جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نماد اعتماد الکترونیکی – سامانه اینماد (e نماد)

ثبت سامانه eنماد

تا کنون اسم نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد به گوشتان خورده ؟ کسب و کار اینترنتی دارید و می خواید به صورت قانونی از حمایت ها و تسهیلات در راه کسب و کارتان بهره مند بشید. بهترین کار در این راه افزایش سطح آگاهی در کسب و کار اینترنتی است که ما در این متن تمامی نکات مربوط به اخذ نشان اعتماد الکترونیکی را به شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید.

نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد

از عوامل و شرایطی که در بحث توسعه یک کسب و کار الکترونیکی و اینترنتی حائز اهمیت است بحث اعتماد و اطمینانی است که میان مشتریان و آن خدمات برقرار می شود که این خود باعث افزایش بحث خروجی امور و نیز افزایش سطح اعتماد دو طرف خواهد شد.

این اعتماد آسان بدست نمی آید و خدمات رسانان اینترنتی باید در این زمینه کوشا بوده و برای رسیدن به اعتماد مشتریان خود تلاش کنند. در ادامه به نکاتی که در اعتماد خریداران در کسب و کار اینترنتی موثر می باشد اشاره می کنیم .

عوامل موثر در افزایش اعتماد خریداران با اینماد

  • شناختن مالک کسب و کار اینترنتی و وجود گزینه مراجعه حضوری به محل فروشنده
  • ارائه شدن صحیح و کامل اطلاعات کالای مورد استفاده
  • داشتن گارانتی و ضمانت نامه پس از خرید کالا
  • وجود گزینه برگشت و اصالت کالا در صورت برگشت زدن کالا توسط خریدار و پسگیری مبلغ پرداختی
  • محافظت شدن از اطلاعات خریدار
  • تایید شدن امنیت سایت و درگاه پرداهتی آن از سوی مراکز ملی اعتماد

براساس تحقیقات انجام شده بر روی اعتماد خریداران در تهیه محصولات می توان به این نکته نیز توجه کرد که زمانی که یک محصول توسط یک نهاد یا سازمان سومی مورد تایید قرار گیرد می تواند تاثیر بیشتری در کسب اعتماد بین خریداران و عرضه کنندگان ایجاد کند.

در این صورت خریداران با اعتماد به محصولات و نیز حمایت شخص ثالث معتبر اقدام به تهیه محصول کرده . در این بین اگر خریداران با مشکلاتی مواجه شوند می توانند با مراجعه به مرکز یا نهاد حامی برای شکایت قانونی از خدمات یا محصول یاری بگیرند.

سامانه اینماد

در کشور ایران مراکز توسعه تجارت الکترونیکی مسئول در ایجاد زیر ساخت های امنیتی و نیز ارائه و صدور نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد برای کسب و کارهای اینترنتی می باشد که فعالان اینترنتی باید برای اخذ این نماد به آنجا مراجعه کنند و بدین صورت از اعتماد مشتریان نسبت به خود بهره ببرند .

ثبت سامانه eنماد

مراحل ثبت سامانه اینماد (eنماد)

  1. مرحله اول: در ابتدا باید به سایت اینماد به آدرس الکترونیکی https://enamad.ir  ورود پیدا کنید و بر روی گزینه ثبت نام و دریافت نماد در سامانه کلیک کنید.
  2. مرحله دوم: برای اینکه در سامانه اینماد وارد شوید ابتدا باید حساب کاربری ایجاد کند در زیر صفحه پنل کاربری بر روی گزینه ایجاد حساب کلیک کنید.
  3. مرحله سوم: برای ثبت نام در این سامانه باید ابتدا نوع شخصیت حقوقی خود را مشخص کنید، هر کدام که از انواع شخصیت را انتخاب کنید بر حسب آن باید اطلاعات هویتی و مشخصات خود را وارد نمایید و در پایان صفحه باید دو شرطی که وجود دارد را نیز تیک بزنید و بر روی گزینه تایید کلیک کنید اگر اطلاعات درست وارد شده باشد پیغامی در همان صفحه به شما می دهد که ثبت نام با موفقیت انجام شد و لینک فعال سازی به ایمیل شما ارسال می شود، سپس باید به ایمیل تان مراجعه نمایید و ایمیلی را که حاوی لینکی است از طرف سامانه اینماد دریافت می کنید که باید بر روی لینک کلیک نماید تا حساب کاربری شما فعال شود.
  4. مرحله چهارم:  بعد از فعال سازی با نام کاربری و رمز عبوری که ساخته اید ( توجه داشته باشید نام کاربری را تنها یک بار می توانید بسازید و قابل تغییر نیست ) به همان صفحه اول مراجعه کنید و نام کاربری و رمز عبور را وارد نمایید و به پنل کاربری خود وارد شوید.
  5. مرحله پنجم: در پنل کاربری بر روی گزینه تکمیل اطلاعات کلیک کنید و سپس از بین گزینه های باز شده سامانه تکمیل فرم اطلاعات را کلیک نمایید، بعد از کلیک بر روی این گزینه صفحه ای برای شما باز می شود که دارای گزینه های ستاره دار است که همه گزینه های ستاره دار باید پر شوند در پایین سمت راست گزینه ذخیره وجود دارد که در نهایت بعد از تکمیل اطلاعات باید بر روی آن کلیک نمایید، در صورتی که اطلاعات وارد شده صحیح باشد گزینه ثبت اطلاعات با موفقیت انجام شد باز می شود که می توانند تایید کنید.
  6. مرحله ششم: در مرحله بعد باید بر روی گزینه بارگذاری مدارک کلیک نمایید، بعد از کلیک بر روی این صفحه باید تصویر کارت ملی، شناسنامه، تصویر پرسنلی، تصویر کارت پایان خدمت را بارگذاری نمایید، البته می توانید مدارکی را که ارائه آن اختیاری است را بار گذاری نکنید، در صورت وارد شدن درست مدارک تایید ثبت آن برای شما می  آید که بر روی تایید کلیک کنید.
  7. مرحله هفتم: مرحله بعد احراز اطلاعات است که بعد از کلیک بر روی آن صفحه ای باز می شود که کدی وجود دارد که باید به شماره درج شده پیامک کنید، بعد از ارسال پیامک به مدت ده دقیقه در سامانه باشید و بعد از آن خروج بزنید و دوباره با نام کاربری و رمز عبور دوباره وارد شوید. در این مرحله صحت تلفن همراه تایید می شود و برای تلفن ثابت نیز باید همین مراحل طی شود.
  8. مرحله هشتم: بعد از تایید تلفن ثابت باید گزینه کسب و کار وارد شوید و در بین گزینه هایی که باز می شود، که باید افزودن کسب و کار را کلیک نمایید، در این قسمت اطلاعات مربوط به کسب و کار را وارد نمایید و نوع فعالیت را صنفی مشخص نمایید در این مرحله اگر کارشناسان به اطلاعات وارد شده ایراد گرفتند می توانید اطلاعات مربوطه را تغییر دهید این قسمت قابل ویرایش است.
  9. مرحله نهم: سپس باید به گزینه مدیریت کسب و کار وارد شوید و تاییدیه فنی را برای سایت انجام دهید، این مرحله برای این می باشد که مشخص شود شما به سایت مربوطه دسترسی دارید.
  10. مرحله دهم: در ادامه باید نوع خدمتی که در سایت ارائه می کنید را مشخص نمایید بنابراین رو گزینه لیست خدمات و مجوز ها کلیک نمایید و هر چهار بخش را تکمیل و ذخیره نمایید و تایید نمایید، در این قسمت اگر خدماتی که در سایت ارائه می دهید نیاز به دریافت مجوز داشته باشد باید اسکن برگه مجوز را بارگذاری نمایید.
  11. مرحله یازده: مرحله بعد تکمیل فرم نظر سنجی می باشد و بعد نیز بر روی احراز اطلاعات کسب و کار باید کلیک نمایید و اطلاعات خواسته شده در این قسمت را وارد نمایید در این مرحله باید ایمیل، تلفن و آدرس کسب و کار مشخص شود.
  12. مرحله دوازده: در این مرحله باید پرونده ثبت شده را برای بررسی کارشناس ارائه کنید از این رو باید بر روی ارسال پرونده جهت بررسی کارشناس کلیک و تایید کنید تا درخواست توسط کارشناس بررسی شود.
  13. مرحله سیزده: در این مرحله باید در انتظار بررسی کارشناس باشید و در صورت تکمیل بودن شرایط و چک لیست سامانه اینماد تایید نهایی از سوی کارشناس صادر می شود که در صفحه می توانید دریافت کد نماد را مشاهده نمایید، قرار دادن این کد در صفحه سایت تان باید توسط برنامه نویس انجام شود.

روش استعلام اصالت اینماد به چه صورت است

بعد از اینکه اینماد را دریافت کردید پرونده شما در فرایند نظارت قرار دارد و در صورت مشاهده تخلفات موردی یا گزارشات مردمی بین تخلف سطح 1 تا تخلف سطح 4 با سایت مربوطه برخورد خواهد شد.

در مواردی ما شاهد بروز سایت های فروشگاهی هستیم که بر اساس مشاوره های کم فروشگاهی را راه اندازی می کنند و برای آنها اینماد هم دریافت می شود در این صورت سایت هایی با ظاهر مشابه خواهیم داشت که معمولاً بعد از مدتی از بین می روند و یا فعالیت خود را تغییر می دهند.

توجه داشته باشید انتقال درگاه پرداخت خود به غیر تخلف بوده و بر اساس تخلف سطح 4 با سایت مربوطه برخورد خواهد شد از این رو سعی کنید از انتقال درگاه پرداخت خود به سایرین ممانعت کنید و اطلاع از تخلف علی الاصول  از طریق شکایت های مردمی قابل رد یابی است.

در برخی موارد ممکن است استعلام عدم سوء سابقه کیفری متقاضی زمان بر باشد و بعد از اعطاء نشان دریافت شود و در صورتی که عدم صلاحیت فرد محرز شود نشان اینماد پس گرفته می شود.

قبل از اینکه پرونده را برای کارشناسی ارسال کنید قبل از کلیک بر روی تایید در قسمت اول نوشته شده برای مشاهده چک لیست کلیک کنید، مشاهده چک لیست سبب می شود در ثبت سامانه اینماد اگر سایت شما بر اساس چک لیست تطابق ندارد تا بررسی کارشناس این نواقص را رفع کنید تا سرعت بررسی کارشناسی بالا رود اما در بیشتر موارد افراد چک لیست مربوطه را بررسی نمی کنند و همین موجب زمان بر شدن دریافت اینماد برایشان خواهد بود زیرا سایت آن ها بر اساس چک لیست سامانه اینماد مطابق نمی باشد.

اسم سایت شما نباید از اسامی باشد که تحت حاکمیت دولت است مانند اینکه اسم سازمانی را در سایت تان بیاورید در این صورت اگر بخواهید اینماد بگیرید برای چنین سایتی کارشناس از شما می خواهد ارتباط تان را با اسم مرجع مشخص کنید و در صورت عدم وجود مجوزی برای استفاده از اسم مربوطه اینماد به سایت تان تعلق نخواهد گرفت.

اکثر افراد تصور می کنند فعالیت اقتصادی در فضای مجازی آنها را مصون از دریافت مجوز می کند در صورتی که این تصور کاملاً اشتباه است و باید مجوز مربوطه را داشته باشند و در صورتی که فروش محصول نیاز به مجوز خاصی دارد باید مجوز مربوطه ارائه شود.

شما برای اطلاع از روش استعلام اینماد می توانید با موسسات حقوقی که تخصص در این زمینه دارند در ارتباط باشید و صفرتا صد امور اخذ نماد اعتماد الکترونیکی را از طریق مشاوره وکلای این موسسات اخذ کنید. راهنمای تخصصی شما بدون شک مجتمع ثبتی ایلیا است زیرا با بیش از 20 سال سابقه حقوقی خود بهترین گزینه انجام امور شما خواهد بود.

روش استعلام اصالت اینماد

کاربرد نماد اعتماد الکترونیکی

ارائه نماد اعتماد الکترونیکی یا e نماد برای وب سایت های تجاری به جهت قانونمند سازی و فعالیت در حیطه قانون و نظم دهی به کسب و کارهای اینترنتی ارائه می شود. این نماد با یک لوگوی مشخص به شکل eدر بالای صفحات سایت درج شده که این نشان به منزله اعتمادسازی و قانونی انجام شدن امور فعال الکترونیکی و مالک سایت می باشد .

در این میان ساماندهی به سایت های تجاری از جمله مهم ترین و تاثیرگذار ترین راه ها مخصوصاً الکترونیکی می باشد. با مراجعه خریداران به سایت ها در صورت عدم وجود این نماد مشتریان اقدام به خرید نکرده و سایت هایی را انتخاب می کنند که دارای ماهیت قانونی بوده و دارای نشان اعتماد الکترونیکی باشند که در این سایت ها بتوان از حمایت های قانونی مشتریان بهره برد.

هم چنین خریداران برای کسب اطلاع از صحیح بودن و قانونمند بودن فعالیت های سایت تنها کافی است با جستجو کردن وب سایت های مورد اعتماد ، از صحت و قانونی بودن نماد اعتماد الکترونیکی مندرج در سایت اطمینان حاصل کنند.

در زمان طراحی سایت های فروشگاهی باید امکاناتی خاص برای فعالیت سایت ارائه شود و بدین ترتیب محتوایی که در سایت ها قرار می گیرد دارای اعتبار باشند. تمامی این فعالیت ها باید زیرنظر مرکز توسعه تجارت الکترونیکی انجام پذیرد تا تایید شده و به صورت قانونی شناخته شود.

ماهیت نماد اعتماد الکترونیکی

Eنماد یا همان نماد اعتماد الکترونیکی یک نشان دولتی بوده که از سوی مراکز توسعه تجارت الکترونیکی (وزارت صنعت و معدن و تجارت) صادر می شود و به کسب و کارهای اینترنتی هویت و صلاحیت انجام امور خواهد بخشید.

هدف اعطای نماد الکترونیکی اعتماد

  • اعتماد سازی و ایجاد رسمیت در انجام فروش یا خدمات رسانی اینترنتی
  • حمایت از حقوقی مصرف کنندگان و خریداران
  • عدم ایجاد نارضایتی از محصولات
  • عدم ایجاد آسیب های امنیتی ، فرهنگی و اقتصادی در جامعه
  • احراز هویت و صلاحیت مالک کسب و کار اینترنتی به مدت یکسال

شروط اخذ اینماد اعتماد الکترونیکی

  • وجود این نماد برای سایت هایی الزامکی است که اقدام به خرید و فروش و خدمات رسانی می باشند.
  • این نماد برای شرکتهایی که به ثبت رسیده اند و دارای اعتبار قانونی می باشند و یا دامنه سایت دراختیار شخصیتی حقیقی و یا حقوقی می باشند ارائه می شود.
  • در صورتی که نماد 2ستاره دار را دریافت کردید، باید مدارک مربوط به ssl ارائه شود و کم ترین زمان اعتبار آن نیز باید 1 سال باشد.
  • در صورت انجام امور توسط وکیل و شخصیت حقوقی باید مدارک وی ارائه گردد.

مزیت نشان اعتماد الکترونیکی اینماد

فرض کنید یک سایت فروش اینترنتی را راه اندازی کرده اید و در آن مشغول خرید و فروش کالا و خدمات رسانی هستید اگر نشان دارای اعتبار بالا در صفحه جستجوی گوگل باشد و بازدیدکنندگان بالا ، فروش چندانی ندارید .

این مورد در بیشتر موارد به دلیل عدم وجود نماد اعتماد الکترونیکی است که ایجاد اعتماد سازی بین مشتریان برای خرید بانکی محصولات از شما خواهد بود . بنابه قانونی تجارت در کشور جمهوری اسلامی باید این نماد را به صورت قانونمند اخذ کنید و بعد کسب و کار خود را در اینترنت انجام دهید .

انواع مختلف نماد الکترونیکی اعتماد

این نماد به سه درجه قابل اخذ می باشد که آن ها عبارتند از موقت، تک ستاره، دوستاره. هرکدام از این نماد ها بنابه رتبه خود دارای خصوصیات مخصوص به خود می باشند.

دریافت این نمادها منطبق با سایت فروشگاهی می باشد. پس از ارائه درخواست اخذ نماد الکترونیکی سایت درخواست مورد بررسی قرار گرفته و با تایید فیزیکی و فعالیت سایت ارائه می گردد.

در اغلب موارد نماد تک ستاره و دو ستاره به سایت های فروشگاهی اعطا می گردد. برای اخذ سریع این نماد تنها کافی است با کارشناسان مجرب مجتمع حقوقی ایلیا تماس گرفته و از راهنمایی و مشاوره رایگان آن ها در حیطه اخذ اینماد یا اعتماد الکترونیکی بهره مند شوید و سپس اقدام کنید.

اعتبار نماد اعتماد الکترونیکی

این نماد دارای یک سال اعتبار بوده و هر 3 ماه یکبار باید این اطلاعات تایید و مورد بررسی قرار گیرد.

مجتمع حقوقی ایلیا در تمامی مراحل اخذ نماد اعتماد الکترونیکی همراه شما عزیزان خواهد بود و ضامن موفقیت در امور شما می باشد. برای تسهیل در رسیدگی به سوالات خود می توانید در بخش تماس آنی و یا مشاوره آنلاین در همین صفحه سوالات خود را از کارشناسان مجرب ما بپرسید تا در کم ترین زمان و با صرف کم ترین هزینه به پاسخ سوالات خود برسید.

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها