لوگو سفید ایلیا
ثبت شرکت انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

فاکتور رسمی بدون ارزش افزوده


به هر سندی که مهر و امضا داشته باشد و تحت عنوان فاکتور در یک معامله از جانب فروشنده به خریدار تحویل داده شود.فاکتور رسمی گفته می شود.در صورتی که این فاکتورها توسط یکی از طرفین به اداره امور مالیاتی ارائه گرددآنگاه صورتحساب رسمی می باشد و می تواند برای طرفین حق ایجاد کند.شما می توانید جهت استعلام فاکتور رسمی مبادرت نمایید.

ثبت شرکت ایلیا در این مقاله تلاش بر آن دارد تا به مطالبی درباره فاکتور رسمی بدون ارزش افزوده بپردازد.خاطرنشان می شویم که برای برقراری ارتباط با مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید تا مشاوران وکارشناسان ما با شما تماس بگیرند هم چنین می توانید با شماره تلفن های 32137-026 و26655119-021 تماس بگیرید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما در این مجموعه ثبتی بهره مند شوید.

 

فاکتور رسمی بدون ارزش افزوده

 

فاکتور رسمی بدون ارزش افزوده

1- برای صدور فاکتور ارزش افزوده یا فاکتور ارزش افزوده دار ابتدا باید مبنای تعیین ارزش افزوده مشخص شود تا بتوان نسبت به محاسبه آن اقدام نمود به عنوان مثال مبنای واردات خدمات معادل ارزش ریالی خدمات وارداتی و در خصوص کالاهای داخلی مبلغ کالا می باشد.

۲، به دلیل اینکه اطلاعات خریدار در صورتحساب نوع دوم ثبت نمی شود، مالیات و عوارض پرداختی به عنوان اعتبار مالیاتی برای خریدار محسوب نمی شود. چنانچه خریدار قصد استفاده از مالیات و عوارض پرداختی به عنوان اعتبار مالیاتی را داشته باشد باید از فروشنده صدور صورتحساب شماره ۱ را درخواست نماید یا اینکه فروشنده اطلاعات کامل خریدار را در صورتحساب شماره ۲ قید نموده و آن را مهر و امضاء و تایید نماید.

٣. در حالت های زیر فروشنده به جای صدور فاکتور شماره ۲ باید از فاکتور شماره ۱ استفاده کند:

  •  وجود کالاهای معاف و مشمول در فاکتور صادره.
  • وجود کالاهای با نرخ های متفاوت مالیاتی (سوخت و دخانیات و ...) در صورتحساب.
  •  تعلق تخفیف به هر ردیف صورتحساب.

۴. مؤدیان می توانند بر حسب نیاز، صورتحساب های مورد استفاده را در اندازه، شکل یا رنگ های مختلف تهیه کرده و به صورت کامپیوتری یا دستی آن را تکمیل نمایند ولی معمولا اندازه ای که شرکت ها و اشخاص از آن استفاده می کنند سایز A4 است.

۵. مدارک مرتبط با ارزش افزوده باید به مدت ۱۰ سال نگهداری شوند تا در زمان مورد نیاز به آنها مراجعه شود بنابراین در زمان سفارش فاکتور دستی، کاغذ مرغوبی انتخاب کنید. در ضمن به مسئول چاپخانه اعلام کنید که قصد دارید اطلاعات فاکتور را به صورت دستی یا با استفاده از چاپگر تکمیل کنید. در صورت استفاده از چاپگر نوع کاغذ را طوری انتخاب کنید که مشکلی در چاپ به وجود نیاید. همچنین در صورت تکمیل دستی می توانید کاغذ را از نوع بدون کاربن و یا کاربن دار انتخاب کنید.

۶ قبل از چاپ نهایی فاکتور توسط چاپخانه، پیش نویس آن را دریافت و به دقت کنترل کنید. در صورت عدم وجود اشتباه و تطابق با نمونه مورد تأیید سازمان امور مالیاتی سفارش خود را قطعی کنید.

۷. در صورت تکمیل دستی اطلاعات فاکتورها، از خودکار و مواردی استفاده کنید که ماندگاری زیادی داشته باشند و به راحتی محو نشوند. رنگ استفاده شده مهم نیست اما معمولا رنگ مشکی یا آبی رسمی تر است و بیشترین استفاده را دارد.

۸ شماره صورتحساب های دستی باید به صورت چاپ افست یا ملخی و به رنگ قرمز و کمی برجسته باشد تا توسط کارشناس مالیات ارزش افزوده به راحتی تأیید شود. استفاده از شماره زن دستی (نمراتور) و چاپ دیجیتال مورد قبول نیست.

۹. برخی از شرکت ها و اشخاص از کاغذهایی که فقط روی آن شماره سریال وجود دارداستفاده و بقیه موارد را که شامل جدول، نام کالا و ... است به صورت پرینت ثبت می نمایند. این صورت حسابها به هیچ عنوان مورد تأیید سازمان امور مالیاتی نیست. در فاکتورهای چاپی باید شماره سری فاکتور، مشخصات دقیق فروشنده، جدول خام مربوط به مشخصات خریدار، جدول مشخصات کالا و قیمت و ... و کادر جدول چاپ شده باشد.

۱۰. اولین فاکتور باید از شماره ۱ شروع شود. در برخی از شرکتها در ابتدای شماره فاکتور، سال صدور هم ذکر می شود به عنوان مثال فاکتورهای سال ۱۳۹۵ به صورت ۹۵۰۱، ۹۵۰۲، ۹۵۰۳، .. و فاکتورهای سال ۱۳۹۶ به صورت ۹۶۰۱، ۹۶۰۲، ۹۶۰۳ و ... شماره گذاری میشود که اشکالی ندارد اما در این حالت باید در زمان رسیدگی به ارزش افزوده توضیحات کافی به کارشناس مالیاتی ارائه شود. پیشنهاد ما شماره گذاری به صورت عادی می باشد.

۱۱. تعداد فاکتورهایی که برای هر سال نیاز است بستگی به حجم فروش شرکت یا شخص دارد مثلا در شرکتی ممکن است در طی یک سال بیش از ۱۰۰۰ عدد فاکتور صادر شود و در شرکت دیگری کمتر از ۱۰ مورد. در زمان سفارش چاپ باید به این موضوع توجه شود.

۱۲. در صورتی که تعداد فاکتورهای چاپ شده بیش از تعداد فاکتورهای استفاده شده در یک سال باشد، می توان از بقیه فاکتورها در سال بعد هم استفاده کرد. مثلا چنانچه در یک سال فقط ۳۷ شماره از ۱۰۰ شماره فاکتور موجود استفاده شده باشد بابت سال بعد می توان از شماره ۳۸ به بعد استفاده کرد و نیازی به چاپ فاکتور جدید نیست. در این صورت با توجه به اینکه معمولا اولین فاکتور صادر شده توسط نرم افزارهای حسابداری در هر سال مالی از عدد ۱ شروع می شود بین شماره فاکتور کاغذی و شماره فاکتور نرم افزار مغایرت به وجود می آید که باید در زمان رسیدگی توضیحات کافی در خصوص دلیل مغایرت به کارشناس مالیاتی ارائه شود.

۱۳. برای هر سال مالی می توان سری فاکتور جدیدی که از شماره ۱ شروع میشود تهیه کرد ولی باید فاکتورهای استفاده نشده هر سال تا ۱۰ سال بعد نگهداری و در صورت نیاز به کارشناس مالیاتی ارائه شود. تمام شماره سریال فاکتورها اعم از صادره، ابطالی و استفاده نشده باید به ترتیب وجود داشته باشد و در زمان رسیدگی، در صورت درخواست کارشناس مالیاتی ارائه شود. نبود حتی یک مورد از فاکتورها می تواند دردسر ساز شود.

۱۴. تعداد نسخه های هر فاکتور به سیستم شرکت بستگی دارد اما به طور معمول هر فاکتور دارای ۲یا ۳ نسخه است که هر نسخه دارای رنگ متفاوتی است. در حالت ۲ نسخهای یک نسخه در اختیار خریدار قرار داده می شود و یک نسخه هم به سند حسابداری ضمیمه می شود. در حالت ۳ نسخه ای، یک نسخه به خریدار ارائه می شود و یک نسخه ضمیمه سند حسابداری می شود و نسخه سوم به صورت جداگانه بایگانی می شود تا در زمان نیاز دسترسی به آن آسان باشد.

۱۵. سعی کنید در توزیع نسخه های فاکتور روال ثابتی داشته باشید به عنوان مثال اگر نسخه های شما 3 برگی و در رنگهای سفید، قرمز و آبی وجود دارد همیشه نسخه سفید را به خریدار تحویل دهید، نسخه قرمز را به سند حسابداری ضمیمه کنید و نسخه آبی را بایگانی کنید.

۱۶. اطلاعات ذکر شده در صورتحسابها حداقل موارد مورد نیاز است ولی مؤدیان مالیاتی می توانند بر حسب نیاز خود مواردی را در آنها اضافه کنند. این اطلاعات می تواند مواردی مانند لوگوی شرکت، شماره حواله انبار یا شماره حساب بانکی جهت واریز مبلغ توسط مشتریان باشد.

۱۷. کلیه اطلاعات موجود در فاکتور به ویژه مشخصات فروشنده و خریدار باید تکمیل شود. درغیر این صورت مالیات ها و عوارض مندرج در صورت حساب هایی که اطلاعات به طور کامل درج نگردیده باشد، بر اساس مفاد ماده (۱۷) قانون مالیات بر ارزش افزوده به عنوان اعتبارمالیاتی قابل کسر از مالیات های وصول شده یا قابل استرداد نخواهد بود.

۱۸. از نظر قانونی محدودیتی بابت تعداد ردیف ها در فاکتور وجود ندارد و مؤدی می تواند تعداد ردیف ها را افزایش یا کاهش دهد.

۱۹. در مواردی که فاکتورهای شما چاپ شده و به صورت دستی و یا از طریق کامپیوتر تکمیل میشوند و اقلام ارائه شده به مشتری بیشتر از تعداد ردیف های فاکتورهاست بهتر است اقلام فوق در ۲ فاکتور جداگانه ثبت شود. به عنوان مثال چنانچه مشتری ۸ قلم کالا خریداری کرده است و فاکتورهای چاپ شده دارای ۷ ردیف هستند بهتر است تعدادی از اقلام خریداری شده را در فاکتور اول و باقیمانده را در فاکتور دوم ثبت کنید.

۲۰. در صورت بروز اشتباه در زمان صدور فاکتور یا عدم انجام معامله پس از صدور فاکتور مربوطه را ابطال نموده و تمام نسخه های آن را نگهداری کنید تا در زمان رسیدگی به کارشناس مربوطه ارائه دهید.

۲۱. در صورت تغییر مواردی مانند آدرس می توانید از فاکتورهایی که روی آن آدرس قبلی ثبت شده استفاده کنید و پس از تمام شدن فاکتورهای قدیمی در فاکتورهای جدید آدرس فعلی را وارد کنید (البته باید تغییر آدرس به سازمان امور مالیاتی اعلام شود. در صورت تغییر مواردی مانند نام شرکت بهتر است در صورت امکان فاکتور جدید با نام فعلی چاپ و استفاده شود.

۲۲. تکمیل اطلاعات فاکتورهای دستی با استفاده از نرم افزارهایی مانند اکسل بهتر از نوشتن دستی می باشد و ظاهر زیباتری هم دارد. برای انجام این کار ابتدا در نرم افزاری مانند اکسل اطلاعات خریدار و کالا یا خدمات را نوشته و روی کپی فاکتور خام چاپ بگیرید. در صورت نیاز محل قرار گرفتن نوشته ها را جابجا کنید تا در محل مربوطه قرار بگیرد. پس از تنظیم نهایی، اطلاعات را روی فاکتورهای اصلی چاپ کنید.

۲۳. راه ساده تری برای تکمیل اطلاعات صورتحساب وجود دارد و آن هم استفاده از نرم افزارهایی است که بابتچاپ فاکتور ارزش افزوده در اینترنت موجود میباشد و می توانید آنها را با قیمت مناسب خریداری، نصب کرده و برای چاپ فاکتور استفاده کنید. البته پیش از چاپ در این نرم افزارها هم باید محل قرارگیری نوشته ها روی فاکتور را کنترل کنید و هم چنین از فروشنده معتبری آن را خریداری کنید.

۲۴. در صورتی که فاکتورهای تهیه شده در طی سال به اتمام برسد شماره فاکتورهای جدید باید در ادامه فاکتورهای قبلی باشد و شماره تسلسل حفظ شود.

۲۵. آخرین و شاید مهم ترین نکته قابل ذکر درباره فاکتورها این است که تمام مؤدیان مالیاتی بدون در نظر گرفتن اینکه مشمول ارزش افزوده هستند یا نه باید از نمونه فاکتورهای ذکر شده در این فصل استفاده و گزارش های خرید و فروش فصلی را ارسال کنند.

 

ثبت شرکت و برند ایلیا

 

پل ارتباطی مجتمع ایلیا

(به لبخندتان برترینیم )

شماره تماس مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا

  • شعبه کرج: 137 32 – 026
  • شعبه تهران :119 55 266 – 021
  • سامانه ی تخصصی ثبتی و حقوقی : WWW.ELIYA.IR
  • پست الکترونیکی به نشانی INFO@ ELIYA.IR

خدمات قابل ارائه مجتمع ثبتی ، اداری و حقوقی ایلیا ( ثبت شرکت ایلیا )شامل تنطیم قراردادهای حقوقی و مشاوره حقوقی و امور مالیاتی شامل تشکیل پرونده مالیاتی ، تشکیل پرونده ارزش افزوده و اخذ گواهی ارزش افزوده ، اخذ کد اقتصادی و اقدامات بعد از ثبت شرکت ، اخذ پلمپ دفاتر مالیاتی و همچنین خدمات ثبتی شرکت و برند در کلیه واحد های ثبتی اداره ثبت شرکتها در چهار چوب قانون تجارت ایران شامل ( ثبت شرکت و ثبت تغییرات شرکت ) خدمات نام تجاری در اداره مالکیت صنعتی شامل ( ثبت برند و ثبت علامت تجاری ، ثبت طرح صنعتی و ثبت اختراع ) همچنین اموراخذ کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی استانها ی کشور ) و کلیه خدمات اداری و اخذ انواع مجوزها در کل مراجع ذیصلاح ، هم چنین امور حقوقی ( دعاوی کیفری ، خانواده و حقوقی کلیه دادگاه ها ) و تهیه و تدوین و تنظیم انواع قرارداد های تخصصی درسراسر ایران.

در انتها خاطرنشان می شویم که در صورت روبروشدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا تماس بگیرید.

مشاوره آنی
مجتمع ایلیا ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی در راستا ارائه خدمات با حداقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

تسهیلات مالی دریافتی و روشهای ثبت تسهیلات دریافتی

تسهیلات مالی دریافتی و روشهای ثبت تسهیلات دریافتی؟ -ا-روش خالص:موقع دریافت وام میزنیم بانک بدهکار و تسهیلات مالی بستانکار،،،، زمان پرداخت قسط وام میزنیم تسهیلات مالی بدهکار و هزینه بهره بدهکار و بانک بستانکار.۲- روش ناخالص: موقع دریافت وام میزنیم بانک بدهکار و بهره تحقق نیافته ...

فرق درآمد ابرازی با درآمد مشمول با استناد ماده ۱۳۲ مالیاتی

فرق در آمد ابرازی با درآمد مشمول با استناد به ماده ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم ؟ در ماده ۱۳۲ جدید دقت بفرمایید در آمد ابرازی را مشمول نرخ صفر کرده ولی در ۱۳۲ قدیم درآمد مشمول مالیات ابرازی پس در ۱۳۲ جدید مادامی که در آمد ناخالص شرکت را اضافه نکنیم هر چی هم هزینه برگشت بدهیم بازهم درآمد مشمول جدید

در آمد ابرازی در ماده ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم

در آمد ابرازی در ماده ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم - اصطلاح " در آمد ابرازی " و " پروانه بهره برداری مندرج در قانون مالیاتهای مستقیم ، ترجیحا ماده ۱۳۲ این قانون به چه معنی باشد؟

نحوه ثبت درآمد در آژانسهای هواپیمایی

نحوه ثبت درآمد در آژانسهای هواپیمایی -آژانس های هواپیمائی نماینده هواپیمائی هستند و فقط حكم واسطه را دارند (دفتر نمایندگی هواپیمائی) مبلغ مالیات و عوارض ذکر شده در بلیط های هواپیمایی عملا" مربوط به شرکت هواپیمایی بوده نه آژانس هواپیمایی آژانسهای هواپیمایی درصدی از مبلغ بلیط را بابت کارمزد فروش

بازیافت پیمان در پیمان های بلند مدت به حساب سود و زیان

بازیافت پیمان در پیمان های بلند مدت به حساب سود و زیان- آیا مبلغ قابل بازیافت پیمان در پیمان های بلند مدت به حساب سود و زیان در پایان سال بسته می شود و یا به دوره بعد منتقل می گردد؟ و آیا بابت مبلغ بازیافت پیمان مالیات بر ارزش افزوده هم باید ثبت شود یا خیر؟

تفاوت حق اولاد و حق عائله مندی در چیست؟

توضیحات کامل درباره حق اولاد و حق عائله مندی.کلیه امور ثبتی خود را به ثبت شرکت ایلیا بسپارید.

مالیات بر درآمد کشاورزی

مالیات بر درآمد کشاورزی -مطابق با ماده ۸۱ ق.م.م درآمد حاصل از کلیه فعالیت های کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی و ماهیگیری، نوغان داری، احیای مراتع و جنگل ها، باغات اشجار از هر قبيل و نخبلات از پرداخت مالیات معاف می باشد.

نکاتی در خصوص دیوان عدالت اداری

نکاتی در خصوص دیوان عدالت اداری -نکته ۱: کلیه آراء شعب بدوی دیوان، به درخواست یکی از طرفین، ظرف مهلت بیست روز از تاریخ ابلاغ برای اشخاص مقیم ایران و دو ماه برای افراد مقیم خارج از ایران، قابل تجدیدنظرخواهی در شعب تجدیدنظر است. نکته ۲: عدم رعایت شرایط قانونی دادخواست و یا عدم رفع نقص آن در موعد

واحدهای سنتی وزن در ایران؟

1- «سوت» کوچکترین یکای اندازه گیری جرم در قدیم و برابر با امیلی گرم است. ۲- قيراط» معادل ۲۰۰ سوت و برابر با ۲۰۰ میلی گرم است. هر پنج قیراط معادل یک گرم می باشد. ۳- «سپر» معادل ۳۷۵ قیراط و برابر با ۷۵ گرم است. ۴- «چارک» معادل یک چهارم من تبریز و برابر با ۷۵۰ گرم است...

گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده چیست؟

گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده چیست؟ - مدرکی است که نشان دهنده ثبت نام کامل مؤدی در سامانه مالیات بر ارزش افزوده است. این مدرک پس از تکمیل ثبت نام در سامانه مالیات بر ارزش افزوده و پس از ثبت درخواست گواهی نامه توسط مؤدی، از طرف اداره مالیات بر ارزش افزوده صادر و در اختیار

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پرسش و پاسخ های شما
علی
سلام خسته نباشید اگه یه شرکتی معاف از ارزش افزوده باشه ولی کالای که ما میفروشیم معاف نباشد باید برای آن فاکتور با ارزش افزوده صادر کنیم یا خیر
پاسخ
ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
سلام سوال شما در حیطه کاری مالیاتی و مالی می باشد باید برای دریافت اطلاعات با موسسه حسابداری تماس بگیرید ما فقط مقاله های مربتط را روی سایت بارگزاری کردیم
پاسخ
محسن موزرمی
با سلام چند نمونه کارت بازرگانی داریم
پاسخ
ثبت شرکت ایلیا ®
ثبت شرکت ایلیا ®
2 نمونه داریم : کارت بازرگانی 1 ساله و کارت بازرگانی 5 ساله
پاسخ
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید