جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت مواد غذایی و راهکارهای ثبت سریع آن

ثبت شرکت مواد غذایی و راهکارهای ثبت سریع آن

سوالاتی مانند دلیل ثبت شرکت مواد غذایی و یا راه حل های ثبت آن در ایران از آن دسته سوالاتی است که باعث ایجاد چالش فکری بین متقاضیان ثبت شرکت مواد غذایی می شود. برای تسهیل امور ثبتی شما عزیزان ما متنی را تدارک دیدیم و مواردی مانند چگونگی راه اندازی کسب و کار در حوزه مواد غذایی و همچنین تمامی مراحل اخذ مجوز های لازم را برای موفقیت شما ذکر کردیم که می تواند در زمانی کوتاه شما را برای ثبت شرکت مواد غذایی آماده کند تا بدین صورت بتوانید با پیروی از قوانین تمامی هرآنچه که نیاز دارید را از بر شوید.

ثبت شرکت مواد غذایی

شرکت مواد غذایی از آن دسته شرکت هایی است که برای تاسیس باید توسط موسسین آن مجوزهایی به اداره ثبت ارائه شود تا بتوان تمامی فعالیت ها را در حیطه قوانین پیش برد در ادامه تمامی مجوزهایی که باید برای ثبت شرکت مواد غذایی در اختیار داشته باشیم را یادآور می شویم تا با مطالعه ان بتوانید بهترین راه را جهت انجام امورتان پیش بگیرید. در حالت کلی شرکت هایی که در زمینه موارد غذایی به ثبت می رسند می توانند در مواردی مانند بسته بندی ، توزیع و صادرات مواد غذایی فعالیت خود را گسترش دهند. در زمینه توزیع مواد غذایی موسسین باید از اصناف مربوطه مجوزهای لازم را دریافت کرده و بر اساس آن ها فعالیت خود را ادامه دهند.

از مهمترین اهدافی که تحصیل کنندگان در زمینه علوم صنایع غذایی در ذهن دارند، می توان به ثبت شرکت مواد غذایی اشاره کنیم. برای اظلاع شما این مورد را بیان می کنیم که در ابتدا رشته ای تحت عنوان صنایع غذایی وجود نداشت و نام آن مهندسی کشاورزی بود. اما پس از سال1371رشته مهندسی کشاورزی تغییر نام داد و به صنایع غذایی که امروزه آن را می شناسیم مبدل شد و امروزه شاهد این موضوع هستیم که سالانه افراد بسیاری در این رشته تحصیل می کنند و به حتم به فکر ارتقای سطح کاری خود در این زمینه هستند و ثبت شرکت مواد غذایی را نیز در فکر می‌پرورانند.

در واقع قانون به تمامی افرادی که در زمینه صنایع غذایی تحصیل کرده اند این اجازه را می دهد تا بسته به نوع فعالیتی که دارند در آینده ای نزدیک شرکتی تحت عنوان شرکت مواد غذایی را به ثبت رسانند. البته مراحل ثبت شرکت ها بسیار موضوعی مهم است که نباید در انجام ان کوتاهیی کردو ان را به افراد ناشی سپرد زیرا یک اشتباه در ارائه مدار  مجوزها و ثبت قانونی می تواند در اینده کاری فرد تاثیر بگذارد. نگران نباشید ما اینجاییم تا راهنمای به حق شما باشیم و در تنها چند دقیقه کوتاه زیر و بم انجام ثبت شرکت موادد غذایی را به شما اموزش دهیم.

مزیت های ثبت شرکت مواد غذایی

  • اعتبار و هویت قانونی: ثبت شرکت به شما اعتبار و هویت قانونی می‌ بخشد و اعتماد مشتریان و شرکای تجاری شما را جلب می‌کند.
  • دسترسی به مزایای قانونی: شرکت‌ های ثبت‌ شده می‌توانند از مزایای قانونی مانند معافیت‌ های مالیاتی و تسهیلات بانکی بهره‌ مند شوند.
  • قابلیت رشد و توسعه: ثبت شرکت به شما امکان می‌ دهد تا به طور قانونی و با برنامه‌ ریزی، کسب و کار خود را رشد و توسعه دهید.
  • جذب سرمایه: با ثبت شرکت، می‌ توانید به طور قانونی از سرمایه‌ گذاران برای توسعه فعالیت خود کمک بگیرید.
  • مسئولیت محدود: در شرکت‌ های با مسئولیت محدود، سهامداران فقط تا میزان سرمایه‌ گذاری خود در شرکت مسئولیت دارند.

ثبت شرکت مواد غذایی

ثبت شرکت تولید مواد غذایی خانگی

صنایع غذایی یکی از بزرگترین و پویاترین بخش‌های اقتصادی در جهان است. ایران با برخورداری از منابع طبیعی و انسانی غنی، پتانسیل بالایی در این زمینه دارد. اگر شما هم به دنبال ورود به این عرصه و راه‌ اندازی کسب و کار خانگی خود در زمینه تولید یا توزیع مواد غذایی هستید، ثبت شرکت مواد غذایی اولین قدم ضروری شما خواهد بود. اگر به فکر ثبت شرکت مواد غذایی هستید طبقه بندی مواد غذایی برای ثبت شرکت موضوعی است که باید آن را در زمانی که قصد ثبت شرکت دارید در نظر داشته باشید و بر اساس قوانین آنچه که می خواهید تولید کنید را ذکر کنید. در این زمینه می توانید از کارشناسان حقوقی و ثبتی خبره ایلیا یاری بخواهید و در کم ترین زمان امور را پیش ببرید.

برای ثبت شرکت مواد غذایی چه مجوزهایی لازم است؟

  • جواز تاسیس: اولین گام در مسیر ثبت شرکت مواد غذایی، اخذ جواز تاسیس از وزارت صنعت، معدن و تجارت است. متقاضیان باید مدارک مورد نیاز را به این وزارت‌خانه ارائه و پس از تایید، برای دریافت مجوزهای بعدی اقدام کنند.
  • پروانه بهره‌برداری: پس از اخذ جواز تاسیس، نوبت به دریافت پروانه بهره‌برداری از اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی (زیرمجموعه سازمان غذا و دارو) می‌رسد. صدور این پروانه منوط به تجهیز شرکت به امکانات و تجهیزات فنی و بهداشتی لازم برای فعالیت در این حوزه است.
  • پروانه ساخت: در صورتی که شرکت قصد تولید و ساخت محصولات غذایی خاص را داشته باشد، باید برای دریافت پروانه ساخت از سازمان غذا و دارو اقدام کند. تایید فرمول‌های ساخت و رعایت استانداردهای تولید مواد خوراکی و آشامیدنی، از الزامات دریافت این پروانه است.
  • گواهی بهداشت محیط کار: از مرکز بهداشت باید این مجوز را به منظور تاییدیه ای برای انجام تولید و عرضه بهداشتی محصولات خود دریافت کنید.
  • گواهی عدم سوء پیشینه: از مراجع ذیصلاح باید در خواست این موضوع را بکنید البته در سامانه های دولتی مرتبط با قوه قضاییه این موضوع قابل پیگیری است.

بهترین نوع شرکت برای ثبت شرکت مواد غذایی چیست؟

ثبت شرکت موادغذایی در دو قالب سهامی خاص و مسئولیت محدود انجام می‌شود. برای ثبت شرکت، ابتدا باید نوع قالب شرکت، نام و موضوع شرکت موادغذایی، میزان سرمایه، صاحبین سهم و میزان سهم‌الشرکه، مدیران شرکت و سمت هر یک را مشخص نمایید. در ادامه تمامی این موارد را به طور کامل توضیح داده‌ایم.

پس از اخذ مجوزهای لازم، نوبت به انتخاب نوع شرکت تجاری مناسب می‌رسد. متقاضیان می‌توانند با توجه به شرایط و نیازهای خود، از بین انواع مختلف شرکت مانند شرکت با مسئولیت محدود، سهامی خاص و یا تعاونی، یکی را انتخاب و برای ثبت شرکت خود اقدام کنند.

شرایط و نکات اصلی ثبت شرکت مواد غدایی

  • قبل از ثبت شرکت مواد غذایی بهتر است، از قوانین و مقررات مربوطه به طور کامل اطلاع پیدا کنید.
  • برای انتخاب نوع شرکت مورد نظر خود و موضوع فعالیت تاسیس آن، از مشاوره متخصصان حقوقی و اقتصادی استفاده کنید.
  • در انتخاب نام شرکت دقت کنید و نامی را انتخاب کنید که به یاد ماندنی و مرتبط با نوع فعالیت شما باشد.
  • تمام مدارک و اطلاعات لازم را به طور دقیق و کامل به مراکز ثبتی استان خود ارائه دهید.
  • از صحت و اعتبار مجوزهای اخذ شده قبل از هر اقدامی برای ثبت شرکتتان اطمینان حاصل کنید

مراحل ثبت شرکت مواد غذایی

  1.  انتخاب نوع شرکت: اولین قدم، انتخاب نوع شرکت مناسب با فعالیت شما است. متداول‌ترین انواع شرکت برای فعالیت‌های مواد غذایی عبارتند از: شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت تعاونی
  2. انتخاب نام شرکت: نام شرکت باید با موضوع فعالیت شما مرتبط باشد و قبلاً توسط شرکت دیگری ثبت نشده باشد.
  3. تهیه مدارک لازم: مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت شامل اساسنامه، شرکتنامه، اظهارنامه، لیست شرکا و … است.
  4. مراجعه به اداره ثبت شرکت‌ها: پس از تهیه مدارک لازم، باید به اداره ثبت شرکت‌ها در محل سکونت خود مراجعه و تقاضای ثبت شرکت خود را ارائه دهید.
  5. دریافت آگهی تاسیس: پس از بررسی مدارک توسط اداره ثبت شرکت‌ها، آگهی تاسیس شرکت شما صادر می‌شود.
  6. اخذ مجوزهای لازم: برای فعالیت در زمینه تولید و عرضه مواد غذایی، نیاز به اخذ مجوزهای مختلفی از سازمان‌های ذیربط مانند وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و موار دیگر دارید.

مدارک ثبت شرکت مواد غذایی

مدارک لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی

مدارک عمومی برای ثبت شرکت مواد غدایی که ملزم به ارائه آن به اداره ثبت شرکت ها هستید مشمول موارد زیر است . اگر هنوز نمیدانید بخشی از مدارک را از کجا تهیه کیند با شماره تماس 02632137 تماس بگیرید و به رایگان از انها و مراجع ثبت ان ها مطلع شوید.

  • تقاضانامه ثبت شرکت به دو صورت چاپی و الکترونیکی قابل دریافت است.

  • تسلیم رونوشت برابر اصل شده شرکتنامه شرکت در دو نسخه تنظیم و به امضای شرکا می‌رسد.

  • ارائه اساسنامه شرکت در دو نسخه تنظیم و به امضای شرکا می‌رسد.

  • ارائه صورتجلسه مجمع عمومی موسسین که در دو نسخه تنظیم و به امضای شرکا رسیده.

  • تسلیم گواهی عدم سوء پیشینه شرکا و اعضای هیئت مدیره از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی قابل دریافت است.

  • کپی برابر با اصل مدارک شناسایی شرکا و اعضای هیئت مدیره که شامل کارت ملی و شناسنامه می باشد

  • مجوزهای لازم که در بالا آن ها را متذکر شدیم.

مدارک خاصی که ملطم به ارائه ان ها هستید و بر اساس نوع شرکتی که انتخاب می کنید لحاظ می شود در زیر آوردیم تا راهنمای شما باشیم. پیشنهاد می کنیم ابتدا نوع شرکتتان را برگزینید سپس مدارک خاص ان را نیز جستجو کنید.

  • گواهی بانکی مبنی بر واریز 35% سرمایه اولیه که به حساب شرکت در شرف تاسیس واریز می شود. البته این موضوع برای شرکت سهامی خاص لحاظ می شود.
  • ارائه مجوز فعالیت از مراجع ذیصلاح البته این موضوع در صورت نیاز ارائه می شود.

هزینه ثبت شرکت مواد غذایی

هزینه ثبت شرکت به نوع شرکت، تعداد سهامداران، میزان سرمایه و موارد اینچنینی بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه ثبت شرکتها با موضوع موارد غدایی، می‌توانید به وب‌سایت اداره ثبت شرکت‌ها مراجعه کنید که البته به دلیلی نوسانات تعرفه ای به حتم نخواهید توانست هزنیه های ریز به ریز و دقیق را دریافت کنید . مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا این امکان را برای متقاضیان ثبت شرکت مواد غذایی ایجاد کرده تا تنها با یک تماس و بیان موضوع فعالیت خود بتوانند لیست هزینه ها را دریافت کرده و اقدامات لازم را انجام دهند تا به نتیجه مطلوب خود با کم ترین هزینه برسند.

در انتها باید بگوییم که اخذ مجوزهای لازم برای ثبت شرکت مواد غذایی، نه تنها تضمینی برای سلامت و کیفیت محصولات غذایی است، بلکه به ارتقای اعتماد عمومی و رونق کسب و کار در این صنعت نیز کمک می‌کند. پس همواره تلاش کنید در دریافت مجوزهای مربوط به ثبت شرکتتان در زمینه تولید و عرضه مواد غدایی بگوشید تا بتوانید این پروسه را با موفقیت به پایان رسانید . در این راه می توانید بر تخصص و مهارت ایلیا نیز تکیه کنید و هر انچه که نیاز به انجام دارید را از ما بخواهیدتا ما با جان و دل ان ها را برای پیشرفتتان ارائه کنیم. منتظر تماس شما عزیزان و دیدارتان در مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا هستم.

5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها