جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کارت بازرگانی در سمنان

کارت بازرگانی در سمنان

در این مقاله می خواهیم درباره اخذ کارت بازرگانی در سمنان مطالبی را ارائه نماییم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اخذ کارت بازرگانی در سمنان

کارت بازرگانی شرط لازم برای انجام هر نوع صادرات و واردات به کشور می باشد. اخذ کارت بازرگانی در سمنان توسط اشخاص حقیقی و حقوقی مجوزی برای صادرات و واردات توسط این افراد می باشد. پس از اخذ کارت بازرگانی مدت اعتبار کارت بازرگانی 1 سال می باشد و بعد از انقضا این مدت می توان برای تمدید آن با پرداخت هزینه اقدام نمود.

اخذ کارت بازرگانی در سمنان چه شرایطی دارد؟

  • داشتن محل کسب : سند 6 دانگ دراتاق بازرگانی قابل رویت باشد، در صورت استیجاری بودن اجاره نامه رسمی در اتاق بازرگانی قابل رویت باشد.
  • شرط سنی :حداقل 23 سال تمام.
  • داشتن برگ پایان خدمت ویا برگ معافیت از خدمت برای آقایان.
  • داشتن حساب جاری معتبر در یکی از بانک های کشور.
  • داشتن حداقل مدرک دیپلم.
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری.
  • داشتن دفاتر پلمپ.

برای اخذ کارت بازرگانی در سمنان چه مراحلی باید سپری شود؟

  1. دریافت دفاتر پلمپ تجاری و تصویر صفحه ی اول آن برای کارت بازرگانی حقیقی و برای اخذ کارت بازرگانی حقوقی تصویر مدارک ثبت شرکت نیز مور نیاز می باشد.
  2. ارائه ی اظهارنامه ی سامانه ای درخواست کارت بازرگانی به مرجع ثبت شرکتها.
  3. ارائه گواهی دفاتر پلمپ و 5 عدد نامه ی دارایی که شامل نامه ی حسن حساب بانکی، گمرکی، عدم سوء پیشینه کیفری، گواهی امضا ( از دفاتر اسناد ) و اداره مالیات می باشد و تحویل آنها به اتاق بازرگانی لازم است.
  4. پس از آن اتاق بازرگانی براساس مدرک تحصیلی برای متقاضیان دوره های آموزشی امور بازرگانی برگزار می کند.
ادامه مطلب
اخذ کارت بازرگانی در چهارمحال و بختیاری

مزایای اخذ کارت بازرگانی در سمنان

کارت بازرگانی کارتی است که علاوه بر اعطای اجازه انجام فعالیت های بازرگانی فواید زیر را نیز برای دارنده آن در بر دارد:

  • جهت ثبت برند به زبان لاتین الزامی است.
  • امکان شرکت در نمایشگاه های بین المللی و تخصصی را ایجاد می کند.
  • جهت سفارش کالا به صورت عمده لازم است.
  • صادرات و واردات کلیه کالاهای مجاز بازرگانی به کشور با این کارت ممکن است.
  • انجام امور حق العمل کاری در گمرک.
  • انجام امور ترخیص کاری در گمرک.
  • واردات کالاهای مجاز از مناطق آزاد کشور نیز با این کارت انجام می شود.

کارت بازرگانی در سمنان

مدارک لازم برای اخذ کارت بازرگانی در سمنان

الف- اشخاص حقوقی

  • کامل نمودن فرم عضویت اتاق و تعهدنامه عضویت در اتاق بازرگانی.
  • ارائه دو برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکتها رسیده باشد.
  • اخذ و ارائه اصل و کپی گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکتها.
  • ارائه دو رونوشت تقاضانامه ثبت شرکتهای داخلی و شرکت نامه رسمی برای شرکتها با مسئولیت محدود.
  • ارائه دوبرگ فتوکپی اظهارنامه ثبت شرکتهای سهامی خاص/عام.
  • ارائه دوبرگ از روزنامه رسمی در مورد تاسیس و تغییرات شرکت.
  • ارائه دوبرگ از فتوکپی اساسنامه شرکت.
  • ارائه اصل و فتوکپی گواهی عدم سوء پیشینه مدیرعامل.
  • ارائه دوسری کامل رونوشت از تمام صفحات شناسنامه مدیرعامل (حداقل سن23 سال تمام) و رویت اصل آن بانضمامدو سری کپی کارت ملی مدیر عامل.
  • ارائه چهار قطعه عکس6در4 مدیر عامل جدید، تمام رخ، ساده.
  • ارائه دوبرگ فتوکپی کارت پایان خدمت و معافیت از خدمت سربازی برای آقایان و رویت اصل آن.
  • ارائه کامل نمودن فرم مشخصات بازرگانی.
  • ارائه اصل و رونوشت گواهی بانک مبنی بر حسن اعتبار بانکی شرکت فرم د .
  • ارائه اصل و رونوشت فرم تعهدنامه دریافت کارت بازرگانی و تصدیق امضاء مدیرعامل توسط دفاتر اسناد رسمی.
  • ارائه دوسری رونوشت از کلیه صفحات سند مالکیت شش دانگ یا ارائه اجاره نامه محضری محل کار.
  • اشخاصی که غیرایرانی و متقاضی کارت بازرگانی می باشند علاوه بر ارائه کلیه مدارک فوق به استثنای بندهای ۹و۱۳ ملزم به ارائه تاییدیه صلاحیت مدیران خارجی از سفارتخانه متبوعشان و ارائه فتوکپی پروانه کار هستند.
ادامه مطلب
تدوین و تنظیم طرح توجیهی در شهرکرد

ب-  اشخاص حقیقی

  • کامل نمودن فرم عضویت اتاق و تعهدنامه عضویت در اتاق بازرگانی.
  • ارائه دوبرگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکتها رسیده باشد سرمایه کمتر از ۵۰ میلیون ریال قید نشود.
  • ارائه اصل و رونوشت گواهی پلمپ دفاتر از اداره ثبت شرکتها.
  • ارائه اصل و رونوشت فرم بانک مبنی برحسن اعتبار بانکی.
  • کامل نمودن فرم مشخصات فردی و اعلام معرفین ( فرم الف ) و کپی کارت بازرگانی بانضمام نامه کتبی از معرفین مبنی بر تایید سابقه تجاری بیش از ۳سال.
  • ارائه اصل و رونوشت گواهی عدم سوء پیشینه.
  • ارائه دوسری کامل فتوکپی از همه صفحه های شناسنامه (حداقل سن23 سال تمام) و رویت اصل آن و دوسری کپی از کارت ملی.
  • چهار قطعه عکس6در4 (جدید، تمام رخ، ساده)
  • ارائه دوبرگ رونوشت از کارت پایان خدمت و معافیت از خدمت سربازی برای آقایان و رویت اصل آن.
  • کامل نمودن فرم مشخصات بازرگانی.
  • ارائه اصل و رونوشت فرم تعهدنامه دریافت کارت بازرگانی و تصدیق امضاء متقاضی توسط دفاتر اسناد رسمی  فرم د..
  • ارائه دوسری فتوکپی از کلیه صفحات سند مالکیت شش دانگ یا ارائه اجاره نامه محضری محل کار.

در انتها از اینکه همراه ما بودید صمیمانه سپاسگزاریم. خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان ثبت شرکت ایلیا در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
راستین
راستین
4 ماه قبل

برای ثبت اختراع چقدر باید پرداخت کنم؟

کارشناس حقوقی(مینو یاوری)
کارشناس حقوقی(مینو یاوری)
ویرایشگر
پاسخ به  راستین
4 ماه قبل

سلام دوست عزیز. به دلیل تخصصی بودن ثبت اختراع باید مدارک شما بررسی و سپس هزینه کلی به شما ابلاغ شود. می توانید با شماره 02632137 تماس بگیرید.