درخواست مشاوره رایگان

اقدامات ضروری بعد از ثبت شرکت

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     سه شنبه، 4 آذر 1399


بعد از ثبت شرکت چه باید کرد؟این سوالی است که اشخاصبعد از ثبت از خود می پرسند، بعد از آن که شرکتی را ثبت نمودید باید اقدامات ضروری را انجام دهید،ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا به مطالبی درباره اقدامات ضروری بعد از  ثبت شرکت بپردازیم همراه ما باشید.

 

اقدامات ضروری بعد از ثبت شرکت

 

پلمپ دفاتر شرکت تازه تاسیس

پس از اتمام ثبت شرکت شما مجاز به انجام کلیه فعالیتهای مندرج در موضوع شرکت خود، به طور رسمی می باشید اما باید بدانید برخی از اقدامات را می بایست به صورت اجباری انجام دهیدو یکی از این اقدامات پلمپ دفاتر شرکت تازه تاسیس می باشد که عدم انجام آن ها باعث می شود تا متحمل مشکلات و جریمه های مالی شوید. این اقدامات شامل : اخذ دفاتر پلمپ قانونی ، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی می باشد. منظور از دفاتر پلمپ دفاتری است که کلیه مراودات مالی اعم از درآمد و هزینه ها در آنها مکتوب می گردد.تشکیل پرونده مالیاتی وسیله شناخت شما به عنوان فعال اقتصادی از سوی اداره دارایی می باشد و کد اقتصادی نیز کدی است که جهت رهگیری مراودات مالی استفاده شده و برای شرکت در مناقصات و مزایدات وجود آن ضروری می باشد.این دفاتر مخصوص درج حساب‌های مالی شرکت از بدو تأسیس تا پایان سال مالی شرکت می‌باشد. درواقع هر شرکت برای هرسال مالی خود که معمولاً از فروردین تا پایان اسفندماه می‌باشد (البته در اساسنامه شرکت سال مالی آن قیدشده است) یک سری دفتر مالی که شامل یک جلد دفتر روزنامه و یک جلد دفتر کل می‌باشد را تهیه نماید. این دفاتر توسط اداره دارایی و ثبت شرکت‌ ها پلمپ شده و به‌اصطلاح ورق شماری و منگوله‌دار می‌گردد؛ که درواقع به شمارش ورق‌های دفاتر و قید نام شرکت روی آن‌ها و منگوله‌دار کردن آن‌ها پلمپ دفاتر گفته می‌شود. دقت نمایید زمان تهیه این دفاتر پس از تأسیس شرکت یک هفته می‌باشد و بعد از تأسیس نیز قبل از شروع سال مالی باید این دفاتر اخذ گردد پس اولین اقدام پس از ثبت، اخذ دفاتر پلمپ مالی شرکت می‌باشد که در صورت عدم تهیه آن جریمه مالیاتی خواهید شد.

جهت اخذ پلمپ دفاتر که یکی از اقدامات مهم بعد از ثبت شرکت محسوب می شود می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران و کارشناسان ما با شما تماس بگیرند هم چنین می توانید با شماره تلفن 26655119-021 و 32137-026 تماس بگیرید.

جهت انجام اقدامات پس از ثبت از کجا شروع کنیم؟

موسسین شخصیت حقوقی در ابتدا می بایست اطلاع کافی در این زمینه کسب نمایند به شما پیشنهاد می گردد از تجربیات و آگاهی های یک مشاور باتجربه دراین زمینه بهره مند شوید ،مجتمع ثبتی ایلیا با دارا بودن مشاوران مجرب و متخصص می تواند یاری رسان مناسبی برای شما متقاضی محترم محسوب می گردد. به منظور تکمیل اطلاعات خود در این زمینه به کادر مشخص شده در این صفحه با عنوان توضیحات تکمیلی مراجعه فرمایید.

در گام اول می بایست اظهارنامه اخذ دفاتر پلمپ خود را به حوزه ثبتی ارسال نمایید بعد از آن اقدامات لازم را جهت تشکیل پرونده مالیاتی خود در اداره مالیات محل ثبت انجام میدهید باید بدانید دو ماه از تاریخ ثبت شرکت خود فرصت دارید جهت تشکیل پرونده مالیاتی و یک ماه جهت اخذ دفاتر مالیاتی در غیر این صورت متحمل جریمه مالیاتی می شویدکلیه مراحل فوق مدارک جداگانه ای را لازم دارد شما میتوانید جهت کسب اطلاع از مدارک لازم برای اخذ دفاتر پلمپ ، تشکیل پرونده مالیاتی و اخذ کداقتصادی با کارشناسان و مشاوران مجتمع ثبتی ایلیا در تماس باشید. توجه داشته باشید که مدارک شناسایی اعضا شرکت و مدارک شرکت پس از به ثبت رساندن آن جزء اسناد لازم برای همه موارد فوق می باشد.

بعد از ثبت شرکت چه باید کرد؟

براساس قانون پس از ثبت شرکت اقدامات مهمی می بایست صورت بگیرد.جهت آشنایی با این اقدامات با مطالعه متن ذیل به تمامی سئوالات خود دست پیدا خواهید کرد.در صورت نیاز نیز می توانید از کارشناسان مجرب مجتمع ثبت شرکت ایلیا در این خصوص و ثبت شرکت در تهران و کل ایران و همچنین ثبت شرکت در کرج اطلاعات لازم را کسب نمایید .پس از ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها و دریافت شماره ثبت و مدارک شرکت شامل اساسنامه، اظهارنامه ،شرکت‌نامه و تقاضانامه و چاپ آن در روزنامه رسمی کشور مجاز به انجام فعالیت ذکرشده در موضوع شرکت به‌صورت رسمی می‌باشید ولی باید در نظر داشته باشید یک سری اقدامات به‌صورت اجباری باید انجام گیرد که انجام ندادن آن‌ها باعث ایجاد مشکلات و یا حتی جریمه مالی می‌گردد. درواقع در خصوص بعضی از اقدامات قانون امری وجود دارد و در صورت عدم انجام آن ضمانت‌های اجرایی و مجازات مربوطه اعمال می‌گردد و یک سری اقداماتی هم وجود دارند که انجام آن‌ها مفید بوده ولی اجباری نمی‌باشد. پس این اقدامات به دودسته اجباری و اختیاری تقسیم می‌گردد.

تعیین حوزه و تشکیل پرونده دارایی

اقدام بعدی اجباری پس از ثبت شرکت تشکیل پرونده دارایی می‌باشد. مطابق قانون مالیات‌های مستقیم هر شرکت پس از تأسیس ۲ ماه فرصت دارد تا در دارایی منطقه خود تشکیل پرونده دارایی داده و مدارک خود را تسلیم دارایی نماید در غیر این صورت مشمول جریمه دو برابر حق التمبر عادی می‌گردد. برای تشکیل پرونده دارایی ابتدا تعیین حوزه شده و حوزه مالیاتی شما مشخص می‌گردد و سپس با مدارک لازم به حوزه مربوطه مراجعه و تشکیل پرونده دارایی می‌نمایید.

اخذ کد اقتصادی

جهت انجام فعالیت شرکت و دریافت وجه مالی از طرف معامله باید کد اقتصادی شرکت را اعلام نمایید درواقع یکی از شرایط فاکتور رسمی و قابل‌قبول برای دارایی اخذ کد اقتصادی در فاکتورها می‌باشد این کد توسط همان حوزه مالیاتی به شرکت شما تعلق می‌گیرد و سپس با پست به آدرس اعلامی ارسال خواهد شد.

ثبت‌نام مالیات ارزش‌افزوده و اخذ کد ارزش‌افزوده

شرکت‌ها یا اشخاص حقوقی ۲ نوع مالیات به دولت پرداخت می‌نمایند:

 ۱- مالیات عملکرد کد پس از پایان سال مالی شرکت و ارائه اظهارنامه آن مبلغ مالیات خود را پرداخت می‌نمایند.

 ۲- مالیات ارزش‌افزوده که به‌صورت سه ماه یک‌بار پرداخت می‌نمایید برای این منظور نیز باید در سامانه مربوطه و اداره ارزش‌افزوده ثبت‌نام نموده و کد ارزش‌افزوده دریافت نمایند در غیر این صورت مشمول جریمه مالیات ارزش‌افزوده خواهند شد.

اخذ کد کارگاهی بیمه تأمین اجتماعی

درصورتی‌که شرکت دارای کارمند باشد باید حتماً کد کارگاهی بیمه را اخذ نموده و سپس لیست بیمه افراد را تهیه‌کرده و به بیمه تأمین اجتماعی ارائه نماید هر کارفرمایی طبق قانون کار مکلف است کلیه کارمندان و کارگران خود اعم از موقت یا دائم را بیمه نموده و حق بیمه آن‌ها را پرداخت نماید. این مقدار کلاً ۳۰ درصد مبلغ حقوق کارمند می‌باشد که ۲۳ درصد آن را کارفرما و ۷ درصد آن را کارمند پرداخت می‌نماید. در غیر این صورت هر ذینفعی می‌تواند به وزارت کار شکایت نموده و درخواست بیمه نماید. همچنین در نظر داشته باشید که شرکت باید با کارمندان خود قرارداد انعقاد نموده و یک نسخه از آن را به وزارت کار تحویل نماید.

شروع سال مالی در ثبت شرکت

مشخص نمودن شروع سال مالی شرکت تازه تاسیس علاوه بر اینکه از نظر سود و زیان برای سهامداران اهمیت دارد ابزاری برای احتساب مالیات هم محسوب می شود.از نظر حقوقی مشخص نمودن دوره مالی جهت مدت زمانی بیشتر از یکسال بدون اشکال است.اما از نظر مالیاتی به غیر از موارد خاص نمی توان دوره مالی شرکت ها را برای مدتی کمتر و یا بیشتر از یکسال مشخص نمود و شرکتها وظیفه دارند ترازنامه و حساب و زیان خود را سال به سال تنظیم کنند و آن را به اداره دارایی ارائه نمایند و مالیات سود آن ها هم بر اساس سود سالیانه مشخص می شود.

 

ثبت شرکت و برند ایلیا

 

اقدامات اختیاری پس از ثبت

  • ثبت لوگوی شرکت و نام تجاری شرکت ( ثبت برند)
  • اخذ کارت بازرگانی در صورت مبادرت به صادرات و واردات.
  • تهیه برنامه حسابداری و مالی شرکت و استخدام حسابدار.
  • تهیه سربرگ و کارت ویزیت و ست اوراق اداری.
  • تهیه سایت شرکت.
  • افتتاح حساب بانکی و اخذ دسته‌چک شرکت و ...
  • استعلام ثبت شرکت.

اقدامات اجباری و اقدامات اختیاری پس از ثبت شرکت در موسسه حقوقی ایلیا با برند تجاری مجتمع ثبت شرکت ایلیا صورت می‌گیرد ما مجموعه‌ای از خدمات را در کنار هم در اختیار شما قرار می‌دهیم تا شما فقط با آسودگی خاطر تجارت نمایید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اولین سند شرکت تازه تاسیس می توانید با ثبت شرکت ایلیا تماس بگیرید.

پل ارتباطی ما:

شماره تماس مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا

شعبه کرج: 137 32 – 026
شعبه تهران :119 55 266 – 021

سامانه ی تخصصی ثبتی و حقوقی : WWW.ELIYA.IR
پست الکترونیکی به نشانی INFO@ ELIYA.IR:

خدمات قابل ارائه مجموعه مجتمع ثبتی ایلیا در کلیه واحد های ثبتی ( اداره ثبت شرکتها وثبت تغییرات شرکت ها و ثبت برند و ثبت علامت تجاری استانها ) و خدمات اداری در کل مراجع ذیصلاح ، همچنین امور حقوقی ( دعاوی کیفری ، خانواده و حقوقی کلیه دادگاه های ) و تهیه و تدوین و تنظیم انواع قرارداد های تخصصی سراسر ایران.

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
اقدامات ضروری بعد از ثبت شرکت

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
morady
با سلام من دوسالی هست شرکت ثبت کردم اما پرونده دارایی دفاتر پلمب نکردم آیا مشکلی پیش نمیاد
پاسخ
خلیل
سلام من اتباع خارجی هستم قبلا پروانه کار از طریق کارفرما داشتم مدت ۳ ماه میشود شرکت مسولیت محدود ثبت کردم و پلمب دفاتر گرفتم و بر اساس شرکت پروانه کار و اقامت گرفتم تا حالا ثبت دارای و کد اقتصادی نگرفتم اگر عدم فعالیت بگیرم چه اتفاق میافتد ؟ایا اقامت من باطل میشود و یا شامل جریمه میشوم یا خیر ؟ اگر ادامه بدهم و کداقتصادی بگیرم با توجه به اینکه فعالیت خاص ندارم سالانه چقد مالیات بر شرکت من می اید ؟ لطفا معلومات بدید ممنون شما
پاسخ
ثبت شرکت ایلیا®
ثبت شرکت ایلیا®
سلام این مباحث برای شما از تابعیتی مشکلی ایجاد نمیکنه برای اقامت هم مشکلاتی نداره
پاسخ
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید