جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کد اقتصادی در بیرجند

اخذ کد اقتصادی در بیرجند

برای اخذ کد اقتصادی در بیرجند دیگر نیازی به صرف زمان زیاد ندارید. مجتمع ثبتی ایلیا برای انجام امور حقوقی و ثبتی شما در زمینه اخذ کد اقتصادی با نازل ترین هزینه و در کم ترین زمان راهنمای شما خواهد بود . بهتر است در ادامه متن زیر همراه ما باشید و یا با شماره تماس مجتمع ایلیا تماس بگیرید.

راهنمای اخذ کد اقتصادی در بیرجند

درجوامع مختلف فعالیت های اقتصادی به طرق گوناگون انجام می گیرد که هرگونه حمایت های دولتی و همچنین نظارت و بررسی مراودات مالی و تجاری فعالان در بازار مستلزم شناخت این اشخاص می باشد. با اخذ کد اقتصادی در بیرجند فرصت همکاری با شرکت های تجاری بزرگ تر و حتی ارگان های رسمی کشور را خواهید داشت.

کسب جواز هرگونه فعالیت تجارتی و پرداخت حقوق دولتی درزمینه مالیات و پیشگیری از تلاش ها و رقابت های ناسالم یکی از مزیت های این امر محسوب می شود.

لازم به ذکراست که در کنار راهنمای های ثبت شرکت و دریافت کارت بازرگانی، ضرورت دریافت شماره اقتصادی لحاظ شده است و با استفاده از قوانین و مقرراتی که در واحدهای مالیاتی وزارت امور اقتصاد و دارایی حاکم است نسبت به نگارش و ارائه راهنمای دریافت شماره اقتصادی برای اشخاصی که نیازمند دانستن اطلاعات مربوط می باشند اقدام شده است.

کد اقتصادی در بیرجند

کد اقتصادی شماره ای است که کلیه مراودات مالی و تجاری اشخاص (حقیقی یا حقوقی) بر اساس ثبت این شماره در سازمان اقتصاد و امور دارایی شهر محل ثبت شرکت بررسی میشود. اشخاص باید این کد را در تمامی فاکتورهای فروش یا ارائه خدمات مربوطه به مشتریان لحاظ کنند.

چراکه محاسبه درآمد و سود سالیانه اشخاص (حقیقی یا حقوقی) بر اساس شماره اقتصادی مربوط به آن بنگاه می باشد. با توجه به این کد، اداره مالیات مربوطه قادر خواهد بود با دقت بیشتری دفاتر قانونی را بررسی کند بنابراین درصد خطا پایین می آید.

علاوه براین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است مالیات مربوطه را در موعد مقرر اعلام کند.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی در بیرجند

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به امر واردات وصادرات، تولید، مونتاژ، پخش هر نوع کالا و فعالیت های خدماتی اشتغال دارند وهمچنین تمامی اشخاصی که به امور فوق الذکر اشتغال داشته باشند و دارای پروانه فعالیت (کسب یا کار) از مراجع ذیصلاح بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری می باشند واجد شرایط اخذ شماره اقتصادی به شمار می آیند. لازم به ذکر است که احراز یکی از شرایط فوق برای شخص حقیقی کفایت می کند.

اخذ کد اقتصادی در بیرجند

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در بیرجند

جهت انجام این مرحله به همراه مدارک زیر به اداره دارایی اقدام کنید.

  • ارائه دفترچه و تکمیل آنها از واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی
  • فرم های مربوطه را از واحد ثبت و شناسایی اداره دارایی دریافت و آنها را تکمیل کنید
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضای هیئت مدیره
  • آگهی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات ثبتی (2 نسخه)
  • اساسنامه شرکت
  • اظهارنامه شرکت، یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی
  • اصل و کپی آگهی روزنامه رسمی و آخرین تغییرات آن
  • اصل و کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد به همراه تاییده کدپستی.
  • نامه شروع و یا عدم فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • محاسبه و پرداخت مالیات حق تمبر سرمایه به اداره دارایی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی اخذ کد اقتصادی با مجتمع ثبتی ایلیا با تجربه 20ساله در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها