4 مبلغ …… معادل …… درصد از کل ارزش قرارداد پس از اتمام دوره گارانتی و رفع نواقص احتمالی( دوره گارانتی …. می باشد).

6. اسناد و مدارک پیمان

این قرارداد در برگیرنده اسناد و مدارک ذیل می باشد :

الف- سند قرارداد(پیمان پیش رو)

ب- نقشه های کلی، تفصیلی و اجرایی از جمله نقشه مسیر جا به جایی کالای موضوع قرارداد می باشد.

پ- اسنادی تجاری از جمله اعتبارات اسنادی، بیمه نامه و بارنامه کالا.

7. مدت انجام موضوع قرارداد

مدت کامل انجام پروژه ……….. روز کاری بوده و تاریخ شروع قرارداد ………… و تاریخ خاتمه قرارداد …………… می‌باشد.

8. دیرکرد طرفین در انجام پروژه

چنانچه پیمانکار، بدون مجوز تمدید تاریخ قرارداد از سوی کارفرما، مبادرت به تأخیر اجراء کار نماید برای هر روز تأخیر پس از اتمام تاریخ قرارداد روزانه ………….. ریال به عنوان جریمه تأخیر از مطالبات پیمانکار کسر می گردد.

در مقابل هرگاه کارفرما به نحوی موجب تأخیر عملیات اجرایی پروژه شود با تأیید سرپرست کارگاه به همان نسبت به مدت اجرای قرارداد افزوده خواهد شد.

9. نظارت

نظارت در اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک پیوست آن تقبل نموده است، به عهده کارفرما/ یا نماینده وی و یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود. پیمانکار موظف است کارها را طبق قرارداد، اصول فنی و دستورات کارفرما/ یا نماینده ایشان/ یا دستگاه نظارت، طبق مشخصات، اسناد و مدارک پیوست این قرارداد اجرا نماید.

10. تجهیز و برچیدن کارگاه محل دپوی کالا

هزینه های مربوط به تجهیز محل دپوی کالاهای موضوع قرارداد با توافق طرفین به عهده …. است.  ایشان می بایست محل دپوی کالاها را به نحوی مناسب که دور از نفوذ رطوبت و اشتعال تجهیز نماید که شروع و ادامه کار تا تحویل موقت، بدون وقفه و با کیفیت لازم انجام پذیرد.

11. نگهداری از درصد پیشرفت پروژه و مصالح کار

پیمانکار موظف است از درصد پیشرفت نوبت های صادرات کالا و همچنین موارد پرتی و هدر رفته شده که در صورت وضعیت منظور می شود اعم از آنچه که در محل دپو به هنگام بارگیری و یا در خارج از آن در مسیر انتقال کالاها به مقصد باشد متعلق به کارفرما بوده به نحو مقتضی نگهداری نماید و در صورت فقدان خسارت وارده را جبران نماید .

12. تعهدات پیمانکار

12. 1 پیمانکار موظف است در زمان تحویل کالای موضوع قرارداد، مدارک و یک نسخه از برگ باسکول و بارنامه را تحویل کارفرما یا نماینده قانونی وی نماید.

12. 2 پیمانکار ملزم است مراحل ارسال کالا را دقیقاً مطابق با دستورکارهای که از سوی کارفرما تعیین گردیده، انجام دهد.

12. 3 شرکت موظف است کالای موضوع قرارداد را برابر با کیفیت توافق شده در قرارداد حاضر تحویل کارفرما دهد و رسید کنترل کیفیت را با امضاء کارفرما یا نماینده ایشان اخذ نماید.

12. 4 پیمانکار متعهد می گردد که کالای موضوع قرارداد از جمله کالاهای ممنوعه هم در کشور مبدأ و کشور مقصد نباشد و در غیر اینصورت هر گونه مسئولیتی بر عهده پیمانکار می باشد.

12. 5 در صورت هر گونه ناخالصی یا آسیب از جهت عدم کیفیت پایین بسته بندی، مسئولیت جبران خسارت آن متوجه مستقیم شخص پیمانکار می باشد.

12. 6 پیمانکار از جهت نقص اسناد و مدارکی که ملزم به ارائه آن ها می باشد، مسئول می باشد.

12. 7 پیمانکار متعهد می گردد در صورتی که کالای موضوع قرارداد در گمرک کشور مبدأ توقیف گردد، سریعا در مدت ….. روز کاری نسبت به رفع توقیف اقدام نماید و در غیراینصورت هر گونه خسارت و آسیب به کارفرما، مسئولیت آن بر عهده کارفرما می باشد.

12. 8 مسئولیت حمل و جابه جایی کالای موضوع قرارداد از محل دپوی کالا(مبدأ) تا محل تحویل کالا (مقصد) بر عهده پیمانکار می باشد. 

13. تعهدات کارفرما

13. 1 کارفرما نسبت به دستورکارها و راهنمایی ها نسبت به حمل و جابه جایی بی خطر کالای موضوع قرارداد، حق دریافت هیچگونه وجهی را ندارد.

13. 2 کارفرما موظف است کالای موضوع قرارداد را درمقابل حوادث ناشیه از حمل و نقل آن، بیمه نماید.

13. 3 کارفرما موظف است مطابق با قرارداد، در پایان انجام کامل موضوع قرارداد کلیه پرداخت های لازم را با پیمانکار تسویه نماید؛ و مطابق با ماده 5 قرارداد حاضر، نسبت به پرداخت های مرحله ای اهتمام ورزد.

13. 4 نظارت در حسن اجرای تعهداتی که پیمانکار بر طبق مفاد این قرارداد و اسناد و مدارک مربوطه پذیرفته، بر عهده کارفرما یا دستگاه نظارت معرفی شده از سوی کارفرما، خواهد بود.

14. ضمانت حسن اجرای تعهدات از سوی پیمانکار

پیمانکار متعهد می گردد موقع امضاء و مبادله قرارداد اقدام به ارائه ضمانت نامه حسن اجرای تعهدات که به صورت، تضمین نامه بانکی/ یا سفته به امضای مجاز شرکت که معادل 5% مبلغ کل موضوع قرارداد می باشد را تسلیم کارفرما نماید و در صورتی که پیمانکار از اجرای هر یک از تعهدات خود تخلف نماید کارفرما مخیر است در چارچوب قرارداد، اسناد تضمینی را تا میزان خسارت وارده به نفع خود ضبط و وصول نماید .

15. دستگاه نظارت

نظارت بر اجرای تعهداتی که پیمانکار طبق مفاد قرارداد تقبل نموده است به عهده ………. که دستگاه نظارت نامیده می شود خواهد بود.

16. مالیات پروژه

هر گونه مالیات و کسورات قانونی متعلق به این قرارداد بر عهده …….. است، که بر اساس قوانین و مقررات تعیین و همراه سایر کسورات قانونی از صورت وضعیت های ارائه شده کسر خواهد شد.

17. موارد فسخ قرارداد

17. 1 انتقال قرارداد یا واگذاری عملیات به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر از طرف پیمانکار.

17. 2 عدم اجراء تمام یا قسمتی از موارد قرارداد در موعد پیش بینی شده.

17. 3 تأخیر در شروع بکار پروژه بیش از …………… روز از تاریخ ابلاغ قرارداد.

17. 4 تأخیر در اجرای کار به طوری که دلالت بر عدم صلاحیت مالی و فنی و با سوء نیت پیمانکار باشد.

17. 5 غیبت بدون اجازه پیمانکار و یا تعطیل کردن کار بدون کسب اجازه کتبی از کارفرما.

18. اختلافات ناشی از قرارداد

اختلافات ناشی از این قرارداد ابتدا از طریق سازش بین طرفین و در صورت عدم سازش، با مراجعه به مرجع داوری حل و فصل خواهد شد. طرفین قرارداد بدواً ………… را به عنوان داوری مرضی الطرفین برگزیدند.

19. موارد متفرقه

1۹. 1 موارد اضطراری از قبیل جنگ، زلزله، عدم وجود مواد اولیه و امثالهم برای طرفین قرارداد محفوظ است .

1۹. 2 در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین این قرارداد موضوع از طریق حکمیت حل و فصل می گردد و آخرین حکم مرضی الطرفین در این قرارداد مراجع ذیصلاح قانونی می باشد .

1۹. 3 موارد پیش بینی نشده در این قرارداد با توافق طرفین براساس اصل آزادی اراده خواهد بود .

20. نُسخ قرارداد

قرارداد حاضر در …….. ماده و ……. نسخه تهیه و به  امضاء طرفین رسیده است و هر نسخه حکم واحد و یکسان دارد.

 

امضاء و اثرانگشت کارفرما/ یا نماینده قانونی ایشان       امضاء و اثرانگشت پیمانکار/ یا نماینده قانونی ایشان

ارائه نمونه قرارداد حق العمل کاری

نمونه قرارداد کارگزاری فروش کالا

این قرارداد در تاریخ …………. در شهر …. …….. فی مابین شرکت …………….……… به شماره ثبت ………… به نمایندگی …………………. به عنوان ……………. که من بعد شرکت کار فرما نامیده می شود از یک طرف…………شماره ثبت ……به نمایندگی ………………. بعنوان ………. که من بعد شرکت کار گزار خوانده می شود از طرف دیگر برای استفاده از خدمات طبق مقررات و شرایطی که ذیلاً ذکر می شود ، منعقد می گردد.

ماده 1- موضوع قرارداد

موضوع قرارداد کارگزاری ، مشاوره ، انجام امور بازرگانی در چار چوب قرار داد ، ایجاد پروژه های بازار سازی ، ساماندهی پروژه های بازار یابی ، تنظیم مکانیسم فروش کالا و خدمات شرکت کار فرما در محدوده مطروحه در قرارداد ، انجام مباشرت در جذب سرمایه گذاری و انجام مدیریت مالی در اجرای پروژه های اجرایی طرح ، تاکید بر انحصار کارگزاری در موضوع و محل قرارداد.

ماده 2 – نشانی طرفین قرارداد

نشانی طرفین قرار داد به شرح زیر است :
شرکت کار فرما : …………………………………………………………………………………………………………………
شرکت کار گزار : …………………………………………………………………………………………………………………
تبصره 1 : هر گاه طرفین قرار داد نشانی خود را در مدت قرارداد تغییر دهد ، باید نشانی محل جدید خود را کتباً به طرف مقابل اطلاع دهد و تا وقتی نشانی اعلام نشده است ، کلیه اوراق ، نامه ها و اظهار نامه ها به نشانی فوق ارسال خواهد شد و تمام آنها ابلاغ شده تلقی خواهد گردید .

ماده 3 – متن خدمات

خدماتی که شرکت کار گزار بایستی به موجب این قرارداد انجام دهد به شرح زیر می باشد .
3-1- ارزیابی موتور سیکلت در کشور افغانستان به طور اخص و در حوزه تعریف شده به طور اعم .
3-2- ارزیابی و شناسایی بازارهای فروش کالا و خدمات شرکت کار فرما .
3-3- ارزیابی و شناسایی پتانسیل جذب کالا در بازار .
3-4- ارزیابی و شناسایی دیگر فروشنده ها یا رقبا در بازار .
3-5- ارزیابی و برآورد قیمت کالاهای موجود در بازار .
3-6- ارزیابی و بررسی کیفیت و نوع کالاهای عرضه شده به بازار .
3-7- ارزیابی و دسترسی به نحوه ارائه کالاهای رقبا و شرکت کار فرما در بازار .
3-8- ارزیابی و شناسایی و معرفی خریداران عمده کالا به شرکت کار فرما در بازار .

3-9- حافظ و هماهنگ کننده و رابط مستقیم خریداران و شرکت کار فرما در بازار .
3-10- حافظ و حامل مسئولیت حمل و تحویل کالا به خریدار یا خریداران ، وجه کالا به شرکت کار فرما .
3-11- سرپرستی و هماهنگی ایجاد مراکز خدمات پس ار فروش در بازار .
3-12- مدیریت تبلیغاتی و اطلاع رسانی ( روزنامه – تلویزیون – پوستر و …)
3-13- پیگیری ، بررسی و شناخت افراد صاحب حرفه و هویت مناسب برای ایجاد عاملیت فروش و طراحی سایت های فروش زنجیره ای به منظور توسعه دامنه فروش شرکت کار فرما .
3-14- تهیه ترازنامه و گزارش مالی برای ارائه به شرکت کار فرما ، مدیریت مالی و اداری تا اتمام افعال مرتبط شرکت کار فرما و مشتریان و انتقال اسناد

ماده 4- مدت زمان کار گزاری ( مدت قرارداد)

مدت اعتبار این قرارداد از تاریخ انعقاد به مدت 5 سال می باشد و طرفین قرارداد ظرف مدت اعتبار حق فسخ یکجانبه آنرا نخواهد داشت .
4-1- در صورتیکه هر یک از طرفین قبل از انقضاء مدت قرارداد بطور یکجانبه قرارداد را فسخ و یا از ایفاء تعهدات مصروحه در آن استنکاف ورزند مستنکف مکلف به جبران خسارت وارده به طرف مقابل خواهد بود .
4-2- هر یک از طرفین در صورت تمایل به فسخ و یا تجدید نظر در مفاد قرارداد مکلف است حداقل یکماه قبل از انقضاء مدت قرارداد را کتباً به طرف دیگر اعلام نمایند در غیر اینصورت قرارداد به خودی خود با همان شرایط برای 5 سال دیگر تمدید شده ، تلقی خواهد شد و این روال برای سالهای بعد نیز لازم الرعایه خواهد بود .

ماده 5 – قیمت محصولات موضوع قرارداد

قیمت محصولات به تفکیک درب کارخانه و تحویل در مرز های خروجی کشور برای هر کالا توسط کارفرما اعلام خواهد شد و شرکت کارگزار مکلف به رعایت قیمتهای اعلامی می باشد .
5-1- قیمت درب کارخانه ابتدا توسط شرکت کارفرما محاسبه و اعلام می شود .
5-2- قیمت درب نمایندگی برابر است با قیمت درب نمایندگی بعلاوه هزینه های مربوط به حمل به اضافه هزینه های مربوط به حمل بعلاوه 10 % مارژین توزیع کننده .
5-3- قیمت مصرف کننده برابر است با درب مغازه به اضافه 10 % مارژین فروشنده . بدیهی است محاسبه قیمت توسط شرکت کارفرما براساس قیمت روز بازار هدف تنظیم میگردد .

ماده 6 – نحوة پرداخت موضوع قرداد

پرداخت وجه فاکتورهای کالاهای تحویلی شرکت کارفرما به شرکت کارگزار بصورت نقد یا پرداخت در زمان معین خواهد بود مگر اینکه شرکت کارفرما در زمان عقد قرارداد توافق دیگری نماید ، الحال چنانچه کارگزار کالایی را بدون آنکه قبلاً فروخته باشد تحویل گیرد مکلف به پرداخت وجه پس از فروش کالا می باشد ولیکن شرکت کارفرما در هر زمان می تواند کالای خود را مطالبه و در صورت موجود نبودن در خواست وجه نماید .
بدیهی است در مواردی که قرارداد مستقیماً بین شرکت کارفرما و خریدار یا خریداران صورت پذیرد . الزام تعهدات خریدار بعهده شرکت کارفرما می باشد ولکن شرکت کارگزار خود را مسئول برای پیگیری مطالبات شرکت کارفرما تا حصول نتیجه میداند البته کلیه مخارج ناشی از این اقدامات بعهده شرکت کارفرما می باشد.

ماده 7 – محل اجرای قرارداد

محل اجرای قرارداد اعتبار اجرایی و انحصاری قرارداد در شهرستانهای خراسان مرکزی ، شمالی ، جنوبی ، سیستان و بلوچستان ، افغانستان ، پاکستان ، آسیای میانه و عراق می باشد .

ماده8 – حقوق کارگزار و نحوه پرداخت ( حقوق کارگزار )

8-1- شرکت کارگزار به ازاء خدمات موضوع قرارداد محق به دریافت مبلغ 1/000/000 ریال در ماه به عنوان حق المشاوره به صورت ماهیانه و دریافت کلیه هزینه های مربوط به انجام طرح برابر اسناد مثبته از شرکت کارفرما و 4 % از کل فروش بر اساس فاکتورهای فروش سازمان در حوزه استحفاظی شرکت کارگزار بعنوان حق کارگزاری می باشد .
تبصره 2 : چنانچه به هر علت قرارداد کارگزاری در هر زمان فی مابین دو شرکت فسخ گردد و شرکت کارفرما حقوق کارگزاری را نسبت به مشتریان معرفی شده از سوی کارگزار مادام الفعالیت به رسمیت شناخته و به میزان 3 درصد محاسبه و در پایان هر ماه به مرکز کارگزاری ارسال می دارد ، بدیهی است در موضوع این بند حساب جاری ( بانک سپه ) معرفی می گردد .

ماده 9 – تعهدات طرفین

به طور کلی طرفین قرارداد تعهد می نمایند در دوره مباشرت برای تضمین حسن اجراء موارد زیر را رعایت نمایند .
9-1- شرکت کارگزار متعهد می شود در هر حال صلاح و صرفه شرکت را مورد نظر داشت و در زمینه خدمات واگذار شده حداکثر تلاش خود را بنماید
9-2- کلیه ضمانتنامه ها و قراردادهایی که در زمان کارگزاری و مباشرت در ارتباط با قرارداد موجود توسط شرکت کارگزار تنظیم می گردد . پس از امضاء طرف قرارداد ، با امضاء مدیر عامل ، نماینده و مهر شرکت قانونی می باشد .
9-3- تامین کلیه مجوزهای مربوط به موضوع قراداد ورفع موانع قانونی و مرتفع نمودن مشکلات اداری و مراجع ذیربط راساً بعهده شرکت کار فرما می باشد و شرکت کار گزار از این حیث هیچگونه مسئولیتی ندارد .
9-4- شرکت کارفرما مکلف است بنا به در خواست شرکت کارگزار و ضرورت احکام تفویض اختیار در خصوص انجام کارگزاری به مراجع ذیربط اقدام نماید و همچنین در دوره کارگزاری در زمینه انجام کلیه رایزنی ها ، مذاکرات ، ایجاد تسهیلات و ………… مرتبط با انجام خدمات موضوع این قرارداد با طرفین ذیربط اقدام نماید .
9-5- شرکت کارفرما مکلف است بنا به درخواست شرکت کارگزار با برندی که شرکت کارگزار درخواست می نماید و فاقد هر گونه منع قانونی است در جهت پیشبرد اهداف قرارداد نسبت به تولید اقدام نماید .
9-6- این قرارداد منحصراً بین دو طرف امضاء کننده قرارداد منعقد گردیده و بدون اجازه کتبی و قبلی طرفین قابل انتقال و واگذاری به غیر نمی باشد و در صورت تخلف هر یک از طرفین مورد مذکور و یا سایر موارد مندرج در قرارداد حق فسخ قرارداد ضمن مطالبه خسارت برای طرف دیگر محفوظ خواهد بود .
9-7- چنانچه محصولات شرکت کارفرما به علت نقایص تولید و مونتاژ و نامرغوب بودن و صدمه دیدن به هنگام تولید و یا اتیکت گذاری غیر قابل فروش باشد و این موارد ناشی از اقدامات شرکت کارگزار ویا خریدار نباشد ، ماهیانه آمار ضایعات با حضور نماینده شرکت کارفرما صورتجلسه گردیده و طبق مفاد صورتجلسه مذکور اقدام به بازگشت کالا می شود .
9-8- محل تحویل محصولات موضوع قرارداد سکوی انبار خریدار می باشد ، فلذا هر گونه حادثه احتمالی بر کالا پس از خروج کامیون از انبار شرکت کارفرما بر عهده شرکت کارفرما می باشد .
9-9- هر نوع مکاتبات از قبیل اطلاعیه ها و گزارش ها و همچنین اوراق و اسناد امضاء کنندگان قرارداد به زبان فارسی و به نشانی مندرج در این قرارداد بعمل می آید که ارسال آن در غیر صورت تحویل به دبیر خانه با اخذ رسید بوسیله پست سفارشی خواهد بود

ماده 10 – ضمانت حسن انجام تعهدات

برای حصول از حسن انجام تعهدات و تکالیف شرکت کارگزار 1/5 درصد از هر پرداخت به کارگزار بعنوان تضمین حسن انجام کار شرکت کارگزار کسر و حداکثر بمدت یکسال در نزد شرکت کارفرما امانت خواهد بود

10-1 بدیهی است در صورت عدم قصور شرکت کارگزار که پروژه ادامه پیدا نکند یا به دلیل انصراف شرکت کارفرما به همکاری مبلغ حسن انجام کار بدون هر گونه قید و شرطی پرداخت می گردد .

ماده11 – کسورات قانونی

کسورات قانونی این قرارداد بر عهده شرکت کارفرما می باشد و شرکت کارگزار در پرداخت یا کسر معادل از مبالغ موضوع ماده 6 این قرارداد هیچگونه تعهدی ندارد .

ماده12 – موارد اضطراری – فورس ماژور

در موارد اضطراری از قبیل جنگ اعلام شده یا نشده ، انقلابات و اعتصابات عمومی یا شیوع بیماریهای واگیر دار ، زلزله ، سیل و طغیانهای غیر عادی ، خشکسالیهای بی سابقه و آتش سوزیها که انجام قرارداد و حاضر برای یکی از طرفین غیرممکن می سازد ، طرف ذیربط می تواند ختم قرارداد را به طرف دیگر اعلام کند . در این صورت ظرف یک ماه پس از اعلام ختم قرارداد کارگزاری ، شرکت کارگزار باید صورتحسابی شامل مبلغی که باید از طرف شرکت کار فرما به او پرداخت شود به شرکت تسلیم نماید ، شرکت کارفرما ظرف مدت سی روز تقویمی پس از دریافت صورت حساب فوق آنرا رسیدگی نموده و کلیه مبالغی را که به شرکت کارگزار تعلق می گیرد به او پرداخت خواهد نمود ،در مقابل چک ضمانت این قرارداد نیز به شرکت کارگزار واگذار خواهد شد .

ماده 13 – حل اختلاف

کلیه اختلافات که ممکن است بر اثر اجرای این قرارداد ویا تغییر وتفسیر مندرجات آن بین طرفین رخ دهد و نتوانند آنها را از طریق مذاکره ویا مکاتبه حل وفصل نمایند ، در کمیسیونی مرکب از مدیران طرفین و نماینده مرضی الطرفین به انتخاب طرفین مطرح می شود ، در صورتی که این کمیسیون نتواند بر مبنای مقررات مربوطه اختلاف را حل کند موضوع به ماده 14 قراداد ( حکمیت ) ارجاع می گردد .

ماده 14 – حکمیت و داوری

در این قرارداد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به عنوان حکم مرضی الطرفین تعیین که در صورت بروز هر گونه اختلاف و یا اشکال که طرفین قرارداد و کمیسیون منتخب در ماده 13 قادر به حل آن نمی باشند با حضور نمایندگان طرفین قرارداد هیئت داوری تشکیل و رای صادره لازم الاجراء می باشد .
بدیهی است رد دعوی به مراجع ذیصلاح قضایی در حدود اختیارات هیئت داوری می باشد .

این قرارداد در 14 ماده و دو تبصره و در سه نسخه تهیه ، تنظیم و به تأیید طرفین رسید که هر نسخه حکم واحد را داشته و لازم الاجراء می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها