جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت موسسه در سمنان

ثبت موسسه در سمنان

همان طور که می دانید شرکت به منظور انجام فعالیت های تجاری به ثبت می رسد. اما بسیاری از فعالیت ها محدود به امور تجاری نمی شوند. فعالیت هایی مانند فعالیت علمی، ادبی، آموزشی، ورزشی و غیره به منظور انجام این فعالیت ها در قالب ثبت موسسه در سمنان هستند. با ثبت موسسه به نسبت شرکت تجاری به دلیل ماهیت غیر تجاری مشمول مالیات کمتری خواهید بود.

راهنمای ثبت موسسه در سمنان

مقصود از تشکیلات و ثبت موسسات غیر تجارتی مذکور در ماده 584 قانون تجارت کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود، اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.

تشکیلات و موسسات فوق الذکر از تاریخ ثبت ،شخصیت حقوقی پیدا می نمایند و می توانند در اسم خود از کلمات انجمن، بنگاه،کانون و امثال آن استفاده نمایند. (بر اساس ماده 584ق.ت ماده1 آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیرتجاری مصوب سال 1337). به موجب ماده 2 آئین نامه مذکور موسسات غیر تجاری به دو گروه تقسیم می شوند:

  • موسساتی که هدف از ثبت آن کسب منافعت و تقسیم سود بین موسسین نباشد.
  • موسساتی که با هدف به دست آوردن منافع و تقسیم آن بین اعضاء به ثبت می رسد مانند موسسات آموزشی و ورزشی و غیره.

مدارک لازم جهت ثبت موسسه در سمنان

اسناد و مدارک ثبتی موسسه که پیش از ثبت باید به امضا برسند عبارتند از:

  • تقاضانامه ثبت با امضا توسط شركا در دو نسخه
  • اساسنامه حداقل در 2 جلد و با امضای تمام صفحات توسط كلیه شركا یا اعضا
  • 2 نسخه صورتجلسه مجمع موسس
  • اخذ مجوز در رابطه با موضوع موسسه در صورت مجوزی بودن موضوع
  • امضای مدیر شعبه و فتوکپی برابر اصل شناسنامه و درج محل سكونت در صورتی كه شركت شعبه داشته باشد الزامی است.

علاوه بر مدارک فوق همانطور که قبلا نیز گفته شد مدارک شناسایی همه اعضا و کپی آنها، به همراه قید میزان سرمایه مد نظر نیز لازم است.

ثبت موسسه در سمنان

مراحل ثبت موسسه در سمنان

نخستین مرحله ثبت موسسه در سمنان ثبت نام سامانه ای است. پیش از انجام این مرحله مبلغ سرمایه اولیه، 5 نام مورد نظر به ترتیب اولویت، تصدی اعضاء و طول مدت تصدی هریک و نیز میزان سرمایه آنها در موسسه باید مشخص گردد. پس از ثبت در سامانه یکی از اسامی درج شده در سایت اداره ثبت شرکت به عنوان نام موسسه تعیین شده و به متقاضی ابلاغ می شود.

پس از این مرحله مدارک ثبت شرکت (تقاضانامه، شرکتنامه و غیره) از سایت در دونسخه پرینت گرفته شده و باید به امضا کلیه برسد. سپس مدارک به اداره ثبت شرکتها ارجاع می گردد و پس از دفترنویسی و اختصاص شماره ثبت به موسسه مراتب جهت آگهی در روزنامه رسمی قوه قضائیه پیگیری می گردد.

شایان ذکر است که نامی که برای موسسات در نظر می گیرید نباید سابقه ثبت داشته باشد. مضافاً اینکه نباید ریشه لاتین داشته باشد و جزو اسامی بیگانه باشد همچنین باقوانین و موازین جمهوری اسلامی مغایرت نداشته باشد.

جهت انجام کلیه مراحل ثبت موسسه سمنان با مشاوران مجرب مجتمع ثبت ایلیا تماس بگیرید. برای آسان شدن شماره گیری تلفن های ایلیا ما بخش پشتیبانی انلاین سایت را قرارداده ایم تا سوالات خود را تنها در چند ثانیه از طریق کارشناسان ثبتی ایلیا پاسخ دهید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها