لوگو سفید ایلیا
صفحه اصلی انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

استعلام کد اقتصادی و صحت کد اقتصادی شرکتها ( ویدئو )


ثبت شرکت ایلیا در این مقاله برآنست تا درباره استعلام کد اقتصادی مطالبی مفیدی را ارائه نماید مقاله را تا انتها مطالعه کنید و در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان خبره و کاردان ما بهره مند شوید.

کد اقتصادی چیست؟

کد اقتصادی شماره ای 12 رقمی می باشد که به منظور اشخاص حقوقی و حقیقی که به تولید کالا و یا ارائه خدمات می پردازند اختصاص داده می شود.کد اقتصادی به منظور شناسایی شرکت،موسسه و شخص در واحد مالیاتی مورد استفاده قرار می گیرد و همه ی شرکت هایی که به ثبت رسیده اند مستلزم دریافت کد اقتصادی می باشند و برای آن ها اخذ کد اقتصادی الزامی می باشد.هر شرکت و یا موسسه پس از اینکه ثبت شد و آگهی تاسیس آن در روزنامه رسمی چاپ و منتشر شد بایستی حداکثر طی دو ماه در اداره مالیات حوزه ای که به آدرس شرکت و یا موسسه مزتبط می باشد پرونده را تشکیل بدهد و به منظور دریافت کد اقتصادی مبادرت کند.

 نام دیگر کد اقتصادی شماره اقتصادی می باشد که برای اشخاص حقیقی و حقوقی در مرکز استان ها و سهرستان ها توسط اداره دارایی بعد از انجام دادن مراحل مطابق قانون و مقررات صادر می گردد. شایان ذکر است که این کد مشخص کننده نحوه عملکرد خدمات و خرید و فروش است که در قراردادها و فاکنورها ذکر می شود.

استعلام کد اقتصادی

یکی از مهمترین موارد قبل از عقد قرارداد با اشخاص حقوقی ، بررسی و استعلام صحت کد اقتصادی شرکتها می باشد.

 

ویدئو آموزش استعلام کد اقتصادی شرکت

 

استعلام صحت کد اقتصادی شرکتها

برای انکه بتوانید با یک شرکت بازرگانی همکاری داشته باشید باید از سامانه استعلام بگیرید زیرا استعلام کد اقتصادی در مواقع بسیاری کاربرد دارد. برای ان دسته از عزیزانی که به کد 14 رقمی اقتصادی، ادرس موسسه و کد پستی، نها د،سازمان ها یا شرکت ها نیاز دارند می توانند به ادرس هایی که در زیر ذکر شده است رجوع کنند و از طریق نام واحد موردنظر کد اقتصادی را مشاهده کنند.

نحوه استعلام کد اقتصادی

برای استعلام کد اقتصادی شرکتها ، شما باید در ابتدا به سایت سازمان امور مالیاتی کشور قسمت بررسی اعتبار ثبت نام تایید شده توسط ادارات کل به آدرس اینترنتی  https://www.evat.ir/frmvalidationofregistration.aspx  مراجعه نمایید. در این قسمت شما می توانید با وارد نمودن اطلاعات فرد از کد اقتصادی آنها اطلاع کسب نمایید. در ادامه فیلم آموزش استعلام کد اقتصادی شرکتها را برای شما خواهیم گذاشت.

اخذ کد اقتصادی برای چه کسانی ضروری است؟

تمامی اشخاصی که زمینه فعالیت انها اقتصادی و تجاری است دریافت نمودن کد اقتصادی به همراه ثبت شرکت و دریافت کد اقتصادی با توجه به رعایت کردن قانون و مقررات واحدهای وزارت امور اقتصادی و دارایی الزامی است.

کد اقتصادی به صورت ۱۲ رقمی می باشد که موجب بهبود سیستم مالیاتی و دریافت مالیات شده است ؛ برای دریافت کد اقتصادی جدید باید مدارک زیر را تهیه کنید.

مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی

  1.  دفترچه را دریافت و انها را تکمیل کنید(واحد اطلاعات و خدمات اداره دارائی)
  2.  فرم های مربوطه را دریافت و انها را کامل کنید.(واحد ثبت و شناسایی اداره دارائی)
  3.  فتوکپی مدارک هویتی تمامی اعضای هیئت مدیره.
  4.  فتوکپی تغییرات ثبتی شرکت و اگهی تاسیس(2نسخه)
  5. فتو کپی اساسنامه شرکت.
  6. فتوکپی اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  7.  فتوکپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن.
  8.  فتوکپی پروانه بهره برداری یا جواز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  9. فتو- کپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس درج شده و در صورت اجاره ای بودن، کپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی رسیده باشد.
  10. ۱۰- ارائه نامه شروع به فعالیت و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و کپی آن بعد ازانکه در دبیرخانه ثبت گردید.
  11. به اداره دارائی هزینه مالیات حق تمبر پرداخت شود.

مراحل ثبت نام الکترونیکی در نظام مالیاتی

1.مرحله پیش ثبت نام الکترونیک

اولین گام که در جهت ثبت نام الکترونیک و دریافت شماره اقتصادی باید انجام داد مرحله پیش ثبت نام می باشد
زمانی که شماره تلفن هماره متقاضی در سیستم تأیید شده می توان اطلاعات بعدی در سیستم وارد نمایید.
لازم است شما تاییدیه پستی مرتبط با کد پستی محل فعالیت را در سیستم اسکن وسپس بارگذاری نمایید.

شما می بایست پس از کامل کردن اطلاعات درخواستی تایید نهایی را انجام داده و وارد مرحله بعد شوید. شما باید دقت کنید که اگر تا یک هفته اطلاعات خود را تایید نکنید پرونده تشکیل شده به صورت اتوماتیک حذف خواهد شد.

2.مرحله صحت سنجی اطلاعات

در مرحله اعتبار سنجی که از طرف سازمان انجام می شود بهصورتی است که شما مرحله پیش ثبت نام خود را به پایان رسیده باشید در این صورت کلیه موارد مورد استعلام قرار می گیرد و در نتیجه صحت آن بررسی می شود.

در صورت اینکه نتیجه کارشناسان مغایرتی در اطلاعات وارد شده بوجود آمده باشد از طریق پیامک به متقاضی اطلاع رسانی می شود . که درجهت رفع مغایرت اقدامات لازم را انجام دهد .

3.مرحله تولید و ارسال اطلاعات کاربری

درصورتی که اطلاعات وارد شده شما در مرحله ی اول یا پیش ثبت نام ، مورد تایید سازمان باشد.

در صورت تأیید این اطلاعات ، نام کاربری و کلمه عبور بر روی تلفن همراه شما به صورت پیامک ارسال می شود . این رمز و نام کاربری محرمانه بوده و باید از آن مراقبت کرد.

4.مرحله ثبت نام الکترونیک

بعد از دریافت نام کاربری و کلکه عبور باید مجدد وارد سامانه شده و اطلاعات خواسته شده در اسمانه را به صورت کامل درج نمایید .در این مرحله امکان ویرایش اطلاعات مرحله اول وجود دارد . در صورت تکمیل کلیه فرم ها می توان با زدن پذیرش نهایی مجدد اطللاعات را به مارتابل کارشناسان دارایی ارسال کرد.

5.مرحله اعتبارسنجی در واحد های میدانی وستادی اطلاعات و رسیدن به مرحله نهایی

کلیه اطلاعات ارسال شده به کارتابل حوزه مالیاتی مورد بررسی مجدد قرار میگیرد این اطلاعات از سازمان ها و ارگانهای مختلف استعلام گیری می شود . مجدد در صورت مغایرت و خطا در این موارد پیامکی مبنی بر رفع نقص به متقاضی ارسال می شود . در نتیجه در صورت رفع نقص و یا حتی تأییدیه سازمان امور مالیاتی متقاضی می توانند در صدد ثبت اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایید.

درباره کد اقتصادی شرکت ها باید توجه داشت که این کد بدون تغییر است و برخلاف شماره ثبت شرکت ها که در صورت تغییر محل به واحد ثبتی دیگر تغییر می یابند، قابل تغییر نیست.

موارد کاربرد کد اقتصادی
  1.  دریافت کارت بازرگانی.
  2. دریافت گواهی ارزش افزوده.
  3.  امکان حضور در مزایدات و مناقصات.
  4.  امکان بستن قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی و دولتی.
  5.  ارائه اظهارنامه های عملکرد سالیانه و فصلی ” ارزش افزوده.

ثبت شرکت ایلیا مفتخر است مشاور امور ثبتی شما عزیزان باشد کلیه ی امور ثبتی خود را به ما بسپارید.

مشاوره آنی
ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

مجتمع ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی درراستای ارائه ی خدمات با اقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

تشکیل پرونده مالیاتی فوری و سریع

یکی از مهمترین اقدامات پس از ثبت شرکت ها تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی می باشد.جهت کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص با مشاوران ایلیا در ارتباط باشید.

خدمات مالی و حسابداری

از مهمترین بخش هایی که باید در نظر گرفت بخش مالی و حسابداری هر صنف می باشد . برای این منظور خدماتی لحاظ شده است که به عنوان خدمات حسابداری محسوب می شود که در آن امور مالی و حسابرسی انجام می شود .

استعلام گواهی ارزش افزوده

یکی از عمده ترین مواردی که افراد با آن مشکل دارند استعلام گواهی ارزش افزوده می باشد. در این مقاله به نحوه ی استعلام ارزش افزوده خواهیم پرداخت.

تشکیل پرونده دارایی

تشکیل پرونده مالیاتی و دارایی - کلیه ی اشخاص حقوقی می بایست بعد از تأسیس شرکت وتعیین حوزه ی مالیاتی مربوطه نسبت به تشکیل پرونده ی مالیاتی مبادرت نماییند.

اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی - اظهارنامه مالیاتی 94 . ثبت اظهار نامه مالیاتی 93 و 94 .اموزش ثبت و مراحل اظهار نامه مالیاتی

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده

اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده- در واقع ارزش افزوده اختلاف بین ارزش کالاها و خدمات فروخته شده با ارزش کالاها و خدمات خریداری شده است . به بیان ساده مالیات بر ارزش افزوده مالیاتی است که خریدار هنگام خرید کالا و خدمات به فروشنده می پردازد و فروشنده نیز باید در دوره های زمانی مشخص آن را به دولت

پلمپ دفاتر چیست - دفاتر پلمپ چیست

دفاتر پلمپ چیست - دفاتر پلمپ اشاره به دفاتری دارد که محل ورود اطلاعات مربوط به عملکرد مالی شرکت است . دفاتر پلمپ شرکت در حقیقت حاوی یز لیست هزینه ها و پلمپ دفاتر چیست -دفاتر پلمپ چیست

مراحل تشکیل پرونده مالیاتی

بعداز انجام امور ثبت شرکت می بایست مراحل تشکیل پرونده مالیاتی باتوجه به آدرس شرکت ثبت شده در اداره دارایی انجام گردد.هرشرکت اعم از هرنوع شخصیت حقوقی باید بعد از مراحل ثبت شرکت در اداره دارایی تشکیل پرونده مالیاتی دهد. در واقع تشکیل پرونده مالیاتی به این معناست که شخصیت حقوقی (شرکت) به اداره مالیات

مهلت تشکیل پرونده مالیاتی

هر شرکت پس از تاسیس باید برای تشکیل پرونده مالیاتی اقدام نماید. در این مقاله به بررسی شرایط و موارد و مهلت زمان قانونی تشکیل پرونده خواهیم پرداخت.

ثبت آنلاین مالیاتی

ثبت آنلاین مالیاتی

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پرسش و پاسخ های شما
با سلام و احترام خواهشمند است صحت کد اقتصادی 411141375973 را اعلام فرمائید
پاسخ 5 5
ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
سلام عرض کردم ، .قتتون بخیر . برای کسب اطلاعات در این حوزه باید به اداره ی دارایی مربوطه مراجعه کنید .
پاسخ
من به تاریخ اخذ کد اقتصادی نیاز دارم اطلاع دارید از کجا میتونم بهش برسم؟؟؟
پاسخ 3 5
ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
منظور شما از تاریخ اخذ کد اقتصادی چیست
پاسخ
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید