اخذ کارت بازرگانی در هرمزگان

 

منظور از اخذ کارت بازرگانی در هرمزگان مجوزی می باشد که شخص دارنده آن چه شخص حقیقی باشد و چه حقوقی با در اختیار داشتن آن می تواند برای تجارت در زمینه صادرات و واردات کالا اقدام کند که ما در این مقاله به مطالبی درباره دریافت این کارت پرداخته ایم همراه ما باشید.

اخذ کارت بازرگانی در هرمزگان

کارت بازرگانی برای اشخاصی است که قصد صادرات و واردات کالاهای مجاز با رعایت قوانین جمهوری اسلامی را دارند و به دو صورت حقیقی و حقوقی صادر می شود. اخذ کارت بازرگانی دارای یک سال اعتبار می باشد و قابلیت تمدید را نیز داراست.

شرایط اخذ کارت بازرگانی در هرمزگان

  • از جمله شرایط لازم برایدریافت کارت داشتن سند 6 دانگ است که باید در اتاق بازرگانی قابل مشاهده باشد و حی در حالتی که شخص مستاجر باشد باید اجاره نامه رسمی مشاهده شود.
  • 23 سال سن به بالا از الزامات اخذ کارت بازرگانی در هرمزگان است.
  • کارت پایان خدمت و برگه معافیت از سربازی برای آقایان.
  • حساب جاری معتبر در یکی از بانک های کشور.
  • حداقل مدرک تحصیلی دیپلم.
  • نداشتن سابقه کیفری.
  • اخذ دفاتر پلمپ از دارایی.

مراحل اخذ کارت بازرگانی در هرمزگان

  1. دریافت دفاتر تجاری و یک نمونه کپی از صفحه اول آن و دریافت کارت بازرگانی که لازمه اخذ این کارت مدارک ثبت شرکت می باشد.
  2. اظهارنامه ی کارت بازرگانی به متولی ثبت شرکتها.
  3. گواهی دفاتر پلمپ 5 عدد نامه دارایی که از طرف بانک، گمرک، عدم سوء پیشینه، گواهی امضاء و دارایی صادر می شود و ارائه ی آنها به اتاق بازرگانی الزامی است.
  4. پس از آن اتاق بازرگانی براساس مدرک تحصیلی برای متقاضیان کلاس های توجیهی جهت امور بازرگانی برگزار می کند.
ادامه مطلب
رسیدگی به پرونده در کمیسیون مربوط ثبت طرح صنعتی

مزایای اخذ کارت بازرگانی در هرمزگان

از مزایای مربوط به کارت بازرگانی که مجوزی است برای انجام فعالیت های بازرگانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ثبت برند لاتین.
  • دارندگان آن قادر به حضور در نمایشگاه های بین المللی هستند.
  • سفارش کالا را می توانند به ثبت برسانند.
  • امکان صادرات و واردات همه کالاهای مجاز وجود دارد .
  • انجام کارهای اداری در گمرک.
  • امکان ترخیص کالا در گمرکات کشور.
  • همچنین واردات کالاهای مجاز از مناطق آزاد تعریف شده.

مدارک مورد نیاز برای اخذ کارت بازرگانی در هرمزگان

  • مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی) اعضا هیئت مدیره.
  • کارت پایان خدمت یا کارت معافیت مدیرعامل شرکت.
  • یک قطعه عکس ۴*۳ مدیرعامل.
  • در صورت مالک بودن ارائه تصویر سند مالکیت و در صورت مستاجر بودن ارائه تصویر اجارنامه.
  • ارائه تصویر برگه کد اقتصادی شرکت.
  • نشانی منزل مدیرعامل شرکت.
  • امضا مدیرعامل شرکت.
  • ارائه رونوشتی از آخرین مدرک تحصیلی مدیرعامل (حداقل مدرک تحصیلی مدیرعامل باید دیپلم باشد.)
  • شماره ثابت، موبایل و آدرس مدیرعامل شرکت.
  • مهر شرکت.
  • برگه دفاتر پلمپ شده شرکت که مربوط به دوره دوم سال باشد (۶ ماهه دوم)
  • همه روزنامه های رسمی و کثیرالانتشار شرکت از زمان ثبت.
  • تقاضانامه و شرکتنامه برای شرکت با مسئولیت محدود و ارائه اظهارنامه برای شرکت سهامی خاص.
  • ارائه رونوشتی از چک شرکتی (حداقل زمان افتتاح حساب جاری شرکت باید ۱۲ ماه باشد.)

 

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
()
x