جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت برند لاتین چطور انجام می شود ✔️

ثبت برند لاتین

برند چیست؟ برای ثبت برند لاتین چه مراحلی را باید طی کرد؟ آیا برای ثبت برند می توان بدون ثبت شرکت اقدام کرد؟ ثبت برند لاتین چه شرایطی دارد؟ برند یا علامت تجاری در همه فرهنگ ها و ملیت ها دارای عنوان متفاوت می باشد.

در هر کشوری قوانین ثبت برند با دیگر کشور ها دارای تفاوت می باشد. در ادامه به قوانین و شرایط ثبت برند لاتین و بین المللی به صورت تخصصی خواهیم پرداخت.

ثبت برند لاتین

با در نظر گرفتن موارد گفته شده زمانی که کارت بازرگانی برای تجارت بین الملل اشخاص ارائه شود می توانید از علائمی که به همراه حروف لاتین باشند استفاده کنید. این مورد در صورتی انجام پذیر است که تفاوتی در استفاده از حروف فارسی که با حروف لاتین نوشته شده نخواهد بود.

انتخاب علامت تجاری که شامل ریشه لاتین باشند باید شرایط ثبت برند لاتین که ارائه کارت بازرگانی می باشد را رعایت کرده باشد.

ثبت برند لاتین

تاریخچه ثبت برند لاتین

زمان مشخصی برای برآورد پیدایش یک برند وجود ندارد اما شاید بتوان ریشه آن را از زمان های دور با حکاکی افراد بر روی آثار به جامانده از خود پیدا کرد بدین صورت این افراد از خود طرحی را بر جای گذاشته اند که شاید بتوان آن را به عنوان لوگو و علامت تجاری به حساب آورد که تجار نیز در مبادلات خود اقدام به ثبت طرح و علامت تجاری خود در زمان مبادلات می کرده اند.

در این بین افرادی نیز اعتقاد دارند افرادی که با داغ کردن بدن حیوانات طرح خود را درج می کرده اند، بنیان گذار علامت تجاری بودند.

ثبت برند لاتین بدون کارت بازرگانی

در صورتی که نام برند انتخابی شما لاتین باشد باید با استفاده از کارت بازرگانی به ثبت برسد و بدون داشتن کارت و بدون داشتن کارت بازرگانی ثبت برند امکان پذیر نمی باشد. چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی که امور بین المللی تجارت را انجام می دهند.

کارت بازرگانی نداشته باشند تا زمانی که این کارت را قانونا دریافت نکنند اجازه ثبت برند و یا علامت تجاری لاتین را نخواهند داشت.

فقط در صورتی دریافت گواهینامه ثبت برند نیاز به کارت بازرگانی خواهد داشت که در اسم برند از حروف لاتین (خارجی) استفاده شده باشد، در غیر این صورت اگر اسم برند فارسی باشد نیازی به ارائه ی کارت بازرگانی نخواهد داشت.

ثبت علامت تجاری لاتین

برند لاتین به برند و علائم تجاری اطلاق می شود که از حروف لاتینی به غیر از فارسی در طراحی و نام گذاری آن ها استفاده شده باشد. از اهداف اصلی ثبت برند لاتین می توان به تبادل و صادرات و واردات محصولات در عرصه بین المللی اشاره کرد.

در زمان ثبت و ارائه برند لاتین متقاضیان باید برای اخذ کارت بازرگانی مربوطه اقدام کنند. هر عبارت و طرحی که در برند به صورت لاتین درج شود را برند و علامت لاتین خواهند نامید.

در صورتی که در برند و علامت تجاری طراحی شده حتی یک حرف لاتین نیز وجود داشته باشد یا اسامی فارسی به صورت لاتین درج شود نیز آن را لاتین می گویند.

مدارک لازم برای ثبت برند لاتین

مدارک لازم برای ثبت برند لاتین

  • مدارک ارائه شده برای ثبت برند لاتین همراه با مدارک افراد حقیقی و حقوقی به اداره ثبت برند ارسال می گردد.
  • کپی جواز اخذ شده  از مراجع ذی صلاح مدارک لازم برای ثبت برند لاتین برای اشخاص حقوقی
  • رونوشت کارت ملی و مدارک شناسایی اشخاص حقوقی، یک نسخه از رونوشت روزنامه تاسیس  شرکت و آخرین تغییرات شرکت، رونوشت از مجوزهای فعالیت کارت بازرگانی

مراحل ثبت برند لاتین

  1. تکمیل و ارائه فرم تایید شده اظهارنامه ثبت برند به اداره ثبت علائم تجاری که این اظهارنامه باید مشمول مشخصات متقاضیان ثبت برند لاتین و نوع و طبقه برند مربوطه به جهت ثبت باشد. استعلام برند مطرح شده و اطلاع از عدم ثبت توسط اشخاص دیگر
  2.  ارائه مدارک مربوط به متقاضیان ثبت برند و نیز طراح برند مورد نظر
  3.  ارائه کارت بازرگانی برند لاتین

پس از ارائه مدارک مربوطه با تایید مراجع مربوطه در روزنامه رسمی آگهی خواهد شد. این مورد به این دلیل انجام خواهد شد که در صورت اعتراف و یا شباهت برند ثبت شده با دیگر علائم تجاری ثبت شده اشخاص با ارائه مدارک در اداره ثبت علائم تجاری آن را اعلام کنند.

پس از ارائه مدارک برای ثبت برند و علامت تجاری، انجام مراحل ثبت برند به مانند ثبت برند غیر لاتین انجام خواهد پذیرفت. برای ثبت برند های فارسی الزامی به بررسی سایر برند ها و اطلاع از ثبت آن در کشورهای دیگر نمی باشد.

در این زمان درخواست متقاضیان ثبت برند مبنی بر بررسی و استعلام برند مورد نظر هم سو با قوانین بین المللی انجام خواهد شد. شرایط برند ارائه شده از سوی متقاضیان باید با استانداردهای ثبتی هم سو باشد و استانداردهای تایید شده در توافقنامه مادرید را رعایت کرده باشد.

ثبت برند لاتین در پرداخت مالیات و عوارض شرکت دخالتی نخواهد داشت. به هیچ عنوان داشتن برند لاتین دلیلی بر عدم پرداخت و یا دلیلی بر اضافه پرداخت کردن مالیات نخواهد بود.

در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما در مجتمع حقوقی و ثبتی ایلیا بهره مند شد.

3.5/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها