جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت شرکت سهامی خاص در کردستان

ثبت شرکت سهامی خاص در کردستان

ثبت شرکتهای سهامی خاص در سال های اخیر دارای متقاضیان بسیار بوده، مجتمع ثبتی ایلیا در این مقاله سعی دارد برایتان در ارتباط با ثبت شرکت سهامی خاص در کردستان توضیحات مختصری ارائه دهد پیشنهاد می شود تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص در کردستان

یکی از انواع ثبت شرکت‌ درقانون تجارت ایران ثبت شرکت سهامی خاص privately joint stock companyمی باشدکه از نظر بنیاد تقریباً مشابه به ثبت شرکت با مسئولیت محدود است.

در صورت کل نهاد این نوع شرکت بازرگانی است و از ویزگی‌ها و مزایای اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی، اخذ نمایندگی‌های معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده‌های سطح بالا مناسب است.

در این شرکتها سرمایه به اینگونه تقسیم می‌شود که تمام شرکا در آن سهمم دارند و همه نسبت به تمام ضرر و زیان مسئول هستند و این که این سهام در بورس معامله نمی‌ شود اما می توان آن را به راحتی به دیگری واگذار کرد.

 در هنگام ثبت شرکت سهامی خاص، باید تمام سرمایه آن درهنگام تأسیس توسط موسسان آن تأمین و بخشی از آن سرمایه که 35 درصد به صورت نقدی واریز به حساب شرکت درشرف تأسیس دریکی از بانک‌ های عامل و 65درصد آن به عنوان تعهد نزد سهامداران باقی می ماند در بانک سپرده گذاری می‌شود.

اسم شرکت‌های سهامی خاص در کردستان باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟

اسم شرکت ام رو چطوری انتخاب کنم؟ شاید این یک سوالی باشد که همه‌ افرادی که می‌خواهند شرکتشان را ثبت کنند بپرسند باید گفت که برای انتخاب اسم شرکت به نکات زیر دقت نمایید:

  • اسم انتخابی را از لغت نامه دهخدا بردارید (ریشه فارسی داشته باشد)
  • اسم انتخابی شما 4 الی 5 سیلابی باشد (مانع از تکراری شدن اسم با دیگر اسامی ثبت شده)
  • برای انتخاب اسم از عدد. حروف. نشانه. اسم شهر. اشخاص مشهور استفاده نشود.

ثبت شرکت سهامی خاص در کردستان

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص در کردستان

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت سهامی خاص یک میلیون ریال(یکصد هزار تومان) می‌باشد که باید توسط اشخاص مؤسسین تأمین گردد. بنابراین مؤسسین حق صدور اعلامیه پذیره‌ نویسی را ندارند و باید در هنگام ثبت شرکت حداقل 35% از سرمایه اعلامی را در حسابی به نام “شرکت در شرف تأسیس” نزد یکی از بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند.

افزایش سرمایه شرکت‌های سهامی خاص در کردستان

شرکتها ممکن است در زمان فعالیت خود تصمیم به افزایش سرمایه بگیرند در شرکت سهامی خاص علت افزایش سرمایه‌ آن ها می‌تواند به دلیل ورود شریک، شرکت در مناقصه‌ دولتی مهم برای افزودن به اعتبار و یا اخذ وام باشد.

شروط سهامداران، هیئت مدیره و بازرسین در شرکت‌های سهامی خاص در کردستان

  •  سهام دار، مدیر، هیئت مدیره، بازرسین  این سه افردی هستند که تشکیل دهنده‌ شرکتهای سهامی خاص می‌باشند حال در بخش زیر تعداد استاندارد آنها و نکاتی که باید رعایت کنند را برایتان توضیح خواهیم داد. 
  •  سهام داران: 3 نفر حداقل، میتوانند هم نام باشند و تصمیم گیرنده هستند. 
  •  هیئت مدیره: مدیران شرکت را هیئت مدیره می‌گویند تعداد آنها به طور قطعی نیست اما بهتر است فرد باشند. 
  •  بازرسین: تعداد آنها 2 نفر و یکی  بازرس اصلی و دیگری بازرس علی البدل، با زرسین نباید با یکدیگر نسبت فامیلی داشته باشند.
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها