جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

امور مالیاتی | راهنمای تشکیل پرونده مالی

تشکیل پرونده امور مالیاتی

از اقدامات مهمی که باید بدون وقفه پس از ثبت شرکت خود انجام دهید تا فعالیت های شما به صورت قانونی انجام شود، انجام امور مالیاتی و حسابداری شرکت به مانند تشکیل پرونده مالیاتی در سال مالی است.

برای انجام این امر ما در مقاله پیش رو نکات مهم و کاربردی برای شما عزیزان گردآوری کرده ایم تا راهنمای خوبی برای شما در راه تشکیل پرونده های مالیاتی در اداره دارایی باشد. با ما همراه باشید.

تشکیل پرونده امور مالیاتی

کلیه اشخاص حقوقی باید بعد از تأسیس شرکت و تعیین حوزه مالیاتی مربوطه نسبت به تشکیل پرونده مالیاتی اقدام کنند. بر اساس قانون ثبت شرکت ها، کلیه شرکتهای تجاری تا 2 ماه بعد از به ثبت رساندن شرکت موظف می باشند تشکیل پرونده دارایی داده و مالیات سرمایه ابتدایی را پرداخت نمایند.

در حقیقت تشکیل پرونده دارایی به مفهوم نوعی اطلاع رسانی شروع فعالیت شرکت به اداره مالیات می باشد. بر مبنای قانون دو در هزار سرمایه اولیه شرکت بابت تمبر تشکیل پرونده دارایی باطل می شود. اگر نه باید جریمه مالیاتی را به میزان دو برابر مالیات ابتدایی یعنی چهار در هزار پرداخت نمایند.

برای تعیین حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی باید به نزدیکترین اداره امور مالیاتی مرتبط با شرکت ها مراجعه نمایند.

تشکیل پرونده امور مالیاتی

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده امور مالیاتی

  • اصل و رونوشت از تمامی مدارک شرکت ( اساسنامه – اظهارنامه – شرکتنامه – تقاضانامه – روزنامه رسمی)
  • اصل و رونوشت از مدارک شناسایی تمامی اعضای شرکت
  • ارائه گواهی امضای افراد و صاحب امضای شرکت
  • تسلیم برگه فیش واریزی دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت
  • مشخص کردن نشانی شرکت و درج سند یا اجاره نامه

عنایت بفرمایید که شرکت موظف است که تشکیل پرونده دارایی بدهد حتی اگر هنوز مشغول فعالیت نشده باشد. جهت اطلاع رسانی عدم فعالیت و عدم پرداخت مالیات نیاز به انجام آن می باشد و گرنه مشمول جریمه مالیاتی می شود.

درصورتی که آدرس دفتر شرکت به شکل صوری و غیر حقیقی اعلام شده باشد تشکیل پرونده دارایی امری ست غیر ممکن و جهت تشکیل پرونده مالیاتی باید اجاره نامه و سند مالکیت آن بنام شرکت باشد حتی در برخی از حوزه های مالیاتی برای بررسی واقعی بودن آدرس اعلامی که در روزنامه رسمی شرکت موجود است قطعا جهت بررسی صحت موضوع به محل آدرس می روند.

برای معین ساختن حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی با کارگروه تخصصی تشکیل پرونده های مالیاتی شرکت ها در مجتمع ثبتی ایلیا تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رشید نمازی
رشید نمازی
4 سال قبل

در اخذ مجوز سردخانه و پرورش مرغ گوشتی کمکم کنید

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  رشید نمازی
4 سال قبل

سلام عرض کردم ، وقتتون بخیر . برای ارائه ی اطلاعات در این حوزه با شماره تماس های موجود در سایت تماس بگیرید .

سعيد جعفرزاده پاك
سعيد جعفرزاده پاك
4 سال قبل

Ok

ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
پاسخ به  سعيد جعفرزاده پاك
4 سال قبل

سلام عرض کردم ، وقت بخیر . در اسرع وقت با شما تماس خواهیم گرفت .