جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت طرح صنعتی در تهران با روشی سریع

ثبت طرح صنعتی در تهران

در این روزهای پر تلاطم اکثراً شاهدآن خواهیم بود که طرح صنعتی جدیدی در بازار فروش ارائه می شود در این بین ثبت طرح صنعتی در تهران راهکاری مفید برای پیشرفت امور و ایجاد کالاهای نوظهور می باشد.

ثبت طرح صنعتی در تهران

داشتن ایده های نو و تازه در طرح های ارائه شده در راستای محصولات تولیدی یک سو و از سویی دیگر پیش آمدن نگرانی های کپی برداری از محصولات باعث ایجاد حس رقابت در ایده و طرح ها می شود که همین موضوع باعث آن شده که در زمینه ارائه تولیدات، تولید کننده های نوپا نیز در فکر انجام اقدامات لازم برای محافظت از طرح  خود باشند. باید بدانید مرجع ارائه ثبت طرح صنعتی، اداره مالکیت معنوی است که با ارائه مدارک مربوطه تنها راهکار حل مشکلات در این زمینه است.

بر اساس ماده 20 قوانین اداره مالکیت صنعتی هر نوع علائم تجاری، اختراع و طرح صنعتی که به صورت خطوط و یا ترکیب رنگ که به ایجاد فرآورده ای صنعتی و جدید بیانجامد باید در این اداره به ثبت رسیده تا از مزایا و تسهیلات بهره ببرد.

کاربرد طرح صنعتی در تهران

برای قصد شروع یک کسب و کار داشتن اطلاعات شرط مناسبی برای رسیدن به اهداف است. در این متن با دانستن ماهیت ثبت طرح صنعتی در تهران می تواند ذهنیت شما را در زمینه های مختلف با بهره مندی از مشاوره تخصصی راهنمای موفقیت شما باشد.

تمامی ترکیبات مشمول رنگ ها و خطوط که در کنار یکدیگربه صورت الگویی ارائه می شود و طرحی صنعتی را به وجود می آورد، و باید به صورت الگویی سه بعدی ارائه شود و آن را بصورت یک طرح کارا ارائه کرد را طرح صنعتی می نامند.

در مواقعی می توان این را در نظر گرفت که طرح ها و الگوهای ارائه شده، دارای شکل ظاهری از یک فرآورده صنعتی بوده که می تواند ماهیت یک صنایع دستی را نیز تغییر خواهد داد، در این صورت آن طرح را می توان به عنوان یک طرحی صنعتی استفاده کرد.

اما باید در نظر داشت که ارائه این طرح و در ادامه ثبت آن دارای مزیت های بسیار بوده که در ادامه به تمامی آن ها اشاره می کنیم.

ثبت طرح صنعتی در تهران

مدارک لازم برای ثبت طرح صنعتی در تهران

قبل از اقدام به ثبت طرح صنعتی در تهران باید مدارک و جوازهای لازم را از قبل دریافت و به اداره مالکیت صنعتی ارائه دهید. البته ابتدای امر باید از ارائه مدارک مالک حقیقی یا حقوقی را نیز در نظر داشته باشید. در ادامه هر کدام از مدارک برای ثبت طرح صنعتی را ارائه می دهیم.

مدارک مورد نیاز برای ثبت طرح صنعتی برای اشخاص حقیقی

  • ارائه کپی از مدارک شناسایی مانند کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه مدارک شناسایی از شخصی که طراحی را انجام داده است، در مواردی مالک طرح و شخص طراح می توانند یکی باشند.
  • از نمونه طرح باید 6 عکس در جهت های مختلفی گرفته و ارائه دهید.
  • اطلاعات دیگری هم امکان دارد از شخص مالک گرفته می شود، اطلاعاتی مانند آدرس، کد پستی، ایمیل، تلفن ثابت و شماره موبایل

مدارک مورد نیاز برای ثبت طرح صنعتی برای اشخاص حقوقی

  • ارائه رونوشت از مدارک شناسایی صاحبین امضا در شرکت
  • ارائه رونوشت از مدارک شناسایی طراح
  • رونوشت از روزنامه رسمی شرکت ثبت شده
  • در صورتی که شرکت شما در گذشته تغییرات داشته، ارائه رونوشت از روزنامه رسمی تغییرات شرکت
  • در این حالت هم باید 6 عکس از طرح در زاویه های مختلف گرفته و ارائه دهید.
  • آدرس و کد پستی دفتر اصلی شرکت را ارائه دهید.
  • شماره موبایل و ایمیل اشخاص دارای حق امضا را هم ارائه دهید.

طرح های صنعتی قابل ثبت در تهران

افراد طراح به سادگی می توانند هر طرحی را به ثبت رسانده که دارای دو شرط زیر بوده و از آن ها پیروی کرده باشد:

  • اصیل بودن
  • عدم تکراری بودن

منظور از اصیل بودن آن است که طرح شما باید ریشه ای ایرانی داشته باشد، و تنها نمادی از تاریخ ایران و کشوری باشد و در این بین ترویج دهنده فرهنگهای غربی نیز نباشد، که در این حالت شما اجازه ثبت آن طرح را خواهید داشت.

تکراری نبودن طرح صنعتی نیز از شروط بعدی برای ثبت طرح صنعتی در تهران است که بایداین را در نظر داشته باشید که ارائه یک طرح صنعتی که از قبل توسط افراد یا شرکتی به نام خود ثبت نشده باشد قابلیت ثبت را دارد، از این رو این موضوع دارای اهمیت بسیاری است و در صورتی که آن طرح ارائه شده دارای مشابهت با دیگر طرح های ارائه شده باشد، به هیچ عنوان اجازه ثبت آن طرح در اداره مالکیت معنوی به شما داده نخواهد شد و مجبور به تغییر در اساس طرح خود خواهید بود.

مزایای ثبت طرح صنعتی در تهران

یکی از مهم ترین مواردی که ذهن طراحان را به خود مشغول کرده، این موضوع است که آیا اصلاً این کار مزیتی را برای دارنده آن به همراه دارد یا خیر؟ از این رو در ادامه از مزیتهای ثبت طرح صنعتی برای دارنده آن نام می بریم.

  • مالک یا مالکین طرح صنعتی در تهران این جواز را دارد که از تسهیلات حقوقی متعلقه به طرح را برای فعالیت و ارائه کالا و خدمات خود برای خود اخذ کنند و  که در این صورت آن تسهیلات برای دیگری ارائه نمی شود.
  • با دارا بودن طرح صنعتی می توانید با انجام فعالیت های تجاری و اقتصادی گسترده خو در آینده و اخذ سود مالی بیشتری که در ادامه فعالیت مشمول کسب و کارتان می شود بهره ببرید.
  • اگر شرکت شما یک طرح صنعتی را به نام خود به ثبت رساند، علاوه بر افزایش پرستیژ خاصی که مشمول شما می شود، منجربه افزایش ارزش شرکت شما می شود.
  • با ثبت طرح صنعتی خود، به سادگی خواهید توانست از تقلید آن طرح از طریق رقبا جلوگیری کرده و این را در زمینه ارائه کالا به بازار هدف می توانید پیاده سازی کنید.

مراحل ثبت طرح صنعتی در تهران

مراحل ثبت طرح صنعتی در تهران

از مواردی که دانستن آن کمک به انجام اقدامات شما می کند دانستن مراحل ثبت طرح صنعتی در تهران دانست که ما تمامی گام های ثبت ان را در اداره مالکیت به شما ارائه می کنیم. تمامی امور ثبت طرح صنعتی باید در سامانه اداره مالکیت صنعتی استان تهران انجام شود.

  • در ابتدا با ارائه مدارک لازم برای ثبت یک طرح در تهران می توانید از زمان لازم برای انجام امور خود بکاهید و این را بدانید زمان در ثبت طرح صنعتی اهمیت بسیاری را به خود اختصاص میدهید.
  • در گام بعدی پس از تهیه مدارک  لازم درج همه اطلاعات اولیه به صورت اینترنتی است.
  • نکته مهم تکمیل مدارک و مشخصات در سامانه به طور دقیق درج شدن آن است.
  • با مرور اطلاعات وارد شده و مرور آن مطمئن خواهید شد که اشتباهی در درج آن ها نباشد زیرا پس از ثبت امکان اصلاح وجود ندارد.
  • سپس با پردخت هزینه های ثبتی در سامانه گام بعدی را بر می دارید.
  • از سوی سامانه اداره مالکیت اظهارنامه ای با شماره مخصوص ارائه می شود که باید آن را نگهداری کنید.
  • در صورت تایید طرح شما تا مدت 30 روز زمان خواهید داشت که هزینه های پایانی برای ثبت طرح صنعتی در تهران را پرداخت کنید، در غیر این صورت با عدم پرداخت هزینه ها تا اتمام زمان 30 روزه دیگر اجازه ثبت طرح صنعتی را نخواهید داشت.
  • در گام انتهایی با درج آگهی در روزنامه رسمی دیگر نیازی به نگرانی از بایت انجام امور نخواهید داشت.

البته تمامی مراحل ثبت طرح صنعتی به این آسانی اتفاق نمی افتد از این رو مشاوره تخصصی وکلای مجتمع حقوقی ایلیا راهنمای شما در زمینه ثبت طرح صنعتی در تهران خواهد بود. هم اکنون با ما در تماس باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها