جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

چه صورتجلساتی بایستی در اداره ثبت شرکتها ثبت و آگهی شود

چه صورتجلساتی بایستی در اداره ثبت شرکتها ثبت و آگهی شود

تمامی نکات در خصوص این سوال که چه صورتجلساتی بایستی در اداره ثبت شرکتها ثبت و آگهی شود را می توانید در متن زیر مطالعه کرده و در زمینه ثبت صورتجلسات اقدام کنید. برای اطلاع از صورتجلسات و تنظیم آن می توانید با مجتمع ثبتی ایلیا تماس بگیرید.

صورتجلسات ملزم به ثبت در اداره ثبت شرکتها

همانطور که می دانیم مجامع شرکتها و هیات مدیره آنها بنا به دلایل متعددی تشکیل و برگزار میشود اما آیا ضرورتی به ثبت همه آنها در اداره ثبت شرکتها ( سامانه پذیرش تاسیس و ثبت تغییرات) وجود دارد؟ با توجه به مفاد قانون تجارت، ثبت و انتشار صورتجلسات زیر الزامی است.

ماده 106. در مواردی که تصمیمات مجمع عمومی متضمن یکی از امور ذیل باشد یک نسخه از صورتجلسه مجمع باید به جهت ثبت به مرجع ثبت شرکتها ارسال گردد

  •  انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان
  •  تصویب ترازنامه.
  •  کاهش یا افزایش سرمایه و هر نوع تغییر در اساسنامه.
  •  انحلال شرکت و نحوه تصفیه آن

ماده 128 – نام و مشخصات و حدود اختیارات مدیر عامل باید با ارسال نسخه ای از صورتجلسه هیأت مدیره به مرجع ثبت شرکتها اعلام و پس از ثبت در روزنامه رسمی آگهی شود.

چه صورتجلساتی بایستی در اداره ثبت شرکتها ثبت و آگهی شود

کدام صورتجلسات بایستی در اداره ثبت شرکتها ثبت و آگهی شود؟

همانطور که می دانیم مجامع شرکتها و هیات مدیره آنها بنا به دلایل متعددی تشکیل و برگزار می شود اما آیا ضرورتی به ثبت همه آنها در اداره ثبت شرکتها ( سامانه پذیرش تاسیس و ثبت تغییرات ) وجود دارد؟ با توجه به مفاد قانون تجارت، ثبت و انتشار صورتجلسات زیر الزامی است.

ماده ۱۰۶ . در مواردی که تصمیمات مجمع عمومی متضمن یکی از امور ذیل باشد یک نسخه از صورتجلسه مجمع باید به جهت ثبت به مرجع ثبت شرکتها ارسال گردد

  • انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان
  • تصویب ترازنامه.
  • کاهش یا افزایش سرمایه و هر نوع تغییر در اساسنامه.
  • انحلال شرکت و نحوه تصفیه آن

ماده ۱۲۸ – نام و مشخصات و حدود اختیارات مدیر عامل باید با ارسال نسخه ای از صورتجلسه هیأت مدیره به مرجع ثبت شرکتها اعلام و پس از ثبت در روزنامه رسمی آگهی شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها