جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت اختراع در مرکزی

ثبت اختراع در مرکزی

میدونید برای ثبت اختراع در مرکزی چه اموری را باید انجام داد؟ از شرایط مربوط به ثبت اختراع سریع اطلاع دارید ؟ در این متن ما به تشریح ثبت اختراع و مدارک مربوط به ثبت در کم ترین زمان پرداختیم. شما با مطالعه این متن می توانید در زمینه ثبت اختراع استوار گام بردارید. در ادامه همراه ما باشید.

راهنمای ثبت اختراع در مرکزی

مراحل و روند ثبت اختراع دارای ابعاد و جوانب مختلف علمی- حقوقی می باشد. مجتمع ثبت ایلیا با تشکیل کارگروه های تخصصی در زمینه مالکیت فکری و معنوی و با برخوداری از تجربه و تسلط متخصصین علوم مهندسی و وکلای مجرب در رابطه با ثبت تخصصی و علمی اختراع و طرح صنعتی با توجه به آخرین قوانین اداره ثبت اختراعات کشور اقدام می نماید.

تدوین و تشکیل پرونده ثبت اختراع به طوری که تمام خصوصیات فنی و بدیع اختراع را پشتیبانی کرده و قابل حمایت نماید و مانع هرگونه تقلید یا نسخه برداری احتمالی از طرح شود ، یکی از اصلی ترین تخصص های دپارتمان ثبتی ایلیا ثبت اختراع می باشد.

خدمات گروه مشاوران ثبت اختراع ایلیا

  • مشاوره در زمینه ارائه گرافیکی نقشه های فنی محصولات و شبیه سازی سه بُعدی کامپیوتری
  • تنظیم و تهیه مندرجات فنی – حقوقی کامل پرونده اختراع متشکل از شرح و توصیف ،ادعانامه ، و خلاصه اختراع
  • رفع نقص پرونده های ثبت اختراع در مرکزی
  • دفاع فنی از راندمان دستگاه و رفع اخطار تشابه در صورت ابلاغ آن
  • مشاوره جهت اعطای تایید علمی از مراجع متولی ثبت اختراع

ثبت اختراعات مرکزی

گواهی در صورتی که اختراع جدید ، کاربردی و مورد استفاده در صنعت باشد آن اختراع به ثبت رسیده و پس از ثبت گواهی ثبت آن یا Patent در اختیار مخترع قرار می گیرد.

به موجب این گواهی حقوق خاصی برای مخترع ایجاد می شود ، من جمله اینکه حق استفاده انحصاری از اختراع به وی تعلق می گیرد و در صورتی که کسی قصد سواستفاده احتمالی از اثر یک اختراع به ثبت رسیده را داشته باشد، با وی برخورد قانونی خواهد شد. گواهی ثبت اختراع یا حقوق انحصاری تعلق گرفته به آن ازسوی اداره مالکیت صنعتی به مالک اختراع اعطا می شود.

ثبت اختراع در مرکزی

شرایط ثبت اختراع در مرکزی

ثبت اختراع حاصل تراوشات و افکار افراد خلاق و مبتکر است که راهی جدید برای رسیدگی به مشکلات فنی جامعه ارائه خواهد داد و یا محصول یا فرایندی صنعتی جدید حساب میشود.

اختراعات قابل ثبت باید مبتکرانه و نو بوده و در صنعت بتوان آن را به کار برد. منظور از نو بودن این است که متفاوت با تمام فرآورده ها و محصولاتی که قبلا در صنعت یا در ذهن صنعتگران وجود داشته در نظر گرفته شود و از نظر صنعتی نیز کاربردی به حساب آید که بتوان از آن در رشته هایی از صنعت و تولید استفاده کرد.

گواهی نامه ثبت اختراع سندی می باشد که از سوی اداره مـالکیت صنعتی برای حـمایت از اختراع و صاحب اختراع پس از تاییدیه کارشناسان اداره مالکیت صادر می شود و دارنده آن با ارائه گواهی می تواند از حقوق انحصاری ثبت اختراع بهره مند شود.

مدارک مورد نیاز ثبت اختراع در مرکزی

  • اظهارنامه ثبت اختراع
  • شرح اختراع در سه نسخه سوا
  • نقشه های اختراع در سه نسخه جدا
  • ادعانامه اختراع در سه نسخه جدا
  • رونوشت مدارک شناسایی مخترع
  • ارائه رسید بانکی پرداخت هزینه های ثبت

مدت اعتبار ورقه ثبت اختراع در مرکزی

ثبت اختراع حقوقی را به دلیل آفرینش محصولی تازه به مالک اختراع می دهد که این حقوق در کشور ما به مدت 20 سال ادامه دارد و البته در اغلب کشورها نیز برای همین مدت زمان معتبر است.

برمبنای ماده 16 قانون ثبت اختراعات، طرحهای صنعتی و نشان های تجاری تصویب شده در 1386، اعتبار گواهینامه ثبت اختراع بعد از گذشت بیست سال از تاریخ تحویل اظهارنامه ثبت اختراع انقضا می یابد.

البته نگهداری گواهینامه ثبت اختراع در این 20 سال با پرداخت اقساط سالیانه از جانب متقاضی ثبت اختراع ممکن می شود. (در صورتی که هزینه حق الثبت به صورت اقساط پرداخت گردد) و در حالت پرداخت نکردن هزینه سالانه اظهارنامه مربوط گواهینامه ثبت اختراع بی اعتبار خواهد بود.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها