جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در بیرجند در کم ترین زمان

ثبت اختراع در بیرجند

به دلیل تخصصی بودن امور برای ثبت اختراع، بهتر است با کارشناسان مجرب در این زمینه همراه باشید . ما در این متن به بحث در مورد ثبت اختراع در بیرجند پرداختیم تا شما در کم ترین زمان اقدامات لازم برای ثبت اختراع را انجام دهید. در ادامه همراه ما باشید.

چگونگی ثبت اختراع در بیرجند

ثبت صحیح یک اختراع زمانی صورت می گیرد که جنبه های فنی و حقوقی به موازات هم پیش رود. انتخاب دقیق و هوشمندانه یک گروه با تجربه و متعهد در زمینه ثبت اختراع در کردستان سبب می شود که مالک بر اساس مزایا و تمهیدات حقوقی، از اختراع خود، حمایت های لازمه ی حقوقی را به عمل آورد.

مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا در کنار بسته های حمایتی و حقوقی متنوع خود، اقدام به تشکیل پرونده های ثبت اختراع با هدف حمایت از مخترعین ارجمند نموده است. ثبت اختراع توسط وکلا و کارشناسان این مجتمع سبب حفظ حقوق مالکانه صاحبین اختراع و پیش گیری از تجاوز به دستاوردهای علمی و پژوهشی آنان خواهد شد.

ثبت اختراع در بیرجند

فرآیند ثبت اختراع در بیرجند

اختراع نتیجه ی یک فرآیند علمی است که پس از تایید و قبول در مراجع ثبتی ، منجر به ایجاد حق مالکیت به سود مخترع میشود. این مالکیت ، به دارنده ی آن حقوقی را اعطا می کند که ما آنرا حمایت های حقوقی قانونگذار از مخترعین، می دانیم.

حمایت های قانونی از مخترعین ، جنبه انحصاری دارد . به این معنی که در ابتدا شخص با مطالعه و کنکاش علمی به اختراعی دست می یابد و چنانچه سود آور بودن تولید آن و داشتن توجیهات اقتصادی و ملاحظات غیر اقتصادی آن ، به تایید متصدیان امر رسید، حق بهره برداری های مادی و مالی و غیر مادی اختراع در انحصار شخص مخترع خواهد بود.

شرایط ثبت اختراع در بیرجند

اختراع نتیجه کشف و جستجوهای فنی و تجربی در هر حوزه از فنون مختلفه است. که غالبا به ایجاد راهکارهای جدید فنی و یا صرفه جویی اقتصادی می انجامد.

یک محصول که نتیجه یک اختراع است عموما راهگشای مسائل روز افراد است و یک مخترع می تواند با اختراع خود ،سبب تحول در شیوه ی سایر هم نوعان خود باشد و چه بسا موجب تغییر همیشگی در سبک و شیوه زندگی اشخاص را فراهم کند .

به لحاظ حقوقی ، اختراعی قابل ثبت است که دارای ابتکار باشد و تولید آن در چرخه ی تولید و صنعت به افزایش کیفیت زندگی بشر کمک نماید . و در ازای ثبت این اختراع در اداره مالکیت صنعتی ، گواهی نامه ی انحصاری ثبت اختراع به نام متقاضی صادر می شود .

مدارک ثبت اختراع در بیرجند

جهت ثبت اختراع در کردستان ، متقاضیان محترم ، می توانند در ابتدا با مشاورین مجتمع ثبتی و حقوقی ایلیا در تماس باشند و سپس در اداره مالکیت صنعتی ، اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز ثبت اختراع عبارت است از :

  • شناسنامه و کارت ملی مخترع
  • شرح ادعا در سه برگ
  • ادعانامه اختراع در سه برگ
  • اظهار نامه در سه برگ
  • تنظیم نقشه ی ادعا
  • پرداخت حق الثبت
  • مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع

فرض قانونگذار اینست که افراد همواره در جامعه ایی پویا و پیش رونده زندگی می کنند و با گذشت هر سال و هر دهه از تاریخ ، اختراعاتی شکوفا و معرفی میشوند که شاید استفاده از آنها در سالهای قبل برای عموم جامعه قابل تصور نبوده است .

از این رو حمایت از یک اختراع برای چند دهه ی متوالی به نظر منطقی نیست چرا که یک اختراع پس از گذشت چند سال، نوآوری اولیه خود را از دست می دهد و حالت عمومی به خود می گیرد و نمی توان دیگران را از استفاده و تغییر در این اختراع ، برای چندین دهه ی متوالی ، منع کرد.

این اصل که اختراع باید در محدوده زمانی خاصی مورد حمایت قانون باشد تقریبا توسط قالب سیستم های حقوقی دنیا پذیرفته شده است. بنابراین حمایت از اختراع در کشور ما وجود دارد ولی این حمایت علی الابدل نیست و در یک بازه زمانی 20 ساله خواهد بود که مخترع می تواند ظرف 20 سال از روز تقاضای ثبت اختراع ، مالکیت اختراع را داشته باشد .

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها