جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کد اقتصادی در قم

اخذ کد اقتصادی در قم

تمامی موارد مربوط به اخذ کد اقتصادی در قم را با مطالعه متن زیر می توانید دریافت کنید . برای انجام تمامی موارد ثبتی خود می توانید با شماره تماس های موسسه ایلیا با شماره 02632137 تماس بگیرید.

چگونگی اخذ کد اقتصادی در قم

فعالیت های اقتصادی از راه های گوناگون در جوامع شکل می گیرد. پشتیبانی از فعالیت کنندگان دراین خصوص و نیز نظارت بر کارهای اقتصادی (تجاری) مستلزم شناخت اشخاص فعال در این زمینه می باشد.

صدور مجوز برای فعالیت های تجارتی و پرداخت مالیات و جلوگیری از رقابتها و تلاشهای ناسالم یکی از خوبی های این امر به حساب می آید.

علاوه بر راهنمای ثبت شرکتها و دریافت کارت بازرگانی، ضرورت اخذ کد اقتصادی مشاهده می شود پس با استفاده از مقررات که در واحدهای مربوطه وزارت امور اقتصادی و دارایی جاری است نسبت به نگارش و ارائه راهنمای دریافت شماره اقتصادی برای کسانی که نیازمند دانستن اطلاعات مربوط می باشند اقدام شد.

کد اقتصادی در قم یعنی :

شماره ای که بر اساس قانون مشخص در سال 73 برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید و خدمات اشتغال دارند تعیین می شود و این اشخاص از کد مشخصه روی فاکتور های خرید و فروش استفاده می کنند و از دیگر دلایل استفاده از کد اقتصادی روی فاکتور ها محاسبه سود به دست آمده در معاملات است و حساب به دست آمده بر آوردی و نظری خواهند بود و محاسبه آنها بیشتر بر اساس سند و مدرک دقیق می باشد.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی

کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید، مونتاژ، واردات و صادرات، توزیع هر نوع کالا و کارهای خدماتی مشغول هستند همچنین تمامی اشخاص حقیقی که به کارهای بالا اشتغال داشته و دارای پروانه کسب یا کار ازمراجع مربوطه بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند و واجد شرایط اخذ شماره اقتصادی به شمار می آیند. قابل بیان است داشتن یکی از شرایط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد.

ادامه مطلب
نکات مهم در مورد جریمه های ارزش افزوده

اخذ کد اقتصادی در قم

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در قم

  • جهت این مرحله همراه با مدارک زیر به اداره دارائی
  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی)
  • دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • کپی آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی (2 نسخه)
  •  اساسنامه شرکت
  • اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی
به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها