درخواست مشاوره رایگان

ثبت علامت تجاری در هرمزگان

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     پنج شنبه، 6 آذر 1399


ثبت علامت تجاری در هرمزگان
توضیحاتی کامل در زمینه ثبت و فواید ثبت علامت تجاری در هرمزگان

تعریف علامت تجاری

علامت تجاری نشان و علامتی است که برای شناساندن جنس تولیدی و خدمات ارائه شده توسط شخص حقیقی و حقوقی است.
براساس قوانین تجارت تعریف علامت‌، علامت جمعی و نام تجاری از این قرار است :
الف ـ علامت یعنی هر نشان دیداری و به نوعی گرافیکی كه معرف و تمیز دهنده كالاها یا خدمات اشخاص حقیقی یا حقوقی از یکدیگرباشد.
ب ـ علامت جمعی یا اشتراکی علامتی است که توسط جمعی از افراد یعنی اعضای یک صنف، اتحادیه یا انجمن استفاده شود و معرف ویژگی های مشترک کالاها یا خدمات آنها باشد.
ج ـ نام تجارتی یعنی اسم یا عنوانی كه معرف و شناساننده شخص حقیقی یاحقوقی باشد.

فواید ثبت علامت تجاری

• اثبات این که اجناس تولیدی با هم متفاوت بوده و عموم مردم میتوانند آنها را از هم تشخیص دهند.
• این توانایی را به شرکت ها می دهد که بتوانند اجناسشان را متفاوت با اجناس دیگر شرکتها کنند.
• بهترین ترفند است برای تبلیغات و شناساندن خود به دیگران و گرفتن اعتبار و ارزش
• جز جدا نشدنی توافق نامه اعطای نمایندگی هستند.
• با اعطایی مجوز استفاده از آنها به اشخاص ثالث منبع درآمدی از محل امتیازها برای مالک علامت محسوب می شوند.
• دارایی ذهنی و معنوی اشخاص و شرکتها محسوب می شوند.
• تشویق کننده ی شرکت‌ها برای حفظ یا بهینه سازی کیفیت و ویژگی های محصولات هستند.
• با استفاده از آنها ممکن است روند گرفتن وام تسهیل گردد.

مدت زمان اعتبارعلامت تجاری

مدت زمانی که علامت تجاری اعتبار دارد 10 سال است و بعد از این مدت زمان باید برای تمدید ان اقدام کرد. اداره ی مربوطه مدت 6 ماه زمان می دهد تا نسبت به تمدید علامت تجاری خود اقدام نمایید و البته باید هزینه تمدید وجریمه ان را نیز پرداخت کرد.

مدارک مورد نیاز جهت تقاضای ثبت علامت تجاری در هرمزگان

علامت تجاری به دو حالت حقیقی و حقوقی قابل ثبت است.تفاوت میان این دو در مدارک تحویلی است .در حالت حقیقی باید مدارک به نام شخص و براساس فعالیت مورد نظر باشد و در ثبت حقوقی باید همه ی مدارک به نام شخص حقوقی که شرکت است و براساس فعالیت شرکت باشد.
لازم است قبل از شروع ثبت برند مدارک ذیل را تدارک دیده و آن ها را اسکن نمایید.
مدارک اشخاص حقوقی
1.کپی اسناد ثبتی شرکت به همراه آگهی تاسیس و و آخرین آگهی تغییرات
2. کپی از مجوز فعالیت شرکت ، این مجوز ممکن است به نام مدیر عامل نیز باشد.
3. کپی کارت بازرگانی برای ثبت برند به شکل لاتین
4. کپی مدارک شناسایی مدیرعامل شرکت
5. نمونه تصویری علامت تجاری مد نظر با ابعاد 10*10
6. مهرشرکت
مدارک ثبت برند به نام اشخاص حقیقی
1. کپی مدارک احراز هویت شخص متقاضی
2. کپی جواز کسب یا مجوز فعالیت مرتبط با زمینه تولید و خدمات
3. کپی کارت بازرگانی برای ثبت برند به زبان انگلیسی
4. نمونه علامت تجاری در ابعاد 10*10


مراحل ثبت علامت تجاری در هرمزگان

هر تولید کننده ای می تواند علامت تجاری منحصر به فرد خود را داشته باشد و علامت تجاری خود را باید با توجه به موازین اخلاقی طراحی کند و ان را در اداره ی ثبت شرکت ها و علائم و اختراعات به ثبت رساند و بعد از ثبت می تواند حق انحصاری ان را داشته یاشد.
مدارک را بعد از تهیه کامل و مطابق با قوانین و مقررات برای ثبت نام در سایت اداره مالکیت صنعتی به ادرس زیر ارجاع نمایید sherkat.ssaa.ir یا اینکه از طریق مجتمع ثبت شرکت و برند ایلیا فرایند و اقدامات لازم جهت ثبت علامت تجاری در هرمزگان را انجام دهید.

دیگر خدمات مجتمع ثبت شرکت ایلیا

ثبت شرکت: ( انجام کلیه مراحل تخصصی ثبت شرکت )

ثبت برند: ( طراحی لوگو و برند و انجام امور ثبت علامت تجاری و ثبت برند ، علائم و لوگوی تجاری ( برند ) در اداره مالکیت صنعتی )

ثبت طرح صنعتی:( انجام کلیه امور ثبت طرح صنعتی در ادره مالکیت صنعتی )

ثبت تغییرات شرکت: ( تدوین و تنظیم کلیه امور صورتجلسات و تغییرات شرکتها در اداره ثبت شرکت ها )

خدمات اداری و حقوقی: ( انجام تخصصی کلیه امور مربوط به اخذ جواز تاسیس صنایع ، تدوین طرح توجیهی ، اخذ رتبه بندی شرکتها ، کارت بازرگانی و کلیه امور حقوقی و وکالت اشخاص حقیقی و حقوقی )

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
ثبت علامت تجاری در هرمزگان

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید