جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در مازندران

ثبت اختراع در مازندران

اطلاع دارید برای ثبت اختراع در مازندران از کجا باید شروع کنید؟ در این متن ما به تشریح شرایط و مدارک مربوط به ثبت اختراع می پردازیم. در ادامه همراه ما باشید تا نکات مهمی را در زمینه ثبت اختراع به شما مخترعین عزیز ارائه کنیم.

ثبت اختراع در مازندران

ثبت یک اختراع علاوه بر مسائل فنی و خاص خود، بار حقوقی به دنبال دارد. با این توضیح که یک اختراع ، به سادگی و آسانی حاصل نشده و ساعت ها بلکه سالها در تحقق آن زمان و هزینه صرف شده است.

بسیاری از دانشمندان و اهل علم و نبوغ بر سر ایجاد یک تحول علمی گرد هم آمده اند و پس از سالها و حتی قرن ها در پی کشف یک رابطه جدید میان طبیعت و به خدمت گرفتن آن در تسهیل زندگی بشر کوشش نموده اند.

بنابراین شایسته است که دولت و نهاد های مرتبط به نشانه حمایت از یک اختراع و ایده ی جدید، یک تاسیس قانونی ایجاد نمایند تا صاحبان اختراع ،این مالکیت را با نام خود به ثبت برسانند.

به نظر می رسد جهت ثبت یک دستاورد جدید علمی، تنها مهارت های خاص مربوط به آن علم کافی نباشد.

شاید اگر بگوییم که حضور و پیگیری حقوقی یک اثر در مراجع ذیربط، به میزان طرح یک اثر حائز اهمیت است، سخنی به گزاف نگفته اییم. چرا که خلق با مشقت یک اختراع ، تا زمانی که در هیچ نهاد قانونی به درستی به ثبت نرسیده باشد.

طراح آن را به هیچ مالکیت قانونی نمی رساند و هر لحظه ممکن است هر شخصی بدون هیچ گونه محدودیت این اثر را متعلق به خود دانسنه و تولید آن را آغاز کند.

امتیازات ثبت اختراع در مازندران

ثبت اختراع ،منجر به صدور گواهینامه ایی خواهد شد که موید این مطلب می باشد که اختراع انجام شده، واز منظر کارشناسی، تایید و در حق مالک به ثبت رسیده است.

مهمترین مزیت و امتیاز ثبت اختراع وجود انحصار و مالکیت است که تا حدودی می تواند موجب انبساط خاطر شخص مخترع و نوعی حمایت از زحمات آنان باشد.

حق انحصاری در مورد ثبت اختراع به معنای آن است که پس از ثبت اختراع، نهادهای دولتی و غیر دولتی از آن پس تنها صاحب اثر را به عنوان مالک می شناسند. مالک انحصاری اختراع می تواند در برابر آنان به استناد گواهینامه مربوطه بایستد.

ثبت اختراع در مازندران

شرایط ثبت اختراع در مازندران

لزوم ثبت اختراع و حمایت از شخص طراح و مالک اختراع، موضوعی است که بر همگان روشن است. هر جامعه ایی برای بقا به اختراعات جدید نیاز دارد. بطور مثال حتی تصور اینکه در حال حاضر دنیای امروز بشر، منهای ابداعات و اختراعات یک قرن گذشته ادامه یابد، بسیار دشوار و دور از ذهن است.

البته باید این نکته را نیز در نظر داشت که هر ابداع و اندیشه ایی تازه را نمی توان با عنوان اختراع، پذیرفت. ثبت اختراع داری شروی و ضوابطی است که حتی درصورت واجد بودن آن باید مراحل ثبتی و حقوقی آن را به درستی پیش برد.

این شرایط به طور خلاصه عبارتند از:

  • جدید بودن و نداشتن سابقه ثبت از قبل
  • کاربردی بودن و مقرون به صرفه بودن
  • قابلت تولید بصورت انبوه

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در مازندران

  • تقاضای ثبت اختراع در سه نسخه
  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی ثبت
  • نقشه ی اختراع در برگه های تحریر
  • ادعانامه اختراع در برگه های تحریر به صورت جداگانه
  • توضیح در مورد اختراع در سه نسخه و در برگه تحریر
  • پرداخت فیش های دولتی

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در مازندران

وقتی اختراعی به ثبت رسید، در محدوده ی زمانی تعریف شده و معینی مورد حمایت می باشد. این بدان معناست که حمایت از اختراع ابدی نخواهد بود چرا که با پیشرفت اجتماع کم کم هر اختراع تازه ایی جایگاه خود را از دست خواهد داد.

مقرارات اعتبار برگه ی ثبت اختراع در کشورهای مختلف، متفاوت است. بسته به میزان ضریب پیشرفت فنی جامعه و سرعت تولید و نشر علوم مختلف است. بطور نمونه در کشور ما مطابق قانون ثبت علائم و اختراعات مصوب 1386 سال، مهلت حمایت قانونی از اختراع، بیست سال تمام از تاریخ تحویل درخواست ثبت اختراع، دانسته شده است.

البته مقررات دیگری نیز در مورد حفظ و حراست از حق ثبت اختراع وجود دارد که بر طبق آن متقاضی ثبت برند مکلف است جهت تثبیت حق مالکیت خود، پس از ثبت اختراع، سالیانه مبلغی را به عنوان حق الثبت سالیانه به مراجع ذیربط، پرداخت نماید. در غیر اینصورت ثبت اختراع شخص، فاقد اعتبار می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها