درخواست مشاوره رایگان

اخذ کد اقتصادی در قم

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     سه شنبه، 24 فروردین 1400


چگونگی اخذ کد اقتصادی در قم

فعالیت های اقتصادی از راه های گوناگون در جوامع شکل می گیرد. پشتیبانی از فعالیت کنندگان دراین خصوص و نیز نظارت بر کارهای اقتصادی (تجاری) مستلزم شناخت اشخاص فعال در این زمینه می باشد.

صدور مجوز برای فعالیت های تجارتی و پرداخت مالیات و جلوگیری از رقابتها و تلاشهای ناسالم یکی از خوبی های این امر به حساب می آید.

علاوه بر راهنمای ثبت شرکتها و دریافت کارت بازرگانی، ضرورت اخذ کد اقتصادی مشاهده می شود پس با استفاده از مقررات که در واحدهای مربوطه وزارت امور اقتصادی و دارایی جاری است نسبت به نگارش و ارائه راهنمای دریافت شماره اقتصادی برای کسانی که نیازمند دانستن اطلاعات مربوط می باشند اقدام شد.

کد اقتصادی چیست؟

شماره ای که بر اساس قانون مشخص در سال 73 برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید و خدمات اشتغال دارند تعیین می شود و این اشخاص از کد مشخصه روی فاکتور های خرید و فروش استفاده می کنند و از دیگر دلایل استفاده از کد اقتصادی روی فاکتور ها محاسبه سود به دست آمده در معاملات است و حساب به دست آمده بر آوردی و نظری خواهند بود و محاسبه آنها بیشتر بر اساس سند و مدرک دقیق می باشد.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی

کلیه اشخاص حقوقی که به امر تولید، مونتاژ، واردات و صادرات، توزیع هر نوع کالا و کارهای خدماتی مشغول هستند همچنین تمامی اشخاص حقیقی که به کارهای بالا اشتغال داشته و دارای پروانه کسب یا کار ازمراجع مربوطه بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری باشند و واجد شرایط اخذ شماره اقتصادی به شمار می آیند. قابل بیان است داشتن یکی از شرایط فوق برای اشخاص حقیقی کافی می باشد.

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در قم

  • جهت این مرحله همراه با مدارک زیر به اداره دارائی
  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی)
  • دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • کپی آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی (2 نسخه)
  • کپی اساسنامه شرکت
  • کپی از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • کپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

دیگر خدمات مجتمع ثبت شرکت ایلیا

ثبت شرکت: ( انجام کلیه مراحل تخصصی ثبت شرکت )

ثبت برند: ( طراحی لوگو و برند و انجام امور ثبت علامت تجاری و ثبت برند ، علائم و لوگوی تجاری ( برند ) در اداره مالکیت صنعتی )

ثبت طرح صنعتی:( انجام کلیه امور ثبت طرح صنعتی در ادره مالکیت صنعتی )

ثبت تغییرات شرکت: ( تدوین و تنظیم کلیه امور صورتجلسات و تغییرات شرکتها در اداره ثبت شرکت ها )

خدمات اداری و حقوقی: ( انجام تخصصی کلیه امور مربوط به اخذ جواز تاسیس صنایع ، تدوین طرح توجیهی ، اخذ رتبه بندی شرکتها ، کارت بازرگانی و کلیه امور حقوقی و وکالت اشخاص حقیقی و حقوقی )

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
اخذ کد اقتصادی در قم

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید