جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم
با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشیددر ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید
ما در مقاله تخصصی زیر به شرح موضوع ثبت برند خواهیم پرداخت تا راهنمای فوری و تخصصی شما در رابطه با مدارک، شرایط به همراه هزینه های ثبتی و مراحل ثبت علامت باشد تا با ارائه آن راهنمای متقاضیانی که می خواهند فرآیند ثبت علامت و برند تجاری خود را به ثبت برسانند می شویم.
وکلای حقوقی ما در مجتمع ایلیا آماده ارائه خدمات سریع حقوقی و ثبتی در کم ترین زمان ممکن و با حداقل هزینه ها می باشد.
در صورت قصد ثبت علامت تجاری چه اقداماتی انجام دادید؟ ولی از نحوه ثبت علامت بی اطلاع هستید؟ بخاطر پیچیده بودن امور ثبتی از ثبت برند در حیطه کاری خود دست کشیده اید؟
باید بدانید که ثبت علائم دارای اصول و مقررات خاص خود است که بدون آگاهی از این اصول و مقررات نمی توان روند را طی نمود. برای ارائه بهترین خدمات، مقاله پیش رو به بررسی قواعد و مقررات ثبت علامت پرداخته است تا به سوالات شما عزیزان در این زمینه پاسخ داده شود.
از جمله مزیت ثبت علامت در مجتمع ثبتی حقوقی ایلیا پایین بودن هزینه های تمام شده و سرعت کار توسط تیم حقوقی و ثبتی این مجموعه می باشد، از این رو شما تنها با یکبار تماس و یا با مراجعه حضوری خیال خود را از بابت سرعت انجام روند و هزینه معقولانه در این مسیر آسوده می کنید.
لازم به ذکر است یک برند و علامت تجاری خوب باید با تمامی ویژگی ها و شروطی که در قوانین اداره مالکیت صنعتی ثبت درج شده همسو باشد و بتواند تمام اهداف دارنده آن را محقق سازد.
مدارک ثبت برند
دو نوع تقاضا برای ثبت برند وجود دارد:
- تقاضای ثبت علائم تجاری حقیقی
- تقاضای علائم تجاری حقوقی
برای ثبت هر کدام از دو تقاضای فوق باید مدارکی مبنی بر ثبت علائم تجاری ارائه شود. نام برند باید نسبت به سایر محصولات و خدمات مشابه خودش متفاوت باشد و به راحتی از بین آن ها قابل شناسایی باشد.
مدارک برای برند اشخاص حقیقی
- ارائه فتوکپی شناسنامه.
- ارائه فتوکپی کارت ملی.
- چنانچه برند شما دارای حروف به صورت غیرفارسی است مستلزم ارائه ارائه کارت بازرگانی می باشید.
- ارائه رونوشت از مجوز فعالیتی که از سازمان های نظارتی و حاکمیت دولتی صادر شده است.
مدارک برای برند اشخاص حقوقی
- ارائه رونوشت شناسنامه.
- ارائه رونوشت کارت ملی.
- ارائه رونوشت روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت.
- ارائه رونوشت مجوز فعالیتی که از سازمان های نظارتی و حاکمیت دولتی صادر شده است.
- ارائه کارت بازرگانی چنانچه در برند از حروف غیر از فارسی استفاده شده است
یک برند به معنای هویت و آشنایی مخاطبین و مصرف کنندگان با موضوع فعالیت شما می باشد. از این رو پرداختن به آن بسیار حائز اهمیت بوده که باید قبل از پی ریزی طرح اولیه آن را از طریق استعلام ثبت برند آنالیز کرد . برند با در نظر گرفتن تمامی شروط و قوانین در اداره مالکیت صنعتی ثبت شده که نقطه عطفی برای راهیابی به اهداف شما خواهد بود.
مراحل گام به گام ثبت برند
- انتخاب بهترین نام برای برند
نام مناسب برند باید از سوی متقاضی به اداره مالکیت معنوی فرستاده شود. برای آسان شدن امور می توانید انتخاب بهترین نام و متناسب با فعالیت خود را به کارشناسان مجرب ایلیا بسپارید.
- استعلام برند
در استعلام باید به طبقه بندی برند ها توجه شود تا به صورت تخصصی استعلام انجام گیرد. این کار بدین منظور صورت می گیرد که اگر شخصی از قبل اقدام به ثبت برندی مشابه یا عین برند شما انجام داده باشد، شما مجاز به ثبت علائمی که انتخاب کردید نخواهید بود. بنابراین استعلام برند سبب صرفه جویی در هزینه و زمان خواهد بود.
بنابراین با استعلام برند از خاص بودن و تک بودن آن اطمینان حاصل خواهید کرد. برای اطلاع از طبقه برند می توانید به مقاله آن مراجعه کنید .
- ارائه و تهیه مدارک مورد نیاز
یکی از مراحل مهم در ثبت علامت تکمیل مدارک مربوطه در این زمینه است که پیش از این به آن ها اشاره داشتیم، بر اساس اینکه متقاضی٬ شخص حقیقی یا شخص حقوقی است باید مدارک مورد نظر را تکمیل نمایند.
- ثبت اظهارنامه علامت تجاری
بعد از آنکه پاسخ استعلام برند را اخذ نمودید می توانید از طریق سامانه اینترنتی اداره مالکیت صنعتی اظهارنامه را ارسال نمایید. سپس کارشناس اداره مالکیت صنعتی بررسی ها و ارزیابی های لازم را انجام می دهند و نتیجه ارزیابی و بررسی را پس از تایید رئیس اداره مالکیت صنعتی به متقاضی ثبت علائم ابلاغ می نمایند.
در صورتی که اسم مورد تقاضای شما مورد تایید و تصدیق واقع شود، آگهی 30 روزه آن صادر می گردد. در صورتی که نسبت به برند شما هیچ گونه اعتراضی وجود نداشته باشد برند شما به ثبت می رسد و تصدیق نامه 10 ساله برند برای شما صادر می شود.
برای ثبت سریع برند لازم است مشاوره تخصصی صفر تا صد برند را دریافت کنید، که مجموعه ایلیا مشاوره رایگان و تخصصی ثبت برند را برای شما فراهم کرده است و پس از کسب اطلاعات لازم و کافی در این زمینه در صورت تمایل می توانید کلیه امور ثبتی خود را به ما بسپارید و یا می توانید به پایگاه اینترنتی اداره مالکیت معنوی به نشانی https://iripo.ssaa.ir مراجعه نمایید و فرم مربوط به تقاضانامه را کامل کنید.
در این فرم اطلاعات مالک برند که ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشد و مدارک لازم و اطلاعات و توصیف برند باید وارد شود.
همچنین ویژگی های یک محصول را می توان در بین 45 طبقه برند ، که در هر طبقه محصولات متعدد ذکر شده است جستجو کرد.
مدارک لازم باید در سایت اداره مالکیت معنوی درج شود. برای درج اطلاعات باید دقت بالایی داشته باشید هر نوع مغایرت اطلاعات موجب رد درخواست شما خواهد بود.
پس از تکمیل تمامی مراحل و اقدامات لازم کد 5 رقمی برای متقاضی ارسال می شود، که برای وارد شدن در مراحل بعدی به آن نیاز دارید.
در مرحله بعد پس از تایید کارشناسان مالکیت معنوی باید روزنامه نوبت اول منتشر شود. این روزنامه اطلاعیه تقاضای ثبت برند می باشد.
طی 30 روز از تاریخ انتشار آگهی روزنامه اگر اعتراضی در این خصوص مطرح نشود، می توانید هزینه حق الثبت را پرداخت و برند را در روزنامه دوم آگهی نمایید.
در نهایت نیز با ارائه اصل مدارک می توانید تصدیق نامه برند را از اداره مالکیت صنعتی واقع در تهران و پس از مراجعه حضوری به این استان دریافت کنید.
آیا تمام شرکت ها به ثبت برند نیاز دارند؟
زمانی که بحث ثبت علامت مطرح می شود ، اکثر فعالان اقتصادی به فکر آینده و نامگذاری شرکت و حرفه خود می اندیشند. اما باید این را بدانید که در کشور عزیزمان ایران ، پروسه ثبت علائم و علامت تجاری امری اختیاری بوده که بنابه خواسته و نیاز دارنده شرکت و صاحبان سهام اخذ می گردد.
اما از سویی باید این را در نظر داشت که با علامت تجاری خاص خود می توانید در بازار های هدف و نیز در بین مشتریان خود مطرح شده و بدین صورت آینده خود را با یک نشان یا نام معتبر تثبیت کنید.
از سویی مشاهده خواهیم کرد که اشخاصی که سال ها خدمت رسانی کرده اند و برند خود را به ثبت نرسانده اند چطور در کم ترین زمان می توانند مورد سواستفاده قرار گرفته و یا شخصی دیگر به نام خود آن را ثبت کرده و از اعتبار آن شرکت بهره ببرد .
حتی در مواردی هم دیده شده که به دلیل ثبت زودتر شخص سو استفاده گر ، موسسین و ارائه دهندگان آن خدمت تمامی تلاش های خود را در سال های قبل از دست داده اند و در واقع ورشکست شده اند .
پس در این زمان با توضیحاتی که انجام گرفت می توان اینگونه استنباط کرد که داشتن یک برند و علامت تجاری منحصر به فرد تا چه حدی می تواند تضمین کننده آینده شغلی شما باشد .
پس همین الان با مشاوران ایلیا تماس بگیرید و با مشاوره های رایگان ان ها خود و حرفه تان را با ویژگی های بی نظیر و شایسته شما اجرا کنید.
چه برندهایی قابل ثبت نیستند؟
نام برند باید نسبت به سایر محصولات و خدمات مشابه خودش متفاوت باشد و به راحتی از بین آنها قابل شناسایی باشد.
به سبب قانون ثبت اختراعات، طرح های صنعتی و علائم تجاری، برندی قابل ثبت است که نوین و ابتکاری و گمراه کننده نباشد. بدین ترتیب اسم برند، نباید مشتری را به اشتباه بیاندازد.
برند و نشان تجاری باید در میان برندهای مشابه، مشخص و متمایز باشد و به وسیله افراد عادی به آسانی شناخته شود. درخواست باید به زبان فارسی و در سه رونوشت، روی نمونه های چاپی مخصوصی که از جانب اداره ثبت مالکیت صنعتی در اختیار متقاضیان گذاشته می شود صورت بگیرد.
در موارد زیر با استناد به آیین نامه تصویب شده در سال 1337 به عنوان برند با علامت تجاری قابل ثبت نمی باشند.
- علامت هایی اعم از پرچم ایران، هلال احمر، علامت های نیروهای مسلح که جزء علامت های رسمی، دولتی و مملکتی می باشند.
- علامت هایی که قبلاَ خود یا مشابه آن به ثبت رسیده اند.
- علامت هایی که در گذشته خودشان و یا مشابه آن ها در گذشته به ثبت رسیده اند.
- علامت هایی که مخالف نظم و انضباط اجتماعی می باشند.
- علامت هایی که دربردارنده اسم و یا عبارت عمومی است و دولت استفاده از آن را تحت عنوان برند ممنوع نموده است.
ثبت برند رایگان
یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که در موسسه ایلیا پرسیده می شود این است که آیا یک برند را می توان کاملاً رایگان به ثبت رساند؟ در پاسخ این سوال باید بگیم که خیر. برند از ابتدا در پروسه طراحی و حتی برای تحویل و ارائه به جهت بازرسی در اداره ثبت علائم تجاری شما را با پرداخت هزینه هایی همراه خواهد کرد.
اما چطور هزینه های ثبتی و حقوقی را کم کنید! برای انجام این امر تنها کافی است با موسسات نمونه و شایسته با رزومه موفق کاری همکاری کنید .
این را بدانید که تنها با یکبار مراجعه به این موسسات و ارائه مدارک برند و علامت تجاری خود ، آن ها امور را برای رسیدگی و اجرایی کردن پیگیری کرده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه های اضافی از سمت شما نمی باشد.
یکی از با تجربه ترین و موفق ترین موسسات حقوقی در کشور موسسه ایلیا است که با برند های معروفی چون 202، اخوان، گاج و غیره همکاری داشته و بهترین گزینه برای ثبت کم هزینه برند شما می باشد.
ثبت برند برای شرکت
اسامی که برای شرکت ها در اداره ثبت شرکتها به ثبت می رسد، تنها در ثبت اسم سایر شرکت ها مورد حمایت اداره ثبت شرکتها است و برای اداره مالکیت صنعتی قابل استناد نیست.
بنابراین هر شخص می تواند اسم شرکت را به عنوان برند به ثبت برساند. در نتیجه در برخی موارد به خاطر طولانی بودن اسم شرکت، نمی توان به عنوان نام تجاری از آن استفاده کرد.
نام برند باید نسبت به سایر محصولات و خدمات مشابه خودش متفاوت باشد و به راحتی از بین آنها قابل شناسایی باشد.
مزایای ثبت برند
به سبب تاثیر مهمی که برندینگ بر کل شرکت دارد، جهت هر کسب و کاری الزامی و ضروری است که از مهم ترین مزایای برندینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- برندینگ توجه و آگاهی را برای کسب و کار افزایش می دهد: مهم ترین و با اهمیت ترین خاصیت آن برای هر کسب و کار، افزایش آگاهی مردم و مشهوریت کسب و کار می باشد.
- این فرآیند سبب بالا رفتن ارزش هر کسب و کاری می باشد، برندینگ با معرفی و شناساندن هر چه بیشتر و تقویت جایگاه برند، آن را به فرصتی جذاب تر جهت سرمایه گذاری تبدیل می نماید.
- برندینگ عاملی برای تقویت رضایتمندی و افتخار کارکنان به کسب و کار می باشد. به همین سبب شخصی که برای برندی فعالیت دارد و در آن حیطه کار می کند که شناخته شده تر می باشد و مردم بیشتر به آن علاقه مند می شوند، رضایت و علاقه بیشتری به منظور کار خود دارد. به نوبه خود، این رضایت سبب به وجود آمدن حس تعلق و اشتیاق به کار و در نتیجه بیشتر شدن بهره وری می گردد.
ثبت برند آنلاین
وقتی شما برای خودتان یک علامت تجاری در نظر می گیرید و با آن علامت تجاری به فعالیت خاصی می پردازید و در این امر تلاش های بسیار زیادی می کنید و مشتریان زیادی را در راه کسب و کارتان جذب خواهید کرد.
بنابراین برند مورد نظر یک امتیاز برای کسب و کار شما محسوب می شود و اگر جهت ثبت علامت خود اقدام نکنید و برند را به ثبت نرسانید افراد سودجو به راحتی می توانند از برند شما استفاده کرده و این امتیازی را که با تلاش زیاد کسب نموده اید را خودتان با دست های خود در اختیار افراد سودجو قرار می دهید.
به موجب همین امر در صورتی که علامت تجاری مخصوصی را دارید که به ثبت نرسانده اید و یا قصد دارید به دنیای تجارت گام بگذارید باید هرچه سریع تر اقدام به ثبت برند آنلاین نمایید.
فرآیند ثبت علامت آنلاین بدون حضور شخص متقاضی و صرفاً با یک تماس توسط کارشناسان مجرب ثبت علائم ایلیا، کاملاً تخصصی انجام می گردد.
مشاوره تخصصی
برای ثبت علامت به راحتی می توانید به سایت اداره ثبت اسناد و املاک مراجعه کرده و با ارائه مجوزها و مدارک لازم امور مربوط به ثبت علائم تجاری را در این سامانه ثبت کنید.
البته اگر از جمله آن افرادی هستید که از امور اداری خوشتان نمی آید. ما بهترین و مناسب ترین راه را برای ثبت علائم تجاری به صورت اختصاصی و کاملاً قانونی ارائه می دهیم.
زیرا امکان تصمیم گیری به تغییر و یا به هر دلیلی انتخاب تصمیم اشتباه در زمینه ثبت علامت تجاری در سال های فعالیت وجود خواهد داشت بهتر است این امور را برای کاستن هزینه های ثبتی خود و صرفه جویی در زمان به کارشناسان خبره و قابل اطمینان بسپارید.
در مجتمع حقوقی ایلیا با هزینه های مقرون به صرفه و بدون دردسر می توانید برند را ثبت کرده و از آینده کاری خود از این راه حفاظت کنید و برندی شایسته و مناسب را برای فعالیت خود برگزینید.
مدت زمان مورد نیاز
وقتی صحبت از مدت زمان ثبت علامت به میان می آید باید به این مورد توجه شود وقتی که در سامانه اظهارنامه برند خود را ارسال می کنید، اظهارنامه ارسال شده در نوبت و در صف بررسی کارشناسان و رئیس اداره علامت های تجاری قرار می گیرد.
به موجب همین امر ثبت علائم تجاری شیوه و روال خاص خودش را دارد و نیازمند اطلاعات لازم و کافی در این خصوص می باشد. در صورتی که اطلاعات لازم و کافی در این زمینه نداشته باشید متقاضیان مجبور می شوند تا یک مرحله را چند بار تکرار نمایند.
خاطرنشان می شویم که مدت زمان ثبت علامت، بر اساس نوع درخواست، مدارک ارائه شده، نداشتن اشکال و نقص دراظهارنامه متفاوت است. به صورت کلی مدت زمان ثبت علامت را می توانیم به دو قسمت اصلی تقسیم نماییم:
الف) بخش اول: مدت زمان حدودی بررسی 3 کارشناس و ریاست اداره علامت تجاری وابلاغ نظر او که به طور معمول حدود یک ماه و یا کمتر می باشد و در صورتی که علامت تجاری مدنظر از جانب هر نفر بدون اشکال و نقص تشخیص داده شود زمان سپری شدن قسمت دوم فرا می رسد.
ب) بخش دوم: مدت زمان تشکیل پرونده علامت و پرداخت هزینه های روزنامه رسمی نوبت و چاپ آن و سپری شدن 30روز از تاریخ چاپ و انتشار آن، پرداخت هزینه روزنامه رسمی دوم و چاپ آن، پرداخت هزینه های ثبتی، مراجعه حضوری به اداره مالکیت معنوی و اخذ تصدیق برند که همه ی این موارد تحت هیچ شرایطی از 45 روز کمتر نمی باشد.
اعتبار برند
مدت زمان اعتبار برند هایی که ثبت می شوند از تاریخ ارائه اظهارنامه به مدت زمان 10سال می باشد. در انتهای این مدت زمان 10 ساله یک مدت زمان 6 ماهه جهت تمدید علامت وجود دارد که مالک برند جهت حفظ آن باید حتما قبل از پایان این مدت زمان 6 ماهه نسبت به تمدید آن اقدام کند و در صورتی که طی این مدت زمان جهت تمدید برند خود اقدام نکند هر شخصی که متقاضی این برند باشد، قادر می باشد با سپری نمودن مراحل فوق الذکر برند را به اسم خود ثبت کند.
به این موضوع توجه داشته باشید که قادر می باشید برند خود را برای سال های طولانی و ده ها سال با اقدام به موقع و پرداخت هزینه ها و تعرفه های مربوطه و برای دوره های پی در پی 10ساله تمدید کنید و از در اختیار داشتن برندی با قدمت بالا و حرفه ای به خودتان ببالید.
فرآیندها در ایران
هر یکی از اشخاص حقیقی و حقوقی که خدمات یا محصولات خود را دارند میتوانند نسبت به ثبت علامت در ایران اقدام کنند. یک شرکت را در نظر داشته باشید که تمامی مراحل ثبت تجاری را به صورت کامل و با ارائه مدارک های معتبر انجام داده است و در حال فعالیت قانونی می باشد.
بنابراین می توانند برای انجام فعالیت تجاری خود از یک نام تجاری یا نشان تجاری استفاده کنند که برای این کار لازم به ثبت علائم تجاری دارند، بنابراین با ثبت برند می توانند جایگاه خود را در بین رقبا مشخص کنند.
از طرفی برای ثبت علامت تجاری نیاز اساسی به ثبت شرکت نمی باشد زیرا اشخاص حقیقی نیز می توانند اقدامات ثبت علائم تجاری را انجام داده و بدین ترتیب مطرح شوند.
برای مثال می توان به شخصی که یک وسیله و شئی را طراحی کرده و برای تمایز خود با دیگر رقبا اقدامات لازم برای ثبت علائم تجاری را انجام می دهد اشاره کرد.
موسسه حقوقی ایلیا مجری تخصصی ثبت برند می باشد بنابراین می توانید با خیالی راحت و آسوده کلیه امور ثبتی خود را به ما بسپارید مجموعه ایلیا با حداقل هزینه ها و در اسرع وقت امور ثبتی، اداری و حقوقی شما متقاضیان گرامی را به انجام می رساند.
هزینه ثبت برند
ثبت برند و علامت تجاری راهکاری مناسب برای دستیابی به اهداف است، برای آن که برندی به ثبت برسد باید هزینه های آن پرداخت شود. هزینه ثبت برند بر حسب حقیقی و حقوقی بودن متفاوت می باشد.
برای ثبت یک برند باید مراحل مختلفی را طی کرد و در راستای ثبت علائم تجاری هزینه ها و تعرفه های مختلفی را پرداخت کرد. این هزینه ها با در نظر گرفتن ثبت علامت برای شخص حقیقی و یا ثبت علامت برای شخص حقوقی متفاوت می باشد. تعرفه های ثبت علامت شامل، هزینه روزنامه های دو نوبت برند، هزینه اظهارنامه برند و حق الثبت و هزینه حق الوکاله وکیل می باشد.
بخشی از این هزینه ها شامل درج علامت در روزنامه رسمی و ارائه مدارک می باشد. برای برآورد تمامی هزینه های ثبت برند بر طبق تقاضا و طبقه بندی برند خود بهتر است با کارشناسان مجرب مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا در ارتباط باشید.
هزینه ثبت برند متناسب با اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد. شایان ذکر است که علاوه بر هزینه های واریزی هزینه چاپ دو روزنامه رسمی هم باید پرداخت شود. در ادامه هزینه تقریبی را ارائه می کنیم.
اقلام هزینه: ۱ـ حق ثبت اظهارنامه (ثبت برند، علامت، علائم، نشان و لوگوی تجاری) به ازاء یك طبقه
- شخص حقیقی: ۲۰۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۴۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: هر طبقه اضافی (ثبت برند، علامت، علائم، نشان و لوگوی تجاری)
- شخص حقیقی: ۲۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۴۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۲ـ حق ثبت علامت به ازاء یك طبقه (ثبت برند، علامت، علائم، نشان و لوگوی تجاری)
- شخص حقیقی: ۱.۲۰۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۲.۴۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: حق ثبت هر طبقه اضافی (ثبت برند، علامت، علائم، نشان و لوگوی تجاری)
- شخص حقیقی: ۱۰۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۲۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۳ـ حق ثبت تمدیددوره های ده ساله (ثبت برند، علامت، علائم، نشان و لوگوی تجاری)
- شخص حقیقی ـ شخص حقوقی: معادل حق ثبت علامت
اقلام هزینه: ۴ـ جریمه تاخیر در تمدید (ثبت برند، علامت، علائم، نشان و لوگوی تجاری)
- شخص حقیقی ـ شخص حقوقی: معادل نصف حق ثبت علامت
اقلام هزینه: ۵ ـ هزینه استعلام برای انتقال، اجازه بهره برداری یا اعراض (ثبت برند، علامت، علائم، نشان و لوگوی تجاری)
- شخص حقیقی: ۵۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۱۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۶ ـ حق ثبت انتقال قراردادی و قهری به ازاء هر طبقه (ثبت برند، علامت، علائم، نشان و لوگوی تجاری) (با هر تعداد كالا و خدمات)
- شخص حقیقی: ۱۰۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۲۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: حق ثبت انتقال برای هر طبقه اضافی (ثبت برند، علامت، علائم، نشان و لوگوی تجاری)
- شخص حقیقی: ۵۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۱۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۷ـ حق ثبت مجوز بهره برداری یا فسخ و خاتمه آن به ازاء یك طبقه (ثبت برند، علامت، علائم، نشان و لوگوی تجاری) (با هر تعداد كالا و خدمات)
- شخص حقیقی: ۱۰۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۲۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: حق ثبت اجازه بهره برداری یا فسخ و خاتمه آن به ازای هر طبقه اضافی (ثبت برند، علامت، علائم، نشان و لوگوی تجاری)
- شخص حقیقی: ۵۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۱۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۸ ـ هزینه هربار اصلاح اظهارنامه و ضمائم (ثبت برند، علامت، علائم، نشان و لوگوی تجاری)
- شخص حقیقی: ۵۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۱۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۹ـ حق ثبت انتقال اظهارنامه یا اجازه بهره برداری (ثبت برند ، علامت ، علائم ، نشان و لوگوی تجاری )
- شخص حقیقی: ۵۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۱۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۱۰ـ حق ثبت تغییرات (ثبت برند ، علامت ، علائم ، نشان و لوگوی تجاری ) (غیر از انتقال مالكیت و اجازه بهره برداری)
- شخص حقیقی: ۵۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۱۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۱۱ـ هزینه صدور گواهی المثنی (ثبت برند ، علامت ، علائم ، نشان و لوگوی تجاری )
- شخص حقیقی: ۱۰۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۲۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۱۲ـ هزینه رونوشت مصدق (ثبت برند ، علامت ، علائم ، نشان و لوگوی تجاری )
- شخص حقیقی: ۵۰۰۰
- شخص حقوقی: ۱۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۱۳ـ هزینه اخذ تاییدیه تسلیم اظهارنامه یا صدورگواهی نامه (ثبت برند ، علامت ، علائم ، نشان و لوگوی تجاری )
- شخص حقیقی: ۱۵.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۳۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۱۴ـ هزینه رسیدگی به اعتراض به رد (ثبت برند ، علامت ، علائم ، نشان و لوگوی تجاری )
- شخص حقیقی: ۵۰۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۷۵۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۱۵ـ هزینه رسیدگی به اعتراض به تقاضای (ثبت برند ، علامت ، علائم ، نشان و لوگوی تجاری )
- شخص حقیقی: ۱.۵۰۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۳.۰۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۱۶ـ ودیعه تسلیم دادخواست ابطال به دادگاه (ثبت برند ، علامت ، علائم ، نشان و لوگوی تجاری )
- شخص حقیقی: ۳.۰۰۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۴.۵۰۰.۰۰۰
اقلام هزینه: ۱۷ـ هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین المللی به عنوان اداره مبدا (ثبت برند ، علامت ، علائم ، نشان و لوگوی تجاری )
- شخص حقیقی: ۲۰۰.۰۰۰
- شخص حقوقی: ۴۰۰.۰۰۰
هزینه ثبت لوگو
هزینه ثبت لوگو به اینکه شخص متقاضی حقیقی است یا حقوقی بستگی دارد و شیوه هر کدام یک از اشخاص درخواست کننده می تواند با یکدیگر تفاوت داشته باشد. برای هر شخصی این امکان وجود دارد که مدارک دریافتی متفاوت باشد و به منظور شیوه کاری که سپری می شود هزینه های دریافتی هم با یکدیگر متمایز باشد.هزینه ثبت برند و علامت تجاری
هزینه ثبت علامت تجاری بر حسب حقیقی یا حقوقی بودن متقاضی ثبت علائم تجاری متفاوت می باشد. علاوه بر هزینه های واریزی، هر علامت تجاری چاپ دو آگهی در روزنامه رسمی کشور را نیز دارد که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت که معمولاً هزینه روزنامه رسمی برند و علامت تجاری بالای دویست و پنجاه هزار تومان می باشد.
در مورد متقاضیان خارجی که در اجرای مقررات کنوانسیون پاریس، تقاضاهای خود را مستقیماً تسلیم مرجع ثبت (اداره ثبت علائم اداره کل مالکیت صنعتی) می نمایند، باید معادل ارزی مبلغ ریالی تعیین شده در جدول هزینه ها را مطابق نرخ رسمی بپردازند.
مدارک لازم جهت ثبت علامت تجاری و برند
جهت دریافت اطلاعات کامل در خصوص مدارک به مقاله مدارک لازم جهت تقاضای ثبت علامت تجاری مراجعه نمایید.
توجه: چنانچه در تصویرعلامت یا نام مورد نظر شما جهت ثبت، کلمه یا حروف لاتین استفاده نشده باشد، ارائه کارت بازرگانی لزومی ندارد.
هزینه ثبت برند در تهران
هزینه ثبت شرکت به نوع شرکتی که انتخاب می کنید بستگی دارد مثلا شرکتهای سهامی چون دارای پیچیدگی های اداری می باشند طبیعتاً هزینه ثبتی آن هم بیشتر از شرکت با مسئولیت که پیچیدگی های کمتری دارد می باشد. همان طور که در مطالب بالا هم اشاره نمودیم هزینه هم متناسب با اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد. برای کسب اطلاع دقیق درباره ثبت شرکت با ما در تماس باشید.هزینه ثبت برند در ایران
هزینه ثبت برند در ایران متناسب با حقیقی یاحقوقی بودن شخص مشخص می شود علاوه بر هزینه های واریزی، هر برندی باید دو آگهی در روزنامه رسمی کشور را نیز به ثبت برساند که با توجه به تعداد خطوط و ابعاد علامت تجاری و سیاه سفید یا رنگی بودن آن هزینه خواهد داشت.قیمت ثبت برند در کشور
هزینه خرید برند و علامت تجاری
مدیران بنا به انگیزه های مختلفی از جمله همافزایی در راستای افزایش ثروت صاحبان سهام، ملاحظات مالیاتی و متنوع سازی تصمیم به استراتژی تصاحب و ادغام شرکتها مینمایند.
شرکتی که تصمیم به خرید دارایی و یا بنگاه دیگری میگیرد، باید قیمت واقعی و ارزش افزوده اقتصادی آتی آن را محاسبه نماید.
از این رو کارشناسان این حوزه از خدمات مرکز، وظیفه ارزیابی و صحت سنجی قیمت ارائه شده به همراه ارزش اقتصادی را بر عهده دارند.
نحوه دریافت و پرداخت وجوه و هزینه های نقل و انتقال برند و علامت تجاری
- در ابتدای کار 10 درصد از هزینه ها را برای پیش پرداخت عقد قرارداد انتقال پرداخت کرده و استعلام آن را گرفته.
- بقیه هزینه را در زمان انتقال برند در دفاتر اسناد رسمی پرداخت می کنید.
برند و علائم تجاری هزینه است یا سرمایه؟
اغلب ما تصور مییکنیم برندسازی هزینه است و برند هزینه ساز. در واقع به دلیل داشتن رویکرد حسابداری تصور مییکنیم که برند مواردی از هزینههای غیرعملیاتی شرکت است که هزینه کرد آن حد و مرزی ندارد.
برداشت رایج این است که به هر میزان درباره برندسازی هزینه آنی و لحظهای کنیم، اما درآمد آن به آنی و فوری نیست و باید در انتظار آینده ماند.
واقعیت این است که برند در ادبیات برند، هزینه نیست، بلکه سرمایه است. ما از لفظ سرمایه برند استفاده میکنیم، چون برند ارزشگذاری میشود، برند به فروش میرسد.
یک برند جزو سرمایه های یک شخص یا شرکت به حساب می اید که دارای اعتبار و ویژگی های خاص خود می باشد.
البته این سرمایه به صورت نامشهود برای شرکت است. اما در مواردی این سرمایه به سرمایه گذاری های دیگر نیازمند است.
این مورد که یک برند امکان مستهلک شدن دارد یک امر عادی است که باید در زمان مشخص شده اقدام به سرمایه گذاری شود.
یک علامت تجاری دارای یک درصد مشخص است که باید در زمان برند سازی به پرداخت آن اقدام شود. بنابراین با ویژگی هایی که گفته شد برند سازی هزینه تلقی نیست بلکه یک سرمایه گذاری پر بازده است.
اگر شرکت ها و برندهای مطرح را مشاهده کنیم می توانیم به اهمیت یک برند و علامت تجاری تاثیر گذار پی ببریم. پس جهت ثبت برند اختصاصی حرفه خود بی تعلل اقدام کنید تا با اعتبار بخشیدن به خود و خدماتتان از مزایای آن نیز بهره مند شوید.
مجتمع حقوقی ایلیا در کم ترین زمان یاری رسان شما عزیزان خواهد بود. برای مشاوره رایگان می توانید با شماره تماس های مجتمع ثبتی ایلیا تماس گرفته و یا در بخش مشاوره آنلاین همین صفحه تمامی سوالات حقوقی و هزینه های انجام این امر بپرسید.
سخن پایانی
ثبت برند، یکی از مهمترین گامها برای حفاظت از هویت کسبوکار شما و ایجاد تمایز در بازار رقابتی است. با ثبت برند، علاوه بر افزایش اعتبار و اعتماد مشتریان، از حقوق قانونی خود در برابر سوءاستفادههای احتمالی محافظت میکنید. اگرچه فرآیند ثبت برند ممکن است در ابتدا پیچیده به نظر برسد، اما با داشتن آگاهی از مراحل و مدارک لازم، میتوانید این مسیر را با اطمینان طی کنید. پیشنهاد میشود قبل از اقدام به ثبت برند، با کارشناسان و متخصصان حقوقی مشورت کنید تا از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و فرآیند ثبت را به بهترین شکل انجام دهید. موفقیت شما در دنیای کسبوکار، از برندتان آغاز میشود!سوالات متدوال
- برند چیست و چرا باید آن را ثبت کنیم؟ برند نمادی است که محصولات یا خدمات شما را از سایرین متمایز میکند. ثبت برند باعث میشود که مالکیت آن به صورت قانونی محفوظ بماند و از سوءاستفاده دیگران جلوگیری شود.
- چه افرادی میتوانند برند ثبت کنند؟ هر فرد حقیقی یا حقوقی که محصول یا خدماتی ارائه میدهد، میتواند برای ثبت برند اقدام کند.
- مدارک لازم برای ثبت برند چیست؟ برای افراد حقیقی: مدارک شناسایی (کارت ملی و شناسنامه)، جواز کسب یا پروانه فعالیت، و نمونه برند. برای افراد حقوقی: روزنامه رسمی ثبت شرکت، کارت ملی و شناسنامه مدیرعامل، جواز فعالیت، و نمونه برند.
- چقدر زمان میبرد تا یک برند ثبت شود؟ فرآیند ثبت برند معمولاً بین ۳ تا ۶ ماه زمان میبرد، بسته به تعداد درخواستها و کامل بودن مدارک.
- آیا برند ثبتشده تاریخ انقضا دارد؟ بله، اعتبار برند ثبتشده ۱۰ سال است. پس از این مدت، باید آن را تمدید کنید.
- آیا میتوان برند ثبتشده را تغییر داد؟ تغییرات جزئی در برند مانند اضافه کردن توضیحات یا تغییر در طراحی لوگو امکانپذیر است، اما نیاز به ثبت تغییرات دارید.
- هزینه ثبت برند چقدر است؟ هزینه ثبت برند به مواردی مانند تعداد طبقات کالا یا خدمات و همچنین هزینه آگهی در روزنامه رسمی بستگی دارد.
- چه نوع برندهایی قابل ثبت نیستند؟ برندهایی که مشابه یا عین برندهای ثبتشده دیگر باشند، یا کلماتی که خلاف موازین اخلاقی، فرهنگی یا قوانین کشور هستند، قابل ثبت نیستند.
- آیا ثبت برند بینالمللی با ثبت برند داخلی متفاوت است؟ بله، ثبت برند بینالمللی تحت کنوانسیون مادرید انجام میشود و نیازمند ثبت اولیه در کشور مبدأ است.
- اگر برند ما توسط شخص دیگری استفاده شود، چه باید کنیم؟ در صورت سوءاستفاده، میتوانید با ارائه مدارک ثبت برند، از طریق مراجع قضایی یا حقوقی اقدام کنید.