درخواست مشاوره رایگان

ثبت شرکتثبت تغییرات شرکتثبت برندخدمات اداری مشاوره

اخذ کد اقتصادی در مشهد

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     یکشنبه، 4 مرداد 1400


چگونگی اخذ کد اقتصادی در مشهد

کارآفرینان جهت انجام فعالیتهای خود می توانند از طرق مختلف اقدام کنند اما جهت برخورداری از حمایتهای دولتی و قانونی این کارافرینان باید شناسایی شوند . اخذ کد اقتصادی از راههای شناسایی این فعالان است.

اخذ اجازه برای انجام انواع معاملات و پرداخت مالیات مربوطه به عنوان حقی که باید برای دولت در ازای پشتیبانی های آن قائل شد و شناسایی فعالیتهای مشکوک و ناقض حقوق دیگران از امتیازات اخذ کد اقتصادی در مشهد است.

پس از ثبت شرکت و اخذ کارت بازرگانی ضرورت اخذ کد اقتصادی و اطلاع نسبت به آن احساس می شود ، لذا با تکیه بر قوانین نسبت به نگارش و ارائه راهنمای دریافت شماره اقتصادی برای کسانی که نیازمند دانستن اطلاعات مربوط می باشند اقدام شد.

کد اقتصادی چیست؟

وفق قوانین مصوب در سال 73 کد اقتصادی کدی است است که برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر می شود البته اشخاصی که به تولید کالا و خدمات مشغول هستندو بعد از اخذ کد این اشخاص باید کد اقتصادی خود را روی فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند.

از جمله دلایل درج کُد اقتصادی روی فاکتورهای خرید و فروش برآورد سود حاصله از معاملات است و بنابراین با محاسبه دقیق سودهای به دست آمده مالیات ها نیز کمتر برآوردی و نظری خواهند بود و برآورد آنها بیشتر بر اساس دلائل و مستندات دقیق خواهد بود.

علاوه براین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر پلمپ قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادر شده را راحتتر ارزیابی کند.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی

کلیه شرکتها و موسساتی که در خصوص تولید، مونتاژ، واردات و صادرات، عرضه و پخش هر نوع محصول و کارهای خدماتی اشتغال دارند همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق می پردازند و دارای پروانه کسب یا کار ازمراجع مرتبط بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند واجد شرایط اخذ شماره اقتصادی می باشند. قابل ذکر است احراز یکی از شرایط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در مشهد

  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی)
  • دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • تصویر آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی (2 نسخه)
  • تصویر اساسنامه شرکت
  • تصویر از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • تصویر آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • تصویر پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • تصویر سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، تصویر قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و تصویر آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

دیگر خدمات مجتمعثبت شرکت ایلیا

ثبت شرکت: ( انجام کلیه مراحل تخصصی ثبت شرکت )

ثبت برند: ( طراحی لوگو و برند و انجام امور ثبت علامت تجاری و ثبت برند ، علائم و لوگوی تجاری ( برند ) در اداره مالکیت صنعتی )

ثبت طرح صنعتی:( انجام کلیه امور ثبت طرح صنعتی در ادره مالکیت صنعتی )

ثبت تغییرات شرکت: ( تدوین و تنظیم کلیه امور صورتجلسات و تغییرات شرکتها در اداره ثبت شرکت ها )

خدمات اداری و حقوقی: ( انجام تخصصی کلیه امور مربوط به اخذ جواز تاسیس صنایع ، تدوین طرح توجیهی ، اخذ رتبه بندی شرکتها ، کارت بازرگانی و کلیه امور حقوقی و وکالت اشخاص حقیقی و حقوقی )

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید