جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

موقعیت استراتژیک ثبت برند در ماکو

ثبت برند در ماکو

شهرهای داخلی کشور ایران به مانند ماکو به دلیل بهره مندی از قوانین تجارت تصویب شده در ادارات ثبت شرکت در ماکو باید بصورت قانونی و با تخصص کامل فعالیت خود را آغاز کنند از این رو در ادامه به نحوه و مدارک لازم برای ثبت شرکت در این شهر می پردازیم تا راهنمای دقیق شما باشیم.

درباره ماکو

اگر ساکن شهر ماکو هستید یا می خواهید به دلایل ویژگی این شهر که جزو شهرهای منطقه آزاد می باشد برندتون رو به ثبت برسانید این مقاله راهنمای شما خواهد بود تا در کم ترین زمان برندتون در ماکو را ثبت کنید. همراه ما باشید.

ماکو جوان ترین منطقه آزاد کشور است که بیش از 75 درصد کل مناطق آزاد کشورمان را به خود اختصاص داده است. دومین منطقه آزاد جهان بعد از شانگهای چین می باشد. قدیمی ترین کلیسای جهان در نزدیکی شهر ماکو، در دشت چالدران واقع شده است.

این منطقه به دلیل تمدن تاریخی و زیبایی های طبیعی همچنین صنایع دستی، گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. به همین دلیل ثبت برند در ماکو در زمینه توریسم و نیز جذب سرمایه گذاران از اهمیت زیادی برخوردار است.

ثبت برند در ماکو

علامت تجاری همان برند است که به شکل تصویری و یا یک نشان برای متقاضی یا مالک برند اختصاصاً طراحی شده بر روی محصولات او یا تبلیغ خدماتش درج می شود. در حقیقت ثبت برند و ثبت برند و علامت تجاری دارای مراحل و مدارک و نقش حقوقی مشابه است.

توجه داشته باشید که واژه های ثبت برند، ثبت علامت تجاری، علائم تجاری، ثبت نشان تجاری، نام تجاری یا اسم تجاری، لوگو و آرم همه واژه هایی با معنا و بار حقوقی یکسان هستند و تنها ممکن است از لحاظ شکل ظاهری با هم فرق کنند.

جهت اطلاع از قوانین ثبت برند در ماکو که همانند قوانین مرکز استان آذربایجان غربی است این مقاله را مطالعه فرمایید : ثبت برند در ارومیه

مراحل ثبت برند در ماکو

 بهتر است قبل از شروع هر کاری از آن اقدامات اطلاعات کامل را جستجو کرده و برای انجام امور با اطلاعات کافی گام بردارید. ما در این متن به شرح مواردی مهم در ثبت برند در ماکو پرداختیم تا شما متقاضیان بتوانید برند خود را آسان در شهر ماکو که شهری منطقه آزاد می باشد به ثبت برسانید.

در ایران تعداد 8 شهر به عنوان منظقه آزاد و بنابه قوانین مناطق ازاد می توانند فعالیت کرده و علامت تجاری و برند خود را در آنجا به ثبت برسانند. این هشت منطقه شامل : قشم  کیش ، انزلی، ارس، ماکو ، چابهار و سلفچگان می باشد که ما قوانین ثبتی و حقوقی در این مناطق بر طبق قوانین بین المللی بوده که باید توسط متقاضیان ثبتی انجام گیرد.

تقریبا تمامی این مناطق مناطقی بندری می باشند که به دلیل شرایط خاص تجاری به مناطق آزاد تبدیل شده اند. در ادامه به مزایا و معایب ثبت برند در ماکو اشاره می کنیم.

شرایط ثبت برند در ماکو

با در اختیار داشتن جواز و حد اقل 18 سال سن می توان جهت ثبت برند اقدام کرد. اگر قصد ثبت برند لاتین را داشته باشید نیاز به کارت بازرگانی هم می باشد که در این صورت نباید کمتر از 25 سال سن داشته باشید.

متقاضیان می توانند جهت ثبت برند در ماکو با مراجعه به سامانه اداره مالکیت جهت ثبت نام اقدام نمایند. ثبت برند در ماکو هم به مانند ثبت برند در آذربایجان غربی از طریق اداره مالکیت در تهران انجام می پذیرد، لذا مجتمع ثبتی ایلیا به راحتی میتواند از رفت و آمد شما به تهران جلو گیری کند و ثبت برند در ماکو را برای شما انجام دهد.

ثبت برند در ماکو

مدارک ثبت برند در ماکو

  • مدارک شناسایی ( اشخاص حقیقی و حقوقی)
  • مجوز از مراجع ذی صلاح ( اشخاص حقیقی و حقوقی)
  • مدارک شرکت ( اشخاص حقوقی )

مزایای ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو

  •  توانایی انتقال ارز در این مناطق آسان می باشد
  • در مناطق آزاد به راحتی می توان یک شرکت و موسسه را به ثبت رساند
  • در این مناطق به راحتی می توان از امکاناتی چون استفاده از نیروهای دارای تخصص کافی بهره برد
  • حمل و نقل کشتیرانی در این مناطق به نسبت دیگر مناطق دارای 30 درصد تخفیف است
  • دریافت وام و تسهیلات دولتی و ارزی برای اشخاص و تجار
  • آسان بودن شرایط ثبت نام انتخابی و تعیین موضوع شرکت
  • انجام امورات بازرگانی بدون درگیر شدن با پیچیدگی های ثبتی
  • امکان عقد قرارداد و همکاری با شرکت های بزرگ خارجی در حیطه قوانین بین المللی

معایب ثبت شرکت در منطقه آزاد ماکو

  • امکان ایجاد قاچاق کالاها
  • افزایش واردات و از سویی امکان کاهش صادرات کالا
  • امکان محرومیت از برخی مزایا و امکانات متعلقه به دیگر شهرهای غیرآزاد

زمان و هزینه ثبت برند در ماکو

به جهت سامانه ای بودن ثبت برند در ماکو زمان ثبت برند ماکو متغیر می باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه ثبت برند پیشنهاد می کنیم این مقاله را مطالعه نمایید : هزینه ثبت برند و علامت تجاری

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها