جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

مالیات بر درآمد کشاورزی

مالیات بر درآمد کشاورزی

اگر حرفه کشاورزی را دارید و می خواهید در این زمینه فعالیتی قانونی داشته باشید باید در زمینه تخصص در ارائه مالیات بر درآمد کشاورزی را بدانید که در این مسیر تشکیل پرونده مالیاتی راهکاری مهم و حیاتی جهت انجام امور تجارت به حساب می آید که تنها به راهنمایی و مشاوره کارشناسان ثبتی مجرب نیازمندید. از این رو ما در متن زیر نکات حقوقی را ارائه می دهیم با ما همراه باشید.

درباره مالیات بر درآمد کشاورزی

مطابق با ماده ۸۱ ق.م.م درآمد حاصل از کلیه فعالیت های کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی و ماهیگیری، نوغان داری، احیای مراتع و جنگل ها، باغات اشجار از هر قبیل و نخبلات از پرداخت مالیات معاف می باشد.

دولت مکلف است مطالعات و بررسی های لازم را در زمینه کلیه فعالیت های کشاورزی و آن رشته از فعالیت های مزبور که ادامه فعالیت آن ها ضرورت داشته باشد معمول و لایحه مربوط را حداکثر تا آخر برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید.

مالیات بر درآمد کشاورزی

اظهارنامه مالیاتی کشاورزی

اظهارنامه مالیاتی کشاورزی باید به صورت تخصصی و بر اساس اصول اداره مالیات انجام شود، هر مودی مالیاتی در زمان مقرر باید اقدام به تنظیم و تدوین اظهارنامه مالیاتی کرده و آن را تا قبل از تکمیل زمان انقضای تعیین شده اداره مالیات تسلیم کنند.

بهتر است بدانید کشاورزان نیز مشمول مالیات می شوند  بر اساس برداشت و عرضه محصولات خود اقدام به ارائه آن کنند. ما در مجتمع ثبتی ایلیا راهنمای تخصصی شما در این زمینه خواهیم بود. برای انجام این امر تنها کافی است با کارشناسان حقوقی ما در تماس باشید.

مالیات بر درآمد کشاورزی چیست

بر طبق ماده 81: در آمد حاصل از کلیه فعالیت های کشاورزی، دامپروری، دامداری، پرورش ماهی و زنبور عسل و پرورش طیور، صیادی و ماهیگیری، احیای مراتع و جنگل ها ، باغات درختان از هر قبیل و نخیلات از پرداخت مالیات معاف می باشد.

دولت مکلف است مطالعات و بررسی های لازم را در زمینه کلیه کلیه فعالیت های کشاورزی و آن رشته از فعالیت های مزبور که ادامه معافیت آنها ضرورت داشته باشد معمول و لایحات مربوط را حداکثر تا آخر برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید.

همان طوری که در فعالیت های دیگر نیز مشاهده می شود، وظیفه دولت مطالعات و بررسی های لازم را در زمینه تمامی فعالیت های کشاورزی و رشته های آن خواهد بود.

محصولات زراعی شامل موارد زیر است

  • غلات (گندم، برنج، جو، ذرت دانه ای)
  • حبوبات (نخود، لوبیا، عدس و …)
  • محصولات صنعتی (پنبه، توتون و تنباکو، چغندر قند، …)
  • سبزیجات (سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی و…)
  • محصولات جالیزی (خربزه، هندوانه، خیار و…)
  • گروه نباتات علوفه ای (یونجه، سایر نباتات علوفه ای)
  • دام و طیور

زیر شاخه بعدی کشاورزی، فعالیت های پرورش دام و طیور، زنبور عسل و پرورش کرم ابریشم می باشد که منظور از این نوع پرورش، نگهداری از انواع نشخوار کنندگان و پستانداران برای بهره برداری اقتصادی از آنها می باشد.

نگهداری از انواع دامها، به منظور استفاده از آنها از جمله: سواری و بارکشی ، جزو این بخش است اما نگهداری از حیوانات برای سرگرمی و تفریح جزو این زیر بخش محسوب نخواهد شد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها