جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

سه سیلابی چیست ؟ سیلاب اسم شرکت

منظور از سه سیلابی چیست

انتخاب سیلاب اسم شرکت و ترکیب آنها کاملاً بر اساس سلیقه هر شخص انتخاب می شود. اما قوانین انتخاب اسم نیز باید در انتخاب های سیلابی رعایت شود. در متن زیر مجتمع ثبتی ایلیا راهنمای شما خواهد بود. با ما همراه باشید.

منظور از سه سیلابی چیست ؟

انتخاب نام شرکت سه سیلابی دارای اهمیت بسیار است. اهمیت اسم شرکت به این خاطر است که علاوه بر اینکه اولین مرحله و مهمترین گام در پروسه ثبت شرکت انتخاب اسم شرکت است این اسم معرف شرکت نیز می باشد و همگان این نهاد حقوقی را با این عنوان می شناسند.

پس باید در انتخاب اسم برای شرکت دقت کافی داشته باشید. زمان کافی جهت انتخاب اسم صرف کنید تا بعداً ناچار به تغییر آن نباشید مثلاً ممکن است نام شما به بخشی از فعالیت شرکتتان مربوط نشود و شما جهت رفع این مشکل ناچار به تغییر نام شرکت گردید.

منظور از سه سیلابی چیست

سیلاب یعنی :

سیلاب در حقیقت از واژه syllable انگلیسی برداشت شده است. که به معنای هجا یا بخش است گرفته شده است. منظور از هجا یا بخش به طور عمومی و کلی واحدهای آوایی گفتار است. اما منظور از هجا یا سیلاب در اسم شرکت هر یک از وآژه های به کار رفته در نام شرکت می باشد.

در حال حاضر قانون سه سیلابی برای ثبت نام شرکتها وجود دارد که به این معنی است که اسم شرکت نباید کمتر از سه سیلاب یا کلمه داشته باشد. این سیلابها باید اسم خاص بوده و پیش از این عین یا شبیه آنها در کنار هم برای شرکت دیگری ثبت نشده باشد.

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نمیتوان از اسمی که ریشه فارسی ندارد یعنی لاتین است در اسم شرکت استفاده نمود حتی در صورت تکمیل بودن ? سیلاب اسم لاتین را در اسم شرکت لحاظ کرد.

به علاوه نامهای فعالیت مانند فنی و مهندسی، بازرگانی، تجاری یا کلمه شرکت و موسسه جز سیلابها محسوب نمی شوند. باید به جز آنها سه سیلاب دیگر برای اسم شرکت در نظر گرفت.

اسم مناطق جغرافیایی نیز در صورتی قابل ثبت هستند که شرکت در همان منطقه به ثبت رسیده باشد. همچنین سیلاب نام شرکت به هیچ وجه نباید لاتین باشد. بنابراین کلمه ای مثل تله کام یا تکنولوژی و مخفف آن تکنو، دکوراسیون، مونتاژ و هر لغتی که ریشه غیر فارسی داشته باشد. جز سیلاب شرکت قابل لحاظ نیست.

نکته : استفاده از برخی سیلابها در نام شرکت ممنوع است که در اینجا به آنها اشاره می کنیم :

ملی ، ایران، ملت، کشور، انتظام، نظام، نفت، پتروشیمی، دادگستر، بنیاد، سازمان، مرکز، بهزیست، بانک، بسیج، جهاد، آسانسور، آژانس، ایثار، ایثارگران، شاهد، شهید، آزاده، جانبازان

به علاوه استفاده از اسامی مشهوره نیز در نام شرکت ممکن نیست و اسامی مقدس و مذهبی مانند نام ائمه و معصومین نیز اگر در سیلاب اسم شرکت استفاده شوند باید پیش از آن از مراجع ذی صلاح اخذ مجوز نمود.

سه سیلابی یعنی :

به طور کلی تعیین اسم شرکت و سیلاب نام شرکت باید براساس قوانین تجارت که در اینجا به طور خلاصه توضیح دادیم باشد و مغایر با موازین اسلام و نظام و عرف جامعه نباشد.

اسامی انتخابی برای شرکت در اصطلاح باید سه کلمه بوده و از اسامی از قبل ثبت شده انتخاب نشده باشند . منظور از سه سیلابی سیلاب همان کلمه بوده که باید برای انتخاب نام شرکت در نظر گرفته شود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها