لوگو سفید ایلیا
ثبت شرکت انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

تعریف علائم تجاری در کنوانسیون پاریس


تعریف علائم تجاری

یکی از تفاوت های موافقتنامه TRIPs در زمینه علائم تجاری با منوانسیون پاریس این است که در کنوانسیون پاریس تعریفی از علائم تجاری نشده است، اما علائم تجاری در موافقتنامه TRIPs و در بند ۱ ماده ۱۵ بخش ۳، اینگونه تعریف شده است:

تعریف علائم تجاری در کنوانسیون پاریس

هر گونه علامت یا ترکیبی از علائم که بتواند کالاها یا خدمات یک فعالیت را از کالاها با خدمات فعالیت های دیگر متمایز گرداند، علامت تجاری به شمار خواهد آمد. چنین علامتی، بویژه کلمات شامل اسامی مشخص، حروف، اعداد، عناصر تصویری و ترکیبی از رنگها و همین طور هر گونه ترکیبی از این علائم واجد شرایط برای ثبت به عنوان علائم تجاری خواهند بود.»'

البته علائم تجاری محدود به موارد مذکور نیست و سایر موارد نیز به شرطی که دارای ویژگی های یاد شده باشند، قابل ثبت می باشند به عنوان مثالدر سال ۱۹۶۸ در خواست ثبت شکل شناخته شده بطری نوشابه کوکاکولا به عنوان علامت تجاری در حقوق انگلیس، توسط مجلس اعیان بن کشور رد شده بود. بدیهی است این رای، دیگر با توجه با ماده ۱۵ موافقتنامه TRIPs پذیرفتنی نیست، قانون علائم تجاری ۱۹۹۴ بریتانیا مقرر داشته یک علامت تجاری، ممکن است از کلمات طرحها، حروف، اعداد و شکل کالاها یا بسته بندی آنها تشکیل شود.

با توجه به موافقتنامه TRLPs هر چیز که بتواند کالاها با خدمات فعالیت ها را از هم متمایز کند می تواند به عنوان علائم تجاری ثبت شود. مواردی از قبیل اصوات، عطر، بو و ... نیز می توانند به عنوان علامت تجاری ثبت شوند.

در برخی از نظام های حقوقی، ثبت اصوات نیز به عنوان علامت تجاری، انکان پذیر است. معهذا ارائه نت نوشته شده آن صوت، برای ثبت الزامی است. بدین ترتیب که صوت مورد نظر باید نت نویسی با طرح و توصیف شود تا به ثبت برسد. برای مثال لحن و تن یک جرینگ جرینگ تبلیغاتی، قابل ثبت است."

گفتیم که حتی عطر و بو نیز در صورتی که متمایز کننده یک کالا از دیگر کالاها باشد می تواند به عنوان علامت تجاری ثبت شود. مساله ای که در قوانین آمریکا به آن پرداخته شده است.

در ایالات متحده آمریکا، عطر و بو نیز به عنوان یک علامت تجاری می تواند به ثبت برسد چنانچه در یک مورد متقاضی ثابت کرد که عطر و بوی نخ و ریسمانهای نقش دوزی شده وی، وجه متمایز اختصاصی محصولاتش شده است. وی توضیح داد که این علامت تجاری، تجلی فوق العاده ای از عطر و شمیم شکوفه های تازه گل «Plumeria» است. بنابراین، اگر تولید کننده ای کالاهایش را با عطر خاصی به بازار ارائه دهد و مصرف کننده عادت کند که آن کالاها را از بویشان تشخیص دهد، آن عطر و بو قابل ثبت است.

در حقوق ایران ماده یک قانون ثبت علائم و اختراعات، ثبت علائم را فقط برای کالا در نظر گرفته و با آن که موارد ذکر شده در ماده محدودیتی ندارد، اما در عمل، اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی، از ثبت اشکال کالاها، اصوات و عطرها به عنوان علائم تجاری خودداری می کند.

نکته ای که در تعریف علائم تجاری در موافقتنامه TRIPs به آن اشاره شده این است که در تعریف علائم تجاری، علائم تجاری مربوط به کالا و علائم تجاری مربوط به خدمات در کنار هم و بطور یکسان ذکر گردیده است.

هر گونه علامت یا ترکیبی از علائم که بتواند کالاها یا خدمات یک فعالیت را از کالاها و خدمات یک فعالیت را از کالاها و خدمات فعالیت های دیگر متمایز گرداند علامت تجاری به شمار خواهد آمد.

در حالی که در کنوانسیون پاریس حمایت علائم خدمات طی ماده جداگانه ای (ماده ۶ مکرر) به عمل آمده است. لذا برابر این ماده علائم خدمات از کلیه حقوق مربوط به علائم تجاری کالا از قبیل حق انحصاری تجاری و حمایت خاص از علائم مشهور برخوردار می باشد.

بند ۲ ماده ۱۵ موافقتنامه TRLPs به اعضا این اختیار را داده است که از ثبت برخی از علائم تجاری خودداری نمایند. این علائم شامل همان علائمی می شود که در کنوانسیون پاریس نیز به آنها اشاره شده است. بر اساس ماده ۶ (مكرره کنوانسیون پاریس، علائمی که دارای ویژگی های ذیل باشند قابل ثبت نمی باشند: -علائمی که از روی یک علامت معروف و شناخته شده کپی برداری شده است. -علائم تقلیدی - علائمی که ترجمه یک علامت ثبت شده قبلی باشد. -علائمی که به علت شباهت ایک علامت شناخته شده معتبر مصرف کننده را به اشتباه اندازد. | -علائمی که بدون مجوز، در بردارنده نشان های خانوادگی، پرچم کشورها، سایر علائم دولتها، علائم رسمی و نشانه هایی که دولت ها برای اضمین کیفیت کالا به کار می برند، باشند.

پل ارتباطی مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا

شماره تماس مجتمع

شعبه کرج: 137 32 – 026

شعبه تهران : 119 55 266 – 021

سامانه پیامکی ایلیا 32 52 52 32

سامانه اینترنتی ایلیا WWW.ELIYA.IR

پست الکترونیکی ایلیا INFO@ ELIYA.IR

خدمات قابل ارائه مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا ( ثبت شرکت ایلیا )شامل تنطیم قراردادهای حقوقی و مشاوره حقوقی و امور مالیاتی شامل تشکیل پرونده مالیاتی ، تشکیل پرونده ارزش افزوده و اخذ گواهی ارزش افزوده ، اخذ کد اقتصادی و اقدامات بعد از ثبت شرکت و همچنین خدمات ثبتی شرکت و برند در کلیه واحد های ثبتی اداره ثبت شرکتها در چهار چوب قانون تجارت ایران شامل (ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت ) خدمات نام تجاری در اداره مالکیت صنعتی شامل ( ثبت برند و ثبت علامت تجاری ، ثبت طرح صنعتی و ثبت اختراع ) همچنین اموراخذ کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی استانها ی کشور ) و کلیه خدمات اداری و اخذ انواع مجوزها در کل مراجع ذیصلاح ، همچنین امور حقوقی ( دعاوی کیفری ، خانواده و حقوقی کلیه دادگاه ها ) و تهیه و تدوین و تنظیم انواع قرارداد های تخصصی درسراسر ایران .

ثبت شرکت در کرج | ثبت برند در کرج

( به لبخندتان برترینیم )

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

ثبت بین المللی اختراع

ثبت بین المللی اختراع - ثبت بین المللی اختراع به این معنی است که مخترع هم زمان با تسلیم اظهارنامه ثبت اختراع در یک کشور، در کشورهای مختلف دیگر اقدام به تسلیم اظهارنامه ثبت اختراع کند ولی جنبه ثبت منطقه ای نداشته باشد. به طور مثال مخترع یا متقاضی، به منظور ثبت یک اختراع در بعضی از کشورهای اروپایی و

مقررات ماهوی امتیازات و جنبه های حمایتی موافقتنامه مادرید

مقررات ماهوی امتیازات و جنبه های حمایتی موافقتنامه مادرید -این ماده مکانیزم و ساز و کار بهره مندی از حمایت مندرج در مواد مختلف موافقتنامه را بیان می دارد و آن را منوط به تشکیل پرونده برای ثبت علائم مزبور در دفتر بین المللی مالکیت فکری دانسته است.

استفاده آزمایشی اختراع در موافقت نامه تریپس

استفاده آزمایشی اختراع در موافقت نامه تریپس - ماده ۲۸ موافقت نامه تریپس حقوق انحصاری ساخت، استفاده، بهره برداری، فروش و واردات محصولات دارای حق اختراع را به مخترع یا مالک اعطاء می کند این استثناء صریحا در موافقت نامه تریپس پیش بینی نشده است اما بطور ضمنی مبنای اعمال این استنثاء در موافقت نامه تریپس

مدت حمایت برند در موافقتنامه TRIPs

مدت حمایت برند در موافقتنامه TRIPs - ر ماده ۱۸ موافقتنامه TRIPs تحت عنوان مدت حمایت مقرر گشته که ثبت ابتدایی و هر تجدید ثبت یک علامت تجاری برای یک دوره معین که کمتر از ۷ سال نباشد صورت می گیرد که این مدت نیز به طور نامحدود می تواند تجدید گردد.

تعریف علائم تجاری در کنوانسیون پاریس

تعریف علائم تجاری در کنوانسیون پاریس -یکی از تفاوت های موافقتنامه TRIPs در زمینه علائم تجاری با منوانسیون پاریس این است که در کنوانسیون پاریس تعریفی از علائم تجاری نشده است، اما علائم تجاری در موافقتنامه TRIPs و در بند ۱ ماده ۱۵ بخش ۳، اینگونه تعریف شده است:

تغییرات ماهوی مقررات قانون سابق در قانون جدید اختراعات

تغییرات ماهوی مقررات قانون سابق در قانون جدید اختراعات -تغییرات ماهوی صورت گرفته در مقررات مربوط به اختراع در قانون جدید نسبت به قانون قدیم را می توان از دو نظر مورد ملاحظه قرار داد:

حقوق مالکیت اختراع به عنوان آورده در شرکتها

حقوق مالکیت اختراع به عنوان آورده در شرکتها -حق اختراع مجموعه حقوق انحصاری است که یک دولت به ثبت کننده اختراع برای مدتی معین در قبال افشاء اختراع اعطاء می کند. رویه های اعطای ورقه ثبت اختراع، الزامات متقاضی ثبت اختراع و دامنه حقوق انحصاری ناشی از اختراع ثبت شده در کشورهای مختلف تفاوت هایی با یکدیگر

رویه کشورها در حوزه ثبت اختراع

رویه کشورها در حوزه ثبت اختراع - در حالی که در برخی از کشورهای توسعه یافته مثل ژاپن و آلمان در مورد استثناء استفاده آزمایشی رهیافت موسعی اتخاذ شده است و هر نوع استفاده آزمایشی برای منظورهای تجاری را مجاز می دارند در آمریکا رهیافت بسیار مضیق در این خصوص وجود دارد که هر نوع نتیجه تجاری را مستثنی

قیمتهای پائین برای اقشار کم درآمد در مالکیت صنعتی

قیمتهای پائین برای اقشار کم درآمد در مالکیت صنعتی - آن ادعایی را که معتقد است تبعیض در قیمت در نهایت موجب انتفاع اقشار کم درآمد خواهد شد به سختی می توان قبول کرد. زیرا، در عمل چنین تاثیری ثابت نشده است.

ابداعات و نو آوری حقوقی قانون جدید در بخش اختراعات

ابداعات و نو آوری حقوقی قانون جدید در بخش اختراعات - قانونگذار در قانون جدید در خصوص اختراع مشترک در بند «ب» ماده ۵ حقوق انحصاری اختراع را متعلق به تمامی مخترعین بصورت اشتراکی قرار داده است. هرگاه بصورت مستقل اختراعی اختراع، بدون اجازه او ایجاد گردیده است.

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید