جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

وکیل ثبت علائم تجاری و برند

وکیل علائم تجاری و برند

در این مقاله توضیحاتی در خصوص وکیل ثبت علائم تجاری و برند در سایر نقاط ایران و دیگر امور حقوقی و ثبتی در حوزه وکالت توضیح داده می شود

اشخاصی که قصد دارند برند خود را به ثبت برسانند می بایست اطلاعات کامل و دقیقی را از کلیه مراحل ثبت علامت تجاری یا برند در اختیار داشته باشند، پس بهتر است از تخصص و تجربه افرادی که اطلاعات کامل در این زمینه دارند استفاده نمایید قبل از اقدام به ثبت برند شخصا یا توسط افراد نا‌ آشنا خودداری نموده و پروسه ثبت برند خود را به وکیل متخصص، حرفه ای و مجرب در این امر بسپارند.

نکات در اخذ وکیل علائم تجاری

از مهم ترین مواردی که یک وکیل علائم تجاری باید از آن اطلاع کامل داشته باشد نحوه صحیح تکمیل اظهارنامه ثبت علامت تجاری یا برند در سامانه مالکیت صنعتی می باشد اظهارنامه ثبت برند شامل: مشخصات متقاضی، مشخصات دریافت کنندگان ابلاغیه، رشته فعالیت، مشخص نمودن طبقات کالاها، توضیح اجزاء علامت، ادعای حق تقدم می باشد.

کلیه این مراحل نیازمند تجربه و تخصص می باشد و در انتها می بایست نحوه صحیح ارجاع مدارک به کارشناس اداره مالکیت صنعتی در تهران را مطلع باشد تا با کمترین میزان خطا و صرفه جویی در زمان و هزینه موکلین ثبت برند آنها به اتمام برسد.

در ادامه توضیح مختصری در خصوص وکالت و حوزه فعالیت وکلا در اختیار شما می گذاریم.

وکیل ثبت برند و علائم تجاری

از موارد مهم برای شرکت های تجاری و شهرت آن ها در آینده، ثبت برند و علائم تجاری می باشد. داشتن یک برند به محصول اعتبار و شهرت می بخشد و محصول را بین افراد جامعه مطرح خواهد کرد. به دلایل ذکر شده شرکت ها و صاحبان آن ها اقدام به ثبت برند و علامت تجاری خاص خود خواهند کرد.

انجام امور ثبت برند نیز مانند دیگر مراحل مربوط به ثبت شرکت ها و انجام قانونی امور تجاری شامل مراحل و شرایطی خواهد شد. برای انجام امورات مربوط به ثبت برند بهتر است به مجموعه های ثبتی رجوع کرده و اقدام به اتخاذ وکیلی مجرب در راستای انجام امور ثبت برند اقدام کنید.

در سال های اخیر به دلیل نیاز صاحبان مشاغل و شرکت های تجاری و هم چنین مجموعه های تجاری به متمایز ساختن خود از دیگر رقبا می توانند به مجتمع های تخصصی حقوقی و ثبتی مراجعه کنند. یکی از مجرب ترین مجموعه های ثبتی در کشور را می توان مجتمع حقوقی ایلیا اشاره کرد.

این مجتمع با بهره مندی از مجرب ترین و کاربلدترین کارشناسان ثبتی می توانند شما را در راه ثبت برندتان یاری خواهد کرد.

وکیل علائم تجاری و برند

به چه دلیل امورات ثبتی را به وکیل ثبت علائم تجاری بسپاریم ؟

به همان صورت که در بالا اشاره شد برای انجام مراحل و اطلاع از شرایط ثبت برند باید قوانین مربوطه را اجرا کرد. بدین منظور تنها کافی است با مشاوران مجتمع ثبتی ایلیا در ارتباط باشید تا از چگونگی ثبت برند خود اطلاع کسب کنید.

در همین راستا و انجام مراحل ثبت برند مانند مواردی چون انتشار در روزنامه رسمی که زمان بر بوده می باشد. بدین ترتیب امروزه وکلای بسیاری در راه انجام امور ثبت برند و علائم تجاری فعالیت می کنند که با بهره مندی از تجربیات آن ها می توانید برندتان را به دور از تکراری بودن آن و با مزایای جلب نظر مشتریان به مصرف آن به سرانجام برسانید.

وکالت ثبت علائم تجاری

قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران در ماده 656 خود اقدام به تعریف عقد وکالت کرده است به استناد این ماده وکالت عقدی است که به واسه آن شخصی، دیگری را بای انجام امری نائب خود قرار می دهد.

با انعقاد این عقد طرفین که به عنوان وکیل و موکل خوانده می شوند یک رابطه حقوقی را دارا می باشند که وظایف متقابلی را نسبت به یکدیگر دارند.

وکالت از عقودی است که امروزه بسیار متداول گشته و در عرصه اجتماعی و اقتصادی و بانک ها مورد استفاده قرار می گیرد. وکالت قراردادی است که نتیجه آن ایجاب و قبول می باشد.

وکالت ثبت برند انواع مختلفی دارد که عبارتند از

  • در صورتی که شخصی دیگری را انجام کلیه امور که میتواند شامل اداری و مالی باشد وکیل کند. برای درک بهتر این موضوع به وظایف وکیل اشاره می کنیم. یک وکیل در شرکت اجازه بفروش رساندن وسایل شرکت و پرداخت بدهی از هزینه های شخصی را بدون اجازه مالک و موکل خود دارد و برای انجام این امورنیازی به اخذ اجازه ندارد که این نوع وکالت را وکالت مطلق نام گذاری کرده اند.
  • چنانچه مورد وکالت مشخص و معین باشد و وکیل تنها در آن موارد خاص می تواند وکالت نماید را وکالت مقید می گویند. به عنوان مثال تنها اجازه فروش ماشین را دارد.

باید به مواردی در این زمینه توجه شود که انتخاب کردن مورد مربوط به وکیل و وکالت وی باید در حیطه مواردی باشد که مورد وکالت در حیطه آن نباشند. برای مثال افرادی که در فعالیت های اقتصادی و امور کاری خود ورشکست شده اند این حق را ندارند که در اموال خود تصرف کنند پس نمی توانند به دیگر وکلا وکالت دهند.

وکالت ثبت علائم تجاری

حدود و اختیارات وکیل ثبت برند عبارتند از

  • وکیل این حق را ندارد که از حدود اختیارات خود خارج شود.
  • چنانچه وکالت به صورت مطلق داده شود و قیدی در آن نیامده باشد مرتبط با اداره اموال خواهد بود.

موضوع وکالت

یک وکیل نمی تواند در مسائلی که قانون دخالت اشخاص مربوطه را در امور آن الزامی تلقی کرده را تحت عنوان وکالت در سوگند گزینش کند و در مسائل آن دخالت کند.

مورد وکالت باید معلوم باشد اگر به صورت مطلق باشد به امور اداری و تصرفات مادی مربوط می گردد.

موضوع وکالت می تواند امور مادی یا حقوقی وکالت در همه امور ممکن است مگر اینکه مباشرت اصیل قانوناً لازم و ضروری باشد.

با توجه به موارد خود اولین و مطمئن ترین گام برای حل مشکلات حقوقی انتخاب و انتصاب بهترین وکیل می باشد تا بتواند با استفاده از تجربه و تخصص خود مناسب ترین راه انتخاب نمایند.

چنانچه قصد دارید برند خود را به صورت شخصی نیز به ثبت برسانید به شما پیشنهاد می گردد که از مشاوره های رایگان وکلا مجتمع ثبتی ایلیا (وکیل ثبت برند) بهره مند گردید. صرف هزینه‌ای اندک در ابتدای کار ثبت علامت تجاری از صرف هزینه و زمان بیهوده بعدی جلوگیری خواهد کرد.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها