جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در کردستان

ثبت اختراع در کردستان

در این متن به تشریح ثبت اختراع در کردستان و نکات مهم برای ثبت در اداره مالکیت معنوی پرداختیم تا شما عزیزان را در راستای انجام امور حقوقی و ثبتی راهنمایی کرده و هم چنین شمامی توانید با ارتباط با کارشناسان مجرب ایلیا، پاسخ سوالات ذهنی خود را در خصوص ثبت اختراع کسب کنید.

در ادامه به بحث در مورد شروط و مدارک مربوط به ثبت اختراع در کردستان خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت اختراع در کردستان

مراحل و فرآیند ثبت اختراع را می توان مقوله ای علمی- حقوقی به حساب آورد. مجتمع حقوقی ثبتی ایلیا با تشکیل کارگروه های تخصصی در زمینه مالکیت فکری و معنوی و با برخوداری از تجربه و دانش متخصصین علوم مهندسی و وکلای مجرب در زمینه ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی با توجه به آخرین قوانین اداره ثبت اختراعات کشور اقدام می نماید.

برای تنظیم و تشکیل پرونده های مربوط به ثبت اختراع می توانید با کارشناسان مجرب در این مورد در ارتباط باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که با در اختیار داشتن گواهی مربوط به ثبت اختراع می توانید از مزایای مربوط به این گواهی بهره مند شده و در صورت اقدام به عرضه و تولید آن اختراع از مزایای دولتی و حکومتی نیز بهره ببرید.

برای انجام سریع امور ثبتی و حقوقی خود در راستای ثبت اختراع می توانید با کارشناسان مجتمع حقوقی ایلیا با بیش از 18 سال سابقه ثبت و انجام امور حقوقی در تماس بوده و از مزایای مشاوره رایگان این موسسه بهره مند شوید.

ثبت اختراع فوری در کردستان

منظور از اختراع ، طرح یا ایده ای نوظهور است که توسط متخصصین و مخترعین ارائه می گردد. برای انجام این امور و ارائه به اداهر مالکیت معنوی باید تمامی مدارک را با در نظر داشتن شروط ثبت اختراع ارائه داده و بدین ترتیب قانونگذاران با صلاحدید خود امور مربوط به ثبت اختراع را انجام داده و در این بین با ارائه ایده نو اقدام به انجام امور می کنند.

این نکته را در نظر داشته باشید که یک اختراع خوب و مورد تایید باید دارای شروط مندرج در اداره مالکیت باشد تا بتواند تاییدیه های کارشناسان این اداره را دریافت کند.

اختراع می تواند شامل یک ایده برای تسهیل امور و یا تولید یک محصول خاص باشد که تا کنون شخصی آن را به بازار ارائه نکرده و به مرحله تولید نرسیده است.

شرایط ثبت اختراع در کردستان

منظور از ثبت اختراع ایجاد یک ایده و راه جدید برای تولید محصول جدید برای رفع مشکلات در یک سیستم با ایجاد فرآیند نوپا خواهد بود. که باعث ایجاد یک راه جدید ناشناخته در تولیدات می شود.

اختراعی قابل ثبت خواهد بود که از خلاقیت ذهنی ایجاد شده باشد و روشی جدید بوده و در صنعت نیز دارای کاربرد باشد. ابتکار جدید یعنی آنچه که در ذهن یا صنعت از قبل بوده که این اختراع برای افراد با مهارت معمولی شناخته شده نباشد و در انجام امور کاربردی تلقی شود.

گواهی ثبت اختراع از سوی اداره مالکیت صنعتی برای مخترعین به جهت انجام امور، تولید، عرضه، صادرات و واردات صادر خواهد شد.

ثبت اختراع در کردستان

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در کردستان

  • تسلیم اظهارنامه ثبت اختراع
  • ارائه مشخصات فنی و ویژگی های ظاهری اختراع
  • رونوشت مدارک و مشخصات مخترع شامل شناسنامه و کارت ملی وی در صورت تمایل به درج
  • ارائه قبوض مربوط به هزینه های ثبتی

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع درکردستان

ثبت اختراع یک حق می باشد که به دارندۀ آن جهت آفرینش اختراعی تازه اعطاء می گردد و عموماً در کشور های متفاوت طول عمر اعتبار ورقه اختراع برای بازه زمانی 20 سال تنظیم می گردد.

بر مبنای ماده 16 قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و نشان های تجاری مصوب 1386، اعتبار گواهینامه ثبت اختراع بعد از گذشت بیست سال از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت اختراع تاریخ انقضایش به اتمام می رسد.

البته نگهداری گواهینامه ثبت اختراع در این 20 سال مشروط به پرداخت اقساط سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع است. (در صورتی که هزینه حق الثبت به صورت اقساط پرداخت گردد.) و در حالت پرداخت نکردن هزینه سالانه اظهارنامه مربوط گواهینامه ثبت اختراع بی اعتبار خوانده می شود.

از اینکه تا پایان این متن همراه ما بودید سپاسگزاریم. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت اختراع می توانید با کارشناسان حقوقی مجتمع تخصصی ایلیا تماس گرفته و با با درج تلفن تماس خود در بخش درخواست مشاوره رایگان در همین صفحه منتظر تماس فوری کارشناسان مجموعه حقوقی ایلیا باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها