لوگو سفید ایلیا
ثبت شرکت انتخاب نام شرکت و برند خدمات ما
ثبت شرکت ثبت برند ثبت تغییرات شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت ثبت طرح صنعتی ثبت اختراع اخذ کارت بازرگانی اخذ جواز تاسیس صنایع رتبه بندی(گرید) شرکت ها
درباره ما
حقوق مالکیت برند ایلیا اساسنامه ثبت ایلیا اعضای هیئت مدیره ایلیا منشور اخلاقی ثبت ایلیا تاریخچه ایلیا همکاران ایلیا محیط کار ایلیا کاتالوگ ایلیا
ارتباط با ما تور مجازی ایلیا

ثبت برند بین المللی🥇


به طور کلی ثبت برندهای تجاری را به ثبت برند در ایران و ثبت برند بین المللی ( مادرید ) تقسیم می کنند.
به موجب سیستم مادرید، علامت با توجه به قوانین داخلی هر کشور مورد بررسی قرار می گیرد و سپس وارد طریق بین المللی خود می شود.ثبت بین المللی علائم تجاری ( سیستم مادرید ) در گام اول با ثبت ملی در اداره کشور مبداء صورت می گیرد.اقدام به درخواست ثبت بین المللی علامت تجاری صرفاَ از طریق اداره مالکیت صنعتی امکان پذیر است .بدین منظور می بایست در مرحله ی اول، فرم اظهارنامه علامت تجاری که شامل مواردی نظیر مشخصات علامت، لیست کالا یا خدمات مرتبط طبق طبقه بندی علائم تجاری است را تکمیل نمود.( در ادامه به لیست طبقه بندی علائم تجاری خواهیم پرداخت).
در واقع ثبت بین المللی مجموعه ای از ثبت های ملی طبق مقررات داخلی هر کشور تعیین شده می باشد.به طوری که اداره مبدا از انجام طبقه بندی کالاها و خدمات و انتشار علائم در روزنامه رسمی کشور متبوع خویش بی نیاز است.از سویی دیگر،متقاضی با تسلیم یک اظهارنامه بین المللی از طریق اداره مالکیت صنعتی به وایپو می تواند در صورت تمایل در 85 کشور عضو موافقتنامه و پروتکل مادرید یا تعدادی از آن ها بسته به انتخاب خود حمایت از علامت تجاری خود را درخواست و کسب نماید.
بنابراین، مزیت استفاده از آن در ساده ، ارزان و موثر بودن آن می باشد یعنی تنها بوسیله یک تقاضانامه بین المللی واحد به یک زبان ( فرانسه ، انگلیسی یا اسپانیولی ) و پرداخت یک تعرفه به فرانک سوئیس، تحصیل و تامین حمایت از علامت تجاری یا خدماتی در کشورهای تعیین شده در فرم درخواست میسر می گردد.
هزینه ثبت بین المللی بعد از تسلیم اظهارنامه به اداره مالکیت صنعتی بر مبنای تعداد طبقات و کشورهای مورد تقاضا به فرانک سوئیس به حساب  WIPOقابل پرداخت میباشد.

 

ثبت برند بین المللی

برند واژه یا اصطلاحی جهانی است و به یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی مدرن اطلاق می شود که امروزه در محافل تجاری حرف اول را می زند و سبب رونق کسب و کار ، اصالت و شهرت محصولات و خدمات می گردد و به کار شما قوام می بخشد به بیان دیگر برند عبارتست از اسم،رنگ،حرف،شکل،نقش و....که سبب ایجاد شدن وجه تمایز میان کالاها و خدمات تولید شده توسط یک شرکت یا تولیدکننده با شرکت و یا تولید دیگر می شود برند نام دارد.در گذشته اشخاص حقیقی و حقوقی جهت ثبت بین ­المللی برند مجبور بودند که برند را به صورت جداگانه در تک ­تک کشورهای موردنظر خود ثبت کنند. از این رو ملزم به ترجمه مدارک موردنیاز به زبان تمام کشورهای مدنظر و پرداخت هزینه ­های هنگفت می شدند تا اینکه برخی از کشورهای عضو کنوانسیون پاریس برای رفع این معضلات دست به کار شدند و طی تشکیل یک اتحادیه، سیستم ثبت برند مادرید را تصویب کردند. سیستم ثبت مادرید از موافقتنامه مادرید، پروتکل مرتبط با آن و آیین­ نامه­ای متشکل از موافقتنامه و پروتکل تشکیل می ­شود.ما در این مقاله تلاش بر آن داریم تا درباره ثبت برند بین المللی مطالبی را ارائه نماییم برای برقراری ارتباط با مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا می توانید فرم مشاوره آنی رایگان را کامل کنید هم چنین می توانید با شماره تلفن های 32137-026 و 26655119-026 تماس حاصل نمایید.

 

ثبت برند بین المللی

ثبت برند در خارج از کشور

 راه اول ثبت از طریق سیستم بین المللی مادرید است که به موجب عهدنامه مادرید (که ایران نیز از کشورهای عضو این موافقت نامه است) متقاضی ثبت علامت در هریک از کشورهای عضو می تواند با مراجعه به اداره ثبت علامت کشور خود (کشور مبدا) ثبت علامت خود را در هریک از کشورهای عضو یا انتخاب آنها و پرداخت هزینه های مربوط درخواست نماید.
یکی از پیش شرط های مهم ثبت علامت از این طریق ثبت علامت در کشور مبدا (کشور متقاضی) است و نکته مهم دیگر اینکه بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای همسایه ای که مقصد تجاری بسیاری از بازرگانان را تشکیل می دهند عضو این موافقتنامه نیستند. صرفِ تقدیم اظهارنامه در کشورهای مبدا برای درخواست ثبت علامت در کشورهای عضو، کافی است ولی متقاضی موظف است ظرف سه سال ثبت قطعی علامت خود را به اطلاع کشورهای انتخابی خود برساند درغیر اینصورت ثبت علامت در این کشورها کان لم یکن خواهد شد.
فرض کنید متقاضی در ایران ثبت علامت تجاری "الف" را به موجب اظهارنامه تقاضا داده است. متقاضی می تواند با اعلام شماره اظهارنامه علامت خود در ایران و یا ارائه گواهینامه ثبت علامت در ایران ، ثبت علامت خود را در کشور های عضو مادرید تقاضا نماید لیکن چنانچه صرفا اظهارنامه در ایران تقدیم شده باشد و علامت هنوز به ثبت نرسیده باشد، گواهی ثبت علامت در ایران باید ظرف مدت 3 سال به سازمان جهانی وایپو (که متصدی اجرای موافقت نامه مادرید است) ارائه شود. حال اگر ثبت علامت "الف" در ایران با مشکل مواجه شود و یا علامت ثبت شده باشد و به هر دلیلی باطل شود و متقاضی موفق به اخذ گواهی ثبت علامت "الف" در کشور ترکیه از طریق سیستم مادرید شده باشد گواهی ثبت علامت ترکیه به این دلیل باطل خواهد شد چرا که گواهین
امه علامت مبدا (در مثال ما ایران) فاقد اعتبار شده است. بنابراین در سیستم مادرید اظهارنامه علامت و علامت ثبت شده در کشور مبدا بسیار اهمیت دارد و ثبت علائم در سایر کشور ها منوط به بقاء اعتبار علامت تجاری ثبت شده متقاضی در ایران است.

مزایای ثبت بین المللی برند

بازار هدف بزرگتر ، گسترش عرصه کسب و کار شما و دستیابی به اعتبار بیشتر در خارج از مرزهای کشور. ثبت بین المللی برند تحت معاهدات و کنوانسیونهایی که در پی می آید ، انجام می گیرد : ثبت مادرید ، ثبت Trips ، ثبت OHIM ، ثبت Benelux ، ثبت OAPI ، ثبت .ARIPO در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ثبت برند خود در هریک از سیستم های بین المللی فوق الذکر به بخش توضیحات تکمیلی مراجعه فرمایید.

هزینه ثبت برند بین المللی

جهت محاسبه هزینه ثبت برند بین المللی طبق مشخصات مندرج درتصدیق ثبت داخلی ازقبیل تعداد طبقات، رنگی یا سیاه سفید بودن علامت میتوانید با مراجعه به آدرس اینترنتی مرجع مربوطه در کشور مورد نظر و انتخاب درخواست اقدام فرمائید. هزینه محاسبه شده به فرانک سوئیس می باشد و پس ازبررسی و تائید فرم اظهارنامه ثبت بین المللی توسط اداره ثبت علائم تجاری از متقاضی درخواست خواهد شد تا هزینه مزبور را به حساب WIPO واریز نماید.

مراحل ثبت بین­ المللی برند تحت سیستم مادرید

برای ثبت مادرید در مرحله نخست جهت دریافت راهنمای ثبت تحت سیستم مادرید، فرم تقاضانامه و فرم محاسبه هزینه ­ها باید به سامانه اینترنتی سازمان جهانی مالکیت معنوی وایپو WIPO مراجعه نمایید.درخواست کتبی مبنی بر تقاضای ثبت بین ­المللی برند را تنظیم کنید. عنوان درخواست باید اداره ثبت علائم تجاری باشد. ذکر اسامی کشورهای موردنظر در درخواست الزامی است. اسناد ثبت برند در داخل کشور را نیز ضمیمه درخواست نمایید.

با توجه به اینکه خواستار ثبت برند مادرید در کشورهای عضو موافقتنامه مادرید، کشورهای عضو پروتکل مرتبط با موافقتنامه مادرید یا هر دوی آن­ها هستید؛ یکی از سه فرم MM1 یا MM2 و یا MM3 را تکمیل کنید. این فرم­ها را از سامانه اینترنتی وایپو تهیه نمایید.در انتها باید فرم محاسبه هزینه را تهیه و تکمیل کنید. هزینه برحسب فرانک سوئیس محاسبه می ­شود. پرداخت هزینه و ارسال گواهی پرداخت نیز الزامی است.

مدارک لازم برای ثبت بین­ المللی برند تحت سیستم مادرید

  1. درخواست کتبی جهت ثبت بین­المللی برند که باید حاوی نام کشورهای مدنظر باشد.
  2. مدارک و اسناد مربوط به ثبت برند در کشور مبدأ.
  3. تصویر برابر با اصل مدارک شناسایی مدیران شرکت و صاحبان حق امضا یا تصویر مدارک شناسایی متقاضی حقیقی.
  4. روزنامه­های حاوی آگهی تاسیس و آخرین تغییرات شرکت.
  5. انتخاب کشورهای مدنظر و پر کردن فرم لاتین.
  6. تکمیل فرم هزینه­ ها که باید متقاضی ذیل آن را مهر و امضا کند.
  7. گواهی پرداخت هزینه ­های ثبت بین­ المللی برند.

ثبت مادرید

میتوان گفت ثبت مادرید در واقع همان ثبت بین المللی است . ثبت بین المللی علامت تجاری یا به اصطلاح مادرید،برای ثبت علامت یا برنددرکشورهای مختلف است.باثبت بین المللی علامت تجاری می توانیدازحقوق محصولات ودرحقیقت ازعلامت تجاری یابرندخوددرکشورهای مختلف محافظت کنید برندشدن وبرندبودن مهمترین مسئله برای شرکتهای بزرگ وحتی شرکت های نوپا می باشد. هرعلامت تجاری ثبت شده درایران قابلیت درسیستم مادریدرادارد. درحال حاظر۸۶کشورازجهان ازجمله ایران عضواین کنوانسیون بین المللی میباشند. جهت ثبت بین المللی اخذ تصدیق درایران الزامی است

انتخاب نام برند مادرید

  • نام انتخابی با علامت و لوگوی شما مغایرت نداشته باشد.
  • نام برند شما قابل نگارش به زبان های دیگر باشد (در زبان های دیگر معنی بدی نداشته باشد، از حروف خاصی که در زبان های محدودی وجود دارد استفاده نشود)
  • تلفظ آن راحت باشد و نیاز به اعراب گذاری نداشته باشد.
  • مرتبط با حوزه فعالیت شما باشد.
  • صادقانه باشد.
  • و مهمتر از همه قابل ثبت باشد.

برای ثبت بین المللی برند از کجا شروع کنیم

به منظور ثبت برند بین الملل لازم است ابتدا برند خود را به صورت داخلی به ثبت رسانده و سپس نسبت به اخذ کارت بازرگانی اقدام لازم ثبتی و اداری صورت پذیرد. بعد از انجام فرایند فوق می توانید جهت ثبت برند خود به صورت جهانی ( مادرید )، پس از انتخاب کشورهای مورد نظر اقدام نمایید. در این خصوص می توانید با کارشناسان دپارتمان تخصصی ثبت برند در مجتمع ثبت شرکت و برند ایلیا تماس حاصل نمایید.

کشورهای عضو سیستم بین المللی مادرید

1 ) ایران 2 ) آنتیگوا و بارباردو 3 ) آلبانی 4) ارمنستان 5) بن ایر 6) اتریش 7) استرالیا 8) آذربایجان 9) بوسنی و هرزه گوین 10) بلژیک11) بلغارستان 12) بحرین13) بوتان 14) بوتسوان 15) بنلوکس 16) بلاروس17) سوئیس 18) چین 19) کوبا 20 ) قبرس21) جمهوری چک 22) آلمان 23) دانمارک 24) الجزیره 25) استونی 26) مصر27) اتحادیه اروپا 28) اسپانیا 29) فنلاند 30) فرانسه 31) انگلستان32) گرجستان33) غنا 34) یونان35) کرواسی36) مجارستان 37) ایسلند 38) ایرلند39) ایتالیا 40) ژاپن 41) کنیا 42) قرقیزستان 43) کره شمالی 44) کره جنوبی45) قزاقستان 46) لیختن اشتاین 47) لیبریا 48) لسوتو49) سائوتومه و پرنسیپ 50) لیتونی 51) موروکو52) موناکو53) مولداوی 54 ) مونته نگرو 55) ماداگاسکار 56) مقدونیه 57) مغولستان 58) موزانبیک 59) نامیبیا 60) نروژ61) عمان 62) هلند 63) لهستان 64) پرتغال 65) رومانی 66) روسیه 67) سودان 68)سوئد 69) سنگاپور 70) اسلوونی 71) اسلوواکی 72) سبیرالئون 73) سان مارینو 74) سوریه 75) تاجیکستان 76) ترکمستان 77) ترکیه 78) اوکراین 79) آمریکا 80) ازبکستان 81) ویتنام 82) زامبیا 83) کوراکائو 84) سینت مارتین 85) سوازیلند.

مراحل ثبت بین المللی برند

 مراحل ثبت برند بین الملل عبارت است از : ثبت برند داخلی- اخذ کارت بازرگانی- انتخاب کشورهای مورد نظر- اخذ مشاوره و اقدام جهت ثبت بین المللی برند

مدارک ثبت بین المللی برند

 مدارک احراز هویت شخص حقیقی و یا کلیه اسناد ثبتی شخص حقوقی به همراه اظهارنامه ثبت برند در ایران ، کارت بازرگانی به نام شخص حقیقی یا مدیر عامل شخص حقوقی و تصویری از برند در ابعاد 10*10 و نیز فرم تقاضای ثبت بین المللی برند ( اظهارنامه)

زمان ثبت بین المللی برند

ثبت برند به شکل جهانی پروسه ای پیچیده دارد که منوط بر طی سلسله مراتب خاص در سیستم اداره مالکیت صنعتی در داخل ایران و سیستم های مختلف ثبت جهانی در خارج از ایران می باشد. لذا اعلام مدت زمان دقیق برای انجام این کار امکان پذیر نیست لکن می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در مجتمع ثبت ایلیا در تماس باشید.

توضیحات تکمیلی و مفید در خصوص ثبت بین المللی برند جهانی

برند واژه یا اصطلاحی جهانی است که مدتی است در محافل تجاری و بعضا" غیر تجاری جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. و در محدوده ابزار بازاریابی با وجود سابقه طولانیش به تازگی رتبه اول را به خود اختصاص داده است و در حال حاضر مهمترین نقش را در این زمینه ایفا می کند.

برند به یک کسب و کار اصالت و روح می بخشد. برند، سطح تعامل عرضه کننده و مشتری است . با اختصاص دادن یک برند یا علامت تجاری به کسب و کار خود آن را به بلوغ رسانده و رونق ویژه ای به کار خود می بخشید.

و اما در رابطه با حقوق بین المللی ناشی از ثبت بین المللی علائم تجاری و نیز ثبت طرح صنعتی ، ثبت اختراع ، نشان جغرافیایی و حفظ حقوق ماکیت یا کپی رایت (1)تاکنون در حدود 27 معاهده در کنوانسیون های بین المللی به تصویب رسیده است. نظارت بر حسن اجرای این معاهدات بر عهده سازمان جهانی مالکیت فکری ( WIPO )2 واقع در ژنو سوییس است. این معاهدات بین المللی به 3 دسته تقسیم بندی می گردند ، دسته اول مربوط به ماهیت برند و حقوق و تکالیف برآمده از ثبت علامت تجاری است. دسته دوم به شیوه و مراحل ثبت بین المللی برند و دسته دیگر به طبقه بندی و موضوعات علائم اختصاص دارد.

در ادامه مهمترین سیستم های ثبت جهانی برند به طور خلاصه معرفی می گردد :

ثبت برند و علائم تجاری در سیستم مادرید ( Madrid)

به منظور اجتناب از نیاز به ثبت علامت تجاری بطور مجزا در هر یک از سازمان های ملی یا منطقه ای ثبت علائم، سازمان جهانی مالکیت معنوی WIPO -World Intellectual Property Organization نظامی را جهت ثبت بین المللی علائم تجاری ایجاد کرده است. این سیستم تحت موافقتنامه و پروتکل مادرید که ثبت بین المللی علائم را در برمیگیرند اداره می‌گردد. هر شخصی که به طریقی (به لحاظ ملیت، اقامت و یا استقرار بنگاه صنعتی یا تجاری) به یک کشور طرف قرارداد و به یکی یا هر دو معاهده مذکور مرتبط باشد، می تواند با ثبت یا درخواست ثبت علامت تجاری خود در اداره ثبت علائم تجاری آن کشور از مزایای ثبت بین المللی که تاثیر آن در همه یا برخی از دیگر کشورهای عضو سیستم مادرید جاری است بهره مند گردد .

کشورهای عضو: کشورهای عضو سیستم ثبت برند مادرید در حال حاضر بیش از 85 کشور جهان متشکل از کشورها و دفاتر منطقه ای عضو سیسستم مادرید می باشند. لازم به توضیح است که درخواست ثبت بین المللی صرفا از طریق دفاتر مالکیت صنعتی کشورهای عضو سیستم مادرید امکان پذیر بوده و منوط به ثبت اولیه در کشور مبدا می‌باشد .

ثبت تریپس TRIPS (Agreement on trade-related Aspects of Intellectual Property Rights )

موافقت‌نامه جنبه های تجاری حقوق مالکیت فکری (TRIPS) که جزء لا ینفک و اسناد لازم الجرای سازمان تجارت جهانی است، یکی از جامع ترین و کامل ترین مقررات درباره حقوق مالکیت فکری محسوب می گردد. این موافقتنامه از نظر پوشش، انواع مختلف حقوق مالکیت فکری را شامل گردیده و مقررات ماهوی نسبتا کاملی را در راستای حمایت از آنها بیان می دارد. سازمان تجارت جهانی (WTO) روند نظارتی و و اجرایی آن را عهده دار است .

ثبت OHIM ( (Office for harmonization in the Internal market

ثبت یکپارچه اتحادیه اروپا EU که از آن به عنوان ثبت OHIM نام برده می شود، پس از بوجود آمدن اتحادیه اروپا مطرح شده است. صرفه جویی در هزینه، صرفه جویی در زمان روند ثبت علامت تجاری و سهولت در پیگیری دعاوی علیه علامت تجاری و سهولت در پیگیری دعاوی علیه علامت تجاری از مزایای ثبت یکپارچه اتحادیه اروپا می‌باشد .

کشورهای عضو:اتریش،بلغارستان،بلژیک،جمهوری چک، قبرس، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه آلمان،یونان، مجارستان،ایرلند، ایتالیا، لاتویا، لتونی،لوکزامبورگ، مالت،هلند،لهستان، پرتقال، رومانی، اسلواکی، اسلونی، اسپانیا، سوئد و انگلستان .

ثبت بنلوکس ( Benelux (Belgium Netherlands Luxembourg

ثبت بنلوکس شامل ثبت علامت تجاری بصورت همزمان در سه کشور همزمان در سه کشور همسایه اروپایی می باشد. این سه کشور علاوه اینکه عضو سیستم یکپارچه اروپا OHIM هستند، یک پیمان سه جانبه ثبت و حمایت علامت تجاری را درون خود وضع کرده اند. در صورتی که بازار هدف این سه کشور باشد می توان به جای استفاده از سیستم یکپارچه اتحادیه اروپا، از سیستم بنلکس استفاده نمود .

کشورهای عضو:بلژیک، هلند، لوکزامبورگ

ثبت OAPI ( (The Organisation Africainedela proprite Intellectualle

English: African Intellectual Property Organization

ثبت یکپارچه OAPI شامل ثبت علامت تجاری بصورت همزمان در 16 کشور آفریقایی فرانسه زبان است.

کشورهای عضو: بنین، بورکینافاسو، کامرون، آفریقای مرکزی، چاد، کنگو، گینه اکو تریال، گابن،گینه، گینه بیسائو، ساحل عاج، مال، موریتانی، نیجر، سنگال،توگو

ثبت ARIPO ( (African Regional Industrial Property Organization

ثبت یکپارچه ARIPO شامل ثبت علامت تجاری بصورت همزمان در 9 کشور آفریقایی است .

کشورهای عضو: بوتسوانا، لسوتو، لیبریا، مالاوی، زامبیا، سوایزلند، تانزانیا،اوگاندا و زیمباوه

و در ادامه در خصوص ثبت مادرید توضیحات تکمیلی و جامعی را برای شما موکلین محترم مجتمع حقوقی بین الملل ثبت شرکت ایلیا ارائه می نماییم :

ثبت علامت تجاری بین المللی (مادرید)

متقاضی ثبت بین المللی برند و علامت تجاری علاوه برتکمیل اظهارنامه ثبت بین المللی باید مبلغ مشخصی را به فرانک سوئیس (۶۵۳ فرانک) برای علائم سیاه وسفید و۹۰۳ فرانک سوئیس جهت علائم رنگی به دفتر بین المللی بپردازد و همینطور مبلغ دیگری را برای ثبت علامت درهریک ازکشورها لازم است پرداخت کند و نیز برای کالا و خدمات مازاد برسه طبقه (هریک ۷۳ فرانک) را باید به شماره حسابهای مربوطه که در انتهای اظهارنامه ها درج شده است، واریز نماید .

امتیاز این سیستم اینست که متقاضی با ثبت یا تسلیم یک فرم اظهارنامه بین المللی به (زبان انگلیسی یا فرانسه) میتواند درصورت تمایل در۷۳ کشور طرف قرارداد یا تعدادی از آنها بسته به انتخاب خود حمایت از علامت تجاری خود را درخواست وکسب نماید. این دفتر نیز به نوبه خود پس از ثبت علامت در دفتر ثبت بین المللی و بعد از انجام بررسیهای مورد نیاز اظهارنامه را برای ادارات مالکیت صنعتی کشورهای موردنظرتعیین شده در اظهارنامه ثبت بین المللی که حمایت از علامت تجاری درآن کشورها درخواست شده است، خواهد فرستاد .

لازم به ذکر است که هریک از کشورهای مزبور علامت مورد نظر را براساس مقررات ماهوی خود بررسی کرده و از این اختیار برخوردارندکه چنانچه حمایت از علامت مزبور را مغایر با مقررات و منافع ملی خود تشخیص دهند، آن را رد نمایند درغیراینصورت علامت مزبور در آن کشور برای مدت۲۰ سال(۱۰ سال حمایت اولیه و درصورت تجدید علامت برای۱۰ سال دیگر) قابل حمایت خواهد بود .

ایرادات و نواقص مورد تصحیح توسط اداره مبدأ

مواردی از ایراداتی كه در ذیل آمده است میبایست ظرف مدت 3 ماه ازتاریخ ابلاغ از جانب متقاضی و اداره مبداء‌ بر طرف و به دفتر بین الملل ارسال گردد درغیراینصورت اظهارنامه بین المللی ترك شده تلقی خواهد شد :‌

  •  كسری مبلغ هزینه ثبت بین المللی پرداخت شده با میزان محاسبه شده در برگه محاسبات،‌ دراین صورت متقاضی بایستی نسبت به پرداخت كسری هزینه مزبور اقدام و طی نامه ای واریزمبلغ پرداختی را به همراه رسید مربوطه به دفتر بین المللی اطلاع دهد .
  •  نواقص دردرج اطلاعات مربوط به متقاضی یا نماینده وی مشروط براینكه امكان ارتباط با آنها میسر باشد؛
  •  نواقص دردرج اطلاعات مربوط به اظهارنامه مقدم كه حق تقدم در آن ذكر و ادعا شده است؛
  • نواقص مربوط به نموده علامت بویژه ناكافی بودن اندازه علامت و یا الصاق نبودن نمونه رنگی؛
  • املاء علامت با توجه به تلفظ اصلی آن به لاتین دراظهارنامه بین المللی درج نشده باشد ؛
  • نواقص مربوط به نحوه درج محدودیت كالاها در خصوص یك یا چندین كشور طرف قراداد تعیین شده و عدم پرداخت هزینه های مربوطه

طبقه‌بندی برند بین‌المللی

طبقه 1 – مواد شیمیایی مورد استفاده در صنایع، علوم، عكاسی و همچنین كشاورزی، باغبانی و جنگلبانی؛ رزین‌های مصنوعی پردازش نشده؛ پلاستیك‌های پردازش نشده؛ كودهای گیاهی؛ تركیبات اطفاء حریق؛ مواد آبكاری و جوشكاری فلزات؛ مواد شیمیایی برای نگهداری مواد غذایی؛ مواد دباغی؛ چسب‌های صنعتی .

طبقه 2 – رنگ، روغن؛ جلا؛ لاك؛ موادضدرنگ زدگی و جلوگیری كننده از فاسد شدن چوب؛ مواد رنگی؛ مواد تثبیت رنگ، رزین یا صمغ‌های خام طبیعی؛ فلزات به صورت پودر یا ورق برای نقاشان ساختمان، چاپگرها و هنرمندان .

طبقه 3 – تركیبات سفیدكننده و سایر مواد مخصوص شستشوی لباس؛ مواد مخصوص تمیز كردن، براق كردن، لكه‌گیری و سائیدن؛ صابون؛ عطریات، روغن‌های اسانس، مواد آرایشی؛ لوسیون‌های مو؛ گرد و خمیر دندان .

طبقه 4 – روغن‌ها و گریس‌های صنعتی؛ روان‌كننده‌ها، تركیبات گردگیری، مرطوب كردن و جذب رطوبت؛ انواع سوخت (شامل سوخت موتور) و مواد روشنایی؛ انواع شمع و فتیله چراغ .

طبقه 5 – مواد داروئی و بیطاری؛ مواد بهداشتی برای مصارف پزشكی؛ مواد رژیمی برای مصارف پزشكی، غذای كودكان؛ انواع گچ شكسته‌بندی، لوازم زخم‌بندی؛ مواد پركردن دندان، موم د ندانسازی؛ ضدعفونی كننده‌ها؛ مواد نابودكننده حشرات موذی؛ قارچ كش، مواد دفع نباتات هرزه .

طبقه 6 – فلزات عادی و آلیاژهای آن‌ها؛ مواد ساختمانی فلزی؛ ساختمان‌های فلزی قابل حمل؛ مواد فلزی خطوط راه‌آهن؛ كابل و سیم‌های غیربرقی از جنس فلزات عادی؛ آهن‌آلات، اقلام كوچك فلزی؛ لوله و مجراهای فلزی؛ گاوصندوق؛ اجناس ساخته شده از فلزات عادی كه در طبقات دیگر ذكر نشده‌اند؛ سنگ‌های معدنی فلزات .

طبقه 7 – انواع ماشین و ماشین‌های افزار؛ انواع موتور (به استثناء موتور وسائط نقلیه زمینی)؛ قفل و بست حلقه‌های اتصال قطعات ماشین‌ها و قطعات انتقال قوه (به غیر از اتصالات و اجراء انتقال قوه وسائط نقلیه زمینی)؛ لوازم و ابزار كشاورزی (به استثنای ابزارهای دستی)؛ ماشین جوجه كشی .

طبقه 8 – انواع ابزار و لوازم دستی (كه با دست كار می‌كنند)؛ سرویس كارد و قاشق و چنگال، سلاح كمری، تیغ .

طبقه 9 – اسباب و آلات علمی، دریانوردی، مساحی، عكاسی، سینمایی، بصری، وزن كردن، اندازه‌گیری، علامت دادن، كنترل و مراقبت (نظارت)، نجات و آموزش؛ اسباب و لوازم هدایت، قطع و وصل، تبدیل، ذخیره‌سازی، تنظیم یا كنترل جریان برق؛ آلات و اسباب ضبط، انتقال یا تكثیر صوت یا تصویر؛ اسباب ذخیره اطلاعات مغناطیسی، دیسك‌های قابل ضبط؛ ماشین‌های فروش خودكار و مكانیسم دستگاه‌هایی كه به سكه كار می‌كنند؛ صندوق‌های ثبت مبلغ دریافتی، ماشین‌های حساب، تجهیزات داده‌پردازی و رایانه‌ای؛ دستگاه آتش نشانی .

طبقه 10 – آلات و ابزار جراحی، پزشكی، دندانسازی و بیطاری، اندام‌های مصنوعی، دندان و چشم‌مصنوعی؛ اقلام ارتوپدی؛ مواد بخیه زنی .

طبقه 11 – دستگاه‌های روشنایی، حرارتی، مواد بخار، طبخ، خنك كردن، تهویه، تأمین آب بهداشتی .

طبقه 12 – وسائط نقلیه، دستگاه‌های حمل و نقل زمینی، دریایی یا هوایی .

طبقه 13 – اسلحه گرم؛ مهمات و انواع پرتابه (از قبیل موشك، خمپاره و غیره)؛ مواد منفجره؛ مواد وسایل آتشبازی .

طبقه 14 – فلزات گرانبها و آلیاژهای آن‌ها و كالاهایی كه با فلزات گرانبها ساخته شده یا با آن‌ها روكش شده‌اند و در سایر طبقات ذكر نشده‌اند؛ جواهرات، سنگ‌های گرانبها؛ اسباب و لوازم ساعت‌سازی و زمان سنجی .

طبقه 15 – آلات موسیقی .

طبقه 16 – كاغذ، مقوا و كالاهای ساخته شده از آن‌ها كه در طبقات دیگر ذكر نشده‌اند؛ مطالب چاپ شده، مواد صحافی؛ عكس؛ نوشت‌افزار؛ چسب برای مصارف تحریری یا خانگی؛ لوازم نقاشی؛ قلم مو نقاشی؛ ماشین تحریر و لوازم ملزومات دفتری (به استثنای مبلمان) مواد آموزشی و تدریس ( به استثنای دستگاه‌ها)؛ مواد پلاستیكی برای بسته‌بندی (كه در سایر طبقات ذكر نشده‌اند)؛ حروف و كلیشه چاپ .

طبقه 17 – لاستیك، كائوچو، صمغ، آزبست (پنبه نسوز)، میكا (سنگ طلق) و كالاهای ساخته شده از این مواد كه در طبقات دیگر ذكر نشده‌اند؛ پلاستیك دارای شكل و قالب خاص برای استفاده در تولید سایر كالاها؛ مواد بسته‌بندی، درپوش‌گذاری، انسداد و عایق‌بندی؛ لوله‌های قابل ارتجاع غیرفلزی .

طبقه 18 – چرم و چرم مصنوعی و كالاهای ساخته شده از آن‌ها كه در طبقات دیگر ذكر نشده‌اند؛ پوست حیوانات؛ چمدان، كیسه و كیف‌های مسافرتی؛ چتر، چتر آفتابگیر و عصا؛ شلاق، یراق و زین و برگ .

طبقه 19 – مواد و مصالح ساختمانی (غیرفلزی)؛ لوله‌های غیرفلزی سخت و غیرقابل انعطاف برای استفاده در ساختمان؛ آسفالت، قیر و قطران؛ ساختمان‌های متحرك غیرفلزی؛ بناهای یادبود غیرفلزی .

طبقه 20 – مبلمان و اثاثیه، آیینه، قاب عكس؛ كالاهای ساخته شده از چوب، چوب پنبه، نی، حصیر، شاخ، استخوان، عاج، استخوان آرواره نهنگ، صدف، كهربا، صدف مروارید، كف دریا و بدل كلیه این مواد یا ساخته شده از پلاستیك (كه در سایر طبقات ذكر نشده‌اند) .

طبقه 21 – ظروف خانگی یا لوازم آشپزخانه (كه از فلزات قیمتی ساخته یا روكش نشده‌اند)؛ شانه و ابر و اسفنج؛ انواع برس قلم مو(به استثنای قلم موهای نقاشی)؛ مواد ساخت برس؛ لوازم نظافت و تمیزكاری؛ سیم ظرفشویی؛ شیشه كار شده یا نیمه كار شده (به استثنای شیشه مورد استفاده درساختمان‌ها) شیشه آلات، اشیاء ساخته شده از چینی و سفال كه در طبقات دیگر ذكر نشده‌اند .

طبقه 22 – طناب، رسیمان، تور، چادر، سایبان، برزنت (تارپولین)، بادبان و شراع، كیسه و گونی كه در طبقات دیگر ذكر نشده است؛ مواد لایی و لایه‌گذاری و پوشال (به استثنای لاستیك و پلاستیك)؛ مواد خام لیفی برای نساجی .

طبقه 23 – انواع نخ و رشته برای مصارف پارچه بافی و نساجی .

طبقه 24 – محصولات نساجی و پارچه‌ای كه در طبقات دیگر ذكر نشده‌اند؛ انواع روتختی و رومیزی .

طبقه 25 – انواع لباس و پوشاك، پاپوش و پوشش سر .

طبقه 26 – انواع توری و قلابدوزی، روبان، بند (نوار) حاشیه و قیطان؛ دكمه، قزن قفلی، سنجاق و سوزن ته‌گرد؛ گل‌های مصنوعی .

طبقه 27 – انواع فرش، قالیچه، حصیر و زیرانداز، لینولیوم و سایر كف پوش‌ها، آویزهای دیواری (غیرپارچه‌ای ).

طبقه 28 – انواع بازی و اسباب بازی؛ لوازم ورزشی و ژیمناستیك كه در طبقات دیگر ذكر نشده‌اند؛ تزئینات درخت كریسمس .

طبقه 29 – گوشت، گوشت ماهی، گوشت طیور و شكار؛ عصاره گوشت؛ سزیجات و میوه‌جات به صورت كنسرو، خشك شده و پخته شده؛ انواع ژله، مربا و كمپوت؛ تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی؛ روغن‌ها و چربی‌های خوراكی .

طبقه 30– قهوه، چای، كاكائو، شكر، برنج، نشاسته كاسار یا مانیوك (تاپیوكا)، نشاسته نخل خرما (ساگو)، بدل قهوه؛ آرد و فراورده‌های تهیه شده از غلات، نان، نان شیرینی، شیرینی‌جات، شیرینی یخی؛ عسل، ملاس یا شیره قند؛ مایه خمیر، گرد مخصوص شیرینی‌پزی یا پخت نان؛ نمك، خردل؛ سركه، انواع سس (چاشنی) ادویه جات، یخ .

طبقه 31 – محصولات كشاورزی، باغداری و جنگلبانی و دانه‌هایی كه در طبقات دیگر ذكر نشده‌اند؛ حیوانات زنده؛ میوه و سبزیجات تازه؛ بذر؛ گیاهان و گل‌های طبیعی؛ غذای حیوانات؛ مالت (جو سبز خشك شده ).

طبقه 32 – ماءالشعیر؛ آب‌های معدنی وگازدار و سایر نوشیدی‌های غیرالكلی؛ آبمیوه و شربت‌های میوه‌ای؛ شربت و تركیبات مخصوص ساخت نوشابه .

طبقه 33 – ....

طبقه 34– تنباكو، لوازم تدخین؛ كبریت .

خدمات

طبقه 35 – تبلیغات؛ مدیریت تجاری؛ امور اداری تجارت؛ كارهای دفتری و اداری .

طبقه 36 – بیمه؛ امور مالی؛ امور پولی؛ امور مربو به معاملات املاك و مستغلات .

طبقه 37 – ساختمان‌سازی؛ تعمیر و بازسازی؛ خدمات نصب .

طبقه 38 – مخابرات از راه دور .

طبقه 39 – حمل و نقل؛ بسته‌بندی و نگهداری كالاها؛ تهیه مقدمات و ترتیب دادن مسافرت‌ها .

طبقه 40 – بهسازی و عمل‌آوری مواد .

طبقه 41 – آموزش و پروش؛ دوره‌های كارآموزی وتعلیمی؛ تفریح و سرگرمی؛ فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی .

طبقه 42 – خدمات علمی و فناوری و تحقیق و پژوهش و طراحی در این زمینه؛ خدمات تجزیه و تحلیل و تحقیقات صنعتی؛ طراحی و توسعه نرم‌افزار و سخت افزارهای رایانه‌ای .

طبقه 43 – خدمات عرضه اغذیه و نوشابه؛ تأمین مسكن و محل اقامت موقت .

طبقه 44 – خدمات پزشكی؛ خدمات بیطاری؛ مراقبت‌های بهداشتی؛ و زیبایی برای انسان‌ها یاحیوانات؛ خدمات كشاورزی، باغداری و جنگلداری .

طبقه 45 – خدمات شخصی یا اجتماعی كه توسط دیگران برای رفع نیازهای افراد ارائه می‌شوند؛ خدمات امنیتی برای محافظت از افراد، اموال و دارایی‌ها؛ خدمات حقوقی ...

ثبت برند و لوگوی بین المللی

- درخواست کننده می بایست تبعه کشوری باشدکه طرف قرارداد موافقتنامه یا دارنده اقامتگاه یا مقر حقیقی و موثر صنعتی یا تجارتی در چنین کشوری باشد

- مبتنی بودن اظهار نامه بین المللی بر ثبت ملی در کشور مبدا که ثبت اساسی نام دارد.

- ثبت بین المللی از طریق اداره علائم تجارتی کشور مبدا به دفتربین الملل وایپو تسلیم گردد. اداره ملی بایستی علامت را از سه جنبه که عبارتند از :

  1. علامت موضوع درخواست اظهار نامه ثبت بین المللی همان علامت موضوع ثبت اساسی است،
  2. کالاها وخدمات مورد نظر جهت حمایت با موارد مندرج در ثبت اساسی یکسان است و
  3. صاحب علامت همان شخص دارنده ثبت ملی است،
  4. گواهی وتائید نماید .

- اظهار نامه ثبت بین المللی بایستی فقط به زبان فرانسه باشد

  1. کشور مبدا یعنی کشوری که ثبت ملی در آن صورت میگیرد طبق ماده یک از بند سه موافقتنامه باید :
  2. کشور طرف قرارداد مادرید باشد و متقاضی مقر حقیقی و حقوقی موثرصنعتی یا تجارتی درآن داشته باشد
  3. در صورت نداشتن چنین مقری اقامتگاه متقاضی در کشورطرف موافقتنامه باشد
  4. در صورت نداشتن دو شرط فوق متقاضی تبعه آن کشور باشد

ثبت برند در ترکیه

یکی از تاثیرگذارترین کشورها در تجارت جهانی ، ترکیه است. این کشور با قرار گرفتن در یکی از حساس ترین مناطق جهان، دارای موقعیت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی بوده و گذرگاه جنوب باختر آسیا و اروپا به شمار می آید.
در واقع شرکتهایی که در این مناطق فعالیت تولیدی دارند از مالیات بر درآمد حاصل از صادرات و محصولات تولیدی خود معافند. مجوز فعالیت برای شرکت های مقیم در مناطق آزاد برای شرکتهایی که فعالیت تولیدی ندارند 10 ساله و برای آنهایی که فعالیت تولیدی دارند 15 ساله است. هر گونه تجارت بین شرکتهای مقیم در این مناطق تابع مقررا ت تجارت بین الملل است.
بنا به دلایلی که ذکر شد، ثبت برند در ترکیه با استقبال رو به رشدی مواجه شده است. ثبت برند باعث جلوگیری از سواستفاده ی متقلبان می شود و از عرضه ی کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده ای مشابه علامت تجاری دیگری هستند جلوگیری به عمل می آورد.
مضاف بر این ، ثبت برند به مصرف کنندگان نیز امکان انتخاب می دهد، بدین صورت که ثبت برند تضمین می کند مشتریان می توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند .مشتری به محض ملاحظه ی علامت می داند که این محصول متعلق به کارخانه یا تجارتخانه ای است که مورد اعتماد او می باشد و بدین ترتیب،با ثبت برند شرایط مناسبی برای مصرف کنندگان به وجود می آید .
ثبت بین المللی علائم تجاری ( سیستم مادرید ) ، مستلزم تسلیم تقاضانامه ثبت علامت، خطاب به اداره ثبت علایم تجاری با درج اسامی کشورهای مورد نظر می باشد.در مواردی که تقاضانامه ثبت یک علامت به اداره یک طرف متعاهد تسلیم می شود یا علامتی در دفتر ثبت اداره یک طرف متعاهد ثبت می شود، شخصی که تقاضانامه ( تقاضانامه اصلی ) به نام اوست، می تواند با رعایت مقررات پروتکل مربوط به موافقتنامه مادرید ، از طریق ثبت آن علامت در دفتر ثبت دفتر بین المللی سازمان جهانی مالکیت معنوی ، حمایت از علامت خود را در قلمرو طرف های متعاهد تضمین کند. مشروط بر اینکه :
( یک ) در مواردی که تقاضانامه اصلی به اداره یک کشور متعاهد تسلیم شده یا اداره مزبور، ثبت مبدا را انجام داده است ، شخصی که تقاضانامه یا ثبت به نام اوست تبعه یا مقیم آن کشور متعاهد یا دارای مقر واقعی و موثر صنعتی یا تجاری در آن جا باشد،
( دو ) در مواردی که تقاضانامه اصلی به اداره یک سازمان متعاهد تسلیم شده یا اداره مزبور، ثبت مبدا را انجام داده است، شخصی که تقاضانامه یا ثبت به نام اوست تبعه یک کشور عضو آن سازمان متعاهد باشد یا در قلمرو آن سازمان متعاهد مقیم بوده یا دارای مقر واقعی و موثر صنعتی یا تجاری در آن جا باشد.
تقاضانامه ثبت بین المللی، از طریق اداره ای که تقاضانامه اصلی به آن تسلیم شده یا اداره مزبور، ثبت اصلی را انجام داده است بر حسب مورد، به دفتر بین المللی تسلیم خواهد شد.

مشاوره آنی
مجتمع ایلیا ارائه دهنده خدمات جامع ثبتی، حقوقی و اداری
ما در هر زمان کنار شما هستیم.

ایلیا با دارا بودن دپارتمان های مجزا و با برخورداری از مشاوران برتر ثبتی و حقوقی در راستا ارائه خدمات با حداقل هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ممکن تلاش می نماید

🥇مدارک ثبت برند【مدت زمان ثبت برند ✔️】

نام تجاری ، مدت زمان ثبت برند، مدارک ثبت برند، مدارک لازم برای ثبت برند ،مدارک جهت ثبت برند ، مدارک لازم برای ثبت لوگو

نام تجاری - انتخاب نام تجاری

نام تجاری - انتخاب نام تجاری زیبا برای ثبت برند از اساسی ترین اقدامات اولیه برای ورود در بازار است. تفکر اساسی ای که در پشت نام تجاری ( برند ) قرار دارد یک استراتژی

0 تا 100 سیب سلامت سال 99

در این مقاله به مطالبی درباره سیب سلامت - مراحل و نحوه دریافت و گرفتن مجوز سیب سلامت و در آخر شرایط دریافت آن

برترین نمونه اسم برند 🥇 اسم شرکت های ایرانی【 و هنری ✔️】

2 هزار اسم و نمونه نام شرکت ایرانی اصیل 🥇 و خارجی ✔️ نمونه اسم برند اسم برند ایرانی اسم برند انتخاب اسم برند و اسم برند زیبا اسم شرکت نمونه اسم شرکت

وکیل علائم تجاری - وکیل ثبت برند

وکیل علائم تجاری - وکیل ثبت برند - باید به صورت کامل مسلط به انجام امور ثبتی متقاضیان باشد . مجتمع ایلیا این اطمینان را به شما خواهد داد که امورات و مراحل ثبت برند شما با تجارب مجرب ترین کارشناسان در کم ترین زمان انجام خواهد پذیرفت.

ارزانترین ثبت برند ✔️

برای ثبت برندو انجام امورات ثبتی و حقوقی خود باید با اشخاص مجرب و کاربلد در مجتمع متخصص در امر ثبت برند در ارتباط باشید. برای اطلاع از بهترین موسسه ثبت برند در کشور باید به رزومه آن ها توجه کنید .

شرایط ثبت برند لاتین 🥇【ثبت برند لاتین ✔️】

مراحل و شرایط و مدارک ثبت برند لاتین در کشور . انجام امور ثبتی در کم ترین زمان توسط مجرب ترین کارشناسان ثبتی در کشور

ثبت برند بین المللی🥇

ثبت برند بین المللی ، ثبت برند در خارج از کشور ، مزایای ثبت بین المللی برند ، هزینه ثبت برند بین المللی ، کشورهای عضو سیستم بین المللی مادرید

طراحی لوگو

طراحی لوگو ، آرم توسط دپارتمان طراحی ثبت شرکت ایلیا برای شما در اسرع وقت و مطابق سلیقه شما انجام می شود . کارگروه تخصصی طراحی و تبلیغات روبیک طراحی لوگو ، آرم ، ست اداری ، طراحی سایت سئو ، کارت ویزیت ، کاتالوگ وحتی برنامه نویسی اپلیکیشن را برای شما به انجام می رساند .

نشان تجاری

مدارک، مراحل، شرایط و ویژگی های مربوط به نشان تجاری

لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج لوگو شرکت گاج
فرم ارسال نظر و سوال

پاسخ دادن به :

امتیار خود را ثبت کنید
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پرسش و پاسخ های شما
نظرپوری
ثبت برند جهانی شرکتمون می خواستم ببینم جقدر هزینه داره و ممکن هست
پاسخ
ثبت شرکت ایلیا®
برای ثبت برند جهانی باید کشوری که مد نظر دارید رو انتخاب کنین تا بتونیم براتون استعلام مربوط به اون کشور رو متناسب با ارز روز بگیریم
پاسخ
مطهری
سپاس از مطالب خوب سایتتون من به شخصه مشکلم با مطالعه مطالب سایت شما در خوزه ثبت برند بین المللی حل شد. ارزوی موفقیت براتون دارم.
پاسخ
ثبت شرکت ایلیا
با سلام موسسه ایلیا از شما برای قدردانی بی نظیرتان سپاس گذار است. امید است تا بتوانیم با قرار دادن مطلب ارزنده بر روی سایت جهت سهولت و تسریع امور شما عزیزان گام های موثری را برداریم.
پاسخ
توضیحات چقدر جستجو و سوال پرسش و پاسخ مقالات مرتبط
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید