درخواست مشاوره رایگان

ثبت شرکتثبت تغییرات شرکتثبت برندخدمات اداری مشاوره

حداکثر و حداقل زمان لازم برای اخذ کد اقتصادی

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     پنج شنبه، 7 مرداد 1400


توضیحات تکمیلی در خصوص اخذ کد اقتصادی و تشکیل پرونده مالیاتی

دولت به منظور پشتیبانی از کارآفرینان و صاحبان کسب نیازمند به شناخت آنها و کنترل معاملاتشان می باشد . یکی از روشهای دستیابی به این شناخت و ایجاد چتر حمایتی اخذ کد اقتصادی از سوی فعالان امر می باشد.با اخذ کد اقتصادی علاوه بر معرفی خود به عنوان یک فعال اقتصادی یا کارآفرین مالیات مربوطه را پرداخته و در مقابل از پشتیبانی و حقوق دولتی برخوردار می شوید بدین صورت که با شناخت صاحبان مشاغل امکان جلوگیری از رقابتهای ناسالم اقتصادی ایجاد می شود.

پس از ثبت شرکت اخذ کد اقتصادی بسیار مهم است به همین دلیل در اینجا توضیحاتی در این مورد به شما ارائه می دهیم.

اخذ کداقتصادی

کد اقتصادی شماره ای انحصاری است که برای صاحبان مشاغل اعم از حقیقی یا حقوقی صادر می شود و این اشخاص ملزم هستند کد اقتصادی خود را بر روی همه فاکتورهای خرید و فروش ثبت کنند.

دلیل درج کد اقتصادی بر روی فاکتورهای خرید و فروش کنترل معاملات و محاسبه دقیق مالیات بر اساس آنها و بر طبق اسناد و مدارک موجود می باشد تا از امکان خطا در محاسبه مالیات یا محاسبه نظری و تخمینی آن کاسته شود .

مضافا" به وسیله کد اقتصادی سازمان امور مالیاتی کشور قادر است دفاتر قانونی، فاکتورها و صورتحساب های صادره را به راحتی ارزیابی کند.

کلیه ثبت شرکت که در زمینه تولید، مونتاژ، واردات و صادرات ، توزیع هر نوع کالا و انجام کارهای خدماتی اشتغال دارند همچنین کلیه اشخاص حقیقی که به امور فوق مشغول هستند و دارای پروانه کسب یا کار ازمراجع ذی صلاح بوده و یا دارای محل کار می باشند واجد شرایط اخذ کد اقتصادی هستند. قابل ذکر است احراز یکی از دو شرط فوق برای اشخاص حقیقی کفایت می کند تا آنها را واجد شرایط اخذ کد اقتصادی نماید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کد اقتصادی

جهت این مرحله همراه با مدارک زیر به اداره دارائی

  • دریافت دفترچه و تکمیل آنها (واحد اطلاعات و خدمات اداره دارایی)
  • دریافت فرمهای مربوطه و تکمیل آنها (واحد ثبت و شناسائی اداره دارائی)
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
  • فتوکپی آگهی ثبت شرکت و تغییرات ثبتی در دو نسخه
  • فتوکپی اساسنامه شرکت
  • فتوکپی از اظهارنامه شرکت (و یا شرکتنامه و تقاضانامه در شرکت‏های غیر سهامی)
  • فتوکپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
  • فتوکپی پروانه بهره برداری یا مجوز تاسیس (در صورت موجود بودن)
  • فتوکپی سند مالکیت اقامتگاه قانونی شرکت که در آگهی تاسیس قید گردیده و در صورت استیجاری بودن، فتوکپی قرارداد اجاره که به تایید واحد مالیاتی محل وقوع ملک رسیده باشد.
  • نامه شروع و یا عدم شروع به فعالیت شرکت و فتوکپی آن بعد از ثبت در دبیرخانه
  • پرداخت مالیات حق تمبر به اداره دارائی

جهت اخذ اطلاعات بیشتر در خصوص چگونگی اخذ کد اقتصادی با ثبت شرکت ایلیا در ارتباط باشید.

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید