درخواست مشاوره رایگان

ثبت شرکتثبت تغییرات شرکتثبت برندخدمات اداری مشاوره

اخذ کد اقتصادی در بیرجند

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     پنج شنبه، 14 مرداد 1400


توضیحات تکمیلی در خصوص اخذ کد اقتصادی در بیرجند

درجوامع مختلف فعالیت های اقتصادی به طرق گوناگون انجام می گیرد که هرگونه حمایت های دولتی و همچنین نظارت و بررسی مراودات مالی و تجاری فعالان در بازار مستلزم شناخت این اشخاص میباشد.

کسب جوازهرگونه فعالیت تجارتی و پرداخت حقوق دولتی درزمینه مالیات و پیشگیری از تلاشها و رقابتهای ناسالم یکی از مزیت های این امر محسوب می شود.

لازم به ذکراست که در کنار راهنمای های ثبت شرکت و دریافت کارت بازرگانی، ضرورت دریافت شماره اقتصادی لحاظ شده است و با استفاده از قوانین و مقرراتی که در واحدهای مالیاتی وزارت امور اقتصاد و دارایی حاکم است نسبت به نگارش و ارائه راهنمای دریافت شماره اقتصادی برای اشخاصی که نیازمند دانستن اطلاعات مربوط می باشند اقدام شده است.

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی شماره ای است که کلیه مراودات مالی و تجاری اشخاص (حقیقی یا حقوقی )بر اساس ثبت این شماره در سازمان اقتصاد وامور دارایی شهر محل ثبت شرکت بررسی میشود. اشخاص باید این کد را در تمامی فاکتورهای فروش یا ارائه خدمات مربوطه به مشتریان لحاظ کنند. چراکه محاسبه درآمد و سود سالیانه اشخاص( حقیقی یا حقوقی ) بر اساس شماره اقتصادی مربوط به آن بنگاه می باشد. با توجه به این کد، اداره مالیات مربوطه قادر خواهد بود با دقت بیشتری دفاتر قانونی را بررسی کند بنابراین درصد خطا پایین می آید.

علاوه براین به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است مالیات مربوطه را در موعد مقرر اعلام کند.

اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به امر واردات وصادرات، تولید، مونتاژ، پخش هر نوع کالا و فعالیت های خدماتی اشتغال دارند وهمچنین تمامی اشخاصی که به امور فوق الذکر اشتغال داشته باشند و دارای پروانه فعالیت (کسب یا کار ) ازمراجع ذیصلاح بوده و یا دارای محل فعالیت تجاری می باشند واجد شرایط اخذ شماره اقتصادی به شمار می آیند. لازم به ذکر است که احراز یکی از شرایط فوق برای شخص حقیقی کفایت می کند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی در بیرجند

جهت انجام این مرحله به همراه مدارک زیر به اداره دارائی مراشود.

  • تحویلگیری دفترچه و تکمیل آنها از واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی
  • فرمهای مربوطه را از واحد ثبت وشناسایی اداره دارایی دریافت وآنهارا تکمیل کنید
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضای هیئت مدیره
  • اصل و کپی آگهی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات ثبتی (2 نسخه)
  • اصل و کپی اساسنامه شرکت
  • اصل وکپی اظهارنامه شرکت، یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی
  • اصل و کپی آگهی روزنامه رسمی وآخرین تغییرات آن
  • اصل وکپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد به همراه تاییده کدپستی.
  • نامه شروع و یا عدم فعالیت شرکت و کپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • محاسبه و پرداخت مالیات حق تمبر سرمایه به اداره دارائی

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی اخذ کد اقتصادی با مجتمع ایلیا ( ثبت شرکت ایلیا ) در ارتباط باشید.

دیگر خدمات مجتمع ثبت شرکت ایلیا

ثبت شرکت: ( انجام کلیه مراحل تخصصی ثبت شرکت )

ثبت برند: ( طراحی لوگو و برند و انجام امور ثبت علامت تجاری و ثبت برند ، علائم و لوگوی تجاری ( برند ) در اداره مالکیت صنعتی )

ثبت طرح صنعتی:( انجام کلیه امور ثبت طرح صنعتی در ادره مالکیت صنعتی )

ثبت تغییرات شرکت: ( تدوین و تنظیم کلیه امور صورتجلسات و تغییرات شرکتها در اداره ثبت شرکت ها )

خدمات اداری و حقوقی: ( انجام تخصصی کلیه امور مربوط به اخذ جواز تاسیس صنایع ، تدوین طرح توجیهی ، اخذ رتبه بندی شرکتها ، کارت بازرگانی و کلیه امور حقوقی و وکالت اشخاص حقیقی و حقوقی )

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید