جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

هزینه ثبت تغییرات شرکت

هزینه ثبت تغییرات شرکت

پس از ثبت شرکت امکان تغییرات از سوی موسسین و شرکای شرکت وجود خواهد داشت بدین جهت باید به صورت قانونی امور مربوط به ثبت تغییرات شرکت انجام پذیرد که خود ملزم پرداخت هزینه های ثبتی خواهد بود. که در ادامه ما به تشریح تغییرات شرکتها می پردازیم تا راهنمای مناسب شما برای ثبت تغییرات شرکت ها باشد. همراه ما باشید.

تعرفه و هزینه ثبت تغییرات شرکت

ثبت تغییرات شرکت یکی از مواردی است که هر شرکتی در زمان فعالیت خود حداقل یک بار به آن نیازمند است بر همین مبنا هزینه تغییرات یکی از دغدغه کسانی است که می خواهند تغییرات شرکت را داشته باشند مجموعه ثبتی ایلیا در این مقاله به شرح پرداختی های ثبت صورت جلسه پرداخته است همراه ما باشید تا هزینه ثبت تغییرات شرکت را بدانید، تغییراتی که در شرکت ها ممکن است ایجاد شود انواع متعددی دارد که در ادامه به هزینه تغییرات هر کدام خواهیم پرداخت.

هزینه تغییر آدرس

یکی از تغییراتی که مدام شرکت ها باید انجام دهند در صورتی که آدرس شرکت تغییر کند همین تغییر آدرس می باشد، این تغییر که در مجمع عمومی فوق العاده باید نسبت به آن تصمیم گرفته شود با امضاء آراء اکثریت عددی و سهامی می توان صورت جلسه آن را تنظیم و ثبت کرد هزینه ای که برای تغییر آدرس وجود دارد، پرداخت صورت جلسه، هزینه ثبت سامانه و حق ثبت، هزینه پست و هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار می باشد.

هزینه تغییر موضوع

تغییر موضوع نیز از جمله تغییراتی است که در صلاحیت رسیدگی مجمع عمومی فوق العاده می باشد، شما می توانند کلاً موضوع شرکت را تغییر دهید و یا اینکه موضوعات جدیدی به موضوع شرکت اضافه کنید مبلغ مربوط به تغییر موضوع در صورتی که موضوع توسط کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا تنظیم شود، هزینه تنظیم صورت جلسه تغییرات، هزینه حق ثبت و مبلغ مربوط به پست و پاکت پستی و هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار از جمله هزینه تغییر موضوع می باشد در صورتی که وکیل نیز داشته باشید باید هزینه حق الوکاله وکیل را نیز به مبلغ پرداختی صورت جلسه اضافه نمایید.

هزینه تغییرات نقل و انتقال سهام

نقل و انتقال سهام نیز در مجمع عمومی فوق العاده بررسی می شود و سهام از یک نفر گرفته می شود و به شخص دیگری در داخل شرکت یا ورود شخص جدید به شرکت انتقال میابد، اگر شرکت سهامی خاص باشد هزینه صدور گواهی انتقال از دارایی می باشد و برای شرکت های با مسئولیت محدود هزینه تنظیم سند صلح علاوه بر گواهی انتقال سهام از دارایی نیز باید پرداخت شود، هزینه های دیگر این تغییرات هزینه دو صورت جلسه انتقال سهام و تعیین سمت و هزینه حق ثبت و هزینه پست مدارک و هزینه حق الوکاله و روزنامه رسمی و کثیرالانتشار می باشد.

هزینه ثبت تغییرات شرکت

هزینه تغییرات ورود و خروج اعضاء

ورود و خروج تغییراتی است که در برخی از شرکت ها مانند شرکت های با مسئولیت محدود انجام می شود در این نوع تغییرات دو صورت جلسه در مجمع عمومی فوق العاده تنظیم می شود در این شرکت ها یک ورود اعضاء با افزایش سرمایه و خروج اعضاء با کاهش سرمایه باید انجام شود و در صورت داشتن سمت تغییرات مربوط به تعیین سمت نیز باید توسط هیئت مدیره انجام شود، توجه داشته باشید تغییرات مربوطه درست است که در یک مجمع برگزار می شود اما نمی توان تحت عنوان دستور جلسه در یک صورت جلسه تنظیم شود و باید حتماً سه صورت جلسه تنظیم شود، هزینه حق ثبت و هزینه پست و روزنامه رسمی و کثیرالانتشار از جمله هزینه های صورت جلسه ورود و خروج می باشد مبلغ دقیقی در این خصوص نمی توان عنوان کرد چون مبلغ سرمایه و تعداد اعضاء ورود و خروج در هزینه های روزنامه و هزینه حق ثبت تاثیر گذار می باشد.

هزینه تغییر سمت و حق امضاء

تعیین سمت اعضاء و دارندگان حق امضاء از جمله تغییراتی است که در مجمع هیئت مدیره باید نسبتا به آن تصمیم گرفته شود و انتخاب اعضاء نیز در مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده باید تصمیم گیری شود، بنابراین سه صورت جلسه باید به ثبت برسد که برای هر صورت جلسه هزینه حق ثبت، روزنامه رسمی و کثیرالانتشار، وجود دارد البته هزینه پست و حق الوکاله وکیل کلی  می باشد.

هزینه تغییر اسم شرکت:

اسم شرکت از آن مواردی است که برخی شرکت ها ممکن است تقاضای تغییر نام را داشته باشند هزینه تغییر نام شامل استعلام و پیگیری قبل از ثبت درخواست، هزینه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار، هزینه پست و حق الوکاله وکیل و هزینه های مربوط به ثبت تغییرات در سامانه می باشد.

هزینه کاهش و افزایش سرمایه

تغییرات کاهش و افزایش سرمایه نیز در مجمع عمومی فوق العاده باید نسبت به آن رسیدگی شود، البته ممکن است در اساسنامه شرکتی نیز کاهش و افزایش سرمایه در اختیار مجمع هیئت مدیره قرار گیرد که در این صورت باید مجمع هیئت مدیره تشکیل شود، تعرفه تغییرات شرکت در زمینه کاهش و افزایش سرمایه شامل، هزینه حق ثبت، پست، روزنامه رسمی و کثیرالانتشار، حق الوکاله وکیل، هزینه تنظیم صورت جلسه می باشد.

هزینه تغییرات مربوط به تصویب ترازنامه سالانه شرکت

ترازنامه سالانه شرکت هر ساله باید در 4 ماهه اول سال تصویب شود این ترازنامه در مجمع عمومی عادی سالانه تصویب می شود و همانند تغییرات شرکت باید به ثبت اداره ثبت شرکت ها برسد برای ثبت آن در اداره ثبت شرکت ها باید تعرفه روزنامه رسمی و کثیرالانتشار، تعرفه حق ثبت، هزینه تنظیم صورت جلسه ترازنامه و هزینه پست را پرداخت نمایید که مبلغ آن نیز متغییر است.

هزینه تغییرات انحلال شرکت

انحلال شرکت از جمله مواردی است که باید برای آن هم صورت جلسه تغییرات در مجمع عمومی فوق العاده تنظیم شود، برای انحلال شرکت صورت جلسه ای باید تنظیم شود و به امضاء اعضاء برسد بنابراین شما برای انحلال شرکت باید هزینه تنظیم صورت جلسه و حق ثبت مربوطه را پرداخت نمایید در نهایت هم باید انحلال در روزنامه رسمی و کثیرالانتشار منتشر شود.

 همان طور که در بالا اشاره شد هزینه تغییرات شرکت ها به موارد متعددی بستگی دارد که ما تلاش نمودیم تا حد زیادی این هزینه ها را برای مشتریان مجتمع ثبتی ایلیا کم کنیم برای اطلاع دقیق از هزینه ها هم اکنون می توانید با کارشناسان و متخصصان مجتمع ثبتی ایلیا تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زارع
زارع
2 سال قبل

من و برادرانم می خوایم شرکت تولیدی ثبت کنیم چطور شرکتم و 3روزه ثبت کنم ؟ لطفا راهنماییم کنید