ثبت علامت تجاری در هرمزگان

ثبت علامت تجاری در هرمزگان

در متن زیر نکات مهمی که باید در زمان ثبت علامت تجاری در هرمزگان بدانید برای شما عزیزان بازگو می شود تا به راحتی علائم تجاری را ثبت کنید . در ابتدای امر تعریفی کلی در مورد علامت را ارائه می دهیم .

راهنمای ثبت علامت تجاری در هرمزگان

امروزه ثبت علامت تجاری و علامت تجاری جزو موارد مهم در رونق یک کسب و کار به حساب می آید . زیرا هرچه یک محصول و خدمات دارای سودآوری باشد و بین مردم مطرح باشد به همان اندازه نیز سواستفاده از آن توسط افراد سودجو انجام می گیرد .

به همین جهت و به منظور جلوگیری از استفاده از نام و شهرت خود در هرمزگان بهتر است ثبت علامت را به صورت قانونی انجام دهید .

در جوامع کنونی به جهت جلوگیری از سوء استفاده افراد از شهرت دیگری در تولید محصولات و نیز عرضه آن به بازار، ثبت علائم از اهمیت ویژه ای برخوردار شده که بهتر است توسط متقاضیان ثبت علامت تجاری و علامت تجاری انجام شود .

منظور از علائم یا نام تجاری عبارتند از شکل، حرف، نشان که معرف کالا و یا خدمات خاص می باشد که آن را با نام علامت تجاری یا برند در جامعه نام می برند و می شناسند .

فواید ثبت علامت تجاری در هرمزگان

  •  امکان تمایز محصولات و خدمات از دیگر کالاها در بازار هدف
  •  این توانایی را به شرکت ها می دهد که بتوانند اجناسشان را متفاوت با اجناس دیگر شرکتها کنند
  •  بهترین ترفند است برای تبلیغات و شناساندن خود به دیگران و گرفتن اعتبار و ارزش
  •  با دارا بودنن علامت ثبت شده قانونی می توان شعبات دیگر و نمایندگی داشت
  •  با اعطایی مجوزهای لازم به اشخاص ثالث باعث وصول مطالبات و درآمد برای دارنده آن می گردد
  •  دارایی ذهنی و معنوی اشخاص و شرکتها محسوب می شوند
  •  علامت باعث تشویق شرکت‌ها به جهت بهینه سازی کیفیت و ویژگی های محصولات خود می شود
  •  با استفاده از علامت تجاری، روند گرفتن وام آسان شود.
ادامه مطلب
نظام مادرید

ثبت علامت تجاری در هرمزگان

مدارک مورد نیاز ثبت علامتتجاری در هرمزگان

علامت تجاری به دو حالت حقیقی و حقوقی قابل ثبت است. تفاوت میان این دو در مدارک تحویلی است . در حالت حقیقی باید مدارک به نام شخص و براساس فعالیت مورد نظر باشد و در ثبت حقوقی باید همه ی مدارک به نام شخص حقوقی که شرکت است و براساس فعالیت شرکت باشد.

لازم است قبل از شروع ثبت علامت مدارک ذیل را تدارک دیده و آن ها را اسکن نمایید.

مدارک اشخاص حقوقی

  • رونوشت از تمامی اسناد ثبتی شرکت همراه با آگهی تاسیس و و آخرین آگهی تغییرات در شرکت ها
  • رونوشت برابر اصل شده از جواز های فعالیت شرکت که اخذ شده ، این مجوز ممکن است به نام مدیر عامل شرکت باشد.
  • رونوشت از کارت بازرگانی برای ثبت علامت تجاری که به شکل لاتین ارائه شده
  • رونوشت از تمامی مدارک شناسایی مدیرعامل شرکت
  • ارائه نمونه تصویری علامت تجاری مربوطه با ابعاد 10*10
  • تسلیم مهر شرکت

مدارک ثبت برند به نام اشخاص حقیقی

  • رونوشت از تمامی مدارک مربوط به هویت شخص متقاضی ثبت برند
  • رونوشت از جواز کسب یا مجوز فعالیت در زمینه تولید و خدمات
  • رونوشت از کارت بازرگانی برای ثبت برند به زبان غیرفارسی
  • تسلیم یک نمونه علامت تجاری در ابعاد 10*10 به اداره مالکیت صنعتی

مراحل ثبت برند در هرمزگان

هر تولید کننده ای می تواند علامت تجاری منحصر به فرد خود را داشته باشد و علامت تجاری خود را باید با توجه به موازین اخلاقی طراحی کند و ان را در اداره ی ثبت شرکت ها و علائم و اختراعات به ثبت رساند و بعد از ثبت می تواند حق انحصاری آن را داشته یاشد.

ادامه مطلب
ثبت برند در لاهیجان

مدارک را بعد از تهیه کامل و مطابق با قوانین و مقررات برای ثبت نام در سایت اداره مالکیت صنعتی به آدرس زیر ارجاع نمایید iripo.ssaa.ir یا اینکه از طریق مجتمع ثبت شرکت و برند ایلیا فرآیند و اقدامات لازم جهت ثبت برند در هرمزگان را انجام دهید.

شما متقاضیان ثبت برند در هرمزگان برای انجام سریع امور ثبت برند خود تنها با یک تماس می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان مجتمع ایلیا بهره ببرید و گام های ثبت برند را در حیطه قوانین انجام دهید .

مدت زمان اعتبار برند در هرمزگان

مدت زمانی که علامت تجاری اعتبار دارد 10 سال است و بعد از این مدت زمان باید برای تمدید ان اقدام کرد. اداره ی مربوطه مدت 6 ماه زمان می دهد تا نسبت به تمدید علامت تجاری خود اقدام نمایید و البته باید هزینه تمدید وجریمه ان را نیز پرداخت کرد.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x