جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در خراسان رضوی

ثبت اختراع در خراسان رضوی

در این متن به تشریح ثبت اختراع در خراسان رضوی پرداختیم. تا شما عزیزان را در راه ثبت اختراع در کم ترین زمان راهنمایی کنیم. در صورت پیش آمدن هر سوالی مبنی بر ثبت اختراع می توانید با کارشناسان مجرب مجتمع حقوقی ایلیا تماس حاصل فرمایید.

در ادامه به تشریح مدارک و شرایط مربوط به ثبت اختراع در خراسان خواهیم پرداخت. با ما در ادامه همراه باشید.

راهنمای ثبت اختراع در خراسان رضوی

ثبت اختراع از مسائل مهمی است که یک مخترع در صورت تمایل به پیشرفت و هم چنین ارائه و تولید محصول اختراع شده خود باید به آن بپردازد. برای انجام امور ثبتی باید به نحوه و روش های انجام امور مسلط باشید.

در این زمان نیاز به استفاده از تخصص یک کارشناس حقوقی جهت انجام امور احساس خواهد شد.

می توانید برای تسهیل در امر ثبت اختراع در خراسان رضوی با کارشناسان مجرب مجتمع تخصصی ایلیا تماس گرفته و در کم ترین زمان با ارائه مدارک و نمونه طرح از اختراع خود به آن ها، امور ثبتی را با درایت تیم ایلیا انجام دهید.

این نکته را در نظر داشته باشید که با انجام امور حقوقی خود در ثبت اختراع می توانید خود و اختراع خود را برای جلوگیری از سو استفاده اشخاص ثالث بیمه کنید.

ثبت اختراع سریع در خراسان رضوی

هنگامی که جهت ثبت اختراع در خراسان رضوی اقدام می کنید، یک گواهی ثبت اختراع که اصطلاحاً به آن Patent می گویند صادر می گردد، این گواهی با خود حقوقی به همراه دارد و جلوی خرید و فروش، عرضه، صادرات یا هر نوع فعالیت دیگر مربوط به آن اختراع را می گیرد.

این گواهی به شرطی صادر می شود که اختراع علاوه بر مبتکرانه بودن در صنعت هم مفید باشد.

ثبت اختراع در خراسان رضوی

شرایط ثبت اختراع در خراسان رضوی

ثبت اختراع ریشه در تلاش ذهنی مالک اختراع داشته و نتیجه تبدیل افکار او به یک اثربا جنبه های علمی و فنی می باشد. اختراع به شرطی ثبت می شود که علاوه بر تازه بودن دارای کاربرد صنعتی نیز باشد.

به ویژه کسانی که پیش از این در آن رشته صنعتی خاص فعال بودند آن را نشناسند. جدید بودن ماهیت اختراع از این طریق نیز باید تایید شود.

ثبت اختراع را اداره مالکیت صنعتی پس از تایید جنبه های حقوقی و فنی اختراع توسط کارشناسان این اداره به انجام می رساند. گواهی مرتبط را صادر می کند.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در خراسان رضوی

  • تسلیم سه نسخه اظهارنامه ثبت اختراع اخذ شده از اداره مالکیت صنعتی
  • توصیف اختراع
  • ارائه نمونه اختراع
  • ادعانامه اختراع
  • تسلیم مدارک شناسایی مخترع یا مخترعین
  • فیش رسید بانکی ثبت اختراع

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع

بر اساس ماده 16قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و نشان های تجاری مصوب سال 1386، اعتبار گواهینامه ثبت اختراع در ایران برابر با 20 سال می باشد. البته در این 20 سال باید اقساط ثبت اختراع پرداخت گردد تا گواهی ثبت کان لم یکن تلقی نشود. مدت زمان اعتبار گواهی ثبت اختراع در کشورهای متفاوت مختلف می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها