جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نقش ثبت در دوران فعالیت و پایان شرکت

نقش ثبت در دوران فعالیت و پایان شرکت

متن زیر در زمینه نقش ثبت در دوران فعالیت و پایان شرکت اطلاعاتی را به متقاضیان حقوقی ارائه می دهد که یاری رسان آن ها در امر ثبت شرکت تجاری خواهد بود. در این زمینه وکلای حقوقی ایلیا راهنمای شما هستند. در صورت نیاز به ثبت تغییرات شرکت می توانید به متن تخصصی آن مراجعه کنید.

ثبت در دوران فعالیت و پایان شرکت

بعد از تأسیس شرکت به دلایلی ممکن است تغییراتی در آن ایجاد شود که نیاز به ثبت داشته باشد؛ برخی از این تغییرات در جریان فعالیت امری عادی و جزو لوازم فعالیت شرکت است؛ مانند تغییر اساسنامه، تغییر مدیران و بازرس یا بازرسان، نام و مشخصات و اختیارات مدیر عامل، افزایش یا کاهش سرمایه شرکت، نقل و انتقال سهام، تبدیل سهام، توقیف سهام از سوی طلبکاران شرکت و ایجاد شعبه.

همچنین ضرورت هایی ممکن است پیش آید که لازم باشد ممیزات اساسی شرکت مانند نام و اقامتگاه تغییر کند. از طرف دیگر، امروزه با فراهم شدن زمینه های قانونی ادغام و تبدیل شرکت های تجاری بدیهی است مسایل ثبتی مربوط به آن نیز لازم است مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین با توجه به این که شرکت های تجاری همگی تاجر محسوب می شوند، ورشکستگی شرکت در خصوص تمام آنها می تواند مصداق داشته باشد، لذا نقش اداره ثبت در این زمینه باید روشن شود.

در نهایت در صورت فراهم شدن موجبات انحلال شرکت که به منزله پایان حیات شخص حقوقی است، حفظ حقوق اشخاص ثالث و جامعه ایجاب می کند که این امر در مرجع ثبت شرکت ها منعکس شود.

ثبت در دوران فعالیت و پایان شرکت
نقش ثبت در دوران فعالیت و پایان شرکت

دوران فعالیت و پایان شرکت در ماده ۱۰۹

«در مواردی که تصمیمات مجمع عمومی متضمن یکی از امور ذیل باشد یک نسخه از صورتجلسه مجمع باید به جهت ثبت به مرجع شرکت ها ارسال گردد.

  • انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان
  • تصویب ترازنامه
  • کاهش یا افزایش سرمایه و هر نوع تغییر در اساسنامه
  • انحلال شرکت و نحوه تصفیه آن

در صورتی که در مورد ثبت شرکت اطلاعاتی در دسترس ندارید و می خواهید در کم ترین زمان به پاسخ سوالاتتان برسید ما در مجتمع ثبتی ایلیا راهنمای شماییم. تنها کافی است با ما تماس بگیرید.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها