جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

استعلام علامت تجاری

استعلام علامت تجاری

در این متن به تشریح استعلام علامت تجاری در کشور و علامت های از پیش ثبت شده می پردازیم که می تواند راهکار مناسبی برای پیشبرد اهداف شما عزیزان برای انجام استعلام ثبت برند و علامت تجاری باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه متن همراه ما باشید.

ثبت علامت تجاری تخصصی در کم ترین

وقتی صحبت از ثبت علامت تجاری به میان می آید اولین نکته ای که به ذهن می رسد. استعلام علامت تجاری است زیرا جزو ابتدایی ترین مقدمات ثبت یک علامت تجاری موفق استعلام علامت قبل از ثبت است.

اکثریت صاحبان علامت تجاری و مجموعه های ثبتی و حقوقی مثل مجتمع ثبتی ایلیا در این موضوع اتفاق نظر دارند که استعلام علامت تجاری پیش از ثبت علامت، بسیار موثر و مفید است.

زیرا امروزه تعداد برندهای ثبت شده روز به روز در حال افزایش است و ممکن است بسیاری از اسم های زیبا برای ثبت نام برند و علامت تجاری یا استفاده از آن کلمات در ثبت علامت تجاری به دلیل اینکه قبلاً ثبت شده اند غیر ممکن باشد، پس استعلام شرکت دارای علامت تجاری سبب می شود که شما از این موضوع مطلع شوید و به سراغ اسامی تازه تر و رقابتی تر بروید.

جهت استعلام علامت تجاری خود می توانید به پایگاه استعلام  علائم تجاری مراجعه کنید.

استعلام علامت تجاری
ثبت علامت تجاری تخصصی در کم ترین

راهنمای استعلام علامت تجاری

به منظور آغاز تولید یک محصول و یا ارائه یک خدمات به استعلام برند تجاری نیاز دارید. ثبت برند مسیری می باشد که دیگران از اسم محصول و اعتبار شما نمی توانند استفاده کنند.

همچنین شما قادر می باشید در قسمت جستجوی برند از سایت اداره مالکیت معنوی اقدام کنید. هم چنین می توانید دکمه مشاوره آنی رایگان را کلیک کنید تا مشاوران و کارشناسان مجتمع ثبتی ایلیا با شما تماس بگیرند.

فواید استعلام علامت تجاری

  • اطلاع از علائم تجاری ثبت شده در صنف شغلی خود
  • جلوگیری از اتلاف زمان و هزینه جهت ارسال علامت تجاری جدید و دوباره کاری
  • اطلاع بیشتر نسبت به بازار هدف و تعداد رقبای شما که در این بازار ثبت علامت تجاری انجام داده اند.

سامانه استعلام علامت تجاری

با مدنظر قرار دادن جدول های طبقه بندی کالا، در هر بازه زمان می توان نوع محصول و خدمات مورد نظر را مشخص کرد، این کار باعث خواهد شد که در صورت انتخاب فردی برای ثبت علامت تجاری در طبقه ای که از قبل توسط شخص یا ارگانی دیگر انتخاب شده با عدم ثبت و رد صلاحیت مواجه شود. این به موضوع خاص و از قبل ثبت نشدن یک علامت تجاری اشاره دارد که از شروط مربوط به تایید برند به حساب می آید.

برای انتخاب و گزینش یک علامت تجاری امروزه پیچیدگی های خاصی را باید پیمود که از جمله آن ثبت تمامی اطلاعات و درج مدارک در سامانه اینترنتی ثبت علائم تجاری و اینترنتی انجام شدن امور را شامل می شود.

باید این مورد را در نظر داشت که برند های ثبت شده در کشور در سال های اخیر بسیار افزون شده اند و این بدین معنا است که هر متقاضی ثبت علامت تجاری باید مراحل بسیاری را برای ثبت برند مورد تایید اداره مالکیت صنعتی بپیماید تا بتواند برند خود را ثبت کند.

بدین جهت استعلام برند قبل از ثبت از موارد مهم به حساب خواهد آمد. زیرا با استعلام می توانید قبل از صرف هزینه و زمان برای ثبت یک علامت تجاری از خاص و تایید شدن برند اطلاع یابید تا بتوانید در کم ترین زمان علامت تجاری خود را به ثبت برسانید.

برای استعلام علامت تجاری تنها کافی است به سامانه اینترنتی https://ipm.ssaa.ir/  و یا به سایت روزنامه رسمی به آدرس http://rrk.ir مراجعه کنید و با درج مدارک و مشخصات لازمه از تک بودن  علامت تجاری خود در اداره مالکیت اطلاع پیدا کنید.

هم چنین شما متقاضیان ثبت علائم تجاری می توانید با مشاوران متخصص ما به جهت انجام سریع و تخصصی برند تماس گرفته و با ارسال مدارک خود تا ثبت علامت تجاری و برند خود امور را به ما بسپارید و خیال خود را از انجام به موقع امور حقوقی آسوده سازید.

استعلام برند تجاری ثبت شده
استعلام برند تجاری ثبت شده

استعلام برند تجاری ثبت شده

به منظور استعلام برند تجاری ثبت شده شما می توانید به پایگاه اینترنتی روزنامه رسمی کشور به نشانی مراجعه کنید. در قسمت آگهی قانونی مربوط به علامت تجاری یکی از مشخصات از جمله شماره اظهارنامه، شماره ثبت و یا اسم تجاری را وارد نمایید.

سپس با زدن دکمه جستجو از نتایج به دست آمده متوجه می شوید که آگهی ثبت علامت تجاری مد نظر شما آیا در روزنامه رسمی منتشر شده است یا خیر و در صورت عدم چاپ آگهی یعنی آن علامت برای شما آزاد است.

درست مثل زمانی که سایتی را می خواهید راه اندازی کنید و به دنبال یک آدرس سایت منحصر به فرد هستید و به همین دلیل باید از عدم خرید دامنه مورد نظرتان قبل از آن از منابع مربوطه آگاه شوید.

اگر دامنه آزاد بود با خرید آن آدرس منحصر به فردی برای سایت خود ایجاد کنید، در مورد ثبت علامت تجاری نیز به همین صورت است یعنی قبل از ثبت علامت باید با استعلام علامت تجاری مورد نظرتان مطمئن شوید که آن علامت آزاد است و تکراری نیست و سپس برای ثبت آن اقدام نمایید.

البته اگر علامت تجاری برای کالاها و خدمات متفاوتی از محصولات و خدمات شما ثبت شده باشد، برای شما قابل ثبت می باشد.

شایان ذکر است که چنانچه مراحل ثبت علامت تجاری تا انتها صورت نگرفته باشد ممکن است با استعلام از سایت روزنامه رسمی یا اداره مالکیت به نتیجه مطلوب نرسید زیرا تنها علائم تجاری که کامل ثبت شده اند در این سایت ها قابل استعلام و رویت می باشند.

لذا به شما پیشنهاد می کنیم که جهت اطمینان بیشتر با واحد مشاوران مجتمع ثبتی ایلیا تماس بگیرید تا از عدم سابقه ثبت علامت کاملاً مطمئن شوید. همچنین ما می توانیم در صورت تکراری بودن علامت شما در امر یافتن و یا طراحی علامت تجاری جدید نیز کمک کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
اسحاقی
اسحاقی
1 سال قبل

سلام میخواستم ببینم اسم گلناز برای کار شست و شو قابل ثبت هستش ؟؟؟