درخواست مشاوره رایگان

ثبت شرکتثبت تغییرات شرکتثبت برندخدمات اداری مشاوره

🥇مدارک ثبت برند【مدت زمان ثبت برند ✔️】

نگارش توسط : تیم تحریریه ایلیا     |     پنج شنبه، 14 مرداد 1400


حتما برای ثبت برند و علامت خود ابن موضوع ذهنتان را به خود مشغول کرده که مدارک لازم برای ثبت برند چیست؟ یا چطور باید مدارک را از چه سازمانی اخذ کنید . ما تمامی این اطلاعات را در کم ترین زمان در اختیارتان قرار خواهیم داد . تنها کافی است تا پایان این متن با ما همراه باشید . 

ثبت انواع برند و نام تجاری آسان

نام تجاری یا برند نشانه ، نماد ، کلمه ، حروف و... یا در آخر مرکب کردن موارد فوق ، که تصویر و یا نقشی را در ذهن ایجاد نماید که نشان دهنده و یا موردی است که می توان توسط آن محصول و یا خدمات را نشان داد .

هم چنین از توسط آن است که می توان تمایز بین محصولات و خدمات را به خوبی به درستی و واضح نشان داد . زمانی که مصرف کننده را به خود جلب می کند مالک آن برای جذب بیشتر مصرف کننده سطح محصول و یا خدمات خود را ارتقا می دهد و انگیزه ای برای مالک می شود که جهت کسب سودآوری به اطمینان و رضایت مصرف کننده اهمیت دهد .

برند از جمله مواردی است که می توان با ثبت آن رقابت را ایجاد نمایید و در عرصه بازار قدرتمند وارد شد زیرا در بازار شلوغ با برند قدرتمند راحت می توان به مصرف کننده محصول و کالای خود را نشان داد . ثبت برند باید در اداره ثبت مالکیت صنعتی به ثبت برسد و روال قانونی خود را طی کند . متقاضیان ثبت برند باید مطابق قوانین ثبتی ، عملیات و مراحل ثبت را به دستی انجام دهند تا با مشکل و عدم ثبت مواجهه نشوند .

زمان لازم برای ثبت برند

شایان ذکر است زمان ثبت برند در اداره مالکیت صنعتی بر اساس نوع برند و هم چنین شخصیت متقاضی حقیقی و یا حقوقی متفاوت می باشد و هم چنین باید نوع فعالیت که برای آن برند را درخواست نموده اید زمان ثبت متغییر می باشد .

برند همانطور که گفته شد باید به گونه ای انتخاب شود که پیام خود را به مشتری و یا مصرف کننده به خوبی نشان دهد . و جذابیت آن به صورتی که باشد که مصرف کننده را به سمت آن بکشاند.

به صورت عامیانه ترین تعریف از برند : کاربرد مستقیم برند در فروش کالا و محصولات و یا ارائه خدمات می باشد . اما باید به یاد داشته باشید که برند تنها یک نام نمی باشد بلکه آرم و لوگو و علامت تجاری است که منحصراً در اختیار مالک می باشد . بر اساس بر روی محصولات و خدمات درج می شود که نشان دهنده آنها و هویت اصلی آنها باشد.

مدت زمان ثبت برند

مدت زمان لازم برای ثبت یک یرند مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید از سوی متقاضیان ثبت علامت تجاری انجام شود و نیز با ارائه و اخذ جواز های لازم مراحل ثبت برند را یکی پس از دیگری با نهایت دقت انجام داد . در زیر به مواردی که در اخذ و ثبت یک برند تاثیر دارند اشاره می کنیم .

  1. مشخص کردن تاریخ و شماره اظهارنامه مربوطه که باید ارائه شود
  2. مشخص کردن تاریخ و شماره ثبت علامت تجاری و درج مشخصات و محل سکونت تابعیت صاحب علامت
  3. ارسال یک نمونه فرم از علامت ارائه شده به محلی که به این امر اختصاص داده شده است.
  4. دریافت حق ثبت و حقوق دریافتی برای هر طبقه علامت تجاری
  5. امضا درخواست کننده یا قائم مقام او به طوری که قسمتی از امضاء در روی صفحه و قسمتی دیگر روی علامت باشد.
هدف برند شما چیست؟

قبل از اینکه برند را ثبت نمایید باید همه موارد و جوانب را بسنجید . در شروع باید بدانید با انتخاب برند چه ارزشی به کار خود می دهید . زیرا با کسب برند است که ارزش و اعتبار را کسب می کنید . با در نظر گرفتن هدف و ارزش انتخاب تمام جهت ها و جوانب برای شما روشن می شود.

برند از جمله نقش های اصلی و قدرتمند در بازار بشمار می رود هم چنین باید گفت که تداعیات ذهنی قدرتمندی را در زمینه محصول و خدمات به صورت خلاصه و مفید ارائه می دهد .

در نتیجه به در نظر گرفتن موضوعات فوق می توان گفت که از مسائل مهمی می باشد که باید به آن توجه کرد . زیرا از جمله ارتباط مهم بین مصرف کننده و تولید کننده بشمار می رود . زمانی که برند به عنوان ابزاری برای تبلیغات و نشان دادن بیشتر آن به عموم استفاده می نمایید باید بدانید تنها چیزی که در ذهن سپرده می شود نام برند است.

 

مدارک ثبت برند

 

مدارک لازم برای ثبت برند

مدارک مورد نیاز ثبت برند برای متقاضیان حقیقی و یا حقوقی به صورت های مختلف می باشد و هر متقاضی بر اساس نوع فعالیت خود باید مدارک جداگانه ای را ارائه دهد .

الزامی است در شروع اقدام به ثبت از تکمیل بودن مدارک اطمینان داشته باشید تا از نقص در مدارک جلوگیری شود .

مدارک لازم برای ثبت برند به نام شخص حقیقی

  • رونوشت از شناسنامه و مدارک هویتی اشخاص
  • تسلیم کدپستی 10 رقمی از محل شرکت
  • ارائه مجوزهای کسب شده برای ادامه فعالیت مانند پروانه بهره برداری و مجوز تاسیس برابر اصل شده  به جهت ثبت علامت تجاری مورد نظر
  • امضا کردن وکالتنامه برای انجام امور توسط وکیل
  • ارائه تصویر برابر اصل شده از طرح علامت به ابعاد 8 در 8 در تعداد 15 عدد به صورت جدا و ارائه مستندات اسامی برند مورد نظر.
  • ارائه کارت بازرگانی برای دارندگان علامت که به صورت لاتین ثبت شده

مدارک لازم برای ثبت برند به نام شخص حقوقی

  • ارائه پروانه بهره برداری و یا جواز مربوط به تولید یا ارائه پروانه کسب برابر اصل شده مدارک مورد نظر
  • تصویر روزنامه رسمی شرکت که با نام آگهی تاسیس ارائه می شود و نیز ارائه روزنامه رسمی آخرین تغییرات در هیئت مدیره شرکت که فعال باشد
  • شناسنامه و کارت ملی دارندگان حق امضا در شرکت که کپی برابر اصل شده اند
  • کارت بازرگانی دارنده برند که برابر اصل شده در صورت لاتین بودن علامت ارائه شده
  • ارائه تصویر برابر اصل شده از طرح علامت به ابعاد 8 در 8 در تعداد 15 عدد به صورت جدا و ارائه مستندات اسامی برند مورد نظر.
  • امضای وکالتنامه توسط دارندگان حق امضای و نیز ارائه مهر شرکت مورد نظر

تفاوت برند و لوگو در ثبت

در واقع لوگو همان برند است با این تفاوت که برند نام است و لوگو تصویر و برای هر کدام نیاز به یک سری مدارک مشخص است تنها تفاوت ثبت لوگو این  است که باید تصویر لوگو نیر جز مدارک ارسالی باشد بهتر است لوگویتان توسط یک طراح لوگو طراحی شود تا بر اساس استانداردهای اداره مالکیت صنعتی طراحی شود ثبت ایلیا نیز در این خصوص شما را یاری میرساند.

ما با شما تماس میگیریم لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید

پاسخ دادن به :

فرم ارسال نظر و سوال
ارسال با تشکر از ارسال نظر . پس از تایید نظر شما درج خواهد شد
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
پایان مشاوره

به سیستم مشاوره آنی خوش آمدید .
لطفا جهت شروع پشتیبانی یکی از روش های زیر را انتخاب فرمایید